“Πρόγραμμα Ασφαλούς Διαδικτύου: Προληπτικές δράσεις, Ενίσχυση της ασφάλειας και Ευαισθητοποίησης

Ο μήνας Φεβρουάριος, σηματοδότησε τον μήνα που μας απασχόλησε ένα πολύ σοβαρό ζήτημα. Και συγκεκριμένα, στις 6 Φεβρουαρίου γιορτάζουμε την παγκόσμια ημέρα Ασφαλούς διαδικτύου. Ορμώμενοι, λοιπόν, από αυτό το μείζον ζήτημα ξεκινήσαμε μια σειρά δραστηριοτήτων, στοχεύοντας να αφυπνίσουν αλλά και να εμπλουτίσουν με γνώσεις τα τμήματα της ΣΤ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου μας.

Ξεκινώντας με μια παρουσίαση στο μάθημα της Πληροφορικής, οι μαθητές έγιναν κοινωνοί της αναγκαιότητας της Ασφαλούς πλοήγησης. Εν συνεχεία, στοχεύσαμε στο διαδικτυακό εκφοβισμό, γνωστός και ως Cyberbullying.

Συγκεκριμένα, στα πλαίσια των μαθημάτων των Αγγλικών και των Εικαστικών, οι μαθητές/τριες κατασκεύασαν αφίσες με ακροστιχίδες και ενημερωτικά σλόγκαν τις οποίες πλαισίωσαν καλλιτεχνικά με ιδιαιτέρως δημιουργικό τρόπο.

Στην συνέχεια, η Ψυχολόγος του σχολείου μας, ξεκίνησε μια Ομαδική Δράση. Ο τίτλος της δράσης:

Διαδικτυακοί Κίνδυνοι με Ψυχολογικές Προεκτάσεις

Η Δράση ξεκίνησε με αφορμή ερωτήματα και απορίες που διατύπωσα τα ίδια τα παιδιά σχετικά με τις ηλεκτρονικές απάτες, τον Διαδικτυακό εκφοβισμό, και την ασφάλεια στο διαδίκτυο. Τα ερωτήματα των μαθητών συλλέχθηκαν και εντάχθηκαν σε 5 θεματικές:

1) Κίνητρα χρήσης του διαδικτύου

2) Κίνητρα του θύτη/απατεώνα

3) Τρόποι προφύλαξης και πρόληψης διαδικτυακής εξαπάτησης

4) Τρόποι αντιμετώπισης διαδικτυακής εξαπάτησης

5) το φαινόμενο του cyberbullying

Οι μαθητές εργάστηκαν σε 5 ομάδες καλύπτοντας τις άνω θεματικές. Η έρευνα τους πραγματοποιήθηκε με ποικίλα μέσα (γραπτό υλικό, οπτικοακουστικό υλικό, συνεντεύξεις από ενήλικες) και οι παρουσιάσεις των ομάδων υλοποιήθηκαν με ποικίλους τρόπους (γραπτό κείμενο, δημιουργία πόστερ, PowerPoint, θεατρική αναπαράσταση, προβολή βίντεο). Κάθε ομάδα λειτούργησε υπό το συντονισμό και την εποπτεία ενός μέλους του εκπαιδευτικού προσωπικού που συμμετείχε στη Δράση. Το πρόγραμμα των συναντήσεων ολοκληρώθηκε σε 8 διδακτικές ώρες.
1713816365224
1713816365193

