ΜΕ ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ ΠΕΤΑΩ….
Αυτό αποφάσισαν οι μαθητές της Β΄ τάξης του σχολείου μας που έχουν δημιουργήσει τη δική τους Παιδική Λέσχη Ανάγνωσης με το όνομα «ΒΙΒΛΙΟΠΟΛΙΤΕΙΑ». Ζωγράφισαν μάλιστα και το λογότυπο της λέσχης τους και απέκτησαν και κάρτα μέλους.
Τι ακριβώς είναι αυτή η λέσχη;
Καταρχήν είναι μια παρεούλα, πάνω σε μαξιλαράκια, γύρω από ένα χαλί, στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου. Η συνάντηση καθορίζεται μία φορά τον μήνα ή λίγο περισσότερο, αναλόγως. Οι μαθητές διαβάζουν όλοι το ίδιο βιβλίο στο σπίτι τους, στον ελεύθερό τους χρόνο. Όταν το ολοκληρώσουν, συναντώνται για να μοιραστούν τις εμπειρίες τους.
Πρώτα από όλα συζητούν για το βιβλίο που διάβασαν, σχολιάζουν τις περιπέτειες, αναφέρονται σε όσα τους άρεσαν και όσα τους προβλημάτισαν, μιλούν για το συγγραφέα και τον εικονογράφο. Ρίχνουν το ζάρι της ιστορίας ή γυρίζουν τον τροχό του παραμυθιού. Στη συνέχεια συμπληρώνουν το τρενάκι της ιστορίας και προχωρούν σε άλλες δραστηριότητες με θεατρικό, εικαστικό, συγγραφικό χαραχτήρα.
Τις περισσότερες φορές, εικονογραφούν την ιστορία, τους ήρωες, κάτι που τους άρεσε, φτιάχνουν το δικό τους εξώφυλλο. Άλλοτε πάλι φτιάχνουν κόμικς, γράφουν τίτλους, τροποποιούν την ιστορία, δημιουργούν αφίσες, μεταμορφώνουν το κείμενο….
Επίσης φτιάχνουν σελιδοδείκτες και άλλες κατασκευές. Τέλος δραματοποιούν σκηνές από το βιβλίο, παίζουν παντομίμα, ακούνε μουσική, βρίσκουν κάθε φορά αυτό που ταιριάζει καλύτερα στο βιβλίο που διάβασαν για να δημιουργήσουν και να παίξουν. Κυρίως εργάζονται ομαδικά.
Βασική επιδίωξη μας είναι μέσα από το παιχνίδι και τις βιωματικές δραστηριότητες να αγαπήσουν τα παιδιά τα βιβλία και το διάβασμα, να αναπτύξουν εσωτερικά κίνητρα για την καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας. Σημαντική είναι η επαφή με τους συμμαθητές τους και η λειτουργία της ομάδας. Τέλος στόχος είναι η ανάπτυξη της φαντασίας και της δημιουργικότητας, της γλωσσικής έκφρασης και της δημιουργικής ανάγνωσης. Πάνω από όλα, σημασία έχει τα παιδιά να περάσουν ωραία!!!!
Τα βιβλία που διαβάσαμε είναι «Ο Φαλακρός Σκαντζόχοιρος» του Ευγένιου Τριβιζά, «Ο ‘’Οθέλως’’ που έλεγε συνέχεια θέλω…», της Έλενας Καστάνη, η «Πασχαλιά και η Πασχαλίτσα», της Λότη Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου και συνεχίζουμε…..
Η λέσχη λειτουργεί εθελοντικά εκτός του διδακτικού ωραρίου του σχολείου . Συντονιστές και υπεύθυνοι αυτής της δράσης είναι οι δασκάλες Δωροθέα Θεοδοσίου, Λήδα Χριστοφορίδου και Γαντζούδη Σταυρούλα.