ΤΟ ΚΛΕΙΔΙ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ- Μια θεατρική παράσταση για τον χρόνο που σταματά….και τις καρδιές που συνεχίζουν!

archeio lhpshs 2       archeio lhpshs 1 2

Πάει ο παλιός ο χρόνος…. ή μήπως πάει ο πολύς ο χρόνος;

Στην καρδιά μιας μικρής πόλης, λίγο πριν ξημερώσει η μέρα των Χριστουγέννων, το μεγάλο ρολόι της πλατείας σταματά ξαφνικά. Μαζί του φαίνεται να παγώνει και ο χρόνος, αφήνοντας τους κατοίκους με μια μεγάλη απορία:

Μπορούν να έρθουν τα Χριστούγεννα χωρίς τον χρόνο να προχωρά;

Ζαχαροπλάστες, κομμώτριες, μουσικοί, μοδίστρες, παντοπώλες, Δήμαρχος και παιδιά μπαίνουν σε μια απίθανη περιπέτεια, ψάχνοντας το “κλειδί” που θα ξεκολλήσει το χρόνο.

be6874e9 3fb3 4aaf a44e f9f5a11a67ed            e6ed3d98 d2b4 48c9 aeef 00833c20c962 1

c6307dd9 dd07 4083 830a 971475635c2a            3c57c07a 404d 43bf bed3 8ce48926e9ff

e18072f2 5cea 47ec 88a9 147de7eb12c0             cd689f62 306d 4c96 96a0 1dac64b3e062

f4577891 4c16 4066 aa2a 1981feffb7e3              b2143500 066c 4105 a295 cb91fc6e85da

 

Ή μήπως το πραγματικό κλειδί βρίσκεται μέσα τους;

 

Μια τρυφερή ιστορία για το πως η γιορτή δεν είναι το γύρισμα του λεπτοδείκτη, αλλά οι άνθρωποι, οι σχέσεις και η αγάπη που μοιραζόμαστε…

7c62fef2 50ba 4e46 b752 8d85c5109303                 e36163f1 8823 441d bbc8 bd13641195a5

 

Η θεατρική παράσταση είναι βασισμένη στο θεατρικό έργο” Το κλειδί των Χριστουγέννων” του εκλεκτού συναδέλφου, του Μάριου Μάζαρη, ο οποίος μας έστειλε τις θερμές του ευχές μετά το τέλος της παράστασης. Ήταν η έκπληξη προς τα παιδιά.

bd5c6490 e742 4048 8676 55088cafb671

 

Ευχαριστούμε θερμά τους εκπαιδευτικούς: Δολαψάκη Νατάσα, Κολτσίδα Μαρία, Σφουντούρη Γιάννη και Μίσσιου Σοφία.

59fb0444 2b1c 43de 92d3 bfecfe50818c 1db45403 6023 45c6 83ee 18c9f7a57507

6cee5115 dd86 4831 9b32 b9e0dc7307a8    f81eae1f d281 46ea bcd9 1b4bf5bb21f6

Τελικά η ΑΓΑΠΗ είναι το κλειδί των Χριστουγέννων και ο χρόνος που περνάμε μαζί με τα παιδιά, είναι το πιο πολύτιμο ΔΩΡΟ!!!!!!!!!!!!

ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ ΣΕ ΟΛΟΥΣ!!!!!!!!!!!

“ΠΑΜΕ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΓΙΑ 3η ΧΡΟΝΙΑ”

«Πάμε Ανακύκλωση» για 3η χρονιά

DHMOTIKO SCHOLEIO KALOY CHORIOY

Ο Δήμος Αγίου Νικολάου, μέσω της δημοτικής πλατφόρμας επιβράβευσης ανακύκλωσης Followgreen (https://followgreen.gr/agiosnikolaoscrete), υλοποιεί για τη σχολική χρονιά 2025–2026 και για 3η συνεχόμενη χρονιά, τη δράση «Πάμε Ανακύκλωση» στα Νηπιαγωγεία, στα Δημοτικά, στα Γυμνάσια και στα Λύκεια.