1713816365246
1713816365087

1713816365120

1713816365156

1713816364952

ΔΡΑΣΕΙΣ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑΣ ΤΗΣ Β΄ΤΑΞΗΣ

Στα πλαίσια του πολιτιστικού προγράμματος φιλαναγνωσίας που υλοποιεί η Β τάξη με τίτλο “Πες αλεύρι … ένα βιβλίο σε γυρεύει” καθώς και του εργαστηρίου δεξιοτήτων Ζω καλύτερα – Ευ ζην με τίτλο ” Είμαι εγώ…είμαι μοναδικός” πραγματοποιήθηκαν δράσεις από τμήματα της Β τάξης και της Δ τάξης. Οι μαθητές ενός τμήματος της Β τάξης και ενός της Δ έκαναν μαζί Πικ Νικ Βιβλίου στο προαύλιο της Β τάξης.
Εκεί, μαθήτρια της Δ τάξης που είχε διαβάσει το βιβλίο ” Η βαλίτσα με τις τρεις τσαγιέρες ” του Βαγγέλη Ηλιόπουλου διηγήθηκε την αρχή της ιστορίας και στη συνέχεια τρεις Μυστηριώδεις Αναγνώστες της Δ, οι οποίοι είχαν αδέλφια στο τμήμα της Β, διάβασαν σε όλους τη συνέχεια του βιβλίου.
Έπειτα τα δύο τμήματα έπαιξαν μαζί Μουσικά Βιβλία, αλληλεπιδρώντας μέσα σε ένα κλίμα φιλικό προς την ανάγνωση και τα βιβλία!
Στο τέλος δόθηκε από τους μαθητές της Β τάξης ευχαριστήρια κάρτα στους μαθητές της Δ και προσωπικά Ευχαριστήρια Παζλ στους Μυστηριώδεις Αναγνώστες!!!!
1713816049320

1713816049331

1713816049342

1713816049353

1713816049309

1713816049299

1713816049289

1713816049278

1713816049268

Aσφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο

Οι μαθητές της Ε΄ τάξης στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων υλοποίησαν πρόγραμμα (διάρκειας δύο μηνών) με θέμα το διαδίκτυο. Τίτλος της δράσης «Ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο»
Οι στόχοι του προγράμματος ήταν:
· Να εφοδιάσει με γνώσεις και δεξιότητες τους μαθητές/τριες για μια ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο για να αποφεύγουν ιστοσελίδες που δεν είναι κατάλληλες και ασφαλείς.
· να οριστούν κανόνες και μέτρα ασφαλούς πλοήγησης στο διαδίκτυο
· Να διευρύνουν τις γνώσεις τους για τα προσωπικά δεδομένα στο διαδίκτυο
· Να συνειδητοποιήσουν πόσο σημαντική ενέργεια είναι η προστασία τους.
· Να μάθουν βασικές αρχές για τα πνευματικά δικαιώματα που διέπουν το ψηφιακό υλικό που είναι αναρτημένο στο διαδίκτυο, όπως φωτογραφίες, βίντεο, μουσική και πληροφορίες.
· Να οριστούν Κανόνες ασφαλούς και ορθής επικοινωνίας μέσω διαδικτύου- Η έννοια του διαδικτυακού φίλου
· Να μάθουν τι σημαίνει Εθισμός από την υπερβολική ενασχόληση με το διαδίκτυο
· Να γνωρίσουν την έννοια Διαδικτυακός εκφοβισμός-τι είναι και να ανιχνευτούν τρόποι προστασίας
· Να αναπτυχθεί η ενσυναίσθηση στους μαθητές ώστε να κατανοήσουν τα συναισθήματα ενός μαθητή που δέχεται διαδικτυακό εκφοβισμό
Στη συνέχεια παρουσιάζονται ενδεικτικές φωτογραφίες από τις δράσεις:

1713542827278171354282731317135470749071713542827202 11713542827295171354707491317135428271681713542827224

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΣΠΗΛΑΙΟ ΤΩΝ ΛΙΜΝΩΝ

Στις 17 Απριλίου του 2024 τα δύο τμήματα της Δ’ τάξης με συνοδούς τις δασκάλες τους, πραγματοποιήσαν μια αξέχαστη εκδρομή. Αρχικός τους προορισμός ήταν το σπήλαιο των Λιμνών, ένα μοναδικό γεωλογικό φαινόμενο με 13 κλιμακωτές λίμνες που βρίσκεται 17χλμ από τα Καλάβρυτα και 9χλμ από την Κλειτορία. Ο χώρος του σπηλαίου εντυπωσίασε τα παιδιά με το φυσικό του διάκοσμο που αποτελείται από σταλακτίτες, σταλαγμίτες, βάθρες και κολώνες. Όλα ζυμωμένα από τον χρόνο, το νερό και την πέτρα. Ο ενθουσιασμός των παιδιών ήταν αμείωτος, όταν αντίκρισαν νυχτερίδες, μερικά δηλαδή από τα ενδημικά είδη που κατοικούν εντός του σπηλαίου.

Στη συνέχεια επισκέφτηκαν το μουσείο που έχει ευρήματα του σπηλαίου και κομμάτια της ιστορίας του. Το μουσείο είναι διαδραστικό με εκθεσιακό φωτισμό που προσέλκυσε το ενδιαφέρον των παιδιών.

Τέλος, τα παιδιά της Δ ΄μαζί με τις υπεύθυνες εκπαιδευτικούς της εκδρομής επισκέφτηκαν το γειτονικό χωριό της Κλειτορίας για ελεύθερο παιχνίδι στην πλατεία και για ολοκλήρωση της ημέρας με νόστιμο φαγητό.

Ακολούθησε η επιστροφή!1713542621197

1713542669484

1713542621238

Μια Γλυκιά Εκδρομή στον Φούρνο της Γειτονιάς: Μάθηση και Απόλαυση!

1713366826497
Στο πλαίσιο της ενότητας “Του Κόσμου το Ψωμί” οι δασκάλες και οι μαθητές της Γ΄ Δημοτικού , αποφασίσαμε να οργανώσουμε μια εκδρομή στον φούρνο της γειτονιάς μας, με στόχο να εμπλουτίσουμε τις γνώσεις μας γύρω από τη διαδικασία της ζύμωσης και του ψησίματος του ψωμιού. Μόλις φτάσαμε, ο φούρναρης μας υποδέχτηκε με ένα φιλόξενο χαμόγελο και μας ξενάγησε μέσα στο φούρνο. Μας εξήγησε τα στάδια της διαδικασίας ψησίματος και τη σημασία κάθε συστατικού στη δημιουργία ενός καλού ψωμιού. Οι μαθητές ήταν πολύ ενθουσιασμένοι και είχαν πολλές ερωτήσεις να κάνουν. Η εμπειρία δεν σταμάτησε μόνο στην παρατήρηση. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να βιώσουν από πρώτο χέρι την διαδικασία της ζύμωσης και του ψησίματος, φτιάχνοντας τα δικά τους ψωμιά από την αρχή και μαθαίνοντας τον ρόλο του φούρνου στην κοινότητα.. Ήταν μια εκπαιδευτική εμπειρία για τις δασκάλες και τους μαθητές της Γ Δημοτικού που δεν θα ξεχάσουμε ποτέ.

1713366945976

1713442066115

1713442066132 1

1713366866214 1

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ

1712849373708

Στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων οι μαθητές της Ε΄τάξης επισκέφτηκαν το Μουσείο Επιστημών και Τεχνολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών όπου και παρακολούθησαν πρόγραμμα με τίτλο “Κυκλοφορώ με ασφάλεια ατο Διαδίκτυο” με σκοπό να κατανοήσουν τους κινδύνους και τα οφέλη του Διαδικτύου. Επίσης παρακολούθησαν πρόγραμμα με τίτλο “Από το Λουί στον Παστέρ” όπου έμαθαν τι πρόσφερε ο Παστέρ στην ανθρωπότητα με την εφεύρεση του μηχανισμού της παστερίωσης και πόσο ωφελήθηκε με την ανακάλυψη του μαζικού εμβολιασμού.

1712849373732

1712849373753

1712849373671

“Σεμινάριο Πρώτων Βοηθειών”

Την Δευτέρα 8 Απριλίου στα πλαίσια της Ενδοσχολικής επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών, πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας σε συνεργασία με τον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό, ¨Σεμινάριο Πρώτων Βοηθειών¨, με εκπαιδεύτρια την κ. Καραμήτου Μαρία, Νοσηλεύτρια- Εκπαιδεύτρια του ελληνικού Ερυθρού Σταυρού, Περιφερειακού τμήματος Πατρών. Το σεμινάριο είχε σαν στόχο να εξοπλιστούν οι εκπαιδευτικοί με τις γνώσεις και τις δεξιότητες που χρειάζονται για να αντιμετωπίζουν καταστάσεις έκτακτης ανάγκης στο σχολείο με αποτέλεσμα να ενισχυθεί η συνολική αίσθηση ασφάλειας και προστασίας στο σχολικό περιβάλλον.Πρόσκληση Σεμινάριο Πρώτων Βοηθειών 8 Απριλίου 2024 page 000120240410 135159 COLLAGE20240410 134924 COLLAGEΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΑ ΕΠΙΣΤΟΛΗ στον ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΡΥΘΡΟ ΣΤΑΥΡΟ page 0001


Λήψη αρχείου

Δράσεις των Β΄και Γ΄ Τάξεων στο πλαίσιο της ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΗΜΕΡΑΣ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ

1712334400401

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου και στα πλαίσια του προγράμματος φιλαναγνωσίας που υλοποιεί η Β΄ τάξη, καθώς και στον άξονα ¨Σχέσεις μαθητών/τριών¨ η Γ΄ τάξη επισκέφτηκε την Β΄ τάξη. Οι μαθητές της Β΄ τάξης παρουσίασαν με τη βοήθεια βίντεο τις δράσεις τους για το πρόγραμμα και στη συνέχεια πραγματοποιήθηκαν δράσεις φιλαναγνωσίας με τη συμμετοχή όλων των μαθητών.
1712334501614
Έτσι, η Γ΄ τάξη δημοτικού μετά από πρόσκληση της Β΄ τάξης, είχε τη μοναδική ευκαιρία να γιορτάσει την Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου με μια σειρά δραστηριοτήτων που βοήθησαν τα παιδιά να γνωρίσουν ακόμη περισσότερο τον μαγικό κόσμο της ανάγνωσης.17126778166281712341199340 1
Η μέρα ξεκίνησε με μια ζεστή υποδοχή από τη δασκάλα της Β΄ τάξης και των μαθητών της, οι οποίοι μας εξήγησαν τη σημασία της ημέρας και πώς η αγάπη για την ανάγνωση μπορεί να εμπνεύσει και να εμπλουτίσει τις ζωές μας.
Στη συνέχεια, οι μαθητές της Γ΄ τάξης είχαν την ευκαιρία να διαβάσουν στους μαθητές της Β΄ τάξης την αρχή του βιβλίου: “Η βαλίτσα με τις τσαγιέρες” του Βαγγέλη Ηλιόπουλου. Ακούγοντας τις περιπέτειες των ηρώων και τις συναρπαστικές περιγραφές των τοπίων, όλοι μας βυθιστήκαμε στον κόσμο της φαντασίας και της περιπέτειας.
1712334190030
Μετά την ανάγνωση, οι μαθητές συμμετείχαν σε παιχνίδια ερωτήσεων σχετικά με το περιεχόμενο του βιβλίου. Οι ερωτήσεις ανέδειξαν την κατανόηση και τη φαντασία των μαθητών και έδωσαν τη δυνατότητα σε κάθε παιδί να μοιραστεί τις σκέψεις του και τις εντυπώσεις του.1712334232721
Τέλος, οι μαθητές απόλαυσαν παιχνίδια ρόλων, όπου μπόρεσαν να υποδυθούν τους χαρακτήρες του βιβλίου. Με αυτόν τον τρόπο, ανέπτυξαν τη φαντασία τους και αλληλεπίδρασαν δημιουργικά με την Β΄ τάξη.1712393498381
Η Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου ήταν μια μοναδική ευκαιρία για τη Γ΄ τάξη να ανακαλύψει τον μαγικό κόσμο της ανάγνωσης και να δημιουργήσει ανεξίτηλες αναμνήσεις μαζί με τα παιδιά της Β΄ τάξης , που θα τους συντροφεύουν για πάντα.
Και το μαγικό ταξίδι της ανάγνωσης συνεχίστηκε στο προαύλιο του σχολείου με τους μαθητές των δύο τάξεων να απολαμβάνουν ένα πικ νικ βιβλίου.
17123342480641712334217608