Πληροφορική

Στo πλαίσιο του μαθήματος της πληροφορικής οι μαθητές/τριες του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. επιδιώκεται να αποκτήσουν βασικές δεξιότητες στην χρήση των υπολογιστών. Δεξιότητες που θα λειτουργήσουν επικουρικά στη μετέπειτα ζωή τους. Πιο συγκεκριμένα:

  • Μαθαίνουν να αναγνωρίζουν, να κατονομάζουν, να καταδεικνύουν και να περιγράφουν τη λειτουργία των κυριότερων φυσικών μονάδων ενός τυπικού υπολογιστικού συστήματος (κεντρική μονάδα, πληκτρολόγιο, ποντίκι, οθόνη, ηχεία, εκτυπωτής) και τον υπολογιστή ως ενιαίο σύστημα.
  • Γνωρίζουν τη σωστή εργονομία και χρήση του υπολογιστή.
  • Αποκτούν βασικές γνώσεις και αναπτύσσουν δεξιότητες χειρισμού λειτουργικού συστήματος, λογισμικού γενικής χρήσης (π.χ. ζωγραφική, λογισμικό επεξεργασίας κειμένου) αλλά και λογισμικού υπηρεσιών του Διαδικτύου.
  • Αποκτούν ικανότητες χρήσης και αξιοποίησης του Η/Υ ώστε να καλύπτουν τις ανάγκες και τις επιθυμίες τους.
  • Απομυθοποιούν τον υπολογιστή και τον χρησιμοποιούν ως εργαλείο ανακάλυψης, δημιουργίας, έκφρασης αλλά και ως νοητικό εργαλείο και εργαλείο ανάπτυξης της σκέψης.
  • Χρησιμοποιούν εφαρμογές πολυμέσων εκπαιδευτικού περιεχομένου και κατακτούν έννοιες, όπως της πλοήγησης και της αλληλεπίδρασης.
  • Αναπτύσσουν δραστηριότητες στο πλαίσιο ποικίλων ατομικών ή ομαδικών-συνθετικών εργασιών.
  • Αποκτούν βασικές γνώσεις για τα δίκτυα υπολογιστών καθώς και τα οφέλη που προκύπτουν από τη χρήση τους.
  • Ευαισθητοποιούνται και κρίνουν τις επιπτώσεις των νέων τεχνολογιών στους διάφορους τομείς της ανθρώπινης δραστηριότητας.
  • Ευαισθητοποιούνται σε θέματα προστασίας των πνευματικών δικαιωμάτων, ασφάλειας των πληροφοριών, συμπεριφοράς στο Διαδίκτυο.

Είναι σημαντικό να αναφερθεί πως σε πολλές περιπτώσεις το εργαστήριο πληροφορικής αξιοποιείται, στο πλαίσιο συνδιδασκαλιών, και για τις ανάγκες άλλων μαθημάτων (γλώσσα, κοινωνική και επαγγελματική αγωγή) και καινοτόμων προγραμμάτων που υλοποιούνται στο σχολείο (δημιουργία ιστοσελίδας, πρόγραμμα Αγωγής Σταδιοδρομίας, πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση