“Πρόγραμμα Ασφαλούς Διαδικτύου: Προληπτικές δράσεις, Ενίσχυση της ασφάλειας και Ευαισθητοποίησης
Ο μήνας Φεβρουάριος, σηματοδότησε τον μήνα που μας απασχόλησε ένα πολύ σοβαρό ζήτημα. Και συγκεκριμένα, στις 6 Φεβρουαρίου γιορτάζουμε την παγκόσμια ημέρα Ασφαλούς διαδικτύου. Ορμώμενοι, λοιπόν, από αυτό το μείζον ζήτημα ξεκινήσαμε μια σειρά δραστηριοτήτων, στοχεύοντας να αφυπνίσουν αλλά και να εμπλουτίσουν με γνώσεις τα τμήματα της ΣΤ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου μας.
Ξεκινώντας με μια παρουσίαση στο μάθημα της Πληροφορικής, οι μαθητές έγιναν κοινωνοί της αναγκαιότητας της Ασφαλούς πλοήγησης. Εν συνεχεία, στοχεύσαμε στο διαδικτυακό εκφοβισμό, γνωστός και ως Cyberbullying.
Συγκεκριμένα, στα πλαίσια των μαθημάτων των Αγγλικών και των Εικαστικών, οι μαθητές/τριες κατασκεύασαν αφίσες με ακροστιχίδες και ενημερωτικά σλόγκαν τις οποίες πλαισίωσαν καλλιτεχνικά με ιδιαιτέρως δημιουργικό τρόπο.
Στην συνέχεια, η Ψυχολόγος του σχολείου μας, ξεκίνησε μια Ομαδική Δράση. Ο τίτλος της δράσης:
Διαδικτυακοί Κίνδυνοι με Ψυχολογικές Προεκτάσεις
Η Δράση ξεκίνησε με αφορμή ερωτήματα και απορίες που διατύπωσα τα ίδια τα παιδιά σχετικά με τις ηλεκτρονικές απάτες, τον Διαδικτυακό εκφοβισμό, και την ασφάλεια στο διαδίκτυο. Τα ερωτήματα των μαθητών συλλέχθηκαν και εντάχθηκαν σε 5 θεματικές:
1) Κίνητρα χρήσης του διαδικτύου
2) Κίνητρα του θύτη/απατεώνα
3) Τρόποι προφύλαξης και πρόληψης διαδικτυακής εξαπάτησης
4) Τρόποι αντιμετώπισης διαδικτυακής εξαπάτησης
5) το φαινόμενο του cyberbullying
Οι μαθητές εργάστηκαν σε 5 ομάδες καλύπτοντας τις άνω θεματικές. Η έρευνα τους πραγματοποιήθηκε με ποικίλα μέσα (γραπτό υλικό, οπτικοακουστικό υλικό, συνεντεύξεις από ενήλικες) και οι παρουσιάσεις των ομάδων υλοποιήθηκαν με ποικίλους τρόπους (γραπτό κείμενο, δημιουργία πόστερ, PowerPoint, θεατρική αναπαράσταση, προβολή βίντεο). Κάθε ομάδα λειτούργησε υπό το συντονισμό και την εποπτεία ενός μέλους του εκπαιδευτικού προσωπικού που συμμετείχε στη Δράση. Το πρόγραμμα των συναντήσεων ολοκληρώθηκε σε 8 διδακτικές ώρες.