ΕΞ’ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΑΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (ΕΡΓ. ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ)
Αγαπητοί γονείς,
Στη δύσκολη αυτή στιγμή που ζούμε οφείλουμε να επιδείξουμε ιδιαίτερο ψυχικό σθένος.!!! Με τίποτε δεν μπορούμε να αντικαταστήσουμε τη δια ζώσης καθημερινή επικοινωνία με τους μαθητές μας.
Σκοπός μας είναι να επισημάνουμε τις τροποποιήσεις που πρέπει να γίνουν για να μπορέσουν τα παιδιά με ειδικές ανάγκες να συμμετάσχουν στις διάφορες δραστηριότητες και να εξελιχθούν. Όλα τα μικρά παιδιά παίζουν πριν μιλήσουν. Άρα, και τα παιδιά με ειδικές ανάγκες, ακόμη κι αν δεν μπορούν να επικοινωνήσουν με τον απόλυτα αποδεκτό ή συμβατικό τρόπο, μπορούν με το παιχνίδι να κατακτήσουν δεξιότητες και στάσεις που είναι απαραίτητες για την κοινωνική προσαρμογή και συμμετοχή. Σημασία έχει και ο ρόλος του δασκάλου που θα οργανώσει τις παιδαγωγικές δραστηριότητες. Στα πλαίσια αυτά και στηριζόμενοι σε θεωρητικό υπόβαθρο, επισημαίνουμε το πώς μπορούν παιδιά με διαφόρων τύπων διαταραχές να συμμετάσχουν σε δραστηριότητες των εικαστικών, όπως ζωγραφική, κολάζ, κόψιμο με το ψαλίδι και θα παρουσιάσουμε συγκεκριμένα παραδείγματα για κάθε κατηγορία. Αναφερόμαστε επίσης στο πώς μπορούμε να δημιουργήσουμε την «απόλυτα σωστή» αισθητηριακή διατροφή για τα παιδιά αυτά, να τα μάθουμε δηλαδή να αντιδρούν με τον ανάλογο τρόπο στο ανάλογο ερέθισμα. Αν τα παιδιά αυτά εξάγουν άλλο νόημα από ένα συγκεκριμένο αισθητηριακό ερέθισμα, είναι πιθανόν να εμφανίσουν διαταραχές στη συμπεριφορά τους. Όλοι μπορούμε να καταφέρουμε πράγματα απλώς ο καθένας χρειάζεται διαφορετική καθοδήγηση, περισσότερη ή λιγότερη.
Φροντήστε να κρατάτε τα παιδιά απασχολημένα μέσα από δραστηριότητες τέχνης όπως ζωγραφική – κολάζ – κατασκευές –πλαστελίνη – πηλό – επιτραπέζια παιχνίδια αλλά και μουσική.
Στη δύσκολη αυτή στιγμή που ζούμε οφείλουμε να επιδείξουμε ιδιαίτερο ψυχικό σθένος.!!! Με τίποτε δεν μπορούμε να αντικαταστήσουμε τη δια ζώσης καθημερινή επικοινωνία με τους μαθητές μας.
Σκοπός μας είναι να επισημάνουμε τις τροποποιήσεις που πρέπει να γίνουν για να μπορέσουν τα παιδιά με ειδικές ανάγκες να συμμετάσχουν στις διάφορες δραστηριότητες και να εξελιχθούν. Όλα τα μικρά παιδιά παίζουν πριν μιλήσουν. Άρα, και τα παιδιά με ειδικές ανάγκες, ακόμη κι αν δεν μπορούν να επικοινωνήσουν με τον απόλυτα αποδεκτό ή συμβατικό τρόπο, μπορούν με το παιχνίδι να κατακτήσουν δεξιότητες και στάσεις που είναι απαραίτητες για την κοινωνική προσαρμογή και συμμετοχή. Σημασία έχει και ο ρόλος του δασκάλου που θα οργανώσει τις παιδαγωγικές δραστηριότητες. Στα πλαίσια αυτά και στηριζόμενοι σε θεωρητικό υπόβαθρο, επισημαίνουμε το πώς μπορούν παιδιά με διαφόρων τύπων διαταραχές να συμμετάσχουν σε δραστηριότητες των εικαστικών, όπως ζωγραφική, κολάζ, κόψιμο με το ψαλίδι και θα παρουσιάσουμε συγκεκριμένα παραδείγματα για κάθε κατηγορία. Αναφερόμαστε επίσης στο πώς μπορούμε να δημιουργήσουμε την «απόλυτα σωστή» αισθητηριακή διατροφή για τα παιδιά αυτά, να τα μάθουμε δηλαδή να αντιδρούν με τον ανάλογο τρόπο στο ανάλογο ερέθισμα. Αν τα παιδιά αυτά εξάγουν άλλο νόημα από ένα συγκεκριμένο αισθητηριακό ερέθισμα, είναι πιθανόν να εμφανίσουν διαταραχές στη συμπεριφορά τους. Όλοι μπορούμε να καταφέρουμε πράγματα απλώς ο καθένας χρειάζεται διαφορετική καθοδήγηση, περισσότερη ή λιγότερη.
Φροντήστε να κρατάτε τα παιδιά απασχολημένα μέσα από δραστηριότητες τέχνης όπως ζωγραφική – κολάζ – κατασκευές –πλαστελίνη – πηλό – επιτραπέζια παιχνίδια αλλά και μουσική.
ΠΑΝΤΑ ΣΤΗ ΔΙΑΘΕΣΗ ΣΑΣ
Με εκτίμηση η εκπαιδευτικός του Εργαστηρίου Εικαστικής Αγωγής του σχολείου,
ΚΟΜΝΗΝΟΥ ΕΛΕΝΑ ΠΕ08
ΚΟΜΝΗΝΟΥ ΕΛΕΝΑ ΠΕ08
Μπορείτε να δείτε και να αποθηκεύσετε στον υπολογιστή σας το υλικό του εργαστηρίου εικαστικών:
Πρώτο μέρος.