ActionAid Hellas – football3: Το ποδόσφαιρο…αλλιώς

Οι μαθητές μας μαζί με τους μαθητές του 5ου Γυμνασίου Αιγάλεω, συμμετείχαν σε μια δράση στο πλαίσιο του προγράμματος της Action Aid – football3.

Πως παίζεται:

Πριν τον αγώνα: Οι ομάδες, που αποτελούνται από αγόρια και κορίτσια, συγκεντρώνονται και συμφωνούν τους κανόνες του παιχνιδιού, συζητώντας αξίες όπως η συνεργασία και η δίκαιη μεταχείριση.

Κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού: Ο αγώνας παίζεται με βάση τους κανόνες που έχουν συμφωνηθεί από τις ομάδες.

Μετά τον αγώνα: Με την καθοδήγηση ενός συντονιστή, οι παίκτες αξιολογούν τη δική τους συμπεριφορά και αυτή της αντίπαλης ομάδας. Η κάθε ομάδα δίνει πόντους στην αντίπαλη ομάδα για το πώς έπαιξε δίκαια, ενώ οι πόντοι του αγώνα συνυπολογίζονται για να αναδειχθεί η νικήτρια ομάδα.

Ο στόχος του προγράμματος είναι να προωθήσει την κοινωνική αλλαγή και να καταπολεμήσει τα στερεότυπα, ειδικά μεταξύ νέων και ευάλωτων ομάδων.

   

Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Μουσείο Ελληνικής Παιδικής Τέχνης

Η φετινή σχολική χρονιά έκλεισε με μια εκπαιδευτική επίσκεψη στο Μουσείο Ελληνικής Παιδικής Τέχνης με στόχο την επαφή των μαθητών με έργα τέχνης που έχουν δημιουργηθεί από παιδιά της ηλικίας τους και την καλλιέργεια της δημιουργικότητας, της φαντασίας και της αισθητικής τους. Οι μαθητές/τριες συμμετείχαν σε ειδικά διαμορφωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του μουσείου με θέμα τη φροντίδα του εαυτού μας μέσω της τέχνης. Στη συνέχεια είχαμε την χαρά να περιηγηθούμε στα στενά της Πλάκας και να παίξουμε στην παιδική χαρά κάτω από την Ακρόπολη.

Εργαστήριο Κηπουρικής: Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα Σχολικών Δραστηριοτήτων “Ταξίδι στο Περιβάλλον και στον Πολιτισμό”  – Προστατεύουμε τις μέλισσες- Δημιουργούμε μελισσόκηπο

Στο πλαίσιο των δράσεων για τον ενεργό πολίτη και με στόχο την καλλιέργεια της υπευθυνότητας και της φροντίδας απέναντι στο περιβάλλον, υλοποιήθηκε μια βιωματική δράση αφιερωμένη στον κόσμο της μέλισσας και της μελισσοκομίας, σε συνεργασία με τον Σύλλογο Μελισσοκόμων Αττικής.

Οι μαθητές παρακολούθησαν αρχικά ένα εκπαιδευτικό βίντεο και ζωντάνεψε μπροστά τους ο θαυμαστός κόσμος της μέλισσας. Ανακάλυψαν την οργάνωση της κυψέλης, γνώρισαν τη ζωή της βασίλισσας και των εργατριών, καθώς και τη διαδικασία παραγωγής του μελιού και του κεριού. Ενημερώθηκαν, επίσης, για τον καθοριστικό ρόλο των μελισσών στην επικονίαση των φυτών, στην παραγωγή τροφίμων, αλλά και στη διατήρηση της βιοποικιλότητας και της ισορροπίας των οικοσυστημάτων. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στις απειλές που αντιμετωπίζουν οι μέλισσες, κυρίως λόγω της καταστροφής των δασών και των φυσικών τους οικότοπους.

Στη συνέχεια, μέσα από ένα παιχνίδι ρόλων, οι μαθητές έγιναν «μελισσοκόμοι». Φόρεσαν την ειδική στολή και με βιωματικό τρόπο άνοιξαν την κυψέλη και ¨κάπνισαν¨ τις μέλισσες συλλέγοντας το νόστιμο μέλι.

Η δράση ολοκληρώθηκε με την ενεργή συμμετοχή των μαθητών, οι οποίοι δημιούργησαν μελισσόκηπο στον κήπο του σχολείου. Φύτεψαν λουλούδια και αρωματικά φυτά, όπως θυμάρι, ρίγανη και δεντρολίβανο, προσφέροντας τροφή και καταφύγιο στις μέλισσες, οι οποίες συμβάλλουν καθοριστικά στη διατήρηση της ζωής στον πλανήτη.

Με τη δράση αυτή οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να κατανοήσουν τη σημασία των μελισσών για την παραγωγή τροφής και να φροντίσουν για την προστασία του περιβάλλοντος, υποστηρίζοντας τους στόχους της βιώσιμης ανάπτυξης.

Ευχαριστούμε θερμά την πρόεδρο του Συλλόγου Μελισσοκόμων Αττικής, για την εξαιρετική συνεργασία.

Υπεύθυνη δράσης: Σαλάκου Γεωργία (ΠΕ88.01 Γεωπόνοι)
Συμμετέχουν οι εκπαιδευτικοί: Λαγωνικάκη Αριστέα (ΠΕ88.01 Γεωπόνοι),  Κολοκούρη Χριστοφύλη (ΠΕ02 Φιλόλογοι) και Σεφερλής Ηλίας (ΠΕ88.01 Γεωπόνοι)

 

   

   

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση