Feed
Άρθρα
Σχόλια

Στα πλαίσια του μαθήματος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, και με τη συνδρομή της Κοινωνικής Λειτουργού του σχολείου, οι μαθητές/τριες της Γ΄ τάξης συμμετείχαν σε δράση με στόχο τη συναισθηματική καλλιέργεια και τον σεβασμό προς τον εαυτό μας και προς τους άλλους.

📖 Διαβάσαμε το βιβλίο «Να σε κάνω μια αγκαλιά;» της Φρόσως Φωτεινάκη, και συζητήσαμε για τις αγκαλιές — ποιες μας αρέσουν, ποιες όχι — και γιατί είναι σημαντικό να ρωτάμε πάντα πριν αγκαλιάσουμε κάποιον.

💬 Μιλήσαμε επίσης για άλλα είδη αγγίγματος, όπως το χάδι, το φιλί, αλλά και τη μπουνιά ή το σπρώξιμο, και ξεχωρίσαμε τα καλά από τα κακά αγγίγματα.

🎨 Τέλος, δημιουργήσαμε τον «Touch» και την «Touch», ζωγραφίζοντας με πράσινο χρώμα τα σημεία των καλών αγγιγμάτων και με κόκκινο εκείνα που δεν επιτρέπονται.

Μέσα από τη δράση αυτή, τα παιδιά έμαθαν να εκφράζουν τα συναισθήματά τους, να αναγνωρίζουν τα όριά τους και να θυμούνται πως κάθε άγγιγμα πρέπει να είναι ευγενικό, ασφαλές και με σεβασμό.

1000152399 1000152427 1000152434 1000152445 1000152450 1000152457 1000152458 1000152459

από κ. Παγώνα Φωτακίδου και Τρίτσκα Κορνηλία 

ARGYRO 7

Με αφορμή το κείμενο «Η Αργυρώ γελάει» από το μάθημα της Γλώσσας, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ΄ τάξης συμμετείχαν σε μια πολύ όμορφη και ουσιαστική δράση με θέμα την αναπηρία και τη διαφορετικότητα.
Το κείμενο αναφέρεται σε ένα κοριτσάκι, την Αργυρώ, που κινείται με αναπηρικό αμαξίδιο. Η αναπηρία της όμως φαίνεται μόνο σε μία εικόνα, ενώ το κείμενο τονίζει όλα όσα μπορεί να κάνει, υπενθυμίζοντας σε όλους μας πως οι δυνατότητες και τα χαρίσματα κάθε ανθρώπου είναι αυτά που έχουν πραγματικά σημασία.
Τη δράση οργάνωσε και παρουσίασε η κυρία Άννα, η δασκάλα της Παράλληλης Στήριξης, η οποία ετοίμασε μια πολύ ενδιαφέρουσα διαδραστική παρουσίαση. Με τη βοήθεια βίντεο και φωτογραφιών, η κυρία Άννα εξήγησε στα παιδιά τι είναι η αναπηρία, ποιες είναι οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα Άτομα με Αναπηρία (ΑμεΑ) στην καθημερινότητά τους, και ποια είναι τα δικαιώματά τους.

ARGYRO 2 ARGYRO 1

Συγκεκριμένα η παρουσίαση ξεκίνησε με αναφορά σε κάποιες παθήσεις των ΑμεΑ, παρουσιάστηκαν εικόνες με σύμβολα-σήματα-εξαρτήματα που χρησιμοποιούν τα ΑμεΑ για την διευκόλυνσή τους, δράσεις που ασχολούνται, δυσκολίες ως προς την προσβασιμότητά τους όπως και κάποια επιτεύγματά τους.

Στη συνέχεια παρουσιάστηκαν τρεις ταινίες κινουμένων σχεδίων μικρού μήκους, όπου σε συνδυασμό της οπτικής και της ηχητικής παρατήρησης τα παιδιά θα μπορούσαν να αναπτύξουν την ενσυναίσθηση τους προς τα ΑμεΑ.

ARGYRO 3 ARGYRO 4 ARGYRO 5
Τέλος, οι μαθητές/τριες συμμετείχαν σε ένα παιχνίδι ρόλων με καθοδήγηση από τις δασκάλες της τάξης. Σε αυτό το παιχνίδι ενισχύεται η κατανόηση συναισθημάτων, η ενεργητική ακρόαση και η δημιουργία ενός ασφαλούς συναισθηματικού περιβάλλοντος. Συγκεκριμένα το ένα παιδί φορούσε μάσκα και έμπαινε στη θέση ενός τυφλού ατόμου, ενώ το άλλο παιδί γινόταν ο οδηγός του που το καθοδηγούσε για να πάρει ένα μπαλάκι μέσα από ένα κουτί και να το μεταφέρει μέσα σε ένα στεφάνι σε απόσταση περίπου τριών μέτρων. Στο τέλος του παιχνιδιού έγινε ένας καταιγισμός ιδεών με έμφαση στο συναίσθημα που κυριαρχούσε την ώρα του παιχνιδιού. Όλοι οι μαθητές πέρασαν και από τους δύο ρόλους, μαθαίνοντας στην πράξη πόσο σημαντική είναι η εμπιστοσύνη, η συνεργασία και η κατανόηση.

Η δράση ολοκληρώθηκε με μια πρωτότυπη δραστηριότητα, καθώς τα παιδιά έγραψαν το όνομά τους με τη γραφή Braille, γνωρίζοντας έτσι έναν διαφορετικό τρόπο επικοινωνίας.
Μέσα από αυτήν τη βιωματική δράση, τα παιδιά:
• συγκινήθηκαν και καλλιέργησαν την ενσυναίσθησή τους,
• εμπλούτισαν τις γνώσεις τους για την αναπηρία,
• και αποδόμησαν τα στερεότυπα που συχνά συνοδεύουν τη διαφορετικότητα.
Η δράση αυτή θύμισε σε όλους μας ότι η αναπηρία δεν είναι εμπόδιο, αλλά μια διαφορετική όψη της ζωής που αξίζει σεβασμό, αποδοχή, ισότητα και αγάπη.

ARGYRO 6

από κ. Παγώνα Φωτακίδου και Μηλιοπούλου Άννα

Το σχολείο μας τίμησε την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου με μια ξεχωριστή και συγκινητική εκδήλωση που διοργανώθηκε από την Γ’ τάξη και παρουσιάστηκε στις 27 Οκτωβρίου στην αίθουσα εκδηλώσεων. Η εκδήλωση είχε ως στόχο να θυμίσει τον αγώνα των Ελλήνων κατά του φασισμού, κατά του Μουσολίνι και του Χίτλερ, και να αναδείξει τη σημασία της ελευθερίας και της ειρήνης.
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, δόθηκε έμφαση στο γεγονός ότι ο αγώνας των Ελλήνων ήταν ένας αγώνας για μια όμορφη και ειρηνική ζωή, μακριά από την καταπίεση και τη βία. Τονίστηκε επίσης ότι μια από τις σημαντικότερες συνέπειες του πολέμου ήταν η πείνα και η δυστυχία, με αναφορές στη μαύρη αγορά και τους μαυραγορίτες που εκμεταλλεύτηκαν την κατάσταση αυτή προς όφελός τους, καθώς και στους σαλταδόρους, που με κίνδυνο της ζωής τους σαλτάρανε στα γερμανικά φορτηγά και έκλεβαν τρόφιμα για τους ίδιους αλλά και για τους άλλους πεινασμένους Έλληνες.
Ταυτόχρονα, αναδείχθηκαν τα εγκλήματα που συντελέστηκαν κατά της ανθρωπότητας στον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, δηλαδή το Ολοκαύτωμα από τους Γερμανούς και η ρίψη των ατομικών βομβών στη Χιροσίμα και το Ναγκασάκι από τους Αμερικάνους, τα οποία άφησαν ανεξίτηλα σημάδια στην ιστορία και στις ψυχές των ανθρώπων.
Η εκδήλωση εμπλουτίστηκε με ντοκουμέντα από την εποχή εκείνη, όπως φωτογραφίες και βίντεο από τον Χίτλερ και τον Μουσολίνι, την κήρυξη του πολέμου στην Ελλάδα, τον αγώνα των Ελλήνων στα βουνά της Πίνδου, την εισβολή των Γερμανών στην Αθήνα, αλλά και την απελευθέρωση της χώρας.
Επίσης, οι μαθητές/τριες της Γ ΄τάξης απήγγειλαν σχετικά ποιήματα και παρουσίασαν τα θεατρικά δρώμενα ο “Ο Δράκος και τα παιδάκια”, όπου με χιουμοριστικό τρόπο τα Ελληνόπουλα προσπάθησαν και πέτυχαν να διώξουν τον φασίστα Μουσολίνι από την πατρίδα τους, “Τα παιδιά γράφουν συνθήματα και μοιράζουν προκηρύξεις” με θέμα την αντίσταση κατά των κατακτητών και “Το ξυπόλητο τάγμα” το οποίο αναφέρεται σε μια ομάδα ορφανών παιδιών που έγιναν σαλταδόροι, για να επιβιώσουν στα δύσκολα χρόνια της γερμανικής κατοχής.
Η γιορτή πλαισιώθηκε από τραγούδια που τραγούδησε η χορωδία της Στ΄ τάξης, ενώ το χρονικό διάβασαν μαθητές από την Ε΄ τάξη.
Το μήνυμα της γιορτής ήταν αντιπολεμικό και η επιθυμία για ειρήνη παραμένει επίκαιρη και σήμερα, καθώς υπάρχουν ακόμα εστίες πολέμου σε όλο τον κόσμο. Μέσα από αυτήν την εκδήλωση, η Γ΄ τάξη και όλη η σχολική κοινότητα εξέφρασαν την ευγνωμοσύνη τους για την ελευθερία και την ειρήνη και έστειλαν ένα ηχηρό μήνυμα κατά του μίσους και της βίας.

GIORTH 1 GIORTH 2 GIORTH 3  GIORTH 5

GIORTH 4 1

από κ. Παγώνα Φωτακίδου

Το πρόγραμμα σίτισης “Σχολικά Γεύματα” ξεκινάει την Τετάρτη 29 Οκτωβρίου. Τα γεύματα θα δίνονται καθημερινά μετά τη λήξη των μαθημάτων στη 1.15 μμ. στους/στις μαθητές/τριες που έχουν εγγραφεί στο πρόγραμμα με Υπεύθυνη Δήλωση των γονέων/κηδεμόνων τους.

NEO DIATROFOLOGIO

Με αφορμή την Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών στις 26 Σεπτεμβρίου, η Ε’ και η ΣΤ’ τάξεις δημιούργησαν στο μάθημα των Γαλλικών ξεχωριστές αφίσες. Επίσης οι μαθητές/τριες επέλεξαν τη λέξη καλημέρα και την έγραψαν σε πολλές γλώσσες, στέλνοντας το μήνυμα πως η επικοινωνία και η συνεργασία ενώνουν όλους τους ανθρώπους και τους πολιτισμούς.

από κ. Βαρβάρα Τεβετζίδου

Glosses 1 Glosses 2 Glosses 3 Glosses 4

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας στις 10 Οκτωβρίου, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β΄ τάξης συμμετείχαν σε μια ξεχωριστή δράση αφιερωμένη στα συναισθήματα και στη σημασία της ψυχικής μας ισορροπίας.

Η δράση πραγματοποιήθηκε με τη συνεργασία της υπεύθυνης εκπαιδευτικού της Β΄ τάξης και της κοινωνικής λειτουργού του σχολείου μας κ. Τρίτσκα Κορνηλίας οι οποίες συντόνισαν δημιουργικά όλες τις δραστηριότητες.

Αρχικά τα παιδιά διάβασαν το υπέροχο βιβλίο «Το Ξενοδοχείο των Συναισθημάτων», ένα παραμύθι που τα βοήθησε να γνωρίσουν καλύτερα τα συναισθήματά τους και να καταλάβουν πως όλα τα συναισθήματα, χαρά, λύπη, θυμός, φόβος, έχουν τη δική τους θέση μέσα μας.

Στη συνέχεια, μέσα από ομαδικά παιχνίδια και ομαδικές δραστηριότητες, οι μαθητές και οι μαθήτριες είχαν την ευκαιρία να εκφραστούν, να συζητήσουν και να αναγνωρίσουν τα συναισθήματά τους με δημιουργικό τρόπο. Η δράση ολοκληρώθηκε με ζωγραφική, όπου κάθε παιδί αποτύπωσε στο χαρτί το δικό του “δωμάτιο” στο ξενοδοχείο των συναισθημάτων! 🎨

Ήταν μια όμορφη και ουσιαστική εμπειρία, που μας θύμισε πως η ψυχική υγεία είναι εξίσου σημαντική με τη σωματική και πως η αναγνώριση, η αποδοχή και η έκφραση των προσωπικών μας συναισθημάτων μάς βοηθούν να γινόμαστε πιο δυνατοί και χαρούμενοι.

από κ. Μακίδου Ισιδώρα

B TAXH 7 1

1000006794

B TAXH 2 B TAXH 4 B TAXH 5

Παλιότερα Άρθρα »

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων