2021-2022

Έτησια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2021-2022)

Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου

Στη σχολική μας μονάδα για το σχολικό έτος 2021-2022 φοίτησαν περίπου 170 παιδιά εκ των οποίων 65%  προέρχεται κυρίως από την Αλβανία.  Μετά τη Ρωσική εισβολή το σχολείο δέχτηκε και 5 παιδιά από την Ουκρανία. Στο ίδιο συγκρότημα στεγάζεται στον πρώτο όροφο το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Λίνδου ενώ για 3η συνεχή χρονιά στεγάστηκε ένα τμήμα του Νηπιαγωγείου Λάρδου. Η λειτουργία των δυο πρόσθετων σχολικών μονάδων εξυπηρετείται με διαφορετικά διαλείμματα. Οι στεγασμένοι χώροι του σχολείου καλύπτουν περίπου 2.000 τ.μ. ενώ υπάρχει περιφραγμένη αυλή και γήπεδα μπάσκετ και βόλεϊ χωρίς περίφραξη. Η κατάσταση των τελευταίων χρήζει άμεσης επισκευής, ιδιαίτερα καθώς λόγω των πρόσθετων μέτρων λόγω της πανδημίας χρησιμοποιούνται για τα διαλείμματα αλλά και τη γυμναστική των μεγαλύτερων τάξεων. Οι αίθουσες επαρκούν για τη διδασκαλία των μαθημάτων και των δυο τμημάτων ΖΕΠ που λειτούργησαν αυτή τη σχολική χρονιά. Όλες οι αίθουσες διαθέτουν Η/Υ και βιντεοπροβολέα ενώ μία διαθέτει διαδραστικό προβολέα. Στο σχολείο λειτουργεί δανειστική βιβλιοθήκη η οποία είναι ενταγμένη στο δίκτυο σχολικών βιβλιοθηκών και διαθέτει περίπου 1.000 τίτλους όπως και ανάλογο ηλεκτρονικό εξοπλισμό. Το σχολείο διαθέτει αίθουσα ηλεκτρονικών υπολογιστών με 14 Η/Υ σε λειτουργία και βιντεοπροβολέα για τη διευκόλυνση της διδασκαλίας του μαθήματος. Η δυνατότητα λειτουργίας εργαστηρίου καλλιτεχνικών (μουσικής, θεατρικής αγωγής και εικαστικών) δεν έχει ενεργοποιηθεί λόγω της κατάληψης του χώρου από το Νηπιαγωγείο η οποία ξεκίνησε αρχικά για ένα μήνα αλλά ήδη συμπληρώνει τρία χρόνια πλήρους λειτουργίας στο χώρο του Δημοτικού Σχολείου. Το Δημοτικό Σχολείο Λάρδου λειτούργησε το σχολικό έτος 2021-2022 με 11 τμήματα πρωινού προγράμματος, 1 Τμήμα Υποδοχής και 2 Τμήματα Ολοήμερου Προγράμματος ενώ υποστηρίχθηκε κάθε Δευτέρα από Ψυχολόγο και Κοινωνικό Λειτουργό που μαζί με την Εκπαιδευτικό του Τμήματος Ένταξης στελέχωσαν την ΕΔΥ. Η παρούσα σχολική χρονιά χαρακτηρίστηκε από συχνές απουσίες μαθητών και εκπαιδευτικού προσωπικού λόγω ασθένειας Covid-19 και πολύ αυστηρά πρωτόκολλα τήρησης μέτρων προστασίας. Στο σχολείο δεν τοποθετήκαν Θεατρολόγος, Εικαστικός και μερικής απασχόλησης Αγγλικός Φιλόλογος. Οι ανάγκες καλύφθηκαν σε πολύ ικανοποιητικό βαθμό από τους δασκάλους και τις δασκάλες. Β.

Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

Θετικά σημεία
Στα θετικά σημεία περιλαμβάνονται οι συνεκτικές σχέσεις και η συνεργασία μεταξύ εκπαιδευτικών, μαθητών, γονέων και της τοπικής κοινωνίας και η διάθεση όλων, για τη βελτίωση του σχολείου.

Σημεία προς βελτίωση
Όπως είχε επισημανθεί και κατά το προηγούμενο σχολικό έτος, είναι αναγκαία η δημιουργία εργαστηρίου καλλιτεχνικών και ο εξοπλισμός του με τα απαραίτητα υλικά. Ο χώρος υπάρχει εφόσον το τμήμα του Νηπιαγωγείου μεταφερθεί στο χώρου που βρίσκεται και το υπόλοιπο νηπιαγωγείο. Επιπλέον, είναι απαραίτητη η επισκευή των γηπέδων μπάσκετ και βόλεϊ και ο συνολικότερος εξωραϊσμός του περιβάλλοντος χώρου.

Διοικητική λειτουργία

Θετικά σημεία
Στα θετικά σημεία της λειτουργίας της σχολικής μονάδας συγκαταλέγεται η συνεργασία των εκπαιδευτικών με τον προϊστάμενο, στη διεκπεραίωση τόσο του διοικητικού, όσο και του παιδαγωγικού έργου. Ο σύλλογος διδασκόντων διαθέτει ευελιξία στη λήψη αποφάσεων και στην επίλυση προβλημάτων που προκύπτουν στη σχολική μονάδα

Σημεία προς βελτίωση
Ο αυξημένος διδακτικός και διοικητικός φόρτος του προϊσταμένου, δυσχεραίνει τις διοικητικές εργασίες. Προτείνεται να μελετηθεί η συγκεκριμένη παράμετρος, προκειμένου να καταστεί το έργο του συγκεκριμένου εκπαιδευτικού, λιγότερο εξοντωτικό.

 

Γ. ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Λειτουργία
Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν: 3

Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν δράσεις
Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση
Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών
Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών και εκπαιδευτικών

Διοικητική λειτουργία
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν: 2

Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν δράσεις
Σχολείο και κοινότητα 1
Σχολείο και κοινότητα 2

Παρατηρήσεις / Σχόλια
Οι δράσεις που επελέγησαν από το εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου μας όλες ολοκληρώθηκαν με εντυπωσιακά αποτελέσματα. Παρότι υπήρξε καθυστέρηση λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών που προκλήθηκαν από τα γενικευμένα μέτρα προστασίας λόγω του covid-19, μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων και κυρίως μετά τη περεταίρω χαλάρωση των μέτρων από το Μάρτιο και μετά, τα σχέδια δράσης του σχολείου τα οποία υλοποιούνταν παράλληλα με τις δράσεις που γινόντουσαν στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων εκτελέστηκαν χωρίς προβλήματα. Η ιδιαιτερότητα στο σχεδιασμό δραστηριοτήτων του σχολείου μας έγκειται στο ότι κανένα τμήμα δεν μπορεί να λειτουργήσει διοργανώσει εκπαιδευτικό ταξίδι αυτόνομα καθώς το κόστος ενοικίασης μεταφορικών μέσων γίνεται απαγορευτικό. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα κάθε δράση τάξης ή τμήματος να σχεδιάζεται από κοινού με άλλη τάξη ή τμήμα κάτι που κρίνεται ως απόλυτα θετικό καθώσ ενισχύεται η ομαδικότητα στο εκπαιδευτικό προσωπικό. Συμπερασματικά, η εφαρμογή των σχεδίων δράσης προσέφερε έναν καλύτερα τεκμηριωμένο σχεδιασμό και μια βάση για την υλοποίηση του.

Σημαντικότερα αποτελέσματα των Δράσεων
Οι μαθητές συμμετείχαν με ενθουσιασμό στις δράσεις κατανοώντας την έννοια της διαφορετικότητας και συμβάλλοντας, με τον δικό τους τρόπο, στην ομαλή ένταξη των μαθητών που ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες.

Εξομαλύνθηκαν σε μεγάλο βαθμό οι διαφορές που υπήρχαν τόσο σε επίπεδο τάξης, όσο και σε επίπεδο σχολικής κοινότητας. Οι μαθητές έμαθαν να εκφράζουν τα συναισθήματά τους και να παίζουν στα διαλείμματα χωρίς τις προστριβές που προϋπήρχαν.

Μέσω των δράσεων μας:

  • Τα παιδιά γνώρισαν την αξία της συνεργασίας σε ένα μεγαλύτερο πλαίσιο πέραν της τάξης και του σχολείου τους.
  • Επικοινώνησαν σε κλίμα αμοιβαίας αποδοχής και σεβασμού.
  • Μοιράστηκαν εμπειρίες και συναισθήματα.
  • Ανέπτυξαν γνωστικές αλλά και κοινωνικοσυναισθηματικές δεξιότητες μέσω των αθλητικών, καλλιτεχνικών και διδακτικών δράσεων.
  • Οι εκπαιδευτικοί ωφελήθηκαν από την ανταλλαγή ιδεών και πρακτικών. Μέσα από τις διάφορες δράσεις που υλοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, επιτεύχθηκε η σύσφιγξη των σχέσεων μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών. Καλλιεργήθηκε κλίμα εμπιστοσύνης και σεβασμού και δημιουργήθηκε πρόσφορο έδαφος για συζήτηση διαφόρων προβλημάτων που προέκυψαν.
  • Άνοιγμα του σχολείου στην τοπική κοινωνία.
  • Ενισχύθηκαν οι σχέσεις του σχολείου – κοινωνίας. Μέσα από αυτές τις δράσεις ενημερωθήκαμε για τον εθελοντισμό, την προστασία του περιβάλλοντος, την τοπική ιστορία. Καλλιεργήθηκε η συνεργασία μεταξύ Δήμου, σχολείων, Συλλόγων.

Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν

  • Η ύπαρξη υγειονομικών μέτρων μας δημιούργησε δυσκολίες στην υλοποίηση κάποιων δράσεων που είχαν προγραμματιστεί αρχικά.
  • Έλλειψη υλικοτεχνικής υποδομής για την επίτευξη των δράσεων.
  • Βασική δυσκολία ήταν οι περιορισμοί της δια ζώσης επικοινωνίας λόγω των αυστηρών μέτρων προστασίας για την πανδημία. Επίσης, η πληθώρα απουσιών εκπαιδευτικών και παιδιών δεν βοήθησε να επιτευχθεί η επικοινωνία με τα σχολεία που είχαμε έρθει σε επαφή την πρώτη περίοδο του προγραμματισμού των δράσεων.
  • Υπήρξαν δυσκολίες στο οργανωτικό κομμάτι, λόγω του μεγάλου αριθμού μαθητών σε ορισμένα απο τα τμήματα του σχολείου ( Ά τάξη 25 μαθητές ). Οι βασικότερες δυσκολίες που αντιμετωπίσαμε κατά την υλοποίηση του σχεδίου δράσης ήταν η πίεση του χρόνου για όλους τους συμμετέχοντες καθώς και οι περιορισμοί λόγω των μέτρων κατά του covid19 που εμπόδιζαν για μεγάλο χρονικό διάστημα την επαφή και συνεκπαίδευση με τα παιδιά του Ειδικού Σχολείου.

Πρόσφατα σχόλια



    Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
    Αντίθεση
    Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων