ΟΔΗΓΙΕΣ για συμμετοχή των μαθητών/τριών στον Μαθητικό Διαγωνισμό «Re-design – σχεδιάζω ρούχα με σκοπό την ανακύκλωση του υφάσματος»

ΟΔΗΓΙΕΣ για συμμετοχή των μαθητών/τριών στον Μαθητικό Διαγωνισμό «Re-design – σχεδιάζω ρούχα με σκοπό την ανακύκλωση του υφάσματος»

Σε αυτές θα δείτε:

Α) τα ΣΤΑΔΙΑ που πρέπει να ακολουθήσετε προκειμένου να καταλήξουν οι μαθητές/τριές σας στο τελικό τους έργοανακύκλωση 1

Β) τα ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΥΛΙΚΑ, με τα οποία θα εφοδιάσετε τους/τις μαθητές/τριές σας. Από αυτά, τις φιγούρες και το έντυπο χαρτί σας τα επισυνάπτουμε ενώ τα υφάσματα και τα χρώματα θα πρέπει να φέρουν οι μαθητές/τριές σας.

Αναλυτικά:

Α) ΤΑ ΣΤΑΔΙΑ

  1. Ενημέρωση – Ευαισθητοποίηση μαθητών

Ευαισθητοποίηση των μαθητών για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις της μόδας στο περιβάλλον. Υλικό που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε θα βρείτε στο: https://drive.google.com/drive/folders/1mERGR86sqqb7G7D9q4Kvv17ebE2bQRGX?usp=sharing. Στον φάκελο είναι αναρτημένη η παρουσίαση που προβλήθηκε στην 1η ενημερωτική επιμορφωτική συνάντηση (στις 18 Ιανουαρίου 2024), αλλά και έγγραφο με σχετικές ιστοσελίδες.

Οι μαθητές/τριες σας μπορούν να συμμετέχουν είτε: ατομικά, είτε ομαδικά σε μικρές ομάδες (το πολύ έως 3 τρεις μαθητές/τριες)

  1. Έρευνα

Οι μαθητές/τριες κάνουν τη δική τους έρευνα και συγκεντρώνουν υφάσματα.

2.α. Από τα κομμάτια των υφασμάτων που συγκεντρώνονται αποφασίζουν ποια θα χρησιμοποιήσουν και γράφουν την «Ιστορία τους»  (πού βρήκα το ύφασμα; τι ήταν πριν; για ποιον λόγο αχρηστεύτηκε; έχει ετικέτα; ποιές πληροφορίες μου δίνει; ποια είναι η σύνθεσή του κ.τ.λ.)

2.β. Από τις δύο φιγούρες – που επισυνάπτονται – οι μαθητές/τριες ή οι μικρές ομάδες των μαθητών/τριών επιλέγουν μια, η οποία τους δίνεται σε χαρτί Α3 σε δύο (2) αντίγραφα.

2.γ. Ακολουθεί η Εικαστική έρευνα. Ο/η μαθητής/τρια ή η ομάδα μαθητών/τριών σχεδιάζουν στο 1ο αντίγραφο της φιγούρας (Α3 μέγεθος) το προσχέδιο του έργου τους επιζωγραφισμένο, δηλαδή δημιουργούν με χρωματική παλέτα το προσχέδιο του έργου τους στο οποίο θα αποτυπώνουν το χρώμα / σχέδιο του υφάσματος, το σχέδιο του ενδύματος, αφού δοκιμάσουν συνδυασμούς χρωμάτων, υφών, μοτίβων  κ.ά. 

  1. Υλοποίηση του τελικού ΕΡΓΟΥ με τη χρήση των υφασμάτων

Ακολουθεί η δημιουργία του τελικού έργου τους. Αυτή τη φορά στο 2ο αντίγραφο της φιγούρας (το 1ο αντίγραφο προηγουμένως ζωγράφισαν), επικολλούν το ύφασμα ή τα υφάσματα που συγκέντρωσαν, ερεύνησαν και αποφάσισαν να χρησιμοποιήσουν για τη δημιουργία του ενδύματός τους. Δημιουργούν έτσι το τελικό τους έργο (πάντα σε μέγεθος Α3)

  1. Παρουσίαση των ΕΡΓΩΝ

Τα έργα θα εκτεθούν στην «Αγορά Αργύρη» στις 26, 27 και 28/6/2024 στα πλαίσια του 3ου εικαστικού event που διοργανώνει ο τομέας Εφαρμοσμένων Τεχνών του 9ου Εσπερινού ΕΠΑ.Λ. με θέμα «ΦΥΣΗ- ΜΟΔΑ- ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ».

