Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα καλοσύνης, η οποία γιορτάζεται κάθε Νοέμβριο, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε’ Τάξης βρήκαν την ευκαιρία να πουν όμορφα λόγια, να διατυπώσουν και να θαυμάσουν τα προτερήματα των συμμαθητών τους και να αναλογιστούν ότι οι άνθρωποι κρύβουμε το καλό μέσα μας και ίσως πρέπει συχνότερα να το εξωτερικεύουμε, γιατί έτσι γινόμαστε καλύτεροι εμείς, αλλά και οι γύρω μας! Τα γλυκά λόγια, φυλάσσονται ασφαλή πια στην τάξη μας, σε ένα βάζο με… κοπλιμέντα. Έτσι, αν κάποιος έχει μια άσχημη μέρα, μπορεί να το ανοίξει και να καταναλώσει λίγη ποσότητα… καλοσύνης!
Αγάπα επειδή θέλεις να αγαπάς. Δίνε επειδή θέλεις να δίνεις. Τα λουλούδια ανθίζουν επειδή έτσι είναι η φύση τους, όχι επειδή τα θαυμάζουν οι άνθρωποι! Ζήσε και αγάπα επειδή θέλεις. Επειδή αυτή είναι η φύση σου.
Σήμερα, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, μιλήσαμε ξανά για το τι σημαίνει αναπηρία και για το πόσο σημαντικό είναι να βλέπουμε τις δυνατότητες και όχι τα εμπόδια.
Σταθήκαμε ιδιαίτερα στον αυτισμό, μια «αόρατη» αναπηρία που συχνά δεν την αντιλαμβανόμαστε, αλλά επηρεάζει τον τρόπο με τον οποίο κάποιοι άνθρωποι σκέφτονται και επικοινωνούν.
Ύστερα δημιουργήσαμε τα δικά μας παραμύθια, όπου οι ήρωες δεν κρύβουν την αναπηρία τους αλλά τη μετατρέπουν σε δύναμη:
• «Ο ήρωας του μυστικού κώδικα», με πρωταγωνιστή ένα αγόρι στο φάσμα του αυτισμού που λύνει γρίφους με τον δικό του μοναδικό τρόπο και σώζει την πόλη του!
• «Οι αχώριστοι φίλοι», με ήρωες παιδιά με δυσκολιες στην όραση και στην ακοή, που ανοίγουν το δικό τους κατάστημα με παιχνίδια σχεδιασμένα για παιδιά με αναπηρίες και τα μοιράζουν με χαρά!
• «Δεν ακούω… όμως σώζω», μια ιστορία για ένα κωφό παιδί που, χάρη στην εξυπνάδα και την ψυχραιμία του, γίνεται ο ήρωας που σώζει τη δασκάλα του, όταν το σχολείο τους παίρνει φωτιά!
Αυτές τις μέρες γεμίσαμε την τάξη με χρώματα και χαμόγελα!
Φορέσαμε τις πιτζαμες μας, στολίσαμε το δέντρο όλοι μαζί, ήπιαμε ζεστή σοκολάτα, απολαύσαμε λιχουδιες και φτιάξαμε εμείς τα στολίδια μας!
Τα Χριστούγεννα δεν είναι μόνο φωτάκια και ακριβά δώρα· είναι στιγμές που δημιουργούμε οι ίδιοι, όταν είμαστε ενωμένοι και έχουμε διάθεση να μοιραστούμε ζεστασιά!
Η μαγεία ξεκινάει από μέσα μας!
Στις παραπάνω φωτογραφίες θα δείτε μερικά από τα στολίδια που δημιουργήσαμε μόνοι μας.
Στον σύνδεσμο που ακολουθεί θα παρακολουθήσετε πώς περάσαμε τη μέρα αυτή :
Κατά την εκμάθηση του γράμματος Νν στην Α’ τάξη γίνεται αναφορά στη λέξη νούφαρο. Αυτή ήταν και η αφορμή για το ταξίδι μας στον κόσμο της τέχνης.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες γνώρισαν τον πολύ γνωστό πίνακα του Κλοντ Μονέ και δημιούργησαν τον δικό τους πίνακα με “Νούφαρα”, μιμούμενοι/ες τον ιμπρεσιονιστή ζωγράφο.
Το πρώτο Εργαστήριο Δεξιοτήτων με τίτλο “Ανακύκλωση: Δίνω στο σκουπίδι μου ξανά ζωή”, ολοκληρώθηκε με την παρουσίαση των δύο αφισών ευαισθητοποίησης, που κατασκευάστηκαν στη διάρκεια των εργαστηρίων, στο προαύλιο του σχολείου την ώρα του διαλείμματος. Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α’ μοίρασαν μικρά φυλλάδια με ιδέες για επαναχρησιμοποίηση υλικών και όλοι μαζί οι μαθητές και οι μαθήτριες καθάρισαν την αυλή που ανήκει σε όλους μας.
Στη διάρκεια των εργαστηρίων οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α’ τάξης με βάση την εμπειρία τους εξήγησαν τον όρο «σκουπίδια», κλήθηκαν να σκεφτούν πώς ο άνθρωπος “αρρωσταίνει” τη γη, αλλά και τρόπους να την προστατέψουμε, ενημερώθηκαν με σχετικά βίντεο και εικόνες για τον μπλε κάδο και τα υλικά που ανακυκλώνονται εκεί, δημιούργησαν τους δικούς τους κάδους ανακύκλωσης και τοποθέτησαν τα σκουπίδια που έφεραν από το σπίτι στον σωστό κάδο, αφού πρώτα εξήγησαν το αν ανακυκλώνεται ή όχι.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες έδειξαν ενδιαφέρον για το θέμα και συνέχισαν να φέρνουν υλικά προς ανακύκλωση και μετά το πέρας των εργαστηρίων, αλλά και να προσέχουν περισσότερο στο διάλειμμα να μην πετούν σκουπίδια κάτω και να υπενθυμίζουν σε όσους ξεχνούν πως : « Τη Γη την αγαπώ. Σκουπίδια κάτω δεν πετώ».
Η βασική ιδέα του εργαστηρίου που είναι η επαναχρησιμοποίηση υλικών θα συνεχιστεί μέσω των δράσεων του Ενεργού Πολίτη με διάφορες κατασκευές.
Στο σχολείο μας τιμήσαμε και φέτος την επέτειο του Πολυτεχνείου με μια γιορτή που προετοίμασαν οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ’ και Δ’ τάξης.
Το Πολυτεχνείο μας θυμίζει πως η ελευθερία και η δημοκρατία δεν είναι δεδομένες· κερδίζονται με θάρρος, πίστη και ενότητα. Οι αγώνες των νέων τότε φωτίζουν τον δρόμο μας σήμερα και μας καλούν να στεκόμαστε πάντα δίπλα στην αλήθεια και την αξιοπρέπεια.
Με τους μαθητές και τις μαθήτριες της Α’ τάξης προσπαθήσαμε να προσεγγίσουμε τα γεγονότα του Πολυτεχνείου και τη σημασία τους με απλά λόγια.
Μιλήσαμε για τη δικτατορία και τους σκληρούς κανόνες που έφερε στη ζωή των ανθρώπων και για την ανάγκη για ελευθερία.
Ακόμη, μιλήσαμε για εκείνα τα παιδιά που έδιωξαν τον φόβο από την καρδιά και φώναξαν δυνατά “ΚΑΤΩ Η ΧΟΥΝΤΑ” και “ΖΗΤΩ Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ”, καλώντας όλους τους πολίτες να σταθούν στο πλευρό τους, νέους και γέρους.
Εξηγήσαμε τις νέες λέξεις που ακούσαμε, τραγουδήσαμε, είδαμε φωτογραφίες και φωνάξαμε κι εμείς με τις ντουντούκες μας δυνατά και καθαρά το -ακόμη επίκαιρο- σύνθημα “ΨΩΜΙ-ΠΑΙΔΕΙΑ-ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ”.
Ολοκληρώνοντας την ενότητα της Μελέτης Περιβάλλοντος για τον χρόνο, αναφερθήκαμε στο πώς μετρούσαν τα παλιά χρόνια τον χρόνο οι άνθρωποι.
Ένας από τους τρόπους που αναφέραμε ήταν η παρατήρηση της θέσης του ήλιου. Βγήκαμε, λοιπόν, στην αυλή, για να εντοπίσουμε τον ήλιο και με το σώμα μας ακολουθήσαμε την πορεία του ήλιου πάνω στον ουράνιο θόλο από το πρωί μέχρι το βράδυ.
Δείξαμε στα δεξιά μας την Ανατολή και στα αριστερά τη Δύση. Τονίσαμε πως για το Γεράκι η Ανατολή είναι από τη μεριά του Πάρνωνα και η Δύση από τη μεριά του Ταϋγέτου.
Τέλος, κατασκευάσαμε το δικό μας ηλιακό ρολόι με ένα χάρτινο πιάτο, έναν μαρκαδόρο, χαρτοταινία, ένα καλαμάκι και … τη σκιά του.
Τα παιδιά διασκέδασαν πολύ και η ενότητα ολοκληρώθηκε με τον καλύτερο τρόπο.
Στα πλαίσια του προγράμματος «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη», γνωρίσαμε τα ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ.
Διαβάσαμε αποσπάσματα από τη Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και συζητήσαμε τη σημασία τους. Παρακολουθήσαμε σχετικά βίντεο και γνωρίσαμε τη Γωνία του Ομιλητή στο Λονδίνο, τον Τοίχο της Ελευθερίας στη Βιρτζίνια και τον Τοίχο του Λένιν στην Πράγα.
Στη συνέχεια, δημιουργήσαμε μια ομαδική εικαστική εργασία, τη «Γη των Ανθρωπινων Δικαιωμάτων», όπου γράψαμε λέξεις όπως φιλία, ειρήνη, αγάπη, υγεία, οικογένεια.
Τέλος, τα παιδιά κατέγραψαν τι τους εντυπωσίασε περισσότερο και μοιράστηκαν σκέψεις για τη σημασία των δικαιωμάτων για όλους τους ανθρώπους.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή