Αρχείο μηνός Μάρτιος 2023
Η Παρέλαση της 25ης Μαρτίου στο χωρίο μας
Με λαμπρότητα γιορτάστηκε στο χωριό μας η επέτειος της 25ης Μαρτίου.
Την επίσημη δοξολογία ακολούθησε η παρέλαση που άνοιξε ο Πολιτιστικός και ακολούθησαν το Νηπιαγωγείο, το Ειδικό Δημοτικό και το Δημοτικό.
Το ρυθμό έδιναν με συνοδεία τυμπάνων μία μαθήτρια και δυο μαθητές της Πέμπτης τάξης.
Ακολούθησε η έπαρση της Σημαίας, κατάθεση στεφάνων, ο πανηγυρικός της ημέρας που εκφώνησε η υποδιευθύντρια μας κα Ολυμπία Παραλή, ποιήματα και τραγούδια από μαθητές της Δ΄τάξης καθώς και παραδοσιακοί χοροί που παρουσίασαν το Νηπιαγωγείο και ο Πολιτιστικός.
Χρόνια Πολλά !!!
Η Γιορτή για την 25η Μαρτίου
Μια ξεχωριστή μέρα ήταν η χθεσινή για το σχολείο μας καθώς τιμήσαμε με τον δικό μας τρόπο τους ήρωες της επανάστασης του 1821.
Οι μαθητές της Δ’ τάξης παρουσίασαν τα σημαντικά γεγονότα εκείνης της εποχής μέσα από θεατρικά δρώμενα και τραγούδια.
Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά!
Μας γεμίσατε υπερηφάνεια και συγκίνηση!
Ημερίδα για το Σχολικό Εκφοβισμό
Το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού (bullying) έχει έρθει για τα καλά στη ζωή μας και ταλανίζει τόσο μικρούς όσο και μεγάλους.
Το δημοτικό σχολείο της Λάρδου, όντας πρωτοπόρο σε θέματα ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης, διοργανώνει ακόμη μία φορά ημερίδα για τους γονείς των παιδιών με θέμα τον Σχολικό Εκφοβισμό.
Τα παιδιά είναι το μέλλον μας και θα πρέπει οι γονείς να είναι ενήμεροι για το τι μπορούν να κάνουν σε περίπτωση που τα παιδιά τους είναι θύματα, θεατές ή ακόμα και θύτες σχολικού εκφοβισμού. Τι είναι ο σχολικός εκφοβισμός, ο διαχωρισμός του από άλλα κοινωνικά φαινόμενα καθώς και σημάδια που μαρτυρούν αν ένα παιδί είναι θύμα σχολικού εκφοβισμού επίσης θα αναλυθούν. Μία ημερίδα που αφορά όλους!!
Στο Λαογραφικό Μουσείο και στα κεραμεικά Γιασιράνης στον Αρχάγγελο
Στο πλαίσιο του άξονα «Παγκόσμια και Τοπική Πολιτιστική κληρονομιά» των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, η Γ’ και η Στ’ επισκεφθήκαμε το λαογραφικό μουσείο Αρχαγγέλου. Εκεί τα παιδιά ξεναγήθηκαν σε ένα παραδοσιακό σπίτι του χωριού το οποίο έχει διατηρηθεί με την παραδοσιακή διακόσμηση κι αρχιτεκτονική.
Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε το εργοστάσιο κεραμικών Giasiranis Factory Keramik, όπου μας υποδέχτηκε ο κύριος Δημήτρης Γιασιράνης. Ο κύριος Δημήτρης αφηγήθηκε στα παιδιά την ιστορία της οικογένειάς του στο χώρο των κεραμικών και περιέγραψε τη διαδικασία παρασκευής χειροποίητων κεραμικών. Στη συνέχεια παρασκεύασε μερικά δοχεία κι εξήγησε στα παιδιά πώς ξεχωρίζει ένα πλήρως χειροποίητο κεραμικό σκεύος.
Ευχαριστούμε πολύ για τη φιλοξενία και την ξενάγηση το προσωπικό του Λαογραφικού Μουσείου και τον κύριο Δημήτρη Γιασιράνη!
