2η ΣΚΥΤΑΛΟΔΡΟΜΙΑ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ

Η Σχολική Βιβλιοθήκη « η ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ ΜΑΣ» του Δ. Σ. Καλού Χωριού για 2η φορά οργανώνει τη Σκυταλοδρομία Ανάγνωσης με σκοπό  την εξοικείωση του παιδιού με το βιβλίο και την ανάγνωση και τη σταδιακή εδραίωση μιας φιλικής σχέσης με το λογοτεχνικό βιβλίο. Η σχέση αυτή θα οδηγήσει στην αισθητική απόλαυση και καλλιέργεια, στη διεύρυνση των οριζόντων του παιδιού, στην καλλιέργεια της φαντασίας του και της γλωσσικής του έκφρασης, στην εκλέπτυνση του συναισθηματικού του κόσμου, στην ανάπτυξη  της κριτικής και δημιουργικής αντίληψης και γενικά της δημιουργικότητας.

Φέτος αποφασίσαμε να  προτείνουμε βιβλία με συγκεκριμένο θέμα: « Φιλία ».

d33b84a3 a390 494a 9161 6a41087555d3            50ed103e 6ec9 462b b7c4 d1a638aee975

Βιβλία που μαθαίνουν στο παιδί για την αξία της φιλίας και το βοηθούν να αναγνωρίζει πόσο σημαντική είναι στη ζωή μας.

5ac96318 2832 4f73 a745 ae1306aea0e8

Δικαίωμα συμμετοχής είχαν  όλα τα παιδιά του σχολείου. Συμμετείχαν συνολικά 16 μαθητές και μαθήτριες από όλες τις τάξεις, οι οποίοι ανέλαβαν να διαβάσουν επιλεγμένα βιβλία σε τρεις ξεχωριστές φάσεις. Μετά την ολοκλήρωση κάθε βιβλίου, οι μαθητές συμπλήρωναν φύλλα βιβλιοπαρουσίασης, αποτυπώνοντας τις σκέψεις, τα συναισθήματα και τα μηνύματα που αποκόμισαν από την ανάγνωσή τους.

db3e67cd e161 4832 b466 cf1be4eec5d6      1d5e75fa 3d70 4daf b3b5 777d735836e9       caf3abd8 865b 4392 9248 d9eeda82dfa7

Όλα τα παιδιά που πήραν μέρος στη 2η Σκυταλοδρομία βραβεύτηκαν για τη συμμετοχή τους αυτή.

346f1ecf c6c9 4f0e 8f0c 0118df8640cb

Ήταν μια όμορφη εμπειρία συνεργασίας, ανακάλυψης και ενίσχυσης της αγάπης για το βιβλίο και τη φιλία.

ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΝΕΡΓΟΥ ΠΟΛΙΤΗ- ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΘΗΤΩΝ -ΤΡΙΩΝ ΣΤ ΤΑΞΗΣ ” ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΠΟΥ ΞΕΧΩΡΙΣΑΝ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ”

Ένας από τους βασικούς στόχους του σύγχρονου σχολείου είναι να προετοιμάσει τους μαθητές και τις μαθήτριες ως ενεργούς πολίτες, οι οποίοι θα συμβάλουν δυναμικά στη διαμόρφωση ενός ειρηνικού και δίκαιου μέλλοντος.

Για τον λόγο αυτό, οι μαθήτριες και οι μαθητές της Στ΄ τάξης του Σχολείου μας συμμετείχαν σε μια σειρά από δράσεις στα πλαίσια του προγράμματος: «Δράσεις Ενεργού Πολίτη» οι οποίες προωθούν ενεργά την ισότητα των φύλων και συμβάλουν στην καλλιέργεια της κριτικής σκέψης απέναντι στις διακρίσεις και τα στερεότυπα που τα συνοδεύουν.

Η εισαγωγή των μαθητών-τριών στο θέμα έγινε στο μάθημα των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων καθώς και στο μάθημα της Γλώσσας, στα οποία κλήθηκαν να ζωγραφίσουν ορισμένα επαγγέλματα, τα οποία στερεοτυπικά θεωρούνται ως αντρικά. Αφού προβληματίστηκαν, ακολούθησε συζήτηση, όπου τα παιδιά κατέθεσαν τις απόψεις τους και τις προσωπικές τους εμπειρίες πάνω στο θέμα.

Στη συνέχεια, οι μαθητές-τριες παρακολούθησαν σχετικά βίντεο τα οποία προωθούν τη συμπερίληψη των φύλων, επεξεργάστηκαν κείμενα μεταξύ των οποίων την εθνική νομοθεσία για τα δικαιώματα των γυναικών, μελέτησαν χαρακτήρες διαφημίσεων στις οποίες εντόπισαν  έμφυλα στερεότυπα, γνώρισαν γυναίκες καλλιτέχνες  και συμμετείχαν σε παιχνίδια όπου οι παραδοσιακοί ρόλοι των φύλων ανατράπηκαν.

Στο τέλος, τα παιδιά δημιούργησαν ένα ψηφιακό βιβλίο με θέμα «Γυναίκες που ξεχώρισαν στην Ιστορία».

Έψαξαν και βρήκαν πληροφορίες για διάφορες γυναίκες που ξεχώρισαν για τις σπουδές τους, για τα επαγγέλματα με τα οποία ασχολήθηκαν, για τη ζωή  και για τα κατορθώματά τους.

Πατώντας πάνω στο σύνδεσμο μπορείτε να διαβάσετε το ψηφιακό βιβλίο που έφτιαξαν.

ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ – ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟΝ ΠΡΩΗΝ Δ/ΝΤΗ

Οι μαθητές της Στ΄ τάξης στα πλαίσια ενασχόλησής τους με την ιστορία του σχολείου κάλεσαν τη Δευτέρα 19/05/2025 τον κ. Νίκο Φυδάνη, ο οποίος είχε υπηρετήσει 25 χρόνια στο Δημοτικό Σχολείο Καλού Χωριού, αρχικά ως δάσκαλος και στη συνέχεια ως διευθυντής.

Ο ίδιος αποδέχτηκε με χαρά την πρόσκληση κι έτσι επέστρεψε ξανά στην τάξη 15 χρόνια μετά την συνταξιοδότησή του. Διαπίστωσε μάλιστα με χαρά ότι είχε διδάξει αρκετούς γονείς των μαθητών της τάξης.

9cc2d367 77ff 4aa3 b102 3fc4a86a5f6d                              f475eee3 0489 4127 a411 bdf24cbd923f 1

Οι μαθητές σε ρόλο δημοσιογράφου κατέκλυσαν τον κ. Φυδάνη με ερωτήσεις για το πώς ήταν παλιά το σχολείο, πόσους μαθητές είχε, πώς γινόντουσαν τα μαθήματα, τι δράσεις έκαναν, τι παιχνίδια έπαιζαν τότε τα παιδιά αλλά και για τις δυσκολίες που συνάντησε σαν δάσκαλος. Απάντησε με προθυμία σε όλες τις ερωτήσεις και μοιράστηκε με τα παιδιά όμορφες αναμνήσεις που του είχαν μείνει αξέχαστες.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στην ερώτηση, αν μετάνιωσε για την επιλογή του να γίνει δάσκαλος, απάντησε με σιγουριά ότι δεν μετάνιωσε ποτέ. Μέσα από την όμορφη συζήτηση τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να ταξιδέψουν στο παρελθόν και να γνωρίσουν καλύτερα την ιστορία του σχολείου.

“ΗΜΕΡΑ ΧΟΡΟΥ” – ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ

Τα σχολεία που συμμετείχαν στην  “ΗΜΕΡΑ ΧΟΡΟΥ”  είναι το 1ο ,3ο ,4ο , 5ο Δημοτικό Σχολείο Αγίου Νικολάου, το 2ο  Δημοτικό Νεάπολης, το Ειδικό Δημοτικό Αγίου Νικολάου, όπως και το Δημοτικό Σχολείο Καλού Χωριού. Η πρωτοβουλία ξεκίνησε από την ανάγκη εξωστρέφειας, οι δράσεις που γίνονται στο σχολείο, να αρχίσουν να διαχέονται και στις τοπικές κοινωνίες.

20ecbee7 4e38 4522 8fb6 4be3afc21aba         2f5e5046 0aab 4328 826a 1c7ffc95370d         399ab03c 68e8 45c5 8db6 0e4ef1b34aac

Έτσι λοιπόν, εκμεταλλευόμενοι το πλαίσιο της Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς, αλλά και την Παγκόσμια Ημέρα Χορού οι υπεύθυνοι Φυσικής Αγωγής,  σκέφτηκαν να διοργανώσουν αυτές τις «Ημέρες χορού» δίνοντας την δυνατότητα σε σχολεία, που θα ήθελαν να συμμετέχουν (δημοτικά και γυμνάσια) με 4 ομάδες, οι οποίες θα μπορούσαν να αναδείξουν κάποιο είδος χορού π.χ. παραδοσιακό, μοντέρνο κ.λ.π..

Μεγάλη απήχηση
Η προετοιμασία ξεκίνησε τον Ιανουάριο, όταν τα σχολεία δήλωσαν συμμετοχή και καταγράφηκαν οι ομάδες τους και σιγά- σιγά ξεκίνησε να υλοποιείται αυτή η ιδέα και να παίρνει μορφή. Συνολικά συμμετείχαν περίπου 197 παιδιά.

81070cec a742 4037 bfc7 259e3795a7b1Από το σχολείο μας συμμετείχαν 8 παιδιά. Όλο αυτό το διάστημα τα παιδιά προετοιμάζονταν με τη βοήθεια του Καθηγητή Φυσικής Αγωγής κ. Μήλα και της κας. Αποστολάκη.

Η διοργάνωση  αυτή, που υλοποιείται  για πρώτη φορά, είχε πολύ μεγάλη απήχηση από παιδιά και σχολεία, κάτι που εντυπωσίασε καθώς  οι διοργανωτές  δεν το περίμεναν. Τόσο ο ενθουσιασμός, όσο και οι συμμετοχές ξεπέρασαν τις προσδοκίες και οι εντυπώσεις ήταν πολύ θετικές τόσο από την διοργάνωση, όσο και από την συμμετοχή των παιδιών, κάτι που μεταφέρθηκε στους διοργανωτές από τα ίδια τα παιδιά, αλλά και τους εκπαιδευτικούς συνοδούς τους και τους καθηγητές φυσικής αγωγής.

Συγχαρητήρια στα παιδιά αλλά και στους εκπαιδευτικούς που συντόνισαν αυτή την προσπάθεια!

ΔΟΜΗΣΗ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΣΕ ΠΑΙΔΙΑ – ΔΡΑΣΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΕ ΚΕΔΑΣΥ

Η Κοινωνική Λειτουργός του ΚΕΔΑΣΥ Λασιθίου κα. Ελπινίκη Φρουζή παρουσίασε σήμερα σε γονείς και εκπαιδευτικούς του σχολείου το θέμα: ” Δόμηση του ελεύθερου χρόνου των μαθητών”.
493867787 3605639759569425 1004230442371599691 n
Ο ελεύθερος χρόνος είναι ένα από τα βασικά και αναφαίρετα δικαιώματα των παιδιών. Κατά τον ελεύθερο χρόνο τα παιδιά έρχονται σε επαφή με το συναίσθημά τους, αποκτούν και εξελίσσουν δεξιότητες, καλλιεργούν τη δημιουργικότητά τους. Μέσα από τον ελεύθερο χρόνο το παιδί έχει τη δυνατότητα  να αναπτυχθεί βιολογικά, γνωστικά και κυρίως ψυχοκοινωνικά.
497919748 3605639946236073 4161949377397883127 n                           498246066 3605640012902733 8715399029488050204 n
     
Ελεύθερος χρόνος θεωρείται ο χρόνος που δεν βρίσκονται στο σχολείο, δεν ασχολούνται με τη μελέτη ή με δραστηριότητες που τους ανατίθεται από το σχολικό η άλλο πλαίσιο. Συνήθως αφορούν στην ενασχόληση με τον αθλητισμό, τα καλλιτεχνικά, τη μουσική, τηλεόραση, ανάγνωση εξωσχολικών εντύπων καθώς και τη συμμετοχή τους σε δομημένες ομάδες δημιουργικής απασχόλησης με συγκεκριμένο στόχο.
Είναι γεγονός ότι οι περισσότεροι γονείς συχνά αντιλαμβάνονται τον ελεύθερο χρόνο ως ευκαιρία να κάνει το παιδί περισσότερες δραστηριότητες.
Όμως η υπερβολική ενασχόληση και το απόλυτα οργανωμένο πρόγραμμα εξωσχολικών δραστηριοτήτων σε καθημερινή βάση, μπορεί να επιφέρει σωματική κόπωση και αίσθημα κούρασης, με το παιδί να φαίνεται πιο απρόθυμο και χωρίς διάθεση να ακολουθήσει το πρόγραμμα του.

Ο ελεύθερος χρόνος που απολαμβάνουν με ξεκούραση και διασκέδαση έχει ελαχιστοποιηθεί σημαντικά.
500316352 3605639799569421 5521743707842829122 n
Η κα. Φρουζή τόνισε την ανάγκη του παιδιού να έχει ελεύθερο χρόνο να χαλαρώνει, να κάνει πράγματα που πραγματικά το ενδιαφέρουν. Ο γονέας μέσα από το ρόλο του θα πρέπει να λειτουργεί ενισχυτικά προς το παιδί, ώστε ν αντιληφθεί τι είναι αυτός ο χρόνος και στην πορεία να το στηρίξει να τον αξιοποιήσει δημιουργικά.
Η δράση αυτή εντάσσεται στα Σχέδια Δράσης για την Εσωτερική Αξιολόγηση της σχολικής μας μονάδας.
Ευχαριστούμε πολύ την κα. Φρουζη και γενικά το προσωπικό του ΚΕΔΑΣΥ ΛΑΣΙΘΙΟΥ, για τη φετινή μας συνεργασία.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΟΜΑΛΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ

Η μετάβαση των παιδιών από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο αποτελεί μια σημαντική και μεγάλη αλλαγή στη σχολική πορεία των μαθητών, η οποία πολλές φορές αποδεικνύεται μια ιδιαίτερα αγχωτική διαδικασία τόσο για τους ίδιους τους μαθητές όσο και για τους γονείς τους.

Για αυτόν τον λόγο οι μαθήτριες και οι μαθητές της Στ΄ τάξης του Σχολείου μας συμμετείχαν σε δυο δράσεις στα πλαίσια του προγράμματος: «Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο» το οποίο υλοποιείται υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και εφαρμόζεται σε σχολεία του νομού μας.
Βασικοί στόχοι του προγράμματος αποτελούν η αναγνώριση των εμπειριών που αποκόμισαν οι μαθητές από το Δημοτικό και η αξιοποίηση τους στο Γυμνάσιο, η έκφραση των σκέψεων, των πιθανών ανησυχιών καθώς και των συναισθημάτων των παιδιών σχετικά με το πέρασμα στη νέα σχολική βαθμίδα, και τέλος η εξοικείωση με το «χώρο» του Γυμνασίου και η γνωριμία με τους γυμνασιάρχες και τους εκπαιδευτικούς.
Έτσι, την Παρασκευή στις 9 Μαΐου επισκέφτηκαν το σχολείο μας οι εκπαιδευτικοί Μπάγια Αλεξάνδρα, Γιανναδάκη Τζένη και Καναβά Σοφία από το 2ο Γυμνάσιο Αγίου Νικολάου, στο οποίο θα φοιτήσουν τον Σεπτέμβρη αρκετοί από τους μαθητές και τις μαθήτριες του σχολείου μας. Οι καθηγήτριες γνωρίστηκαν με τους μαθητές και τις μαθήτριες της τελευταίας τάξης του σχολείου μας, συνομίλησαν μαζί τους για τη μετάβαση τους στο Γυμνάσιο και τους έλυσαν πολλές απορίες.

5b197c29 eb19 4529 886c d0ceeccd852e                165c13ab 11a1 4b72 b4ff f899999685a5
Πιο συγκεκριμένα, η καθηγήτρια μαθηματικών κα. Μπάγια παρουσίασε το βιβλίο και την ύλη των μαθηματικών της Α΄ Γυμνασίου και βοήθησε τα παιδιά να συνειδητοποιήσουν ότι ένα μεγάλο μέρος αυτής, τους είναι γνώριμο και αποτελεί συνέχεια των όσων έχουν ήδη διδαχθεί στο Δημοτικό. Μάλιστα, οι μαθητές ένιωσαν ιδιαίτερη αυτοπεποίθηση, καθώς ήταν ικανοί να λύσουν ασκήσεις μέσα από το βιβλίο που θα κρατούν στα χέρια τους το Σεπτέμβρη.

9cdc4f70 b04f 4693 b333 a7de4b48db88        ebeac5ea d7ba 4c0e a879 04ea15912b4e

Στην συνέχεια, σειρά είχε το μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών από τις καθηγήτριες φιλολογικών μαθημάτων κα. Γιανναδάκη και κα. Καναβά, στο οποίο οι μαθητές και οι μαθήτριες ήρθαν για πρώτη φορά σε επαφή με τα αρχαία ελληνικά με διασκεδαστικό και παιγνιώδη τρόπο. Τα παιδιά έμαθαν να χαιρετούν όπως οι αρχαίοι Έλληνες, διάβασαν ένα δελτίο καιρού στα αρχαία ελληνικά και έγραψαν, χρησιμοποιώντας το πολυτονικό σύστημα, λέξεις σχετικές με το ανθρώπινο σώμα καθώς και ονομασίες ζώων.

Έπειτα, την Τετάρτη 14 Μαΐου οι μαθητές και οι μαθήτριες μετέβησαν μαζί με την εκπαιδευτικό του τμήματος κα. Νικολαράκη και την εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης κα. Δαϊκοπούλου στον χώρο του 2ου Γυμνασίου Αγίου Νικολάου, όπου τους υποδέχτηκε η Διευθύντρια του σχολείου κα. Τουτουδάκη Μαρίνα.

5774a221 183e 4cdd 9fdc 70ebb8cefae9    26323b85 7195 4ab1 a8e3 8fecf9bf40e0

Αφού τους καλωσόρισε και τους κέρασε γλυκά, στη συνέχεια, η κα. Μπάγια τους ξενάγησε στους χώρους του σχολείου, προκειμένου οι μαθητές να εξοικειωθούν με το νέο σχολικό περιβάλλον και να γνωρίσουν τους καθηγητές.

58248185 8d13 4bb9 be42 5b162878b5de             cf06dc9f b5cc 4ac7 b7a8 59164ed25c75

 

e1bc4fbf fbfd 42fe 9804 5709463b3e5d       12c0e443 6c16 425d a8f8 cffd9b4363ab

Στη συνέχεια οι μαθητές-τριες χωρίστηκαν σε ομάδες και παρακολούθησαν τα μαθήματα των Θρησκευτικών, της Βιολογίας, της Μουσικής και της Τεχνολογίας που γίνονταν εκείνη την ώρα. Στο τέλος, η Διευθύντρια κα. Τουτουδάκη συνομίλησε με τους μαθητές για τις νέες προκλήσεις που τους περιμένουν στο Γυμνάσιο, έλυσε τις απορίες των παιδιών και καθησύχασε τους φόβους και τις ανησυχίες τους.

80e76b3d 120d 4533 adda 3d0f28f67a96            a7022ce9 6a08 40e3 b478 5fce8b260e9a
Λίγο πριν την αποχώρηση μας, η Διευθύντρια κα. Χατζηπαναγιώτη Μαρία του 3ου Γυμνασίου το οποίο συστεγάζεται με το 2ο Γυμνάσιο χαιρέτησε και αυτή με την σειρά της τα παιδιά και τους μίλησε και η ίδια για τη μετάβαση τους στην επόμενη βαθμίδα. Το 3ο Γυμνάσιο είναι το δεύτερο σχολείο, στο οποίο θα φοιτήσουν ορισμένοι από τους μαθητές μας τον Σεπτέμβρη.

Το πρόγραμμα αξιολογήθηκε θετικά στο σύνολό του και ελπίζουμε πως οι μαθητές –τριες του σχολείου μας θα προετοιμαστούν συναισθηματικά για αυτή την αλλαγή!

ΜΥΡΙΣΕ ΠΑΣΧΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

Πόσο γεμάτη εβδομάδα…

κατασκευές, κάρτες,  καλαθάκια, βάψιμο αυγών, Λαζαράκια……

όμορφες στιγμές, δημιουργικές, αναμνήσεις για τα παιδιά του σχολείου μας.

 

959c7be7 26a1 464f bd66 edacd0c35785          1509f350 1c16 4302 9f10 b4f1f333da52

790d5110 7563 4b51 a7b8 8cf729212fed            e197598b 995f 43c4 8310 40a2ae983bc9

 

fe3d3ff9 e8c9 497a b9d8 d7fc460ac452                1733c21c 3a80 4735 a1c9 1fa4e6c1c249

82450ad3 a549 4246 b039 a5d6e40de2b4                be9910f6 bd77 40b2 898c 71a7e873cb81

 

 

5a225696 9088 45cb 980d a68635ea55b6       a9a5664a c0b3 4a0e 97a5 b4dacc8127a3

Και του χρόνου παιδιά!!

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ – ΔΡΑΣΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ & ΓΟΝΕΩΝ

“Θέτοντας όρια στα παιδιά. Σύμμαχος της γονεϊκότητας και όχι απειλή!”

c6e6236a b3e6 435e a9bb 9f06e4f9d1f0

 

Τα όρια αποτελούν για το παιδί ένα σύνολο κοινωνικών κανόνων που συμβάλλουν στην προσαρμογή του σε περιβάλλοντα παράλληλα με αυτό της οικογένειας. Πιο συγκεκριμένα, το βοηθούν να αναπτύξει ισότιμες διαπροσωπικές σχέσεις, να κοινωνικοποιηθεί και να εξελιχθεί κοινωνικά και συναισθηματικά. Ωστόσο, η οριοθέτηση αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις της γονεικότητας καθώς το ίδιο το παιδί προβάλλει μια φυσική τάση αμφισβήτησης των ορίων. Για το λόγο αυτό, ιδιαίτερα σημαντική είναι η σταθερότητα και η συνέπεια κατά την εφαρμογή των ορίων.

 

0abef2fe 8587 4017 a761 cc588e7757c3         22f42d1f 3241 47fc 8e72 6e0deb95803e

Ερωτήματα που  συνήθως  απασχολούν τους γονείς :

  • Τι σημαίνει «οριοθέτηση της συμπεριφοράς»;
  • Τι είναι πειθαρχία και τι οριοθέτηση;
  • Γιατί είναι σημαντικό οι γονείς να κάνουν χρήση ορίων;
  • Γιατί οι γονείς δυσκολεύονται να βάλουν όρια;
  • Ποιες είναι οι αρχές και οι διεργασίες της οριοθέτησης;
  • Πως θα επικοινωνήσουμε αποτελεσματικά με το παιδί μας;
  • Η μέθοδος «λογικές συνέπειες»
  • Τιμωρία – Συνέπειες

Όλα αυτά είναι ερωτήματα, που  απαντήθηκαν από την  κα. Ντρέτσα Νιφρίλντα, Ψυχολόγο  και την κα. Ελπινίκη Φρουζή, Κοινωνική Λειτουργό του ΚΕΔΑΣΥ Λασιθίου πάντα σε συνεργασία με το σχολείο μας.

c79a200b 585e 471b a4f1 29bb23251817 1    7c8007f4 6e24 4419 b338 c22ad75ddede    2050e765 6ddd 4aad 8e6b 8d5546fb8e7f

Οι γονείς που παρευρέθηκαν  σε αυτή τη δράση του σχολείου συμμετείχαν βιωματικά και βοηθήθηκαν αρκετά από την εισήγηση και τη συζήτηση που είχαν.

4 ΑΠΡΙΛΙΟΥ : ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΗΜΕΡΑ ΦΙΛΟΖΩΙΑΣ

 

Η 4η Απριλίου έχει οριστεί και καθιερωθεί ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας, αφιερωμένη στην υλοποίηση δράσεων φιλοζωίας.

images 1

Στο σχολείο μας καθημερινά φιλοξενούμε και έχουμε αναλάβει με τη βοήθεια της εκπαιδευτικού κας. Σοφίας  Αποστολάκη τη διατροφή 3 γατιών, του Τάσου,  όπως τον έχουν ονομάσει τα παιδιά…. και 2 μικρότερων, χωρίς όνομα προς το παρόν.

Μια ολιστική προσέγγιση της εκπαίδευσης στο πλαίσιο της παγκόσμιας πολιτειότητας και βιωσιμότητας θα ήταν ανεπαρκής χωρίς τη συμπερίληψη της ηθικής για τα ζώα και της σχέσης των έμβιων όντων του πλανήτη  με τον άνθρωπο.

Η ημέρα αυτή, η 4η Απριλίου  είναι αφιερωμένη :

  • στην ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των παιδιών
  • στην αναγνώριση και στο σεβασμό των δικαιωμάτων των ζώων
  • και στην εμπλοκή των μαθητών -τριών σε δραστηριότητες ανάληψης δράσεων και πρωτοβουλιών φιλοζωίας
Η Πανελλαδική Φιλοζωική και Περιβαλλοντική Ομοσπονδία (ΠΦΠΟ) συμμετέχοντας ενεργά στις γιορτές για την Πανελλήνια Ημέρα Σχολικής Φιλοζωίας, προσέφερε στα σχολεία των δύο βαθμίδων της εκπαίδευσης ενημερωτικές ομιλίες.
 Δηλώσαμε τη συμμετοχή μας και παρακολουθήσαμε την ομιλία της κας. Χριστίνας Νομικού και την εισήγηση του Δ. Καλαϊτζίδη.
925660fe 6bfd 4ff4 9628 6ecdb78623c4      c11c26fb 9da3 473c 8022 b82f5758d4f5
249baf38 3151 4080 93d3 31c089e351a5        18896a3f 2463 47a7 ba0e e3f460ecfc03
Ευχαριστούμε πολύ την εκπαιδευτικό του σχολείου μας  κα. Σοφία Αποστολάκη για το συντονισμό της συγκεκριμένης  δράσης αλλά και για την ευαισθησία που δείχνει για τα ζώα και κυρίως για τα αδέσποτα που χρειάζονται ένα παραπάνω τη στήριξη και τη βοήθειά μας.

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ 2025 – ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΤΟ ΨΗΦΙΑΚΟ ΜΑΣ ΒΙΒΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ 2025

Κάνοντας κλικ πάνω σ αυτό μπορείτε να το διαβάσετε παιδιά.

 

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ  ΒΙΒΛΙΟΥ  ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ
Η  Αφίσα και το μήνυμα για το  2025
ibby afisa 2025 netherlands2 feat       Mhnyma 2025. 001 1
Διαβάσαμε και ακούσαμε από pod cast  το βιβλίο ” Με  ένα λευκό φτερό ” της αγαπημένης συγγραφέα και συναδέλφου της Ελένης Μπετεινάκη.  Ένα βιβλίο που μιλάει για την αποδοχή της διαφορετικότητας και για τα όνειρα που μπορεί να κάνει ένα οποιοδήποτε πλάσμα που είναι διαφορετικό. Πρωταγωνιστές 2 κορίτσια , η μικρή Μυρσίνη που γεννήθηκε με κινητικά προβλήματα, η αδελφή της που τη συνοδεύει παντού και της κάνει συντροφιά και παρέα ακόμα και στα όνειρα και ένας ολόλευκος κύκνος, που έχει τραυματιστεί στο φτερό.
archeio lhpshs      mpeteinaki eleni leyko ftero 2
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ : πατώντας πάνω  στο σύνδεσμο, μπορείτε να δείτε την παρουσίαση σε Power Point :

 

5d9a9979 a1aa 4949 9d25 871626376d06           6a80ce31 9ae8 451c b612 c2ddb372e5ef 1

cda91e23 e5e1 4562 95fe 6a75ea0d0278                        84caa3a7 b61b 4bf7 9231 6325f6153a03

2bca46be 115f 4351 93fa 1fcfc74f46eb                19d9ccad 6815 45f4 9a36 b82b5a45796d

54ce86d8 509c 4064 ba56 18a5b251c59e                59497360 3af2 437c bb38 fe9f675f5de3

 

 

Τη Τετάρτη 2 ΑπριλίουΠαγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, συγκεντρώνουμε στο σχολείο μας, βιβλία που θα θέλαμε να χαρίσουμε, να  δανείσουμε και  να ανταλλάξουμε με κάποιο άλλο παιδάκι.

Χαρίστε, δανειστείτε, ανταλλάξτε ένα βιβλίο!     

Έχεις ένα βιβλίο που διάβασες και σου άρεσε;

Έχεις ένα βιβλίο που διάβασες και δεν σου άρεσε;

Μήπως, θα ήθελες να το χαρίσεις σε κάποιον άλλον;

Μοναδική προϋπόθεση: Το βιβλίο να είναι σε καλή κατάσταση!!

Χαρίστε, δανειστείτε, ανταλλάξτε, προτείνετε ένα βιβλίο και αφήστε το να ταξιδέψει….Και που ξέρετε, κάποια μέρα μπορεί να το βρείτε μπροστά σας μετά από πολλές αναγνώσεις!

d45030ea 6601 4922 b587 de017f5fd1c4

1230aadc 8be0 438a b26e a7f0bebaafe8     baeac320 3984 4ea5 a7f0 4c66bfb67372    e973f6b3 9242 47bd 8228 e64c2a47bde2

 

bb6ab424 3bb9 482c b73a 6f79494cea66           59a3d41c 6a49 4618 9ebe a236339fd376                  84da82e0 0e62 4d46 8af0 7734b1035488

Έτσι λοιπόν τα παιδιά συγκέντρωσαν στο σχολείο, βιβλία που είχαν διαβάσει, που είχαν στη βιβλιοθήκη τους και ήθελαν να τα ανταλλάξουν με κάποια άλλα των συμμαθητών τους. Όσα βιβλία έφεραν, τόσα και πήραν.

Μια γιορτή βιβλίου διαφορετική.

Η χαρά τους ήταν ζωγραφισμένη στο πρόσωπό τους. Και αυτό ήταν το ζητούμενο!!!!!