Έκθεση Βιβλίου από την Ε’ Τάξη – Διαβάζουμε, Μοιραζόμαστε, Προσφέρουμε!

Η Ε’ τάξη του σχολείου μας ανέλαβε φέτος μια ξεχωριστή δράση με σκοπό να φέρει τα βιβλία πιο κοντά σε όλους τους μαθητές – ακόμα και σε όσους μένουν μακριά από το σχολείο ή τη βιβλιοθήκη.

Με πρωτοβουλία των παιδιών και τη στήριξη των εκπαιδευτικών, οργανώθηκε μια Έκθεση Βιβλίου με τίτλους για όλες τις ηλικίες και τα γούστα: παραμύθια, περιπέτειες, κόμικς, λογοτεχνία και βιβλία γνώσεων. Οι μαθητές και οι μαθήτριες φρόντισαν για την παρουσίαση των βιβλίων, βοήθησαν στη διακόσμηση του χώρου, και φυσικά… έγιναν μικροί «βιβλιοπώλες» για καλό σκοπό!

Η ιδέα πίσω από την έκθεση ήταν διπλή:

  1. Να δοθεί η ευκαιρία σε όλα τα παιδιά – ακόμα και σε εκείνα που δυσκολεύονται να έχουν πρόσβαση σε βιβλιοπωλεία – να αγοράσουν ένα βιβλίο που θα τους ταξιδέψει.

  2. Να ενισχυθεί η σχολική μας βιβλιοθήκη, καθώς ποσοστό από τα έσοδα της έκθεσης θα διατεθεί για την αγορά νέων βιβλίων.

Η ανταπόκριση ξεπέρασε κάθε προσδοκία! Πολλά παιδιά έφυγαν από την έκθεση με ένα νέο βιβλίο στα χέρια και ακόμη περισσότερα εξέφρασαν τον ενθουσιασμό τους για τη δράση. Παράλληλα, η Ε’ τάξη κατάφερε να συγκεντρώσει ένα σημαντικό ποσό για να εμπλουτίσει τη βιβλιοθήκη μας με νέους τίτλους που όλοι οι μαθητές θα μπορούν να απολαμβάνουν.

Μια υπέροχη προσπάθεια που συνδύασε την αγάπη για το διάβασμα με την έννοια της προσφοράς!

Συγχαρητήρια στην Ε’ τάξη για τη δημιουργικότητα και το κοινωνικό της πνεύμα!

 

Γιορτή Λήξης με Χρώματα και Σινεμά – Ένα Αντάξιο Τέλος της Χρονιάς!

Η φετινή σχολική χρονιά ολοκληρώθηκε με τον πιο όμορφο τρόπο! Την Πέμπτη 12/6/2025 πραγματοποιήθηκε η γιορτή λήξης του σχολείου μας, με τη συμμετοχή των τάξεων Α’, Β’ και ΣΤ’. Το θέμα της εκδήλωσης ήταν διπλό και ξεχωριστό: «Τα Χρώματα» για τις μικρότερες τάξεις και ο Ελληνικός Κινηματογράφος για τη ΣΤ’ τάξη.

Η αίθουσα εκδηλώσεών μας γέμισε χρώματα, τραγούδια, χαμόγελα και… κάμερες! Οι μαθητές και μαθήτριες της Α’ και Β’ τάξης παρουσίασαν θεατρικά δρώμενα και χορευτικά εμπνευσμένα από τα χρώματα: το κόκκινο της αγάπης, το μπλε της θάλασσας, το πράσινο της ελπίδας. Με στολές φαντασμαγορικές, χαρούμενες μουσικές και πολύ ενθουσιασμό, κατάφεραν να δώσουν έναν αέρα γιορτής και παιδικής ανεμελιάς.

Στη συνέχεια, τη σκυτάλη πήρε η ΣΤ’ τάξη, η οποία μας ταξίδεψε σε αγαπημένες στιγμές του παλιού ελληνικού κινηματογράφου. Με αναπαραστάσεις από κλασικές σκηνές, ατάκες που άφησαν εποχή και υπέροχες ερμηνείες, οι τελειόφοιτοι του σχολείου απέδωσαν φόρο τιμής στις ταινίες που μεγάλωσαν γενιές και γενιές. Δεν έλειψαν οι χοροί, τα τραγούδια, τα γέλια και – γιατί όχι – λίγη συγκίνηση, καθώς για τα παιδιά της ΣΤ’ ήταν και ο αποχαιρετισμός τους από το Δημοτικό.

Η γιορτή έκλεισε με ένα μεγάλο χειροκρότημα από γονείς, δασκάλους και συμμαθητές. Ήταν μια μέρα γεμάτη δημιουργία, συνεργασία και πολλή, μα πολλή χαρά!

Καλό καλοκαίρι σε όλους – με χρώματα, με ταινίες, και με αγάπη!

Υιοθεσία Μνημείου: Το Πέτρινο Κτήριο του Δημοτικού Σχολείου Σούρπης

Στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος «Υιοθετώ ένα Μνημείο», οι μαθητές και οι μαθήτριες των Β’ και Γ’ τάξεων του σχολείου μας, με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών κ. Ευαγγελίας Τσέλκα και κ. Σοφίας Φωτοπούλου, πραγματοποίησαν μια σειρά από δημιουργικές και παιδαγωγικές δράσεις, με στόχο την ανάδειξη και την προστασία του πέτρινου σχολικού μας κτηρίου.

0 02 05 c91997ee31f5c233c91359db93cd40b316e9c2f0f4ee59259c5fa7ec9bda9139 961f1b6516a44b27

Δράσεις που πραγματοποιήθηκαν:

  • Φωτογράφιση του κτηρίου και του περιβάλλοντος χώρου, ώστε να καταγραφεί η σημερινή του εικόνα.

  • Συζήτηση στην τάξη για την ιστορία του κτηρίου, που αποτελεί ζωντανό κομμάτι της τοπικής μας κληρονομιάς.

  • Παρατήρηση παλιών φωτογραφιών με σχολικές εκδηλώσεις που φιλοξενήθηκαν στο χώρο του σχολείου, προσφέροντας στα παιδιά πολύτιμες εικόνες από το παρελθόν.

  • Σχεδίαση και ζωγραφική του κτηρίου, εξωτερικά και εσωτερικά, μέσα από τη δική τους ματιά και καλλιτεχνική έκφραση.

  • Καταγραφή ονομάτων και χρονολογιών που είναι χαραγμένα στις πέτρες του κτηρίου από παλαιούς μαθητές — μια συγκινητική επαφή με την ιστορία και τις γενιές που πέρασαν.

  • Διατύπωση προτάσεων από τα ίδια τα παιδιά για πιθανές βελτιώσεις στους εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους του σχολείου.

  • Διενέργεια έρευνας κοινού με τη χρήση έντυπων ερωτηματολογίων. Συμμετείχαν 30 άτομα, των οποίων οι απαντήσεις αναλύθηκαν και αποδελτιώθηκαν.

Αποτελέσματα της έρευνας:

Ένα εντυπωσιακό στοιχείο που προέκυψε από την έρευνα είναι ότι και τα 30 άτομα που συμμετείχαν τη θεωρούν πολύ σημαντική την ύπαρξη του πέτρινου σχολικού κτηρίου. Όλοι συμφωνούν στην ανάγκη να συντηρηθεί με κάθε τρόπο, καθώς το κτήριο αυτό αποτελεί ιστορικό μνημείο και κόσμημα για την περιοχή μας.

Συμπεράσματα:

Μέσα από τη βιωματική αυτή προσέγγιση, οι μαθητές όχι μόνο γνώρισαν καλύτερα το ίδιο τους το σχολείο, αλλά ανέπτυξαν και μια βαθύτερη σχέση με την τοπική ιστορία και τον πολιτισμό. Η δράση αυτή απέδειξε πόσο σημαντικό είναι να εντάσσεται η τοπική πολιτιστική κληρονομιά στη σχολική ζωή.

Το πέτρινο σχολείο της Σούρπης δεν είναι απλώς ένα κτήριο — είναι μια ζωντανή μνήμη που αξίζει να διατηρηθεί και να τιμηθεί.

Τα παιδιά ανακαλύπτουν χαραγμένες χρονολογίες και αρχικά ονομάτων στις πέτρες του υιοθετημένου μνημείου.

Ζωγραφιές μαθητών σχετικά με το πέτρινο κτήριο.