Η Παρέλαση της Ενσωμάτωσης
Η συγγραφέας Ζωή Κοντόγιαννου στο σχολείο μας
Τους μαθητές της Ε τάξης επισκέφθηκε μια νέα συγγραφέας παιδικών βιβλίων και μυθιστορημάτων , η Ζωή Κοντόγιαννου. Η παρουσία της χαροποίησε ιδιαίτερα τα παιδιά καθώς ήθελαν διακαώς να γνωρίσουν από κοντά ένα συγγραφέα.
Η κυρία Κοντόγιαννου απάντησε με προθυμία στις ερωτήσεις των μαθητών αναφέροντας τους ότι ήθελε από μικρή να γίνει συγγραφέας, ενώ τους ενθάρρυνε να ασχολούνται με τη λογοτεχνία, να διαβάζουν βιβλία και να δημιουργούν τις δικές τους ιστορίες! Τους μύησε στα ‘’μυστικά’’ των συγγραφέων και εξήγησε την διαδικασία πώς μια απλή ιστορία στο μυαλό καταλήγει συγγραφικό έργο στα ράφια βιβλιοπωλείου.
Ευχαριστούμε την κ. Κοντόγιαννου για την επίσκεψη της !
Η γιορτή της 7ης Μαρτίου
Σήμερα, Δευτέρα 6 Μαρτίου το Δημοτικό Σχολείο Λάρδου τίμησε την ενσωμάτωση των Δωδεκανήσων με την Μητέρα Ελλάδα.
Οι μαθητές της Β´ τάξης απήγγειλαν ποιήματα και τραγούδησαν τραγούδια αφιερωμένα στην ένδοξη μέρα της 7ης Μαρτίου.
Οι δασκάλες της Β´ τάξης παρουσίασαν γεγονότα από τον αγώνα του δωδεκανησιακού λαού από την υποδούλωση μέχρι την πανηγυρική ενσωμάτωση.
Ήρθε η Κυρά Σαρακοστή στο σχολείο μας
Ένα από τα παλαιότερα ελληνικά έθιμα για τη Σαρακοστή και το Πάσχα είναι η Κυρά Σαρακοστή, η οποία δεν είναι τίποτα άλλο, παρά ένα αυτοσχέδιο ημερολόγιο που μετρούσε τις εβδομάδες της Μεγάλης Σαρακοστής.
Το ΔΣ Λάρδου τήρησε το έθιμο με τα παιδιά της Ε και Γ τάξης να τις πλάθουν . Αφού εξηγήσαμε τι σημαίνει και γιατί τη φτιάχνουμε χωρίς στόμα, με ένα σταυρό στο κεφάλι της και με επτά πόδια, άρχισε αμέσως το ζύμωμα .
Η οριοθέτηση των παιδιών: Η ημερίδα της Πέμπτης 2 Μαρτίου
Την Πέμπτη 2 Μαρτίου έγινε με μεγάλη συμμετοχή γονέων η ημερίδα «Η σημασία της Οριοθέτησης: πως να θέσουν οι γονείς ασφαλή και υγιή όρια στα παιδιά». Η ημερίδα διοργανώθηκε από την Επιτροπή Διεπιστημονικής Υποστήριξης (ΕΔΥ) του σχολείου μας με ομιλήτριες την Ψυχολόγο της Επιτροπής κα Ευαγγελία Χατζημιχαήλ και την Κοινωνική Λειτουργό της Επιτροπής κα Γραμματική-Ειρήνη Χατζίκου.
Μετά την παρουσίαση ακολούθησε πλήθος ερωτήσεων και τοποθετήσεων από τους παριστάμενους. Στο τέλος ζητήθηκε από τους γονείς και η επανάληψη ανάλογων ενημερωτικών ημερίδων με θέματα που απασχολούν τις οικογένειες και τη σχολική ζωή των παιδιών τους.































































