Αξιολόγηση 2024 – 2025
Ομάδα Α΄: Συντονιστής: Μπρέγιαννης Γεώργιος.
Συμμετέχουν οι εκπαιδευτικοί: Κόκκαλη Βασιλική, Βάγγαλη Γεωργία, Σκριβάνος Αναστάσιος, Παπασαραντόπουλος Δημήτριος
Θέμα : Ελιά : Το δώρο των θέων.
Το θέμα που αποφασίσαμε, σαν ομάδα εκπαιδευτικών, να ασχοληθούμε είναι ” Η Ελιά”. Τα παιδιά πιστεύουν ότι παίρνουμε απ΄αυτή το λάδι για κατανάλωση ή πώληση και τα ξύλα για θέρμανση και αγνοούν ότι απ΄αυτήν αξιοποιούμε τα πάντα. Θεωρήσαμε ότι θα πρέπει να γνωρίσουν τα ” δώρα ” αυτού του δέντρου, που για 8.000 και πλέον χρόνια, ” ντυμένο ” με μύθους και αγιότητα, μας στηρίζει τόσο διατροφικά αλλά και οικονομικά με τα πολλά υποπροϊόντα που εξάγουμε απ΄αυτή. Επίσης μέσα από την όλη εργασία θα μάθουμε και πως αλληλεπιδρά ο άνρωπος με το φυσικό περιβάλλον του. Τέλος σκοπός μας είναι να ερευνήσουμε το θέμα μας ιστορικά αλλά, αφού ο τόπος μας το επιτρέπει, και βιωματικά.
Ενότητες:
1. Η ελιά των μύθων
4. Επίσκεψη σε ελαιοτριβείο.
5. Τα δευτερεύοντα προϊόντα της ελιάς
6. Η ελιά στη λογοτεχνία, παροιμίες
7. Αξιολόγηση
Αξιολόγηση 2023 – 2024
Ομάδα Α΄: Συντονιστής: Μπρέγιαννης Γεώργιος.
Συμμετέχουν οι εκπαιδευτικοί: Κόκκαλη Βασιλική, Βάγγαλη Γεωργία, Γκουϊας Γεώργιος, Παπασαραντόπουλος Δημήτριος
Θέμα : Αρχαία ελληνική τεχνολογία: Η προσφορά των αρχαίων Ελλήνων
Είναι γνωστό σε όλο τον κόσμο η προσφορά των αρχαίων Ελλήνων στους τομείς της λογικής σκέψης της επιστήμης και των καλών τεχνών, όλα αυτά τα επιτεύγματα των προγόνων μας, όμως, σκίασαν μία άλλη, τη μεγάλη τους προσφορά στην τεχνολογία. Οι πρόγονοί μας άφησαν τεχνολογικά θαύματα που όμοιά τους δεν υπήρχαν στον τότε γνωστό κόσμο. Οι τεχνολογικές ανακαλύψεις τους όπως κοχλίες, οδοντωτοί τροχοί, τροχαλίες, ιμάντες, αλυσίδες και βαλβίδες αποτέλεσαν τον θεμέλιο λίθο και τη βάση για τη σύγχρονη τεχνολογική εξέλιξη. Από την υπηρέτρια ρομπότ του Φίλωνα, τον αστρολάβο του Πτολεμαίου, μέχρι τον αναλογικό υπολογιστή των Αντικυθήρων οι πρόγονοί μας δημιούργησαν τεχνολογικά θαύματα με κορυφαίο τον Αρχιμήδη που ανέδειξε όχι μόνο τα μαθηματικά και τη γεωμετρία αλλά και πολλές τεχνολογικές ανακαλύψεις.
Παίρνοντας αφορμή από την ύπαρξη του Μουσείου αρχαίας Ελληνικής τεχνολογίας το οποίο μας φέρνει σε επαφή με μία άλλη πλευρά της αρχαίας Ελλάδας αποφασίσαμε να ασχοληθούμε φέτος με τη γνωριμία των τεχνολογικών ανακαλύψεων των αρχαίων προγόνων μας. Σκεφτήκαμε ότι οι μικροί μαθητές μαθαίνουν για τους Περσικούς πολέμους, για τον Πελοποννησιακό πόλεμο και πιο πολύ δίνουμε βάση στις διάφορες τους για το ποιος θα επικρατήσει στον ελλαδικό χώρο καθώς και στα αρχιτεκτονικά επιτεύγματα του χρυσού αιώνα, αλλά δεν τα μαθαίνουμε την τεχνολογία με την οποία το κατόρθωσαν. Θέλουμε να δείξουμε στα παιδιά ότι οι πρόγονοί μας πέρα από τη φιλοσοφία, το θέατρο και τους πολέμους τους, είχαν φτάσει και σε υψηλό βαθμό τη μηχανική που πάνω σε αυτή βασίστηκε η Δυτική τεχνολογία χίλια χρόνια τουλάχιστον μετά αφού οι ανακαλύψεις των αρχαίων παρέμειναν στη σκιά για εκατονταετίες μετά τη ρωμαϊκή κατοχή.
Ενότητες:
1η ΠΑΡΟΥΣΊΑΣΗ τεχνολογία εισαγωγή
2η ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ αρχαία τεχνολογία και μύθος
3η ΠΑΡΟΥΣΊΑΣΗ Από την επίσκεψη στο Μουσείο Αρχαίας ελληνικής τεχνολογίας
4η ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ Βίντεο με αναλυτική περιγραφή των όσων είδαμε στο μουσείο
5η ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ Αφιέρωμα στον Αρχιμήδη
6η ΠΑΡΟΥΣΊΑΣΗ Από την Αρχαία στη σύγχρονη τεχνολογία
7η ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ Κατασκευή
8η ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ – ΦΥΛΛΑΔΙΟ ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΜΑΣ
Ακολουθείστε το link ή ανοίξτε το pdf
https://flipbookpdf.net/web/site/011aac9a75ba3f2df4466b0d71c9659695e4f921202402.pdf.html
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ – ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Ομάδα Β’: Συντονίστρια : Κατσιαδράμη Φωτεινή
Συμμετέχουν οι εκπαιδευτικοί: Ζακοπούλου Χριστίνα, Λόλου Κωστούλα, Μπούρα Κωνσταντίνα, Ντάλας Αθανάσιος
Θέμα: Μείωση της κοινωνικής απομόνωσης και ομαλή φοίτηση των μαθητών που ενισχύονται από εξατομικευμένη εκπαιδευτική υποστήριξη ή προέρχονται από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ- ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Η ενσυναίσθηση αποτελεί την ικανότητα να ταυτιζόμαστε και να αισθανόμαστε τις ανησυχίες ενός άλλου ατόμου. Είναι μια κοινωνική δεξιότητα που μπορούμε να καλλιεργήσουμε ώστε να βρούμε αναγνώριση, αποδοχή και αγκάλιασμα κάθε είδους διαφορετικότητας. Η ενσυναίσθηση των μαθητών εξαρτάται από τους ασφαλείς δεσμούς που έχουν αναπτύξει με τους συμμαθητές τους και τον τρόπο με τον οποίο ο μαθητής αντιμετωπίζεται από τους άλλους όταν βιώνει καταστάσεις πόνου ή όταν χρειάζεται βοήθεια.
Συμπερίληψη σημαίνει να μην αφήνουμε κανέναν απ’ έξω από το σύνολο. Από το σπίτι, τη γειτονία, το χωριό, την πόλη και πρωτίστως το σχολείο. Να μην επιτρέπουμε σε κανέναν να αποκλείεται και να αντιμετωπίζει διακρίσεις με βάση το φύλο, την εθνικότητα, τη γλώσσα, τη θρησκεία, την ηλικία, τη φυλή, το αν είναι αρτιμελής ή όχι, και βεβαίως την οικονομική του κατάσταση.
Στόχος του σχολείου είναι η συμπεριληπτική εκπαίδευση και κουλτούρα στην πράξη. Ένα σχολείο”καταφύγιο” για κάθε παιδί.
Σχολικός εκφοβισμός
Στο δικό μας το σχολείο ΚΑΤΑΔΙΚΑΖΟΥΜΕ ΚΑΘΕ ΜΟΡΦΗ ΒΙΑΣ.
Στρατηγικές επίλυσης διαφορών
Πραγματοποιήθηκαν εβδομαδιαία συμβούλια τάξης, ώστε να δίνεται βήμα σε όλους για την επίλυση των διαφορών μας.
Πρόγραμμα Ταπερίστας
Συμμετέχοντας στο πρόγραμμα Ταπερίστας…”Ήρθαμε πιο κοντά… τρώγοντας υγιειά”!
Παγκόσμια ημέρα Καλοσύνης
Ήρθαμε πιο κοντά με τους συμμαθητές των άλλων τάξεων, κάνοντας γι’ αυτούς μια καλή πράξη. Ύστερα τις καταγράψαμε, δίνοντας ιδέες στους συμμαθητές μας για το πώς θα έπρεπε να είναι κάθε μέρα μας στο σχολείο. Ήταν πραγματικά μια πολύ όμορφη μέρα!
Η σκάλα της γνώσης
Μαζί…ανεβαίνουμε τα σκαλοπάτια 2-2!!! Η μάθηση είναι ομαδική διαδικασία! Μαζί, φτάνουμε ψηλότερα, ευκολότερα… Στην ομάδα μας, δε μένει κανείς πίσω!
Απόκριες
Οι μαθητές κατασκεύασαν αποκριάτικες στολές από ανακυκλώσιμα υλικά! Στα πλαίσια συνεργασίας των τάξεων, οι μαθητές της Β και Γ Δημοτικού του σχολείου μας ψήφισαν την “καλύτερη” στολή και ο νικητής βραβεύτηκε!
Φιλαναγνωσία – Ανάγνωση παραμυθιών με θέμα την συμπερίληψη
Μαθαίνοντας την νοηματική
Μιλήσαμε για τους κωφούς συνανθρώπους μας και ασχοληθήκαμε με τις δυσκολίες που αυτοί αντιμετωπίζουν. Αφού μελετήσαμε τη γλώσσα τους, τραγουδήσαμε στη νοηματική!Παρακάτω ένα μικρό δείγμα.
Παιχνίδι ενσυναίσθησης
Μπαίνουμε, για λίγο, στην θέση των τυφλών συνανθρώπων μας.
Συνεργασία με τη Δημόσια Βιβλιοθήκη
Πεταλιδίου
Τα παιδιά διάβασαν απόσπασμα του βιβλίου του Ιούλιου Βέρν, “20.000 Λεύγες κάτω από τη θάλασσα”. Ύστερα, έπαιξαν στην βιβλιοθήκη και οι νικητές θα βραβευτούν στην καλοκαιρινή γιορτή μας.
Χελιδονίσματα
Οι μαθητές σε ρόλο εκπαιδευτικού…Ανέλαβαν να ενημερώσουν τους συμμαθητές των υπόλοιπων τάξεων για το παλιό αυτό έθιμο, καθώς και να τους μάθουν τα κάλαντα της άνοιξης.
MAKE A WISH
Για ακόμα μία χρονιά, πήραμε μέρος στο “MAKE A WISH” αγοράζοντας αστεράκια τα οποία θα κάνουν την ευχή ενός παιδιού πραγματικότητα!
“Όταν βλέπεις αστεράκι…κάνε μια ευχή αγάπης!”
Συλλογή από καπάκια για την αγορά αναπηρικού αμαξιδίου
Οι μαθητές μάζεψαν καπάκια για να βοηθήσουν με τον τρόπο τους στην αγορά αναπηρικού αμαξιδίου για ένα παιδί που το έχει ανάγκη! Τους αξίζουν πολλά συγχαρητήρια!
Προβολή ταινιών με θέμα την συμπερίληψη
Οι μικροί μαθητές παρακολούθησαν τα : Τα μυαλά που κουβαλάς (Inside Out – 2015) και Ψάχνοντας την Ντόρι (2016), ενώ οι μεγαλύτεροι το “Μείνε δίπλα μου (Please Stand By – 2017). Ακολούθησε συζήτηση και προβληματισμός.
Κοινές εκδρομές και συμμετοχή σε αγώνες
Συμβούλια εκπαιδευτικών σε άτυπα περιβάλλοντα
Αξιολόγηση 2022 – 2023
Ομάδα Α΄: Συντονιστής: Μπρέγιαννης Γεώργιος.
Συμμετέχουν οι εκπαιδευτικοί: Κόκκαλη Βασιλική, Βάγγαλη Γεωργία, Πέτρουλα Αναστασία,<
Θέμα: Λαογραφία: Μία γέφυρα από το παρελθόν στο παρόν και το μέλλον.
Ζούμε σε μία εποχή που χαρακτηρίζεται από το άγχος, την ανασφάλεια, την κρίση των αξιών, τις εφήμερες ανθρώπινες σχέσεις και τη μοναξιά. Ο άνθρωπος χάνεται στην ανωνυμία και στη μονοτονία. Σε αυτήν την υλιστική εποχή, της ταχύτητας και της τεχνολογίας, αγνοήσαμε ή ακόμα χειρότερα ξεχάσαμε την πολιτιστική μας παράδοση, υποτιμήσαμε τις παραδόσεις μας και μιμούμαστε ξένα έθιμα. Έτσι χάθηκε ένας ολόκληρος κόσμος που σφράγισε τις μνήμες πολλών γενεών. Τις τελευταίες δεκαετίες η ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας αντικατέστησε τόσο στις χειρωνακτικές εργασίες, τις γεωργικές ή τις δουλειές του σπιτιού, με μηχανές κάνοντας τη ζωή μας πιο άνετη. Έτσι, όμως, ξεχάσαμε την προσφορά των προγόνων μας, ήρωες μιας άλλης κατηγορίας, που έστησαν στα πόδια της αυτή τη χώρα δουλεύοντας τη γη με τα χέρια και την πότισαν με τον ιδρώτα τους, ζώντας απλά με ότι είχαν και τιμώντας τις αξίες που είχαν μάθει. Σκοπός μας λοιπόν, είναι να γνωρίσουμε και να ευαισθητοποιήσουμε τα παιδιά μας στον τρόπο που επιβίωσαν οι πρόγονοί τους, όχι στο μακρινό παρελθόν αλλά στη μεταπολεμική Ελλάδα, πώς μάθαιναν ή ακόμα και πώς διασκέδαζαν. Παράλληλα να γνωρίσουν την αξία ενός λαογραφικού Μουσείου, βλέποντας κατασκευές και καλλιτεχνήματα ανώνυμων δημιουργών.
Από την επίσκεψη στο Λαογραφικό Μουσείο Καστανίων ” ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΕΝΝΗΜΑΤΑΣ” και την ομιλία της κας Ζέρβα Σοφίας, συνταξιούχου εκπαιδευτικού και ιδρύτρια αυτού του μικρού αλλά πλουσιότατου μουσείου.
ζωγραφίσαμε λαϊκά μοτίβα
Παίξαμε παραδοσιακά παιχνίδια!
” Αλάτι ψιλό, αλάτι χοντρό, έχασα τη μάνα μου και πάω να τη βρω
παπούτσια δε μου πήρε να πάω στο χορό”
Αυτό τραγουδούσαν οι μαθητές της Δ’ τάξης παίζοντας το παραδοσιακό παιχνίδι με το μαντήλι και το διασκέδασαν με την ψυχή τους!
https://blogs.sch.gr/dimpetal/files/2023/05/Συνέντευξη-με-έναν-παππού-και-μία-γιαγιά.pdf
https://blogs.sch.gr/dimpetal/files/2023/05/ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ.pdf
https://blogs.sch.gr/dimpetal/files/2023/05/Παλιά-τα-πανηγύρια-είχαν.pdf
A’ ΤΑΞΗ
Στα πλαίσια του προγράμματος της Λαογραφίας οι μικροί μαθητές της Α’ τάξης έκαναν ένα ταξίδι πίσω στο παρελθόν. Τα παιδιά μέσα από βιωματικές δραστηριότητες γνώρισαν τα παραδοσιακά επαγγέλματα που χάθηκαν με το πέρασμα του χρόνου καθώς και τα παλιά ξεχασμένα παιδικά παιχνίδια .
Ομάδα B’: Συντονιστής: Aεράκη Ελένη
Συμμετέχουν οι εκπαιδευτικοί: Κουβάτσου Σοφία, Ντάλας Αθανάσιος, Παπασαραντόπουλος Δημήτριος,
Θέμα: Η βέλτιστη συνύπαρξη των μαθητών
Ένας από τους σκοπούς της εκπαίδευσης είναι η προβολή της αρμονικής συνύπαρξης ανθρώπων και πολιτισμών και όχι η άρση του διαφορετικού. Ο άνθρωπος πρέπει να μάθει να μετακινείται στη θέση του άλλου , να ταυτίζεται κατά το δυνατόν με τα προβλήματά του , ώστε να μπορέσει να τον συναισθανθεί και να τον κατανοήσει. Στόχος της δράσης είναι να δημιουργηθεί το κατάλληλο κλίμα μεταξύ των τάξεων, ώστε να μειωθούν οι συγκρούσεις και οι αντιπαραθέσεις στο χώρο του σχολείου και να ενισχυθούν οι δεσμοί μεταξύ των
μαθητών/τριών.Επιδιώκεται τα παιδιά να μάθουν να συνεργάζονται ξεπερνώντας τις δυσκολίες συνύπαρξης που
προκύπτουν λόγω διαφορετικού οικογενειακού,οικονομικού, πολιτισμικού και θρησκευτικού υπόβαθρου. Η
υιοθέτηση συγκεκριμένων παιδαγωγικών στρατηγικών θα βοηθήσει γενικά τους μαθητές να αναπτύξουν υγιείς
διαπροσωπικές σχέσεις. Θα ενισχυθεί η θετική επικοινωνία και η συνεργασία μεταξύ των μαθητών με κοινές δράσεις των τμημάτων σε όλες τις πτυχές της σχολικής ζωής ώστε να γίνει κουλτούρα η καλλιέργεια αλληλοσεβασμού και η αποδοχή της διαφορετικότητας.
- Δεσμοί φιλίας Α-Στ τάξης μέσω της “υιοθεσίας” κάθε μαθητή της Α΄ από έναν μαθητή της Στ’.Οι μαθητές θα αποκομίσουν ένα κοινό αίσθημα ενότητας και αλληλεγγύης.
- Δράση Φιλαναγνωσίας μεταξύ Α’ και Στ΄ τάξεων
Μαθητές της Στ ανέλαβαν να διαβάσουν τον Έλμερ, τον παρδαλό ελέφαντα στους φίλους τους τα πρωτακια. Έπειτα συζητήσαμε σχετικά με τη διαφορετικότητα αλλά και τον φόβο της απόρριψης καθώς και για τις αξίες του σεβασμού και της φιλίας.
- Συνεργασία Γ’ και Στ’ στον καθαρισμό της παραλίας του Πεταλιδίου
Σχηματίστηκαν ζευγάρια από τις δύο τάξεις και το κάθε ζευγάρι και όλοι μαζί συνεργάστηκαν με σκοπό τη μείωση των απορριμάτων. Τα παιδιά αντιλαμβάνονται ότι μέσω της ομάδας και της συνεργασίας μπορούν να καταφέρουν πολλά ακόμα και να γίνουν προστάτες των ακτών.