ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΕ ΝΕΡΟ

Πλησιάζει το τέλος  της σχολικής χρονιάς και η κα. Αριστέα πραγματοποίησε την επιθυμία των μικρών παιδιών να παίξουν  παιχνίδια  με νερό.

Και φυσικά χατίρια δε χαλάμε… άλλωστε παιδί σημαίνει παιχνίδι, χαρά, φασαρία και απόλαυση!!!!

348383377 274331748412489 2608687096800524240 n             353606842 3768948606665610 4180592467919903208 n        348382471 1336101930619860 6446462927233070104 n

 

 

 

 

Να μην μπουν στο παιχνίδι και οι δασκάλες? Κρίμα είναι…..

Μικροί και  μεγάλοι το απόλαυσαν!!! Ευχαριστούμε κα. Αριστέα!!!!

ΞΕΝΑΓΗΣΗ ΣΤΟ ΝΕΡΟΜΥΛΟ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΠΛΥΣΤΡΕΣ ΤΗΣ ΚΑΤΩ ΒΡΥΣΗΣ

Κοντά στο σχολείο και  κάτω από τα σπίτια του οικισμού του Αρνικού βρίσκεται το ξωκλήσι του Αγίου Γεωργίου. Ο ρυθμός του ναού είναι μία απλή Βασιλική, κλασική μορφή των ξωκλησιών της Κρήτης. Το τέμπλο και η τοιχοδομή όσο εκείνα αποκαλύπτουν λεπτομέρειες, δείχνουν  ότι ο ναός έχει κτιστεί μετά το 1650. Ήδη σε κάποια σημεία του τοίχου εμφανίζονται τοιχογραφίες με γυναικείες φιγούρες.

 

348382796 6496238140438855 5122764683739117596 n              348381150 279004284546666 376927315861961804 n              353083131 273755921727953 8638813478929148930 n

Μανουάλι κεριών του ναού, της εποχής που πρωτολειτούργησε, βρέθηκε στο υπέδαφος της αυλής το 1993, κατά τη διάρκεια εργασιών συντήρησης του ναού και της αυλής του. Είναι ένα εκκλησιαστικό κειμήλιο, έκθεμα σήμερα του Λαογραφικού Μουσείου του Καλού Χωριού.

Ξεναγός μας κι αυτή τη φορά ήταν η κα. Ελευθερία, η Πρόεδρος του Πολιτιστικού Συλλόγου.

348381269 211071068525038 6108694024465929005 n           353543388 1304025103525741 522050688814052884 n

348382269 1511721122933308 8859686790438036181 n              348381259 800810765005727 1582412968844564610 n

Ο ναός γειτνιάζει με έναν νερόμυλο που ξεκίνησε να λειτουργεί την ίδια εποχή, με το νερό των πηγών Πλατανιά και Περιστερών. Ο νερόμυλος ανήκε στη Μονή Φανερωμένης και αγοράστηκε αργότερα από τον Πανωμεραμπελιώτη Σπανάκη μαζί με κοντινό αγρόκτημα πολλών στρεμμάτων που διατηρεί απόγονός του ακόμα και σήμερα και έχει συντηρήσει και το μύλο με γερά οικοδομικά υλικά.

348380544 674325221373924 8097219565027482030 n      352686924 1757514728037681 7967127097685047730 n         348382381 771554704439441 7738287839436842073 n

 

Μας ανέφερε τον τρόπο με τον οποίο πότιζαν τους κήπους και τα χωράφια τους οι άνθρωποι εκείνων των χρόνων, τη σειρά του ποτίσματος που ακολουθούσαν, αλλά και το ρόλο του Νερουλά, του ανθρώπου δηλαδή που κάθε απόγευμα, τριγυρνούσε στο χωριό και ενημέρωνε  φωναχτά τους χωριανούς για τη σειρά, με την οποία θα πότιζαν τα χωράφια τους την επόμενη ημέρα.

Στη συνέχεια περπατήσαμε σε ένα χωμάτινο δρόμο με κήπους δεξιά κι αριστερά. Καθώς η άνοιξη άργησε να έρθει φέτος, η φύση ήταν στα καλύτερά της. Θαυμάσαμε την κληματίδα με τα μωβ ανθάκια της, που κάλυπτε όλους τους φράχτες των χωραφιών, μυρίσαμε τη μυρτιά, που σκορπούσε το άρωμα της απλόχερα παντού και γευτήκαμε τα βατόμουρα,  που μόλις έκαναν την εμφάνισή τους.

348387794 939078394050696 67287733884846849 n              348373421 1173678214025193 3248378052213281957 n                352763704 237836795624148 3293154144567918632 n 1

Σε λίγο φτάσαμε στην κάτω βρύση και στις πλύστρες που υπάρχουν εκεί. Η κάτω βρύση με το νερό να κυλάει υπόγεια ακόμα και τώρα.

348377757 211669928471822 590810008431918992 n       348379613 1457457661662511 6527674623254137705 n

Η κ. Ελευθερία μας έδωσε αρκετές πληροφορίες για το ρόλο της κάτω βρύσης και των πλυστρών που χρησιμοποιούσαν οι νοικοκυρές  πριν μερικά χρόνια,  εκμεταλλευόμενες το νερό από τη βρύση που έφτανε εκεί μέσα από τους καταπότες, και έτρεχε συνεχώς. Εκείνα τα χρόνια δεν είχαν βρύσες μέσα στα σπίτια αλλά ούτε και πλυντήρια φυσικά. Γινόταν μια μικρή γιορτή, καθώς μαζευόταν όλες οι νοικοκυρές για να πλύνουν τα ρούχα τους. Άλλο που δεν ήθελαν τα μικρά παιδιά….να τριγυρίζουν εκεί γύρω και να παίζουν.

348382449 935661694393688 6619808550827082940 n                348908645 1743428512766720 2490761599399636823 n            352902227 1446013042891834 7031090969022586250 n

348386634 1739581526460796 7615206229672118480 n

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε την κα. Δασκαλάκη Ελευθερία για την όμορφη ξενάγησή της και τον κ. Νίκο Μανιαδάκη που με χαρά ήρθε και μας άνοιξε το ξωκλήσι του Αγίου Γεωργίου. Γυρίσαμε στο σχολείο εντυπωσιασμένοι και γεμάτοι γνώση και εμπειρίες.

Ήταν μια ευκαιρία για τα παιδιά της Δ΄ τάξης να γνωρίσουν την τοπική ιστορία του χωριού  τους και τις γνώσεις τους αυτές να τις μεταφέρουν και σε άλλα παιδιά άλλων σχολείων της χώρας μας. Φέτος συνεργαζόμασταν όλη τη χρονιά με αρκετά σχολεία, συμμετέχοντας στο Εθνικό Δίκτυο  Συνεργατικών Σχολείων με θέμα : “Ταξιδεύοντας στην Ελλάδα και την Κύπρο. Στο χθες, στο σήμερα και στο αύριο”.  Οι μαθητές  των άλλων σχολείων θα γίνουν κι αυτοί γνώστες της τοπικής μας ιστορίας και γι αυτό είμαστε πολύ χαρούμενοι!

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΦΥΣΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ

Οι μαθητές -τριες των  Α΄- Β΄ και Γ΄ τάξεων  του σχολείου στις 17 Μαΐου επισκέφτηκαν το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας στο Ηράκλειο.

346134825 977147366807268 3039703475315926763 n

346132545 178139398192211 5426336817352102457 n                                 346138066 566532832307001 7098391997998751526 n

Παρακολούθησαν το  εκπαιδευτικό πρόγραμμα ” Οι Ερευνητές της Φύσης “.

346161714 774203774137727 6285761857073657078 n    346131884 1255720661712107 7589265811547898942 n

 

Οι μικροί μαθητές μέσα σε ένα εκπληκτικό χώρο, τον ” Ερευνότοπο”  χρησιμοποιώντας τα εργαλεία των ερευνητών μεταμορφώθηκαν σε παλαιοντολόγους, σπηλαιολόγους, οικολόγους, βοτανικούς, εντομολόγους, ορνιθολόγους, υδροβιολόγους, θηριολόγους και ερπετολόγους και έζησαν μια πραγματική εξερεύνηση στα οικοσυστήματα του Ερευνότοπου ενός μοναδικού, για την Ελλάδα, διαδραστικού χώρου, που απευθύνεται αποκλειστικά σε παιδιά και είναι πλούσιος σε πρωτότυπες δραστηριότητες. Αποτελεί μια μικρογραφία της φύσης, μια ρεαλιστική αναπαράσταση των οικοσυστημάτων της Μεσογείου, του θαμνότοπου, της σπηλιάς, του ποταμού και της εκβολής του, καθώς και της ακτής.

346132159 663212845633930 9060611142780057243 n    346131298 264363522794794 2500691869225910903 n    346153843 3344476789215407 2155031550221462479 n

 

346144763 549216614043901 808789613061872717 n    346134546 1401436454009008 1161164505713690474 n    346132760 908465790453491 7000712394955201510 n

Στο τέλος του  Εκπαιδευτικού Προγράμματος, όλοι οι μαθητές και οι συνοδοί εκπαιδευτικοί έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν το Πρόγραμμα στον «Εγκέλαδο»διάρκειας 15 λεπτών, στην πλατφόρμα βιωματικής προσομοίωσης σεισμών.

 

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΠΛΑΝΗΤΑΡΙΟ

Ένα ταξίδι στο διάστημα είχαμε την ευκαιρία να απολαύσουμε σήμερα μικροί και μεγάλοι..  Τα παιδιά των τάξεων Δ΄- Ε΄ και Στ΄ επισκέφτηκαν το Πλανητάριο Κρήτης στις Γούρνες Ηρακλείου και έμαθαν πολλά για τους πλανήτες και τους αστερισμούς.

349032282 267521202452751 8552874147208645045 n                      349242394 1711780975934176 9092569701026224798 n

Στην ειδικά διαμορφωμένη αίθουσα του θόλου καθίσαμε αναπαυτικά και  «αφήσαμε» για λίγο την Γη μας, πραγματοποιώντας  ένα εικονικό ταξίδι στο μακρινό διάστημα.

349223220 971669080640469 4008381084925569459 n                                349321563 263294752733023 6930966479458780032 n

 

349357870 922278772392386 2796241999738467276 n                                 349508367 270273122037397 2180446494294072611 n

Στο ταξίδι μας αυτό γνωρίσαμε τα μυστήρια που κρύβει το σύμπαν, είδαμε την Ανδρομέδα, την Μεγάλη και Μικρή Άρκτο,  μάθαμε  πληροφορίες για τους πλανήτες μας και φτάσαμε μέχρι τον ήλιο, το άστρο του δικού μας ηλιακού συστήματος.

348357184 953932379178683 2551910771946459422 n                   348356943 798593244942301 3416472923748527246 n

Αφού επιστρέψαμε από το μαγικό ταξίδι μας, διασκεδάσαμε στην αίθουσα πειραμάτων μαθαίνοντας για τον σεισμό, την ανακύκλωση, τη βαρύτητα, τον ηλεκτρομαγνητισμό..

 

348357865 641292594108074 3431963499325724016 n                    348386896 546576910777896 30989592090226685 n                  349688851 813993150075660 3341809456096509528 n

Ήταν ένα μαγικό ταξίδι !!!!

 

349603998 156712763898784 6611802280658019508 n

 

348356941 730126228867726 2913781788344028427 n

 

349435986 6187371114717720 1937587278938881479 n

348360278 973681147393180 6407606818348061216 n      348357803 968501534601533 4894365997156969513 n

 

348357779 226150100135797 6669898013227703640 n      349648873 1479802159516291 3444347694949132498 n

 

Και ποιος ξέρει… ίσως ο επόμενος επιστήμονας ή αστροναύτης  βρίσκεται κάπου ανάμεσά μας!!!

Μ΄ΕΝΑ ΚΟΚΚΙΝΟ ΚΟΥΜΠΙ ΤΗΣ ΕΛΕΝΗΣ ΜΠΕΤΕΙΝΑΚΗ

Σήμερα στο σχολείο μας είχαμε τη χαρά και την τιμή να φιλοξενήσουμε τη συνάδελφο – συγγραφέα Ελένη Μπετεινάκη και να δουλέψουμε μαζί το βιβλίο της : “Μ ένα κόκκινο κουμπί”.

 

 

86056

Η Ελένη Μπετεινάκη γεννήθηκε σε μια κωμόπολη του Ηρακλείου, τις Αρχάνες, και μεγάλωσε παρέα με «γιαγιάδες» που της έλεγαν ιστορίες και παραμύθια. Ήθελε να παραμείνει πάντα παιδί και γι’ αυτό σπούδασε Νηπιαγωγός, συνδυάζοντας την αγάπη της για τα παιδιά και τα παραμύθια. Αγαπάει πολύ το διάβασμα, τη θάλασσα και το… ποδήλατό της. Η τύχη την έφερε κοντά στα βιβλία, έτσι ώστε να τα διαβάζει από την πρώτη μέρα της κυκλοφορίας τους.
Εδώ και 3 δεκαετίες εργάζεται ως Νηπιαγωγός, ενώ στον ελεύθερο της χρόνο ασχολείται με τη διοργάνωση εκδηλώσεων για βιβλία, κυρίως παιδικά.   Διατηρεί  μία στήλη «Τα παραμύθια του Σαββάτου», με παρουσιάσεις και απόψεις για παιδικά βιβλία. Συχνά αφηγείται  ιστορίες και παραμύθια σε πολιτιστικούς χώρους, σε βιβλιοπωλεία και σχολεία.

32002

Έτσι και σήμερα βρέθηκε στο σχολείο μας προσκεκλημένη μας  και απολαύσαμε το μοναδικό της τρόπο να αφηγείται και να δραματοποιεί τα βιβλία της.

344439477 230704776317940 7657407124690592950 n                      346093956 1022613312042513 3434985420701123274 n 1                   346030774 555123860129822 6255189804469084158 n 1

“Με ένα κόκκινο κουμπί”

Μια τρυφερή ιστορία για την ευαισθητοποίηση απέναντι στους πρόσφυγες. Μια γνωριμία των μικρών αναγνωστών με το προσφυγικό θέμα.

Ο Ασίντ είναι ένα παιδί πρόσφυγας. Όταν ξεσπάει πόλεμος στην πατρίδα του, αρχίζει να φοβάται κι ας είναι ατρόμητος (Ασίντ σημαίνει λιοντάρι). Μια νύχτα, φεύγει εντελώς μόνος του και η βάρκα που τον μεταφέρει τον αφήνει σ’ ένα νησί.

Θα βρεθεί σε μια ακτή με μόνη συντροφιά του ένα κόκκινο κουμπί με δυο τρύπες που γίνεται φίλος του, παιχνίδι, παρέα του και μεταμορφώνεται κάθε φορά σε ό,τι του λείπει, ό,τι αγαπά, ό,τι χρειάζεται.

Εκεί έρχεται συχνά κι ένα θαλασσοπούλι κατάμαυρο, με ράμφος παράξενο και μακρύ. Είναι ο Αριστοτέλης ο θαλασσοκόρακας. Ώσπου ξαφνικά, ένα πρωί ο Ασίντ χάνει το κουμπί του…..

Μια ιστορία που έχει στόχο να ευαισθητοποιήσει τα παιδιά σε θέματα προσφύγων. Επίσης θα τα βοηθήσει να ξεχωρίσουν και να καταλάβουν έννοιες όπως πόλεμος, μετανάστης, πρόσφυγας. Θα νιώσουν και θα αντιληφθούν πως όλα τα πλάσματα της γης χρειάζονται αγάπη, φροντίδα, οικογένεια και φίλους.

346060387 665105245429561 4050125724448256123 n      346095609 576099101176484 6504285494511107996 n    346095909 202447339269887 2701646518488070648 n 1

Στη συνέχεια τα παιδιά ζωγράφισαν το κόκκινο κουμπί και το μεταμόρφωσαν σε ότι ήθελαν…..σε λουλούδι, σε πασχαλίτσα, σε παιχνίδι…

346005270 3166421276984554 4241081388759071808 n          346077777 926827285039074 7453332991104950090 n        346092661 215559064563236 6932139853324852486 n

τα πιο μεγάλα παιδιά έγραψαν τις σκέψεις τους  και έβαλαν μέσα στη βαλίτσα του Ασίντ πράγματα που θα μπορούσε να είχε πάρει μαζί του φεύγοντας από τη χώρα του. Μας συγκίνησαν, γιατί μέσα στη βαλίτσα έβαλαν και ένα σακουλάκι  με χώμα ….που αυτό συμβολίζει το δέσιμο με την πατρίδα του, που άφησε πίσω. Συναισθήματα μοναδικά, που δείχνουν πόσο επηρέασε το βιβλίο αυτό τα παιδιά της Στ΄ τάξης,  που το δούλεψαν  μέσα στην τάξη τους με την κα. Γελαστοπούλου.

346051299 207943822007810 4171674938421986108 n                346045141 619492100095676 8496608267177611452 n

Στο τέλος η κα. Ελένη υπέγραψε τα βιβλία των παιδιών με μία προσωπική αφιέρωση. Αγκάλιασαν τις κούκλες του βιβλίου και φωτογραφήθηκαν μαζί της.

346043314 193551566905789 2528085792265545028 n                    346094486 918903919321756 7828131148800345562 n

 

Η χαρά και η ευχαρίστηση των παιδιών ήταν μεγάλη. Πέρασαν μία υπέροχη ημέρα.

345680408 171761225838083 3080120258450129369 n

 

Η Υπεύθυνη της Σχολικής Δανειστικής Βιβλιοθήκης

ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ- “ΒΑΣΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΖΩΗΣ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ”

Η Διευθύντρια και ο Σύλλογος Διδασκόντων του Δημοτικού Σχολείου Καλού Χωριού  θέλουμε να  ευχαριστήσουμε θερμά την  κα. Έφη Ταβλαδάκη, Παιδίατρο- Εντατικολόγο- Πρόεδρο και course director στο APLS Κρήτης, για την άμεση ανταπόκρισή της στην πρόσκληση του σχολείου μας, για την υλοποίηση μιας επιμορφωτικής ημερίδας  σχετικής  με θέματα βασικής υποστήριξης ζωής στο χώρο του σχολείου.

345490489 1428086391342752 1772453635014972527 n                       345739577 821914379359406 1193412034877462318 n

Το θέμα της ημερίδας ήταν : “Βασική Υποστήριξη Ζωής σε παιδιά”, ένα θέμα ζωτικής σημασίας,  που πρέπει να επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο στα σχολεία και να ενημερώνονται οι εκπαιδευτικοί, έτσι ώστε σε αντίστοιχες περιπτώσεις να είναι σε θέση να δράσουν άμεσα μέχρι να έρθει το ΕΚΑΒ.

 

346009948 1607370826354471 4135002931962972625 n                  346060925 188381850756756 6021797472034774874 n

 

Η ημερίδα αυτή πραγματοποιήθηκε  την Τρίτη 9 Μαΐου 2023 και την παρακολούθησαν όλοι οι εκπαιδευτικοί του σχολείου καθώς και οι μαθητές  -τριες των Γ & Δ τάξεων. Η δράση αυτή εντάχθηκε στο Σχέδιο Δράσης της Αξιολόγησης της Σχολικής μας Μονάδας, με τίτλο “Επαγγελματική ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών” του άξονα: Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις .

Η κα. Ταβλαδάκη, με ένα ιδιαίτερα απλό, κατανοητό και συνάμα επιστημονικό τρόπο μας μετέδωσε τις απαραίτητες γνώσεις και τις τεχνικές για την ΚΑΡΠΑ ( αναζωογόνηση) αλλά και για την πνιγμονή (πνιγμός από ξένο σώμα).

 

345967446 623938636301931 802857963551984911 n        346104075 617535276689692 7408111598898604858 n

Στο β΄ μέρος της ημερίδας  είχαμε την ευκαιρία να εφαρμόσουμε τις τεχνικές που μας δίδαξε σε πρόπλασμα ( μωρού και μικρού παιδιού), έχοντας την εποπτεία και  την επιστημονική της καθοδήγηση.

Εντυπωσιάστηκε από την προσοχή αλλά και από τις ερωτήσεις των παιδιών, που ήθελαν να μάθουν όλο και περισσότερα.

 

Η κα. Ταβλαδάκη έχει επισκεφτεί το σχολείο μας  και παλαιότερα κατά τη διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιάς και παρουσίασε στα παιδιά των Α & Β τάξεων ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τη μεσογειακή διατροφή, μίλησε για την αξία του πρωινού γεύματος και μαζί με τα παιδιά και τις μητέρες τους ετοίμασαν ένα υπέροχο και θρεπτικό πρωινό.

Για το λόγο αυτό την ευχαριστούμε μέσα από την καρδιά μας,  γιατί αφιερώνει χρόνο από τον ελεύθερο της προσωπικό χρόνο και επισκέπτεται τα σχολεία,  επιτελώντας το κοινωνικό της έργο πέρα από το λειτούργημά της. Λειτουργεί πάνω από  όλα ως μητέρα και μετά ως επιστήμονας.

ΤΟ ΕΘΙΜΟ ΤΗΣ ΚΟΥΝΙΑΣ

Το έθιμο της «κούνιας» έχει τις καταβολές του στην αρχαία Ελλάδα και πιο συγκεκριμένα πρόκειται για την «αιώρα» των κοριτσιών κατά τα αθηναϊκά Ανθεστήρια την περίοδο της Άνοιξης προς τιμήν του θεού Διονύσου. Η αίσθηση ελευθερίας που δίνει η κίνηση της κούνιας προς τον ουρανό, πίστευαν πως έφερνε καλή τύχη. Γι’ αυτό και το ανασήκωμα της κούνιας συμβολίζει την αναγέννηση της φύσης με τον ερχομό της Άνοιξης.

Από το αρχαίο έθιμο της αιώρας φτάνουμε στο ανοιξιάτικο έθιμο της κούνιας που το συναντάμε σε όλη την Ελλάδα, κυρίως σε νησιωτικές περιοχές του Αιγαίου και φυσικά στις Κυκλάδες. Εντάσσεται στις εορταστικές εκδηλώσεις του Πάσχα και αποτελεί μια από τις εντονότερες και αγαπημένες αναμνήσεις των κατοίκων των νησιών.

Οι νέοι του χωριού  μαζεύονταν και έφτιαχναν αυτοσχέδιες κούνιες. Τις έστηναν κυρίως σε τρία σημεία του χωριού. Τοποθετούσαν ένα γερό δοκάρι στα δώματα δύο κοντινών σπιτιών στα στενά σοκάκια του χωριού  και από εκεί κρέμαγαν τα σχοινιά.

Στην κούνια κάθονταν συνήθως οι ανύπαντρες κοπέλες και τις κουνούσαν τα αγόρια. Τις ημέρες αυτές οι νέοι είχαν τον πρώτο λόγο, έβρισκαν την ευκαιρία να κάνουν τις γαμήλιες επιλογές τους και να εκφραστούν αμοιβαία και δημόσια. Έψαχναν να βρουν σε ποια κούνια του χωριού ήταν η κοπέλα που τους ενδιέφερε για να τη λικνίσουν και να συνομιλήσουν με ερωτικά δίστιχα.

Στο σχολείο μας συνεργάστηκαν οι 2 ειδικότητες ( εκπαιδευτικός  Φυσικής Αγωγής και Μουσικής) παρουσιάζοντας αυτό το έθιμο στα μικρά παιδιά της Α & Β τάξης. Τα παιδιά μπήκαν στον κύκλο και  αρχικά έμαθαν το  αντίστοιχο τραγουδάκι.

 

ΤΗΡΩΝΤΑΣ ΤΑ ΕΘΙΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΣΧΑ

Σήμερα  για το σχολείο μας ήταν μια μέρα δημιουργική και γεμάτη εκπλήξεις!!!!

Πλησιάζει το Σάββατο του Λαζάρου και η Κυριακή των Βαϊων και τα έθιμα στον τόπο μας αρκετά.

Μας επισκέφτηκε  ο κ. Νίκος Μανιαδάκης,  ένας άνθρωπος της εκκλησίας, ιδιαίτερα αγαπητός, αλλά πάνω απ΄ όλα υπήρξε παππούς 5 μαθητών μας πριν  από μερικά χρόνια.

339824644 139605448878200 849696133731401493 n 1                 340108372 538418535125213 8963149872874519386 n               340108358 944041443526057 4262050988757862306 n

337643833 190122850153711 1162538572006461575 n

Έφερε τα βάγια και  αφού είχε κάνει την απαραίτητη προεργασία έδωσε σε όλα τα παιδιά από 2 φυλλαράκια. Με το δικό του απλό και ιδιαίτερο τρόπο, έχοντας την πείρα του υπομονετικού παππού, έδειξε στα παιδιά την κατασκευή του σταυρού.

337908383 1195087394513586 656123420511038771 n 1

339574162 1572172799970731 6558405918402974597 n               340108372 8954323054639935 8693887889035015701 n            340243997 1259584744967308 2012862247446398950 n

340195500 1927368137650511 8347041511509047175 n              340006609 170715938806521 7379502326550747340 n             339478560 1289561731645763 8467004114755762168 n

Δίπλα μας όπως πάντα και η κα. Ελευθερία από τον Πολιτιστικό Σύλλογο του χωριού που βοήθησε κι αυτή δείχνοντας στα παιδιά και δίνοντας πληροφορίες για το έθιμο αυτό.

340120939 3344556732528275 9050594561809686589 n              340169578 895313828210965 1226180315320243069 n            339952953 542700224592741 5908053494481920672 n

Δάσκαλοι και παιδιά επιδόθηκαν στην κατασκευή του σταυρού. Φυσικά  ο κ. Νίκος μας έδειξε και τον τρόπο που κατασκευάζουν πιο περίτεχνους σταυρούς, αλλά εμείς αρκεστήκαμε στον πιο απλό τρόπο.

Το δεύτερο εργαστήριο δούλευε ταυτόχρονα. Στην αίθουσα του Ολοήμερου η κα. Μαρία και τα μέλη του Συλλόγου Γονέων που βρέθηκαν κοντά μας,  βοήθησαν τα παιδιά να φτιάξουν τα Λαζαράκια τους. Μία μία τάξη ζύμωνε τα δικά της Λαζαράκια τηρώντας κι αυτό το έθιμο.

340212587 6565478293503692 5264707984192027774 n      340091466 1359223361601492 2658625246107909211 n         340100288 102866336115005 1692468617630872023 n

339341738 171569452428667 3772912653937926746 n              339903558 741434140925015 9184793847213781647 n                       339946463 775106443877487 5372273754180729196 n

337440945 256043866852584 5839251255319939578 n      337904737 1884488271944987 5844745446954976027 n

 

339023320 6545641995529173 6140369101092698391 n 1

340071016 773597101034818 1024630179137869431 n                       339837994 540723451308912 6831010329629841997 n

 

339946463 775106443877487 5372273754180729196 n 1      340053146 2426557044163339 4386568702148337636 n 1      340075979 1196356517751246 2416310021684013116 n

340050125 526574476322276 1965664616221397590 n      339457346 960572194944158 2499119893423472689 n      340129919 108679505526632 6333441819158348134 n

 

340133473 589341893121547 3844817960311574737 n      340067644 1423600165061211 1302172769802680849 n      340099150 536372521998145 5566979027559521620 n

Το σχολείο μας μοσχομύρισε, τα λαζαράκια μας έγιναν αφράτα και τα παιδιά τα έφαγαν με όρεξη!

 

Ευχαριστούμε πολύ τον κ. Μανιαδάκη και τις κυρίες Δασκαλάκη, Κουτουλάκη και Τζιρή για τη βοήθειά τους. Ήταν πολύτιμη.