Το σχολείο μας συμμετέχει για άλλη μία χρονιά, συγκεντρώνοντας σε ειδικούς χάρτινους κάδους τα εξής υλικά: χαρτί, πλαστικό και μπαταρίες.

Στόχος της δράσης είναι οι μαθητές και οι μαθήτριες να βιώσουν έμπρακτα την αξία της σωστής ανακύκλωσης, ώστε το μήνυμα της  διαλογής των απορριμμάτων να μεταφερθεί και στα σπίτια τους.

1cbea66d 1846 45b9 bb9c 6bec7e11dc2b

Η πρωτοβουλία  αυτή τελείται υπό την αιγίδα της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λασιθίου και υλοποιείται σε συνεργασία με την RecyclingProject.

 

archeio lhpshs

Η συμμετοχή του σχολείου μας στο πρόγραμμα αυτό, γίνεται  στα πλαίσια συμμετοχής  μας στο Διεθνές  Δίκτυο των “Οικολογικών Σχολείων”.

 

 

15ος ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ- ΔΡΑΣΕΙΣ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑΣ

Οι εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ διοργανώνουν για δέκατη πέμπτη συνεχή χρονιά ετήσιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα φιλαναγνωσίας με τη μορφή διαγωνισμού και στόχο την καλλιέργεια της φιλικής σχέσης των παιδιών με τη λογοτεχνία και την ανάγνωση, και εντέλει την αγάπη τους για το βιβλίο, καθώς και τη γνωριμία τους με το έργο Ελλήνων/Ελληνίδων και ξένων λογοτεχνών, πολλοί/ές από τους/τις οποίους/ες έχουν τιμηθεί με σημαντικά βραβεία για τη συγγραφική τους δραστηριότητα.

40404824 9545 47fc 8652 d2113946f1cb

Στον φετινό Μαραθώνιο οι μαθητές -τριες   θα γνωρίσουν τα βιβλία και τους ήρωες της πολυβραβευμένης, υποψήφιας για το Διεθνές Βραβείο Άντερσεν 2024, Αγγελικής Δαρλάση.

Η Αγγελική Δαρλάση, κορυφαία συγγραφέας παιδικής και νεανικής λογοτεχνίας, δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Τα βιβλία της, πολλά από τα οποία έχουν βραβευτεί, έχουν αγαπηθεί από μικρά και μεγάλα παιδιά και θα μπορούσαν να θεωρηθούν σύγχρονα κλασικά. Βιβλία τρυφερά, που μιλούν για διαχρονικές αξίες, για την Ιστορία, για ανθρώπους που έγραψαν τη δική τους ιστορία ή για άλλους που, αν υπήρχαν πραγματικά, θα έγραφαν ιστορία.

archeio lhpshs 1 1

Ο Μαραθώνιος Ανάγνωσης εντάσσεται στο πλαίσιο του προγράμματος της φιλαναγνωσίας και υποστηρίζει το έργο του/της εκπαιδευτικού, ενώ παράλληλα δίνει την ευκαιρία στους μαθητές και τις μαθήτριες να ασχοληθούν με θέματα που σχετίζονται με τα ενδιαφέροντά τους καθώς και με επίκαιρα ζητήματα του τόπου τους και του κόσμου εν γένει.

Από το σχολείο μας  στον  15ο Μαραθώνιο  θα συμμετάσχουν οι μαθητές -τριες της Γ΄ τάξης διαβάζοντας τα παρακάτω βιβλία:

2760 4830  archeio lhpshs 12760 4682

Ελπίζουμε να κρατήσουν στα παιδιά ευχάριστη συντροφιά και να απολαύσουν το διάβασμα.

Οι Υπεύθυνες  της Σχολικής Δανειστικής Βιβλιοθήκης

 

ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ- ΔΙΕΘΝΕΣ ΔΙΚΤΥΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Η ταυτότητα των Οικολογικών Σχολείων

archeio lhpshs

Το σχολείο μας από τη φετινή  σχολική χρονιά  2025-26 συμμετέχει στο Διεθνές Δίκτυο των Οικολογικών Σχολείων.

 

1c83aa72 fef6 4906 a684 26e1c729623e          9dc19e2a 5636 47ed 9dcb 8d244205250b

Η επιβράβευση του σχολείου

Όταν το σχολείο ολοκληρώσει το Σχέδιο Δράσης  που έχει αναλάβει και αφού αξιολογηθεί από την Παιδαγωγική Ομάδα του Δικτύου, θα ονομαστεί  «Οικολογικό Σχολείο» και θα βραβευτεί  με την Πράσινη Σημαία του Δικτύου, που φέρει το σήμα του Δικτύου. Μετά από δύο χρόνια από την βράβευσή του, επαναξιολογείται, ώστε να μπορεί να συνεχίζει να φέρνει επάξια τον τίτλο του.

shmaia oikologiko sxoleio 1 1

Ο στόχος

Στόχος του προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση, η εκπαίδευση και η αλλαγή στάσης των μαθητών/τριών σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον, μέσα από συμμετοχικές διαδικασίες στη λήψη αποφάσεων, στο σχεδιασμό και στην εφαρμογή των δράσεων, ώστε τα σχολεία να γίνουν κοινότητες αειφορικής συμβίωσης σε παιδαγωγικό αλλά και πρακτικό επίπεδο. Αυτό επιτυγχάνεται με την διαμόρφωση και την εφαρμογή του «Οικοκώδικα» (ένα σύνολο κανόνων περιβαλλοντικής συμπεριφοράς), καθώς και την εφαρμογή ενός Περιβαλλοντικού Σχεδίου Δράσης (αφορά τον περιβάλλοντα σχολικό χώρο και την μετατροπή του σε καθαρό, όμορφο, ανθρώπινο και φιλικό, την ανακύκλωση υλικών και το νερό).

Το Πρόγραμμα «Οικολογικά Σχολεία» απευθύνεται σε ολόκληρη την σχολική κοινότητα (μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς, εργαζόμενους στις σχολικές μονάδες) και έχει σχεδιαστεί,  ώστε να ενθαρρύνει όλο το σχολείο να κινητοποιηθεί και να αναλάβει δράση για το περιβάλλον. Ενθαρρύνει, επίσης, την συνεργασία μεταξύ μαθητών, εκπαιδευτικών, γονέων και της τοπικής κοινωνίας για την επίτευξη αποτελεσματικότερης περιβαλλοντικής δράσης.

Η διαδικασία

Στο  σχολείο  μας ήδη συγκροτήθηκε  η Περιβαλλοντική Ομάδα, από μαθητές και εκπαιδευτικούς, που θα επεξεργαστεί τα θέματα νερό, απορρίμματα και σχολική αυλή.

1cbea66d 1846 45b9 bb9c 6bec7e11dc2b

Φτιάξαμε και την πρώτη μας αφίσα.

Παράλληλα, φροντίζει για την υλοποίηση του «Σχεδίου Δράσης» και του «Οικοκώδικα» με τη συμμετοχή όλης της σχολικής κοινότητας (Βλέπε τα 7 βήματα).

Afisa Diktyoy Oikologika Scholeia

Τέλος, για το άνοιγμα προς την τοπική κοινωνία και την ευαισθητοποίηση των πολιτών,  θα οργανωθούν εκδηλώσεις και δράσεις σε συνεργασία  με διάφορους φορείς.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ Α΄ ΤΑΞΗ – ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική Φυσική Κληρονομιά

«Γη: ο κοινός μας τόπος»

Στο πλαίσιο του άξονα «Φροντίζω το Περιβάλλον» και της θεματικής «Γη: ο κοινός μας τόπος», οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α’ Δημοτικού εργάστηκαν με ενθουσιασμό γύρω από το θέμα του νερού και τη σημασία του για τη ζωή στον πλανήτη μας.

8fc3bec8 bd4a 4e10 9800 936e1c5ae3c2                 036ba4ef 1282 48d6 8bb2 557642b852ae

Ξεκινήσαμε με μια πρώτη γνωριμία με τις μορφές του νερού, παρακολουθώντας εκπαιδευτικά βίντεο. Στη συνέχεια, διαβάσαμε και συζητήσαμε το γνωστό ποίημα του Ζαχαρία Παπαντωνίου, «Από που ’σαι ποταμάκι», το οποίο βοήθησε τα παιδιά να αναγνωρίσουν τις διαφορετικές μορφές του νερού μέσα από μια λογοτεχνική και πιο βιωματική προσέγγιση. Ακολούθησαν παιγνιώδεις δραστηριότητες ταξινόμησης εικόνων, συζήτηση παραδειγμάτων από την καθημερινότητα και διερεύνηση των σημείων όπου συναντάμε το νερό ως στερεό, υγρό και αέριο.

Στη συνέχεια, παρακολουθήσαμε οπτικοακουστικό υλικό για τον κύκλο του νερού, μέσα από τον οποίο γνωρίσαμε νέες έννοιες όπως εξάτμιση, συμπύκνωση, βροχόπτωση και συγκέντρωση. Τα παιδιά εντυπωσιάστηκαν με το πώς το νερό «ταξιδεύει» αδιάκοπα στη φύση και συζητήσαμε πώς αυτό το φυσικό φαινόμενο συνδέεται με την καθημερινή μας ζωή.

Αφού κατανοήσαμε τα βασικά στάδια του κύκλου, κάθε παιδί δημιούργησε τη δική του ζωγραφιά παρουσιάζοντας με τον δικό του τρόπο το ταξίδι του νερού από τη γη στον ουρανό και πάλι πίσω. Οι εργασίες τους γέμισαν την τάξη με χρώμα, σύννεφα και σταγόνες!

ca7cc029 9116 4b5b a377 d3c61d30ed48

Κλείσαμε τη δράση συζητώντας τη σημασία του νερού ως πολύτιμου φυσικού πόρου. Τι μπορούμε να κάνουμε για να το προστατέψουμε; Πώς μπορούμε να μειώσουμε τη σπατάλη στο σπίτι και στο σχολείο; Οι μαθητές κατέθεσαν ιδέες, αντάλλαξαν εμπειρίες και με την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού δημιούργησαν, αξιοποιώντας την πλατφόρμα Canva, τη δική τους αφίσα – κανόνα για την προστασία του νερού.

c74d8f21 7dd2 4efd a5bd beca48d19f62                                    ec0c005c ea9c 4eb3 922e 5d59243f5bc9

Η δράση ολοκληρώθηκε με μεγάλη επιτυχία, καλλιεργώντας στα παιδιά γνώσεις, δεξιότητες και στάσεις για ένα βιώσιμο μέλλον – γιατί η Γη είναι πράγματι ο κοινός μας τόπος και όλοι έχουμε ρόλο στο να τη φροντίζουμε.

 

 

Η ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ- ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ

Κάθε χρόνο  στο σχολείο μας κάνουμε προληπτικά κάποιες ασκήσεις σεισμού, καθώς ζούμε σε μία περιοχή που δίνει συχνά σεισμούς.

Επικαιροποιούμε  το Σχέδιο Σεισμού και Ακραίων Καιρικών Φαινομένων,  καλώντας πάντα την Πυροσβεστική Υπηρεσία ή  την Ομάδα Διάσωσης για την πρώτη μας άσκηση.

36e0ef67 3555 4407 a5ae 4be4f589837c             815f4f33 02f4 46c6 a7f7 bf98d75bb58f

Σήμερα 3 Δεκεμβρίου το σχολείο μας επισκέφτηκε κλιμάκιο της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας,  με τον ανθυποπυραγό κ. Κων/νο Αφορδακό  και τον Πυροσβέστη- οδηγό  Σταυρακάκη Γεώργιο, οι οποίοι  μας βοήθησαν στην πραγματοποίηση της άσκησης μας.

b10a2dc5 c9b4 4e32 89f4 b4fbc26b9f57          1021ae2a cd04 4742 a4fe 4110f4d6ca3b 1

Δέχτηκαν με χαρά το αίτημά μας να έρθουν στο σχολείο και να παρουσιάσουν στα παιδιά το δύσκολο μα και χρήσιμο  επάγγελμα του πυροσβέστη,  αλλά και να τα ενημερώσουν  για τις ενέργειες που πρέπει να κάνουν, όταν συμβεί σεισμός και βρίσκονται στο σχολείο ή στο σπίτι μόνα τους. Τους δόθηκαν σαφείς οδηγίες για το τι πρέπει να κάνουν σε περίπτωση σεισμού, τι μέτρα προληπτικά πρέπει να πάρουν στο σπίτι τους,  τι πρέπει να κάνουν κατά τη διάρκεια του σεισμού αλλά και μετά, αν βρίσκονται σε εξωτερικό χώρο κ.λ.π.

Τα παιδιά εφάρμοσαν με ακρίβεια όλες τις οδηγίες που τους δόθηκαν,  βγήκαν έξω με ασφάλεια  κατά την πραγματοποίηση της άσκησης  σε χρόνο ικανοποιητικό και γενικά  η εκκένωση του κτιρίου έγινε  με επιτυχία. Στη συνέχεια οι εκπαιδευτικοί του σχολείου ενημερώθηκαν για τη χρήση των πυροσβεστήρων, που υπάρχουν σε διάφορα σημεία του σχολικού κτιρίου.

c7e74624 5572 42cd 85f4 7652a4efbd9a        ccd4c5fc 4513 459d 99bc 6fc9fa307bf0

 

Στη συνέχεια τους παρουσίασαν το πυροσβεστικό όχημα, τα εργαλεία, και όλα τα εξαρτήματα που υπάρχουν σε ένα τέτοιο όχημα, σε ποιες περιπτώσεις τα χρησιμοποιούν, τις στολές που φοράνε σε διάφορες περιπτώσεις κατάσβεσης και βοήθησαν τα παιδιά να κάνουν ρίψη νερού με τα λάστιχα που διαθέτουν.

5b4628b1 3234 4309 89ff a99cddf895f1         4f096435 8588 4705 b00c f27373190680

Για το τέλος οι προσκεκλημένοι επιφύλαξαν μία έκπληξη για τα μικρά παιδιά. Εκμεταλλεύτηκαν τον κενό  χώρο πίσω από το σχολείο και αφού άναψαν μία μικρή φωτιά, προχώρησαν στην κατάσβεση της  με δύο τρόπους, με νερό και με πυροσβεστήρα. Έτσι δόθηκε και  η ευκαιρία στους εκπαιδευτικούς του σχολείου να κάνουν την πρακτική τους εξάσκηση  στη χρήση πυροσβεστήρα.

 

79fe758e bd17 48c3 bf7e aa0dff4267ea 187049ba f51b 4495 bb91 e3ae11f36168 e5d9eea3 fb04 4607 b6b7 5351f1be19a1

 

fc3081c2 dc4b 4591 922f d0045d0d729e            d2a056f8 088e 4b0a 9e28 10394160c266

Τα παιδιά ευχαρίστησαν στο τέλος τους πυροσβέστες με τον τρόπο που ξέρουν πάντα να ευχαριστούν τα παιδιά.

Ήταν μια εμπειρία για όλη την εκπαιδευτική κοινότητα. Αυτό που μας  έμεινε, ήταν πως σε τέτοιες περιπτώσεις, σεισμού , φωτιάς ή πλημμύρας  θα πρέπει να δείχνουμε ψυχραιμία, να μην υπερεκτιμούμε τις δυνάμεις μας και να σεβόμαστε τη φύση.

3 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ – ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ

Με ιδιαίτερη χαρά και συγκίνηση, η σχολική μας κοινότητα τίμησε την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία  2 ημέρες νωρίτερα με μια εκδήλωση που άφησε βαθύ αποτύπωμα σε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς.

Ο καταξιωμένος αθλητής ΑΜΕΑ κ. Λεμονής Μιχάλης  του παραολυμπιακού αθλήματος Μπότσια επισκέφθηκε το σχολείο μας, μεταφέροντας μαζί του όχι μόνο τις γνώσεις και την εμπειρία του, αλλά και το πάθος, το ήθος και την αισιοδοξία του.

Η Δ/ντρια του σχολείου παρουσίασε στα παιδιά, στους εκπαιδευτικούς αλλά  και στους γονείς των μαθητών τον προσκεκλημένο, ο οποίος έχει επισκεφτεί το σχολείο και άλλη μία φορά πριν από μερικά χρόνια.

9a286ed3 a890 4804 9c6d 76395bcfbf89

          1d761de6 acc1 47d6 a6b1 cad583fd87c0      715b7992 f9ad 461a b26b b1d1ec05a6e8

Ο αθλητής παρουσίασε αναλυτικά το άθλημα του Μπότσια, εξηγώντας την ιστορία, τους κανόνες, τον εξοπλισμό και τις τεχνικές του. Μέσα από μια ζωντανή και διαδραστική επίδειξη, έδειξε στους μαθητές πώς εκτελούνται οι ρίψεις, ποια στρατηγική απαιτείται και ποια είναι τα χαρακτηριστικά, που κάνουν το άθλημα τόσο μοναδικό και απαιτητικό. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία όχι μόνο να δουν από κοντά αλλά και να δοκιμάσουν το άθλημα, συμμετέχοντας με ενθουσιασμό και απορίες.

9758e7d4 8c0a 48d1 a777 fb0f3ae4435c          160425a0 23e6 4a5e b7e5 9ccbbd97544f

162f2e19 b49a 40fa 8f11 79e57a28baa6                           e9234cb5 a9ab 46a3 bf29 d8423010cec6

Τα παιδιά εντυπωσιάστηκαν από την ακρίβεια των κινήσεων, την προσοχή που απαιτείται, αλλά κυρίως από τη δύναμη ψυχής που εκπέμπει κάθε παραολυμπιακός αθλητής. Μέσα από την προσωπική του αφήγηση, ο προσκεκλημένος μας μίλησε για τις προκλήσεις που αντιμετώπισε, τα όνειρα που τον καθοδήγησαν και τη σημασία του να μην εγκαταλείπει κανείς, ακόμη κι όταν όλα μοιάζουν δύσκολα.

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε παρουσία όλων των μαθητών -τριών του Δημοτικού Σχολείου, των παιδιών του Νηπιαγωγείου, των εκπαιδευτικών αλλά  και  αρκετών  γονέων, οι οποίοι παρακολούθησαν με μεγάλο ενδιαφέρον και συγκίνηση. Η συμμετοχή και η υποστήριξη της σχολικής κοινότητας δημιούργησαν μια ζεστή ατμόσφαιρα ενσυναίσθησης και ενότητας.

Η δράση αυτή δεν ήταν απλώς μια αθλητική παρουσίαση, αποτέλεσε ένα πολύτιμο παιδαγωγικό μάθημα. Τα παιδιά έμαθαν ότι η διαφορετικότητα δεν αποτελεί εμπόδιο, αλλά πηγή δύναμης. Κατανόησαν ότι με θέληση, επιμονή και πίστη στις δυνατότητες σου, μπορείς να ξεπεράσεις κάθε δυσκολία και να πετύχεις τους στόχους σου. Το μότο του Μιχάλη Λεμονή ” Δεν υπάρχει δεν μπορώ. Υπάρχει δε θέλω….” έγινε αποδεκτό από όλα τα παιδιά.

Ακολούθησαν παιχνίδια στην αυλή του σχολείου με τη συμμετοχή παιδιών, εκπαιδευτικών και γονέων καθώς είχαμε καθυστερήσει να γιορτάσουμε την Ημέρα  του Σχολικού Αθλητισμού. Το πρόγραμμα είχε αναλάβει ο Καθηγητής Φυσικής αγωγής κ. Πάγκαλος Ζαχαρίας.

Οι γονείς πέρα από την αθλητική τους ενδυμασία είχαν φορέσει το ζεστό τους χαμόγελο και την καλύτερη διάθεση για παιχνίδι. Δόθηκε η ευκαιρία σε όλους μας να απολαύσουμε την ημέρα παίζοντας.   Η  αυλή του σχολείου γέμισε από γέλια, φωνές, επιδοκιμασίες και πειράγματα.

96b18e50 c19d 488d 957b e29a13f33eff             585311ea 65aa 4d98 952c 208a7ef49c85

cd6e5cac 6b63 48de 9d3d 1236993b2e62           4f87e985 684c 4626 b7aa 58195003e823

Η ημέρα ολοκληρώθηκε με πολλά χαμόγελα, ουσιαστικά μηνύματα και την υπόσχεση ότι τέτοιες δράσεις θα συνεχίσουν να προάγουν τον σεβασμό, την αποδοχή και τη συμπερίληψη στο σχολείο μας.

20 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ – ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ

Η Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού γιορτάζεται στις 20 Νοεμβρίου κάθε έτους, σηματοδοτώντας την επέτειο της υιοθέτησης της Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Παιδιού από τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών το 1989. Σκοπός της ημέρας είναι η ευαισθητοποίηση για τα δικαιώματα των παιδιών παγκοσμίως, όπως το δικαίωμα στην προστασία, την εκπαίδευση, την υγεία και την ελεύθερη έκφραση. 

4d885f23 c812 45da 9025 1163812f8fd8

Οι Υπεύθυνες της Σχολικής Βιβλιοθήκης δούλεψαν μαζί με τα  παιδιά της Α΄ τάξης το θέμα αυτό.

Διάβασαν στα παιδιά το παραμύθι της Αντιδικαιωματούλας, μιας μάγισσας  στρυφνής που ζούσε σε ένα σκοτεινό και απόμακρο πύργο. Αποφάσισε λοιπόν  μια μέρα να κλέψει τα Δικαιώματα των παιδιών και  αφού τα κατάφερε, τα έκλεισε σε  ένα μεγάλο μπαούλο. Άντε τώρα να τα ελευθερώσεις από κει μέσα….

Η-ζωή-στη-λουλουδούπολη

Πατώντας  πάνω στον παραπάνω  σύνδεσμο, μπορείτε θα διαβάσετε το παραμύθι.

f4edf757 8469 4bb7 a37a cbf0f8c8a0af

 

Το παραμύθι ενθουσίασε τα παιδιά. Εκείνο που δεν τους άρεσε, ήταν η κίνηση της μάγισσας να κλέψει τα δικαιώματα των παιδιών.

2b7509e3 65bb 47c2 bf9e d9b60417d2d2                          47d3fa41 b2f9 40c8 91fe ff97f3e92a23

Γι αυτό   το λόγο ζητήσαμε τη βοήθεια τους. Τα ρωτήσαμε αν έχουν ακούσει  τη λέξη δικαιώματα, αν ξέρουν ποια είναι τα δικαιώματά τους  και με ποιο τρόπο θα μπορούσαμε να ξεγελάσουμε τη μάγισσα και να  τα πάρουμε πίσω.

cf3697ff d5b6 49a8 a9c7 50ab1fd938b3

 

 

 

 

 

 

ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΠΑΙΔΙΟΥ

 

Η κα. Εύα παρουσίασε στα παιδιά τα βασικά δικαιώματα. Τα παιδιά συζήτησαν και είπαν όλα όσα ήξεραν και ήταν αρκετά.

48ecb126 2130 492e b6e7 8944943c3516           34084f55 791b 4f99 9f65 1aad43999ad2

Στη συνέχεια, επειδή δεν μπορούσαμε να έχουμε το μπαούλο της μάγισσας, κρύψαμε  εικόνες με τα βασικά δικαιώματα σε ένα κουτί και  ζητήσαμε από τα παιδιά να τραβήξουν μία εικόνα το καθένα,  χωρίς να τη φανερώσουν στα άλλα παιδιά. Πήραν τις ξυλομπογιές τους και ζωγράφισαν το δικαίωμα που είχαν τραβήξει μέσα από το κουτί, με τέτοιο τρόπο, ώστε να το μαντέψουν τα άλλα παιδιά. Αφού έπαιξαν, ένωσαν τα κομμάτια και έφτιαξαν το Παζλ των  Βασικών Δικαιωμάτων. Στη μέση κόλλησαν τη φωτογραφία της τάξης τους, γιατί  όταν είναι ενωμένοι, είναι και δυνατοί και μπορούν να νικήσουν τη μάγισσα.

 

29417a33 c692 468b abf4 49b2dee82aba                               f816923d d877 4f30 afcb 271c882f9196

94000c25 7e26 4e0b a025 3d36744d139e                                 13250e6b d1e3 434c 83e0 874dcf0bffd2

9343a8d6 a7c6 4d59 8440 1fc9f421fdd9                             f7bb4442 ac70 4170 9571 c08e2a7199e5

17 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2025 – ΗΜΕΡΑ ΜΝΗΜΗΣ

Συμπληρώθηκαν 52 χρόνια από την μέρα εκείνη, που το τανκ, με εντολή της Χούντας των Συνταγματαρχών, έσπασε την πόρτα του Πολυτεχνείου στην οδό Πατησίων στο κέντρο της Αθήνας, προκειμένου να καταστείλει την κατάληψη του Ιδρύματος από τους εξεγερμένους φοιτητές, οι οποίοι ζητούσαν την ανατροπή του στρατιωτικού καθεστώτος και την επαναφορά του δημοκρατικού πολιτεύματος, με παράδοση της εξουσίας σε πολιτικά πρόσωπα τα οποία εκείνη την περίοδο βρίσκονταν είτε στην εξορία, είτε σε κατ’ οίκον περιορισμό.

Τα μηνύματα εκείνης της ένδοξης γενιάς παραμένουν επίκαιρα όσο ποτέ άλλοτε, αποτελώντας πυξίδα για τους Νεοέλληνες, που εξακολουθούν να πιστεύουν σε ένα καλύτερο αύριο για εκείνους και τα παιδιά τους.

Έτσι κι εμείς στο σχολείο μας γιορτάσαμε την επέτειο του Πολυτεχνείου με τη γιορτούλα που ετοίμασαν οι μαθητές -τριες της Ε΄ τάξης.

b7c52752 964e 4ea8 8f43 0ba3da1d35d7       50f36e3e a409 4a76 b3e2 84795d96351b

 

Στη συνέχεια τα παιδιά με τη συνοδεία των εκπαιδευτικών άφησαν στο μνημείο του χωριού το λουλουδάκι τους, αποτίοντας φόρο τιμής στους νεκρούς του Πολυτεχνείου.

c9a57daf 6601 4275 9e22 98ae7ef1799e                 d71810db 63ee 414c a6d5 7218c43cea8c               627685e3 a193 4da6 9094 8bad1dcbb208

Και του χρόνου!!!!!

ΥΠΑΙΘΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑ

Όταν ο καιρός είναι καλός, τον εκμεταλλευόμαστε στο έπακρον…..

Ένα υπαίθριο μάθημα προσφέρει ευεξία  και όρεξη στα μικρά παιδιά. Και όταν φυσικά έχεις παρέα και τη μικρή γατούλα,  που είναι φιλοξενούμενη στο σχολείο μας, το μάθημα παίρνει άλλες διαστάσεις …..

 

36c69487 609f 4c85 94e1 73d25ee135ff       561461274 3781944705272262 6049175400330525842 n

 

5922f249 f911 4e38 9c98 1218d75dceaa       ae13f200 f45c 47b3 850d a8ad047abe6d

 

Είναι από τις στιγμές που λατρεύεις ως δάσκαλος ….