Επίσκεψη στον ιερό ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου

Στα πλαίσια του μαθήματος  “Μελέτη Περιβάλλοντος” και στο μάθημα   “η εκκλησία της Ενορίας μου” η Β’ τάξη του σχολείου μας πραγματοποίησε την Πέμπτη 3 Νοεμβρίου  επίσκεψη στον ιερό ναό  Κοιμήσεως της Θεοτόκου και ξεναγήθηκε από τον ιερέα του χωριού παπα-Σταύρο. Ευχαριστούμε πολύ τον ιερέα για την φιλοξενία και την καταπληκτική ξενάγηση!

IMG 7dcf229fbddfb141000404b88e1046b3 VIMG 90352dbe33b362b530b5bbbe8daa90a1 VIMG 592413cf65c89e277b7c9123f4fb65cf VIMG f10ea5fa823207281b58697eaa0e2c34 V

 

Επίσκεψη στο ταχυδρομείο Πτελεού

Την φετινή σχολική χρονιά το σχολείο μας θα γίνει ένα με την κοινότητα του τόπου καθώς και άλλων περιοχών! Στην προσπάθεια λοιπόν να γνωρίσει καλύτερα την κοινότητα του χωριού μας, η Ε’ και Στ’ τάξη επισκέφτηκε το ταχυδρομείο του χωριού. Αφού ενημερώθηκε για την διαδικασία ταχυδρόμησης γραμμάτων, προμηθεύτηκε τα κατάλληλα υλικά που χρειάζονται για να σταλεί ένα γράμμα. Μάλιστα, οι δύο τάξεις με δική τους πρωτοβουλία αποφάσισαν να στείλουν ένα γράμμα με διάφορες φωτογραφίες και ζωγραφιές του τόπου τους σε μία άλλη σχολική κοινότητα, στον νομό Λακωνίας!

IMG 81211a813e64697522b7ead35faaefaa VIMG e58b826620b5e4d6c800e8521151f817 V

 

Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων

Το φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων / Chania Film Festival ( CFF) είναι ένα διεθνές κινηματογραφικό φεστιβάλ με αφετηρία τα Χανιά, το οποίο πραγματοποιείται φέτος για 10η συνεχή χρονιά. Στο πλαίσιο του φεστιβάλ οι μαθητές του σχολείου μας είχαν την δυνατότητα να παρακολουθήσουν δωρεάν online προβολές  επιλεγμένων ταινιών μέσα από ειδική πλατφόρμα.

Οι μαθητές της Α’ και Β’ τάξης παρακολούθησαν την ταινία¨ Ο Κιρικού και η μάγισσα¨ που βασίζεται σε έναν αφρικανικό μύθο. Οι μαθητές της Ε’ και ΣΤ’ τάξης παρακολούθησαν την ταινία ¨ Λουλούδια που μαράθηκαν νωρίς¨ , που αφηγείται τα γεγονότα  της 28ης Αυγούστου 1944, όταν οι Γερμανοί κατακτητές κύκλωσαν το μικρό χωριό Κακόπετρος.

http://

 

Εθνική Επέτειος 28ης Οκτωβρίου

Το σχολείο μας γιόρτασε και φέτος την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου με μια σειρά εκδηλώσεων που ξεκίνησαν από την Πέμπτη, 27 Οκτωβρίου με την σχολική γιορτή και ολοκληρώθηκαν την Παρασκευή, 28 Οκτωβρίου. Μετά την καθιερωμένη Θεία Λειτουργία και δοξολογία , οι μαθητές συμμετείχαν στην παρέλαση και απήγγειλαν ποιήματα.

Τις μέρες που προηγήθηκαν της επετείου, οι μαθητές μελέτησαν τα ποιήματά τους, ασχολήθηκαν με σχετικές χειροτεχνίες και διδάχθηκαν την ιστορία της 28ης Οκτωβρίου. Οι μαθητές της Ε’  και  ΣΤ’ τάξης είχαν την ευκαιρία να διαβάσουν ιστορικά μυθιστορήματα Ελλήνων συγγραφέων για την κατοχή και τον Β’  Παγκόσμιο Πόλεμο.

http://

Το Δημοτικό Σχολείο Πτελεού πηγαίνει θέατρο και ωδείο!

Με τον καλύτερο τρόπο ξεκίνησε η εβδομάδα καθώς το σχολείο μας επισκέφτηκε τον Αλμυρό για μια μέρα γεμάτη θέατρο και μουσική!

Πρώτη στάση το Πολιτιστικό Κέντρο Αλμυρού όπου παρακολουθήσαμε την παράσταση “Ο μολυβένιος στρατιώτης” του Άντερσεν. Τα εξαιρετικά σκηνικά, τα καταπληκτικά κοστούμια, η υπέροχη μουσική και οι ερμηνείες των ηθοποιών μας χάρισαν μια φανταστική θεατρική εμπειρία!

Σκηνοθεσία – Θεατρική Διασκευή: Ηλίας Παπακωνσταντίνου
Σκηνικά – κοστούμια: Ειρήνη Αθανασάκη
Μουσική: Aπόστολος Μόσιος
Χορογραφίες: Ιωάννα Νικολάου
Παραγωγή : Magic Dream – Ηλίας Παπακωνσταντίνου

Την σκηνή πλαισιώνουν οι Ηλίας Παπακωνσταντίνου, Διονύσης Μακρής, Χριστιάννα Αποστολοπούλου και η πρίμα μπαλαρίνα από την Eθνική Λυρική Σκηνή Andriana Stuer.

Επόμενη στάση το Δημοτικό Ωδείο Αλμυρού. Οι μαθητές ξεναγήθηκαν και έμαθαν την ιστορία του διατηρητέου κτιρίου στο οποίο στεγάζεται το ωδείο, ήρθαν σε επαφή με πολλά μουσικά όργανα και απόλαυσαν πολλές μελωδίες και τραγούδια!

Ευχαριστούμε θερμά για την φιλοξενία  και την ξενάγηση τις κυρίες Γαρδικλή Ευφροσύνη, Σαμαρτζή Μαριάννα , Αγγελή Μαρία και τον κύριο Πολυμεράκη Χρήστο.

Δείτε το στο slideshare.net
Δείτε το στο slideshare.net

Παγκόσμια ημέρα διατροφής – 16 Οκτωβρίου

Στο πλαίσιο της παγκόσμιας ημέρας διατροφής υποδεχθήκαμε στο σχολείο μας το διατροφολογικό γραφείο Αντιγόνη Χαλκιά Activeat https://activeat.gr/ και η διατροφολόγος Βασιλική Ρούσσου ενημέρωσε τους μαθητές για τις σωστές διατροφικές συνήθειες.

Οι μαθητές ζωγράφισαν τα πιάτα τους και η διατροφολόγος τους έδωσε συμβουλές για την καθημερινή τους διατροφή και άσκηση! Η ημέρα ολοκληρώθηκε με κατασκευές σχετικές με τη διατροφή και με συζήτηση μεταξύ των τάξεων.

Δείτε το στο slideshare.net

SUPERSTITIONS IN EUROPE

Παρουσιάζοντας την τελευταία κατηγορία προκαταλήψεων, στο πλαίσιο του προγράμματος eTwinning με το οποίο ασχολήθηκαν οι μαθητές των τριών τελευταίων τάξεων του σχολείου μας, αναφερθήκαμε στις προκαταλήψεις που αφορούν την Πρωτοχρονιά. Οι Ευρωπαίοι συμμαθητές μας ενημερώθηκαν για τις πιο γνωστές ελληνικές προκαταλήψεις της πρώτης μέρας κάθε νέου έτους!

Δείτε το στο slideshare.net

SUPERSTITIONS IN EUROPE – ETWINNING

Συνεχίζοντας την αναζήτησή μας στις προκαταλήψεις του τόπου μας, προκειμένου να τις μοιραστούμε με τους Ευρωπαίους συμμαθητές μας, κατηγοριοποιήσαμε τις υπάρχουσες προκειμένου να μπορέσουμε να τις παρουσιάσουμε καλύτερα. Αυτό τον καιρό δουλεύουμε με τις προκαταλήψεις που σχετίζονται με το θάνατο! Δουλεύοντας συνεργατικά με τους Ευρωπαίους συμμαθητές μας, “κρεμάμε” στον ακόλουθο ηλεκτρονικό τοίχο τις προκαταλήψεις που σχετίζονται με θάνατο και κηδείες, προκειμένου να παρουσιάσουμε τις δικές μας, αλλά και να μάθουμε τις δικές τους!

Η δική μας συνεισφορά σε προκαταλήψεις συνοψίζεται και εδώ:

Δείτε το στο slideshare.net

SUPERSTITIONS IN EUROPE – eTwinning

Οι προκαταλήψεις στην Ευρώπη απασχολούν τους μαθητές των Δ΄, Ε΄ και Στ΄ Τάξεων στο πλαίσιο του προγράμματος ηλεκτρονικής αδελφοποίησης Ευρωπαίων μαθητών eTwinning. Η τρίτη θεματική ενότητα που μας ενδιαφέρει είναι οι προκαταλήψεις σε σχέση με το γάμο! Μαθητές από διάφορες χώρες της Ευρώπης παρουσιάζουν στον ηλεκτρονικό τοίχο τους τις προκαταλήψεις της χώρας τους!

Η δική μας συνεισφορά σε προκαταλήψεις συνοψίζεται και εδώ:

Δείτε το στο slideshare.net

Διαβάστε περισσότερες πληροφορίες για το έργο eTwinning ΕΔΩ

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΕΣΠΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ

Δείτε το στο slideshare.net

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 19 Απριλίου 2016 ενημερωτική εσπερίδα για την ασφαλή χρήση του Διαδικτύου. Οι Σύλλογοι Γονέων των Δημοτικών Σχολείων Σούρπης, Πτελεού και Γυμνασίου/Λυκείου Σούρπης σε συνεργασία με τους Συλλόγους Διδασκόντων των προαναφερόμενων Δημοτικών Σχολείων, πραγματοποίησαν ενημερωτική εκδήλωση για το ασφαλές διαδίκτυο, απευθυνόμενοι πια σε γονείς, μια και έχουν προηγηθεί ενημερωτικές δράσεις και παρεμβάσεις για τους μαθητές.

Την εσπερίδα προλόγισε ο Σχολικός Σύμβουλος Γ’ Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Μαγνησίας κ.Σδρόλιας Κων/νος, ο οποίος μεταξύ άλλων τόνισε την αξία τέτοιων εκδηλώσεων που έχουν σα σκοπό την ενημέρωση και είναι προϊόντα συνεργασίας διάφορων φορέων με τα σχολεία. Στη συνέχεια, ο κ.Ντιζές Γεώργιος, Διευθυντής της Υποδιεύθυνσης Ασφαλείας Βόλου, αφού τόνισε ότι τα οφέλη του διαδικτύου υπερτερούν κατά πολύ αριθμητικά σε σχέση με τους κινδύνους, παρουσίασε τους τελευταίους αναλυτικά, δίνοντας παραδείγματα από την εμπειρία του μέσα από τη δουλειά του. Μεγάλο ενδιαφέρον προκάλεσαν οι αναφορές του σε εγκληματικές δραστηριότητες που γίνονται μέσω του διαδικτύου και επεσήμανε τις απειλές που έχουν σα στόχο ανήλικους χρήστες του.

Μετά τον κ. Ντιζέ, ξεκίνησε η παρουσίαση της ψυχολόγου, κας Αρίδη Ιφιγένειας, με θέμα “Διαδίκτυο και εθισμός – Αναγνωρίστε τα σημάδια του εθισμού στο παιδί σας, προστατέψτε το παιδί σας από τον εθισμό”. Η κα Αρίδη ενημέρωσε τους παρευρισκόμενους για τα αίτια που οδηγούν στον εθισμό στη χρήση του διαδικτύου και των ηλεκτρονικών παιχνιδιών, τα συμπτώματα που παρουσιάζουν τα άτομα που πάσχουν από αυτόν και πρότεινε μέτρα πρόληψης, τόσο για το οικογενειακό όσο και για το σχολικό περιβάλλον. Τέλος, το λόγο πήρε η εκπαιδευτικός Αγγλικής Γλώσσας των Δημοτικών Σχολείων Σούρπης και Πτελεού, κα Χαμηλού Βιβή, η οποία και παρουσίασε τα αποτελέσματα έρευνας που διενεργήθηκε στα προαναφερόμενα σχολεία για τη χρήση του διαδικτύου από τους μαθητές και τις μαθήτριές της. Τα αποτελέσματα θα αξιοποιηθούν για ενδεχόμενες παρεμβάσεις μέσω δράσεων και στα δύο σχολεία και παρουσιάζονται παρακάτω:

Δείτε το στο slideshare.net

Ευχαριστούμε θερμά τους Συλλόγους Γονέων που συνεργάστηκαν με τους Συλλόγους Διδασκόντων για την επιτυχή διεκπεραίωση της εκδήλωσης, τους προσκεκλημένους ομιλητές που μας ενημέρωσαν και απάντησαν στις απορίες όλων μας, αλλά και τους γονείς που προσήλθαν γνωρίζοντας ότι η πρόληψη είναι η καλύτερη ενημέρωση!

ΕΣΠΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ

ΕΣΠΕΡΙΔΑ - ΑΣΦΑΛΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ - ΣΟΥΡΠΗ - ΠΤΕΛΕΟΣ

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες των μαθητών των σχολείων μας σας προσκαλούμε στην ενημερωτική εσπερίδα που θα γίνει στην αίθουσα εκδηλώσεων του Δημοτικού σχολείου Σούρπης την Τρίτη 19 Απριλίου 2016 και ώρα 6.00 μ.μ. με θέμα την ασφαλή χρήση του διαδικτύου.

Πρόγραμμα εσπερίδας:
Την εσπερίδα προλογίζει ο Σχολικός Σύμβουλος Γ’ Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Μαγνησίας κ.Σδρόλιας Κων/νος.

“Ασφαλής χρήση του διαδικτύου”, κ.Ντιζές Γεώργιος, Δ/ντης Υποδιεύθυνσης Ασφαλείας Βόλου.

“Διαδίκτυο και εθισμός”,
Αναγνωρίστε τα σημάδια του εθισμού στο παιδί σας, προστατέψτε το παιδί σας από τον εθισμό, κα Αρίδη Ιφιγένεια (MSc ψυχολόγος).

“Παρουσίαση αποτελεσμάτων έρευνας για τη χρήση του διαδικτύου από τους μαθητές και τις μαθήτριες των Δημοτικών σχολείων Σούρπης και Πτελεού”, κα Χαμηλού Παρασκευή (εκπαιδευτικός Αγγλικής γλώσσας).

ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ

Με στόχο την αποτελεσματική πρόληψη και αντιμετώπιση της εκδήλωσης βίας μεταξύ μαθητών στο σχολείο ή σε άλλους χώρους, που συνδέονται με τη σχολική ζωή και καθημερινότητα, οργανώθηκαν και υλοποιήθηκαν δράσεις στο σχολείο μας με αφορμή την Ημέρα κατά της Ενδοσχολικής Βίας. Η υπεύθυνη εκπαιδευτικός για τις δράσεις, κα Γραμματή Καλαντζή, σε συνεργασία με τη Διεύθυνση και τους εκπαιδευτικούς του σχολείου μας κάλεσαν τα παιδιά σε μια μοναδική διαδρομή αφύπνισης, ενημέρωσης και συμμετοχής προκειμένου να κατατοπιστούν, αλλά και εκφραστούν αναφορικά με το θέμα.

Καταρχήν, οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας παρακολούθησαν στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας την ταινία “Το καναρινί ποδήλατο”, η οποία πυροδότησε συζητήσεις, αναλογισμούς και εξομολογήσεις σχετικά με το θέμα, που έκαναν όλους μας, μαθητές και εκπαιδευτικούς, να αναλογιστούμε την αξία της συνεργασίας, της φιλίας , της συγγνώμης και του σεβασμού.

Στη συνέχεια, οδηγηθήκαμε όλοι στο προαύλιο και, με έμπνευση και οδηγό μας την ταινία που παρακολουθήσαμε και τη συζήτηση που ακολούθησε, ζωγραφίσαμε σε χαρτί του μέτρου συνθήματα και εικόνες κατά της ενδοσχολικής βίας, προκειμένου να διακοσμήσουμε με αυτά τους διαδρόμους του σχολείου μας!

Δείτε το στο slideshare.net

SUPERSTITIONS IN EUROPE – ETWINNING

Συνεχίζοντας την αναζήτησή μας στις προκαταλήψεις του τόπου μας, προκειμένου να τις μοιραστούμε με τους Ευρωπαίους συμμαθητές μας, κατηγοριοποιήσαμε τις υπάρχουσες προκειμένου να μπορέσουμε να τις παρουσιάσουμε καλύτερα. Αυτό τον καιρό δουλεύουμε με τις προκαταλήψεις που σχετίζονται με ζώα! Δουλεύοντας συνεργατικά με τους Ευρωπαίους συμμαθητές μας, ‘κρεμάμε’ στον ακόλουθο ηλεκτρονικό τοίχο τις προκαταλήψεις που σχετίζονται με ζώα, προκειμένου να παρουσιάσουμε τις δικές μας, αλλά και να μάθουμε τις δικές τους!

Θα χαρούμε πολύ να μας ενημερώσετε αν υπάρχουν κάποιες που παραλείψαμε εκ παραδρομής ή λόγω άγνοιας! Η δική μας συνεισφορά σε προκαταλήψεις συνοψίζεται και εδώ:

Δείτε το στο slideshare.net

Διαβάστε ΕΔΩ περισσότερες πληροφορίες για την εργασία μας για τις προκαταλήψεις που γίνεται στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος eTwinning.

Δείτε ΕΔΩ την πρώτη κατηγορία προκαταλήψεων που παρουσιάσαμε και σχετίζονται με αντικείμενα του σπιτιού!

ΗΜΕΡΑ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΧΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ

Την Τρίτη, 9 Φεβρουαρίου 2016 γιορτάστηκε φέτος για 13η συνεχή χρονιά η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου. Από το 2014, η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου προάγει όχι μόνο το ασφαλές Διαδίκτυο αλλά τη δημιουργία ενός καλύτερου Διαδικτύου, στο οποίο όλοι μπορούμε να συμβάλλουμε. Έτσι, το φετινό σύνθημα είναι: «Ανάλαβε δράση για ένα καλύτερο Διαδίκτυο!» («Play your part for a better internet!»).

Στο σχολείο μας η μέρα αυτή γιορτάστηκε την Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου 2016, με τη συμμετοχή των τεσσάρων τελευταίων τάξεων του σχολείου. Οι μαθητές συγκεντρώθηκαν κατά την τρίτη και τέταρτη διδακτική ώρα στην αίθουσα πληροφορικής του σχολείου μας και συμμετείχαν σε μια διαδραστική ενημέρωση-συζήτηση, την οποία επιμελήθηκε η εκπαιδευτικός Αγγλικής Γλώσσας, ως υπεύθυνη για τη διαχείριση του σχολικού ιστολογίου.

Δείτε το στο slideshare.net

Στόχος της παρουσίασης ήταν να αναδειχθούν τα πλεονεκτήματα της συνετούς χρήσης του διαδικτύου και να γίνει ενημέρωση για τους κινδύνους που κρύβονται στον κυβερνοχώρο. Η ενημέρωση – συζήτηση εμπλουτίστηκε με την προβολή ολιγόλεπτων βίντεο με θέμα την αναζήτηση βοήθειας σε περίπτωση αναδυόμενων παράθυρων, τη διαχείριση περιπτώσεων προσέγγισης μέσω μηνυμάτων από άγνωστα άτομα, τον εθισμό στα παιχνίδια και τον ηλεκτρονικό εκφοβισμό.

Οι μαθητές του σχολείου μας παρακολούθησαν με ενδιαφέρον το περιεχόμενο της παρουσίασης και συμμετείχαν ενεργά με τη συνεισφορά απόψεων, εμπειριών και αποριών.

SUPERSTITIONS IN EUROPE – ETWINNING

Οι προκαταλήψεις στην Ευρώπη θα απασχολήσουν τους μαθητές της Δ΄, Ε΄ και Στ΄ στο πλαίσιο του προγράμματος ηλεκτρονικής αδελφοποίησης Ευρωπαίων μαθητών eTwinning. Η πρώτη θεματική ενότητα που μας ενδιαφέρει είναι οι προκαταλήψεις στο χώρο του σπιτιού μας! Μαθητές από διάφορες χώρες της Ευρώπης παρουσιάζουν στον ηλεκτρονικό τοίχο τους τις προκαταλήψεις της χώρας τους ΕΔΩ.

Η δική μας συνεισφορά σε προκαταλήψεις συνοψίζεται και εδώ:

Δείτε το στο slideshare.net

Διαβάστε περισσότερες πληροφορίες για το έργο eTwinning ΕΔΩ

ΕΡΓΟ ETWINNING – ΟΙ ΠΡΟΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ

etwinning1

Προκατάληψη είναι η πεποίθηση εκείνη που δεν στηρίζεται σε λογική επιχειρηματολογία και υποστηρίζεται συνήθως από τις παραδόσεις, περνώντας από γενιά σε γενιά. Υπολαμβάνεται ως μια γνώμη ή ένα σύνολο γνωμών ή ακόμα και ως ολόκληρη θεωρία η οποία έχει σχηματισθεί κατά έναν μη επιστημονικό τρόπο κοινώς αποδεκτό, αλλά και μια τοποθέτηση που περιλαμβάνει συναισθήματα (φόβο, περιφρόνηση, απέχθεια κ.α.). Πολλές Ευρωπαϊκές χώρες έχουν προκαταλήψεις, οι οποίες κατά ένα μεγάλο μέρος πηγάζουν από τις θρησκευτικές πεποιθήσεις.

Φέτος, οι μαθητές των τριών τελευταίων τάξεων του σχολείου μας μαζί με την καθηγήτρια Αγγλικών, κα Παρασκευή Χαμηλού, αποφάσισαν να ασχοληθούν με την παρουσίαση των Ελληνικών και τοπικών προκαταλήψεων και να γνωρίσουν τις αντίστοιχες των Ευρωπαίων συμμαθητών τους. Το έργο αυτό εντάσσεται στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα ηλεκτρονικής αδελφοποίησης eTwinning και φιλοδοξεί να εμπλέξει τους Ευρωπαίους μαθητές στην καταγραφή και τον διαμοιρασμό των εθνικών τους προκαταλήψεων, αποσκοπώντας στη βελτίωση της παραγωγής γραπτού λόγου και κατανόησης γραπτού κειμένου στα Αγγλικά, στην εξοικείωση με την τεχνολογία και τους άλλους πολιτισμούς και στην καλλιέργεια της ανοχής στη διαφορετικότητα.

Ο τίτλος του εν λόγω eTwinning έργου είναι Superstitions in Europe. Τα μέχρι τώρα συνεργαζόμενα σχολεία είναι τα ακόλουθα: Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi Nr 40 im. Mieszka I w Poznaniu (Poznań, Πολωνία), Hasan – Şükran Saruhan Ortaokulu (Etimesgut, Τουρκία) και Yavuz Selim İlkokulu (Yomra, Τουρκία). Ο ρόλος του σχολείου μας και του Πολωνικού είναι συντονιστικός.

Superstition is the belief in supernatural causality—that one event causes another without any natural process linking the two events! Many – if not all – European countries have superstitions and most of them are usually related to religion. This project aspires to involve European learners in the recording of and sharing their national superstitions, while improving their writing and reading skills in English, familiarizing themselves with technology and other cultures and becoming more tolerant with diversity.

Main aims:
1. To improve the learners’ writing and reading skills in the target language
2. To familiarize the learners with technology (emails, forums, chats, educational web tools, search engines, etc)
3. To develop the learners’ tolerance with diversity

Secondary objectives:
1. To develop cooperative learning – while working in groups and cooperating with their European peers
2. To introduce strategies that help to improve the learners’ writing and reading skills
3. To promote learning with a real-life purpose (mainly writing for a real audience and reading authentic texts)
4. To make the learners realize the emergence of English as an international language
5. To reinforce the learners’ self-confidence and self-esteem
6. To practice note-taking
7. To exchange teaching strategies, methods and approaches in English Language Teaching (among partner teachers)

Superstitions will primarily be divided into categories that will be agreed upon among partner teachers via emails and Twinspace. For instance:
Category 1: Superstitions related to home routines
Category 2: Superstitions related to animals
Category 3: Superstitions related to weddings
Category 4: Superstitions related to the dead / funerals , etc

Once categorization has been finalized, learners start working on each category on agreed-upon tools. For instance, we create a coopearative padlet for superstitions included in Category 1. Then, we create a cooperative presentation in googledocs for the superstitions included in Category 2, and so on. The cooperative, educational tools will be discussed and agreed-upon among partner teachers. The end products of each category will be uploaded on Twinspace and school blogs. The learners will be introduced and registered as members in the project Twinspace, in an attempt to promote communication with their European peers.

The expected outcomes involve the attainment of the afore-mentioned pursued main and secondary aims and objectives and the publication of the categorized European superstitions. The format of publication will be discussed and determined among partner teachers (school blogs and/or project blog and/or public Twinspace, etc). By publishing our end-products, we aspire not only to create a register of the European superstitions and develop our learners’ self-esteem and self-confidence, but also to promote good teaching and learning practices.

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ ΜΕ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ

Το Δημοτικό Σχολείο Πτελεού συμμετείχε με μεγάλη χαρά στο διαγωνισμό κατασκευών με πρώτο υλικό παλαιά τεύχη εφημερίδας, που διοργάνωσε η τοπική εφημερίδα μας, “Ο Λαός του Αλμυρού”.

Οι μαθητές του σχολείου μας προμηθεύτηκαν παλαιά τεύχη της τοπικής μας εφημερίδας και εργάστηκαν με κέφι και δημιουργικότητα, ενώ παράλληλα έμαθαν για τη διαχείριση ανακυκλώσιμων υλικών! Δείτε παρακάτω τις κατασκευές τους!

Με οδηγό τη δημιουργική τους φαντασία, ανέλαβαν πρωτοβουλίες ως προς την υλοποίηση των έργων τους. Μέσα από μία διασκεδαστική και εκπαιδευτική διαδικασία, οι μαθητές κατασκεύασαν χαρταετό, καπέλα, αερόστατο, κορνίζα, ρολόγια, δίσκο με ανθοδοχεία, κάδρο με λουλούδια, χελώνα, κουμπαρά και ένα ακόμη έργο που το ονόμασαν «θάλασσα με βάρκες», και παρουσίασαν μέσα από τα έργα τους εναλλακτικές προτάσεις για τη διαχείριση ανακυκλώσιμων υλικών.

Με τη λήξη του διαγωνισμού και την ανάδειξη των νικητών, θα θέλαμε, εκπαιδευτικοί και μαθητές του σχολείου μας, να συγχαρούμε τους συμμετέχοντες για τη συνολική προσπάθεια. Πολλά συγχαρητήρια και ευχαριστώ αξίζουν και στην τοπική μας εφημερίδα για τη διοργάνωση, τη στήριξη και την υπέροχη προσφορά βιβλίων για τη δανειστική βιβλιοθήκη των συμμετοχών που δεν προκρίθηκαν, μεταξύ των οποίων και η δική μας.

 

“Ευέλικτη ζώνη”

Στο πλαίσιο του μαθήματος της ευέλικτης ζώνης υλοποιείται το πρόγραμμα αγωγής υγείας με θέμα “φροντίζω το σώμα μου” με τις  υποενότητες  “διατροφή και υγεία”
Η πιο κάτω διαφάνεια χρησιμοποιήθηκε από τα παιδιά για να ενημερωθούν για τις ομάδες τροφίμων.

Στο τέλος χρησιμοποιούμε ένα κουίζ για  να δούμε τι μάθαμε.
Για να παίξετε με το κουίζ πατήστε τον παρακάτω σύνδεσμο και κατόπιν την λέξη start
κουίζ

 

Επίσης ολοκληρώθηκε η υποενότητα  του προγράμματος “πρόληψη παιδικών ατυχημάτων”

Η υπεύθυνη εκπαιδευτικός :Δέσποινα Φούντα

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ ΜΕ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ

Το Δημοτικό Σχολείο Πτελεού συμμετέχει στο διαγωνισμό κατασκευών με πρώτο υλικό παλαιά τεύχη εφημερίδας, που διοργάνωσε η τοπική εφημερίδα μας, “Ο Λαός του Αλμυρού“.

Οι μαθητές του σχολείου μας προμηθεύτηκαν παλαιά τεύχη της τοπικής μας εφημερίδας και εργάστηκαν με κέφι και δημιουργικότητα, ενώ παράλληλα έμαθαν για τη διαχείριση ανακυκλώσιμων υλικών! Δείτε στο βίντεο τις υπέροχες δημιουργίες τους.

“kids athletics”

Στο Δημοτικό Σχολείο Πτελεού  στις 2-3-2015 ολοκληρώθηκε η υλοποίηση του προγράμματος “kids athletics” στο πλαίσιο δράσεων του Κοινωνικού Σχολείου με την συνεργασία της Καθ. Φυσικής Αγωγής Δέσποινας Φούντα και της Παρασκευής Τσελεπίδου επίσης Καθ. Φυσικής Αγωγής και υπεύθυνης του προγράμματος για τον νομό Μαγνησίας.

Η κυρία Παρασκευή Τσελεπίδου αφού ενημέρωσε τα παιδιά για το πρόγραμμα, τα παιδιά της Ε΄και ΣΤ΄ τάξης  χωρίστηκαν σε τέσσερις ομάδες για να αγωνιστούν  κυκλικά σε τέσσερα αγωνίσματα του Στίβου.

Τα παιδιά συμμετείχαν με μεγάλο ενθουσιασμό, διάθεση συνεργασίας και ομαδικότητας.

 

“Φροντίζω το σώμα μου”

Στα πλαίσια του μαθήματος της ευέλικτης ζώνης, για το σχολικό έτος
2014-2015, υλοποιείται  στο Δημοτικό Σχολείο Πτελεού το πρόγραμμα Αγωγής Υγείας “Φροντίζω το σώμα μου” για τα παιδιά της Α΄και Β΄τάξης.

Το πρόγραμμα συνδέθηκε με το etwining project “knowing my litle body”.

etwinig

Οι μέχρι τώρα δραστηριότητές μας  που αφορούν το πρόγραμμα είναι οι εξής:

 

Δείτε το στο slideshare.net

Δείτε το στο slideshare.net

Δείτε το στο slideshare.net

Επίσης σας παρουσιάζουμε την εργασία, του Δημοτικού Σχολείου Αισονίας- Σέσκλου Μαγνησίας υπό την καθοδήγηση της καθ. Φυσικής  Αγωγής Ευαγγελίας Ανδρέου με την οποία και συνεργαζόμαστε.

https://www.youtube.com/watch?v=BSl2Nx2duec&feature=youtu.be

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός : Δέσποινα Φούντα

“Δράσεις ενάντια στην βία και τον σχολικό εκφοβισμό”

Στο δημοτικό σχολείο Πτελεού κατά την σχολική χρονιά 2014-2015 πραγματοποιούνται δράσεις ενάντια στην ενδοσχολική βία και τον εκφοβισμό.

Ενώ ο εκφοβισμός στο σχολείο δεν είναι πρόσφατο φαινόμενο, ιδιαίτερης επιστημονικής  προσοχής έχει τύχει τις τρεις τελευταίες δεκαετίες.

Οι ερευνητές , έχουν επισημάνει την ανάγκη αύξησης του αριθμού των  προγραμμάτων παρέμβασης, σε όλα τα επίπεδα – ατομικό, σχολείου, τάξης και για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας – μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς. Επίσης έχουν καταδείξει τη θετική συσχέτιση της διάρκειας και της έντασης του προγράμματος με τη μείωση της έκτασης του φαινομένου.

Σας αναφέρουμε τον ορισμό του όρου “σχολικός εκφοβισμός”.
Ο σχολικός εκφοβισμός είναι η επιθετική εκείνη συμπεριφορά που είναι εσκεμμένη, απρόκλητη και επαναλαμβανόμενη, αποτελεί κατάχρηση εξουσίας και εμπεριέχει ανισότητα στη δύναμη αντικειμενική (π.χ. σωματική) ή αντιληπτή (π.χ. προσωπικότητας)

Στα πλαίσια αυτών των δράσεων τα παιδιά είδαν στο διαδίκτυο τις  παρακάτω προβολές τραγουδιών

“Don’t Laugh at me” “Μην γελάς μαζί μου”

“Για σένα που λατρεύω”

και κατόπιν ακολούθησε συζήτηση.

Αφού ευαισθητοποιήθηκαν για την ενδοσχολική βία και την διαφορετικότητα , έγραψαν και ζωγράφισαν την δική τους ιστορία.

Δείτε το στο slideshare.net

Δείτε το στο slideshare.net

Τα παιδιά επίσης δημιούργησαν σελιδοδείκτες με θέμα ενάντια στη ενδοσχολική βία.

σ

Οι δράσεις του σχολείου μας  δεν σταματάνε στις παραπάνω εργασίες συνεχίζονται σε καθημερινή βάση και σε πολλαπλά επίπεδα.

ΑΛΛΗΛΟΓΡΑΦΙΑ ΣΤΑ ΑΓΓΛΙΚΑ ΜΕ ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ

Με την έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς, οι μαθητές των τριών τελευταίων τάξεων του Δημοτικού Σχολείου Πτελεού συμμετέχουν στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα eTwinning με το project που ονομάζεται “Pen-Pals in Action”. Οι μαθητές του σχολείου μας ανταλλάσσουν έντυπη αλληλογραφία στα αγγλικά με μαθητές από δημοτικό σχολείο της Τουρκίας, προκειμένου να γνωρίσουν τον τρόπο ζωής ο ένας του άλλου, το σχολείο, τις παραδόσεις, τα έθιμα και τη χώρα!

Our eTwinning label!
Our eTwinning label!

Εκτός από τα γράμματα, οι μαθητές μας έχουν εγγραφεί στην ασφαλή διαδικτυακή πλατφόρμα Twinspace, προκειμένου να παρουσιάσουν τον εαυτό τους στα αγγλικά, να έρθουν σε ηλεκτρονική επαφή με τους συνομηλίκους τους στην Τουρκία (με email ή με συνομιλία) και να παρακολουθούν τις εξελίξεις του project.

Τα πρώτα μας γράμματα έχουν ήδη αποσταλεί στην Τουρκία και περιμένουμε με ανυπομονησία την απάντηση των συνεργατών μας! Στην πρώτη μας συναλλαγή, γράψαμε γράμματα, εσωκλείσαμε μικρά δωράκια και στείλαμε τσάι του βουνού από την περιοχή μας, προκειμένου να γνωρίσουν οι φίλοι μας ένα τοπικό προϊόν που εκτιμούμε πολύ όλοι οι Έλληνες! Δείτε παρακάτω στιγμιότυπα από τη διαδικασία και δείγμα των όσων στείλαμε!

Δείτε το στο slideshare.net