Στο 3ο Εικαστικό Event θα αναρτηθούν για κάθε συμμετοχή:

  1. Το 1ο αντίγραφο της φιγούρας ζωγραφισμένο
  2. Το 2ο αντίγραφο «ντυμένο» με το ίδιο ρούχο αλλά με επικόλληση των υφασμάτων και
  3. Το έντυπο σε Α4 με τον τίτλο του έργου, τα ονόματα των συμμετεχόντων και την «ιστορία» των υφασμάτων που χρησιμοποιήθηκαν

Η ανάρτηση των έργων στη έκθεση στην Αγορά Αργύρη, θα γίνει την Τετάρτη 26/6/2024, από τις 9:00 έως 13:00 από τους υπευθύνους εκπαιδευτικούς, κάθε σχολικής μονάδας που συμμετέχει στο διαγωνισμό.

Η Επιτροπή Αξιολόγησης, η οποία αποτελείται από ανθρώπους ειδικούς στην Τέχνη και την Εκπαίδευση για το Περιβάλλον, θα επιλέξει 3 έργα από κάθε βαθμίδα που θα βραβευτούν.

Την οργανωτική επιτροπή του διαγωνισμού αποτελούν οι εκπαιδευτικοί Ασημακοπούλου Ελένη ΠΕ89.01 & Χατζήπαπας Αριστομένης ΠΕ08, του τομέα Εφαρμοσμένων Τεχνών του 9ου Εσπερινού ΕΠΑ.Λ. Πάτρας

Β) ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΥΛΙΚΑ

  • Έντυπο χαρτί Α4 (επισυνάπτεται), στο οποίο θα αναγράφονται:
    • ο τίτλος του έργου,
    • το όνομα του σχολείου,
    • το όνομα ή τα ονόματα του/των εκπαιδευτικού/κών,
    • το όνομα του/της μαθητή/τριας ή τα ονόματα της μικρής ομάδας των μαθητών/τριών και
    • η έρευνα που έκαναν (ΣΤΑΔΙΟ 2.α.) και η ιστορία των υφασμάτων που χρησιμοποιήθηκαν.
  • Οι φιγούρες: Κάθε μαθητής/τρια ή η μικρή ομάδα μαθητών/τριών μπορεί να επιλέξει μια από τις 2 φιγούρες- που σας επισυνάπτουμε.
    • Θα δοθούν στους/στις μαθητές/τριες 2 αντίγραφα -της φιγούρας που επέλεξαν- σε μέγεθος Α3. Το 1ο αντίγραφο θα χρησιμοποιηθεί για να ζωγραφιστεί (ΣΤΑΔΙΟ 2.γ.) και το 2ο αντίγραφο θα χρησιμοποιηθεί για τη δημιουργία του έργου με την επικόλληση των επιλεχθέντων υφασμάτων του ενδύματος (ΣΤΑΔΙΟ 3). Κατά την παρουσίαση των έργων θα παρουσιαστούν και τα δύο αντίγραφα – και το ζωγραφισμένο και το τελικό έργο με την επικόλληση των υφασμάτων
  • Υφάσματα: Τα υφάσματα θα φέρουν οι μαθητές/τριες από το σπίτι τους. Θα είναι κομμάτια από παλιά ρούχα ή κάθε είδος υφάσματος που είχε μια προηγούμενη χρήση και τώρα θα χρησιμοποιηθεί για τη δημιουργία ενός νέου ενδύματος για τη φιγούρα που επέλεξαν. Εξηγούμε στους μαθητές ότι τα υφάσματα που θα χρησιμοποιηθούν στο διαγωνισμό θα πρέπει να προέρχονται από επαναχρησιμοποίηση/ανακύκλωση υφάσματος.
  • Χρώματα: Μπορούν να χρησιμοποιηθούν όλα τα είδη, ξυλομπογιές, κηρομπογιές, νερομπογιές, μαρκαδόροι, λαδοχρώματα, κ.ά. Οι μαθητές/τριες είναι ελεύθεροι/ες να χρησιμοποιήσουν ό,τι χρώμα επιθυμούν για να απεικονίσουν ζωγραφίζοντας πάνω στην φιγούρα το ένδυμα (το ύφασμα και το σχέδιο του ρούχου) που προτείνουν (ΣΤΑΔΙΟ 2.γ.)
;


Τα σχόλια είναι κλειστά.

Copyright © ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ          Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr
Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση