Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης 2020-2021

Πρώτη Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας

(έτος αναφοράς: 2020-2021)

Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου

Στη σχολική μας μονάδα για το σχολικό έτος 2020-2021 φοίτησαν περίπου 180 παιδιά εκ των οποίων 65% προέρχεται από το εξωτερικό και κυρίως από την Αλβανία. Στο ίδιο συγκρότημα στεγάζεται στον πρώτο όροφο το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Λίνδου ενώ αυτήν τη χρονιά στεγάστηκε λόγω έλλειψης χώρου στην περιοχή και ένα τμήμα του Νηπιαγωγείου Λάρδου. Η λειτουργία των δυο πρόσθετων σχολικών μονάδων εξυπηρετείται με διαφορετικά διαλείμματα. Οι στεγασμένοι χώροι του σχολείου καλύπτουν περίπου 2.000 τ.μ. ενώ υπάρχει περιφραγμένη αυλή και γήπεδα μπάσκετ και βόλεϊ χωρίς περίφραξη. Η κατάσταση των τελευταίων χρήσει άμεσης επισκευής, ιδιαίτερα καθώς λόγω των πρόσθετων μέτρων λόγω της πανδημίας χρησιμοποιούνται για τα διαλείμματα αλλά και τη γυμναστική των μεγαλύτερων τάξεων. Οι αίθουσες επαρκούν για τη διδασκαλία των μαθημάτων και των δυο τμημάτων ΖΕΠ που πρόκειται να λειτουργήσουν την παρούσα σχολική χρονιά, και διαθέτουν όλες Η/Υ και βιντεοπροβολέα ενώ μία διαθέτει διαδραστικό προβολέα. Το σχολείο είναι ενταγμένο στο δίκτυο σχολικών βιβλιοθηκών και για αυτό το λόγο έχει ενισχυθεί με βιβλία (διαθέτει περίπου 1.000 τίτλους) αλλά και ανάλογο ηλεκτρονικό εξοπλισμό. Το σχολείο διαθέτει αίθουσα ηλεκτρονικών υπολογιστών με 14 Η/Υ σε λειτουργία και βιντεοπροβολέα για τη διευκόλυνση της διδασκαλίας του μαθήματος. Η δυνατότητα λειτουργίας εργαστηρίου καλλιτεχνικών (μουσικής, θεατρικής αγωγής και εικαστικών) δεν έχει ενεργοποιηθεί λόγω της κατάληψης του χώρου από το Νηπιαγωγείο – αρχικά για ένα μήνα αλλά μέχρι στιγμής δεν υπάρχει φως στον ορίζοντα για την τοποθέτηση αίθουσας προκάτ στο αύλειο χώρο του Νηπιαγωγείου). Κρίνεται απαραίτητος ο περεταίρω εξοπλισμός του σχολείο με έπιπλα βιβλιοθήκης, γραφεία ειδικά για Η/Υ, και καρέκλες για την αίθουσα εκδηλώσεων. Σχετική αίτηση έχει γίνει στις Κτιριακές Υποδομές Α.Ε. από το 2017 χωρίς καμία ανταπόκριση.

Το Δημοτικό Σχολείο Λάρδου λειτούργησε το σχολικό έτος 2020-2021 με 12 τμήματα πρωινού προγράμματος, 1 Τμήμα Υποδοχής και 2 Τμήματα Ολοήμερου Προγράμματος ενώ υποστηρίχθηκε από μία ημέρα την εβδομάδα, μετά τα Χριστούγεννα από Ψυχολόγο και Κοινωνικό Λειτουργό που μαζί με την Εκπαιδευτικό Παράλληλης Στήριξης στελέχωσαν την ΕΔΕΑΥ του 6ου ΣΔΕΥ Ρόδου. Δεν έγινε έγκαιρα η τοποθέτηση ΤΕ με ευθύνη του ΥΠΑΙΘ καθώς πάντοτε γινόταν πρόσληψη μικρότερου αριθμού εκπαιδευτικών από τον αναγκαίο.

Η σχολική χρονιά χαρακτηρίστηκε από τις διακοπές της δια ζώσης λειτουργίας σε δυο μεγάλα διαστήματα Νοέμβριο ώς Χριστούγεννα και Μάρτιο έως Πάσχα συνολικά 63 εργάσιμες ημέρες.

Παρά τις διακοπές της λειτουργίας του σχολείου, η Ύλη καλύφθηκε στις περισσότερες περιπτώσεις, πλήρως μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας Webex. Ελλείψεις σε ηλεκτρονικό εξοπλισμό μελών του εκπαιδευτικού προσωπικού αλλά και του μαθητικού δυναμικού καλύφθηκαν σε μεγάλο βαθμό από το Σχολείο.

Τα μαθήματα Μουσικής και ΤΠΕ έγιναν έως και τις διακοπές Πάσχα οπότε και οι δύο εκπαιδευτικοί δεν επέστρεψαν στη δια ζώσης λειτουργία του σχολείου λόγω εγκυμοσύνης και αδυναμίας αντικατάστασης τους από ΔΙΠΕ Δωδεκανήσου /ΥΠΑΙΘ.

Το Ολοήμερο Πρόγραμμα λειτούργησε κανονικά έως τις 15:00 και χωρίς προβλήματα. Μετά το Πάσχα, λόγω της άδειας που πήραν οι εκπαιδευτικοί Μουσικής και ΤΠΕ σταμάτησε τη λειτουργία του ενώ, η λήξη του Πρωινού προγράμματος προσδιορίστηκε στις 12:25 (5η ώρα) καθώς υπήρχε έλλειψη προσωπικού.

Το Τμήμα Υποδοχής λειτούργησε στο χώρο της βιβλιοθήκης επειδή η προβλεπόμενη αίθουσα παραχωρήθηκε αναγκαστικά στο Νηπιαγωγείο Λάρδου. Δυστυχώς η αδυναμία του Δήμου Ρόδου να εγκαταστήσει έγκαιρα πρόσθετη αίθουσα διδασκαλίας στο Νηπιαγωγείο το κράτησε στο χώρο του Δημοτικού σε όλη τη διάρκεια του έτους. Ο μεγάλος αριθμός μαθητών με περιορισμένη επικοινωνιακή δυνατότητα στην ελληνική οδήγησε καθιστά απαραίτητη τη λειτουργία και δεύτερο Τμήματος Υποδοχής από το επόμενο σχολικό έτος.

Η βιβλιοθήκη λειτούργησε με επιτυχία καθώς έγινε δανεισμός αρκετών βιβλίων στους μαθητές ενώ ολοκληρώθηκε η καταχώρηση και κατηγοριοποίηση όλων των βιβλίων που περιέχει.

Έγιναν τρεις νέες αξιολογήσεις από το ΚΕΣΥ Ρόδου από τις οποίες προέκυψε η ανάγκη για 1 πρόσθετη Παράλληλη Στήριξη. Η υπάρχουσα Παράλληλη Στήριξη σε μαθητή της Α’ δημοτικού σταμάτησε μετά το Πάσχα λόγω εγκυμοσύνης της εκπαιδευτικού και αδυναμίας αντικατάστασης της.

Στο σχολείο δεν υπήρξαν εντάσεις ούτε μεταξύ εκπαιδευτικών αλλά ούτε και μεταξύ εκπαιδευτικών – γονέων.  Υπήρξαν μικρά θέματα πειθαρχίας, κυρίως στην αρχή του σχολικού έτους, που αντιμετωπίστηκαν αποτελεσματικά από το εκπαιδευτικό προσωπικό.

Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

Θετικά σημεία

Στα θετικά σημεία περιλαμβάνονται οι συνεκτικές σχέσεις και η συνεργασία μεταξύ εκπαιδευτικών, μαθητών, γονέων και της τοπικής κοινωνίας και η διάθεση όλων, για τη βελτίωση του σχολείου.

Σημεία προς βελτίωση

Είναι αναγκαία η δημιουργία εργαστηρίου καλλιτεχνικών και ο εξοπλισμός του με τα απαραίτητα υλικά.  Επιπλέον, είναι απαραίτητη η επισκευή των γηπέδων μπάσκετ και βόλεϊ και ο συνολικότερος εξωραϊσμός του περιβάλλοντος χώρου. Το σημαντικότερο σημείο όμως που απαιτεί βελτίωση είναι η ύπαρξη προσωπικού που εργάζεται σταθερά στο σχολείο μας.

Διοικητική λειτουργία

Θετικά σημεία

Στα θετικά σημεία της λειτουργίας της σχολικής μονάδας συγκαταλέγεται η συνεργασία των εκπαιδευτικών με τον προϊστάμενο, στη διεκπεραίωση τόσο του διοικητικού, όσο και του παιδαγωγικού έργου. Ο σύλλογος διδασκόντων διαθέτει ευελιξία στη λήψη αποφάσεων και στην επίλυση προβλημάτων που προκύπτουν στη σχολική μονάδα.

Σημεία προς βελτίωση

Ο αυξημένος διδακτικός και διοικητικός φόρτος του προϊσταμένου, δυσχεραίνει τις διοικητικές εργασίες.  Προτείνεται να μελετηθεί η συγκεκριμένη παράμετρος, προκειμένου να καταστεί το έργο του συγκεκριμένου εκπαιδευτικού, λιγότερο εξοντωτικό.

Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών

Θετικά σημεία

Η διάθεση των εκπαιδευτικών για τη συμμετοχή σε δράσεις και επιμορφώσεις για την επαγγελματική και εκπαιδευτική τους εξέλιξη. Η ανάπτυξη της εξ αποστάσεως επιμόρφωσης λόγω της πανδημίας επίσης αποτελεί ευκαιρία για συμμετοχή των εκπαιδευτικών του σχολείου

Σημεία προς βελτίωση

Η θετική στάση στην επιμόρφωση κινδυνεύει από το κόστος που αυτή συνεπάγεται κάποιες φορές για τον εκπαιδευτικό. Θα πρέπει από το ΥΠΑΙΘ είτε να θεσπιστεί επιδότηση για συμμετοχή σε τέτοιες δράσεις ή το Υπουργείο να αναπτύξει σε συνεργασία με το ΙΕΠ πλέγμα πολυθεματικών δωρεάν επιμορφώσεων για τους εκπαιδευτικούς._

Πρόσφατα σχόλια



    Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
    Αντίθεση
    Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων