Πραγματοποίηση ημερίδας «Ανάγκες και δυσκολίες των παιδιών στη σχολική ηλικία. Ο ρόλος των γονέων».

fgs-1

Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε χθες, Σάββατο 10-02-2018, στο χώρο του Π.Σ. Εξαμιλίων η  ανοιχτή επιμορφωτική συνάντηση – ομιλία   με θέμα: «Ανάγκες και δυσκολίες των παιδιών στη σχολική ηλικία. Ο ρόλος των γονέων», με ομιλήτρια την ψυχολόγο κα Ελεονώρα Βέργου.Το σχολείο μας θέλει να ευχαριστήσει όλους τους γονείς που παρευρέθησαν εκεί ,ακούγοντας πολύ προσεχτικά τα όσα τους παρουσίασε η κα Βέργου, θέτοντας στο τέλος τις δικές τους αξιόλογες ερωτήσεις και ανησυχίες για την ανατροφή των παιδιών τους.Πραγματικά συγχαρητήρια σε όλους!

Εκπαιδευτική εκδρομή-Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού-Αγία-Σοφία 1500 χρόνια ιστορίας!

WP_20180209_11_24_32_Pro

Την Παρασκευή 9-02-2018 οι μαθητές της  Ε΄και της ΣΤ΄ τάξης του σχολείου μας επισκέφτηκαν το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού στην Αθήνα, για να παρακολουθήσουν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα Αγία -Σοφία 1500 χρόνια ιστορίας: Ένα μνημείο-σύμβολο της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς. Μία υπερσύγχρονη Θόλος Εικονικής Πραγματικότητας. Ενδελεχής επιστημονική έρευνα ετών από τα στελέχη και τους επιστημονικούς συνεργάτες του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού. Τα στοιχεία αυτά συνθέτουν το «σκηνικό» της νέας διαδραστικής παραγωγήςΕικονικής Πραγματικότητας «Αγία Σοφία: 1.500 Χρόνια Ιστορίας» που αποτελεί μία πλήρη ψηφιακή αναπαράσταση του ναού της Αγίας Σοφίας στην Κωνσταντινούπολη και δημιουργήθηκε ειδικά για το θέατρο Εικονικής Πραγματικότητας «Θόλος» του Κέντρου Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος».Οι θεατές καλούνται σε ένα μοναδικό ταξίδι ανακάλυψης. Μια μαγευτική ξενάγηση για μικρούς και μεγάλους, στην οποία οι επισκέπτες δεν είναι απλοί παρατηρητές, αλλά συμμετέχουν σε διάφορα σενάρια και περιηγήσεις. Αναπαρίσταται, με πλήρη λεπτομέρεια, το εσωτερικό του ναού, ο αρχιτεκτονικός του σχεδιασμός, ο γλυπτός και ψηφιδωτός διάκοσμος και παράλληλα, παρουσιάζονται οι διάφορες φάσεις κατασκευής του μνημείου και σημαντικά ιστορικά, κοινωνικά και οικονομικά στοιχεία της ζωής του Βυζαντίου. Η νέα διαδραστική αυτή παραγωγή δίνει την ευκαιρία στο κοινό να επισκεφθεί τον εμβληματικό αυτό χώρο και να τον παρατηρήσει όπως ήταν στην περίοδο της ακμής του.

Ως αφετηρία της περιήγησης έχει επιλεχθεί η εξέλιξη της Αγίας Σοφίας από την Ιουστινιάνεια περίοδο (6οςαιώνας).Ουσιαστικά, χρησιμοποιείται το αρχιτεκτονικό μοντέλο του τέλους του 6ου αιώνα. Ταυτόχρονα, ανασυστάθηκε το μεγαλύτερο μέρος του εσωτερικού διακόσμου κατά την Κομνήνεια περίοδο (11ος-12ος αιώνας), όπως αυτός σωζόταν και αποκαλύφθηκε από την έρευνα μέχρι τα μέσα του 20ου αιώνα.
Επιπλέον, η Μεσοβυζαντινή και Υστεροβυζαντινή περίοδος προσφέρουν πολλές πληροφορίες για το ιστορικό πλαίσιο, καθώς και για το οικοδομικό περιβάλλον, Έτσι, η «Αγία Σοφία» δεν είναι μια απλή παρουσίαση του αρχιτεκτονήματος, αλλά μια γλαφυρή περιγραφή της κοινωνίας της περιόδου με αφορμή το μνημείο.
Το «ιδιαίτερο» της νέας παραγωγής είναι ότι οι θεατές συμμετέχουν, απαντώντας σε ερωτήματα κατά τη διάρκεια της περιήγησης. 

Πρόγραμμα “Ιούλιος Βέρν” στη Δανειστική Βιβλιοθήκη

Poster.jpg
Οι μαθητές της Ε’ τάξης παρακολούθησαν το πρόγραμμα της Δανειστικής Βιβλιοθήκης του Π.Σ. Εξαμιλίων “Ιούλιος Βερν, Ο γύρος του κόσμου σε 80 ημέρες”
Δείτε παρακάτω μια σχετική παρουσίαση:
Το σχολείο μας συγχαίρει για άλλη μια φορά τη Βιβλιοθήκη  του χωριού για την εξαιρετική της δουλειά!!

ΗΜΕΡΑ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ 2018

SID2018

 Στo πλαίσιo της “Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου” οι μαθητές όλων των τάξεων ενημερώθηκαν για τους κινδύνους που κρύβει η χρήση του διαδικτύου και συζήτησαν με την εκπαιδευτικό Πληροφορικής κ.Μπάρτζη Δήμητρα για τους τρόπους που μπορούν να πλοηγούνται με ασφάλεια στο ίντερνετ και να χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

  Οι μαθητές “δεσμεύτηκαν” να σκεφτούν τη συζήτηση που πραγματοποιήθηκε σχετικά με το παραπάνω θέμα, καθώς επίσης να κουβεντιάσουν με τους γονείς τους τα όσα διδάχτηκαν..

  Μαζί με τους γονείς τους στο σπίτι θα μιλήσουν για τους κανόνες ασφαλούς πλοήγησης και θα υπογράψουν “συμφωνητικό” ! Πρόκειται για μια συμφωνία ανάμεσα στα παιδιά και στους γονείς σχετικά με τους κανόνες που θα ισχύουν για τη χρήση του διαδικτύου και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης..

 

Χαρταετός και γαϊτανάκι!!

1η και 2η Φεβρουαρίου και ο μήνας μπήκε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο για τις Ε΄και ΣΤ΄ τάξεις του σχολείου μας!.
    Η Ε‘ και ΣΤ ΄τάξη του Δημοτικού Σχολείου Εξαμιλίων επισκέφθηκαν αντίστοιχα τη Δανειστική Βιβλιοθήκη του Π.Σ. Εξαμιλίων και παρακολούθησαν την εκπαιδευτική δράση  με τίτλο “Χαρταετός & Γαϊτανάκι”. 
     Κατά την διάρκεια της επίσκεψης οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με τα ήθη και έθιμα των Αποκρεών και της Καθαράς Δευτέρας και πιο συγκεκριμένα με το παραδοσιακό Γαϊτανάκι και τον πολύχρωμο Χαρταετό! Αφού άκουσαν τις πληροφορίες για την προέλευση, τη χρήση ανά τους αιώνες καθώς και τους συμβολισμούς των δύο αυτών πρωταγωνιστών της συγκεκριμένης εκδήλωσης, κατασκεύασαν τον δικό τους Χαρταετό και Γαϊτανάκι, χόρεψαν τον παραδοσιακό χορό ενώ συμμετείχαν στο δικό τους αποκριάτικο πάρτι που ακολούθησε!
     Και η ημέρα μας δεν τελείωσε εδώ… ! Μετά το κέρασμα, οι μαθητές της Ε΄τάξης θυμήθηκαν μέσω βίντεο την αναπαράσταση του Βλάχικου Γάμου που είχαν κάνει οι ίδιοι όταν ήταν εφτά χρόνια μικρότεροι , ενώ οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης  διασκέδασαν με τη ψυχή τους χορεύοντας στον ξέφρενο ρυθμό των αποκριάτικων τραγουδιών!Πραγματικά  το απολαύσαμε όλοι!Ευχαριστούμε για ακόμα μία φορά τις υπεύθυνες κυρίες του Πολιτιστικού Συλλόγου για την παρουσίαση του εκπαιδευτικού αυτού προγράμματος!

Κοπή πρωτοχρονιάτικης πίτας στο σχολείο μας.

media-share-0-02-04-1774400b9628ff8211b214a5b968616c45f6ef0fecf7b33e1186dfcfa9e7547e-Picture

Σήμερα πραγματοποιήθηκε σε όλες τις τάξεις του σχολείου μας, ξεχωριστά,  η κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας!Οι τυχεροί μαθητές-τριες που κέρδισαν το φλουρί , πήραν από ένα συμβολικό δώρο προσφορά του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων.Πίτα έκοψε και ο Σύλλογος Διδασκόντων του σχολείου μας.Ευχαριστούμε πολύ το Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων του Δ.Σ. Εξαμιλίων για την ευγενική προσφορά της βασιλόπιτας σε κάθε τάξη καθώς και για τα αντίστοιχα δώρα τους!Καλή χρονιά, με υγεία και του χρόνου!

Πρόσκληση στην ανοιχτή επιμορφωτική συνάντηση – ομιλία με θέμα: “Ανάγκες και δυσκολίες των παιδιών στη σχολική ηλικία. Ο ρόλος των γονέων.”

theiakoulis
Το Δημοτικό Σχολείο Εξαμιλίων ,σε συνεργασία με το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας , σας προσκαλεί στην ανοιχτή επιμορφωτική συνάντηση – ομιλία   με θέμα: “Ανάγκες και δυσκολίες των παιδιών στη σχολική ηλικία. Ο ρόλος των γονέων”, που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 10 Φεβρουαρίου 2018 , στις 17:30 μ.μ. στο χώρο του Πολιτιστικού Συλλόγου Εξαμιλίων.

Την ημερίδα θα παρουσιάσει η ψυχολόγος κ. Ελεονώρα Βέργου , απόφοιτος του Παντείου Πανεπιστημίου και κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου στη Συμβουλευτική Ψυχολογία.

Η κ. Βέργου εργάζεται με ενήλικες, εφήβους και γονείς τόσο σε ατομικό όσο και σε επίπεδο ομάδων ενώ πραγματοποιεί ημερίδες σε δημοτικά σχολεία που απευθύνονται σε γονείς και αφορούν σημαντικά ζητήματα της καθημερινής συμβίωσής τους με τα παιδιά.

Μέσα από τη συζήτηση, ο γονέας έχει την ευκαιρία να μάθει πώς μπορεί η επικοινωνία να είναι αποτελεσματική τόσο για την αντιμετώπιση των ζητημάτων που προκύπτουν στη σχέση γονέα-παιδιού όσο και για το χτίσιμο της αυτοεκτίμησης του παιδιού. Τα παιδιά πολλές φορές μας προκαλούν αλλά την ίδια στιγμή ίσως μας προσκαλούν να εξετάσουμε τα όριά μας, τις στάσεις μας αλλά και τη σχέση μας μαζί τους.

Η συνολική διάρκεια της παρουσίασης-συζήτησης θα είναι 1 ώρα και 30 λεπτά.
Στο τέλος της ημερίδας θα δοθεί χρόνος για απορίες,ερωτήσεις και συζήτηση με το κοινό ενώ θα ενημερωθούν για τη δημιουργία ομάδας γονέων.

Κοινωνική και Συναισθηματική Αγωγή στο Σχολείο για την προαγωγή της ψυχικής υγείας & της μάθησης στη σχολική κοινότητα: “Μυθικά Ταξίδια”

Φέτος η ΣΤ΄τάξη του Δ.Σ. Εξαμιλίων θα συμμετέχει στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Μυθικά Ταξίδια”

Παρακάτω σας παρουσιάζονται κάποιες πληροφορίες σχετικές με την υλοποίηση του προγράμματος!

ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: Κοινωνική και Συναισθηματική Αγωγή στο Σχολείο για την προαγωγή της ψυχικής υγείας & της μάθησης στη σχολική κοινότητα: “Μυθικά Ταξίδια”

ΕΝΤΑΣΣΕΤΑΙ ΣΤΗ ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ: Αγωγής Υγείας – Ψυχικής Υγείας

 

 

 ΜΑΘΗΤΕΣ/Τ ΡΙΕΣ  ΠΟΥ  ΣΥΜΜΕΤΕΧ ΟΥΝ  ΣΤΟ  ΠΡΟΓΡΑ ΜΜΑ:  ΤΑΞΗ : ΣΤ1 και ΣΤ2    ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ:44

 ΠΑ Ι ΔΑ ΓΩΓΙ Κ Η  ΔΙ Α ΔΙ Κ Α ΣΙΑ :

Α.ΚΥΡΙΟ ΘΕΜΑ- ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ

Η ακόλουθη δραστηριότητα έχει ο γενικό σκοπό τη βελτίωση του κλίματος και την ενίσχυση της ψυχικής               ανθεκτικότητας των μαθητών, μέσα από την αξιοποίηση εσωτερικών δυνάμεων, κινήτρων , δυνατοτήτων ανά άτομο και ως ομάδα.Ένα «ταξίδι», 4 διαφορετικά λιμάνια θα συμβάλλουν στη δημιουργία μιας τάξης που είναι ικανή να διαχειριστεί μια κρίση, που μπορεί να είναι αλληλέγγυα, που δρα και που εξελίσσεται.:Μιας ψυχικά ανθεκτικής τάξης.

Β. ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ :Να εφαρμόσουν οι μαθητές τις ιδέες-έννοιες  που θα συμβάλλουν ώστε να γίνει η τάξη χώρος ομαδικής δράσης και συνύπαρξης.

Να κατανοήσουν οι μαθητές ότι είναι μια ομάδα που μπορεί να βάζει στόχους μικρούς και απλούς και να τους πραγματοποιεί με τη βοήθεια των μελών της.

Να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές ότι η ευεξία του ατόμου σχετίζεται άμεσα με την ευημερία κι την ευεξία της ομάδας στην οποία ανήκει.

Γ. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ :  βιωματική μάθηση μέσα από δραστηριότητες  που απαιτούν την ενεργητική  συμμετοχή των παιδιών και την αντιμετώπιση της τάξης σαν ομάδα με το υλικό του προγράμματος «μυθικά ταξίδια»  όπως είναι :το αλφάβητο των συναισθημάτων, τα κρυμμένα συναισθήματα,ο τροχός και το θερμόμετρο των συναισθημάτων,είμαστε μοναδικοί, δυνατότητες και αδυναμίες, ο μαγικός καθρέπτης, η σκάλα του στρες & πρόβλημα δε σε φοβάμαι.

Δ.ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ- ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΟΣ ΜΗΝΑΣ ΕΝΑΡΞΗΣ:  (5) πέντε μήνες

Ε. ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ-– ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ:

Αριθμός προβλεπόμενων επισκέψεων (1)ένας

1)Μουσείο Συναισθημάτων-Αθήνα

2)Κέντρο πρόληψης Δίολκος-Πρόγραμμα προετοιμασίας για το γυμνάσιο

 ΣΤ.ΠΕΔΙΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ( ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ)

   Ιστορία: σύνδεση με την Οδύσσεια και τα μυθικά ταξίδια του Οδυσσέα, Γεωγραφία: Αναφορά στους τόπους – νησιά που επισκέφτηκε ο Οδυσσέας. Γλώσσα: κρυπτόλεξα, σταυρόλεξα , συμπλήρωση φράσεων σχετικές με τα συναισθήματα ,επιχειρηματολογία ,αντιστοιχίσεις θετικών αρνητικών  συναισθημάτων, συμφωνώ-διαφωνώ, συνέχιση ιστοριών που έχουν να κάνουν με συναισθήματα .Εικαστικά : δημιουργία κολλάζ, αφισών, ζωγραφική.

Ζ. ΤΡΟΠΟΙ ΔΙΑΧΥΣΗΣ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ:

Έκθεση μαθητικών έργων στον χώρο του σχολείου,  ανάρτηση στην ιστοσελίδα του σχολείου των κυριότερων δραστηριοτήτων/δράσεων του προγράμματος,  εκδήλωση παρουσίασης του προγράμματος στο σχολείο , δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού για τη σχολική εφημερίδα με τις εργασίες και τις κατασκευές των παιδιών  έτσι ώστε να αναδειχτεί η προσπάθεια των μαθητών στους γονείς και στην ευρύτερη κοινωνία.

Ε. ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ  ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΚΗΣ ΕΞΕΛΙΞΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΣ ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ

 

 

1ος

 

ΜΗΝΑΣ

διερεύνηση θέματος, αναφορά στο μύθο,  καταιγισμός ιδεών. Χωρισμός ομάδων-θέτουμε προσωπικούς στόχους.

Οι σύντροφοι του Οδυσσέα

Μια βαλίτσα ανεφοδιασμού

Ποια θα είναι η…Ιθάκη μας;

 

 

2ος ΜΗΝΑΣ

Λιμάνι α΄-το νησί της Καλυψούς

Λιμάνι β΄- το νησί του Κύκλωπα

 

 

 

 

3ος ΜΗΝΑΣ

 

Λιμάνι γ΄-το νησί των Φαιάκων

Λιμανι δ΄- το νησί της Σκύλλας και της Χάρυβδης

 

 

4ος ΜΗΝΑΣ

Όλοι ξέρουν- Απολογισμός ομάδων.

 

Τελειοποίηση Εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων, παιχνίδια, κολλάζ .

 

 

5ος ΜΗΝΑΣ

Παρουσίαση εργασιών , αξιολόγηση, καταγραφή εντυπώσεων.

 

«Το χαρτί του μέλλοντος μας» -Συμμετοχή του Δ.Σ. Εξαμιλίων στο Πρόγραμμα ανακύκλωσης βιβλίων και χαρτιού στα σχολεία της χώρας.

αρχείο λήψης

Κάθε χρόνο μια σχολική μονάδα καταναλώνει μεγάλες ποσότητες χαρτιού για την υποστήριξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Τα σχολικά εγχειρίδια και τα τετράδια των μαθητών/τριών στο τέλος κάθε σχολικού έτους δημιουργούν ένα πολύ μεγάλο όγκο ανεπιθύμητου χαρτιού. Μερικά από τα βιβλία αυτά μπορούν να επαναχρησιμοποιηθούν από άλλους μαθητές. Το μεγαλύτερο μέρος όμως του σχολικού χαρτιού, αλλά και του χαρτιού που προέρχεται από την οικιακή χρήση, μπορεί να ανακυκλωθεί αποφέροντας πολλαπλά οφέλη στη σχολική μονάδα. Το πρόγραμμα ανακύκλωσης βιβλίων και χαρτιού, αφορά κυρίως σε σχολικά βιβλία που δεν μπορούν να επαναχρησιμοποιηθούν, τετράδια και χρησιμοποιημένο χαρτί φωτοτυπικού.   Η οργανωμένη και συστηματική ανακύκλωση του χαρτιού από την ίδια τη σχολική κοινότητα, εκτός από τα προφανή περιβαλλοντικά οφέλη (αντιμετώπιση της ρύπανσης και εξοικονόμηση πρώτων υλών και ενέργειας), μπορεί να αποτελέσει και ένα συλλογικό εγχείρημα, το οποίο θα ενισχύσει τους δεσμούς συνεργασίας ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς και θα δημιουργήσει ανταποδοτικά οφέλη για κάθε σχολείο που θα συμμετέχει. Μείζων στόχος του προγράμματος είναι η διάχυση και υιοθέτηση από τους μαθητές/τριες θετικών στάσεων και συμπεριφορών στα ζητήματα εξοικονόμησης υλικών και ενέργειας, στο πλαίσιο της  Εκπαίδευσης για την Αειφορία.

Κάθε χρόνο ανακυκλώνονται στην Ελλάδα 350.000 τόνοι χαρτιού, που αντιστοιχούν σε 67.000.000 δέντρα, 35.000.000 τόνους νερό και 60.000 τόνους πετρέλαιο. Ο αριθμός αυτός μπορεί να αυξηθεί σημαντικά με τη σχολική ανακύκλωση. Το ΥΠ.Π.ΕΘ εκτιμά ότι με  το πρόγραμμα αυτό, είναι εφικτό να συλλέγονται στα σχολεία προς ανακύκλωση 6-8 χιλιάδες τόνοι ετησίως, αποφέροντας αντίστοιχα ανταποδοτικά οφέλη για κάθε σχολική μονάδα η οποία θα συμμετέχει. Στο πλαίσιο του προγράμματος η Διεύθυνση Εκδόσεων του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων (ΙΤΥΕ) – «Διόφαντος» την περυσινή σχολική χρονιά πραγματοποίησε πιλοτικό πρόγραμμα συλλογής χαρτιού σε 200 σχολικές μονάδες με τίτλο «Το χαρτί του μέλλοντός ΜΑΣ – Ανακύκλωση χαρτιού στα σχολεία» κατά την οποία συγκεντρώθηκαν 30 τόνοι ανακυκλώσιμου υλικού. Τα έσοδα που προέκυψαν από την πώληση της παραπάνω ποσότητας διατέθηκαν για την κάλυψη αναγκών των σχολείων που συμμετείχαν, με προμήθεια φωτοτυπικού χαρτιού.

Αξιοποιώντας την εμπειρία αυτή το ΥΠ.Π.Ε.Θ. σε συνεργασία με το ΙΤΥΕ – «Διόφαντος» καλεί όλες τις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να συμμετέχουν στην ανακύκλωση βιβλίων και χαρτιού.  Η ενσωμάτωση των σχολικών μονάδων στο πρόγραμμα θα γίνει σταδιακά ακολουθώντας την παράλληλη σύναψη προγραμματικών συμφωνιών των Δήμων με το ΥΠΠΕΘ, στις εξής φάσεις:  1η Μάιος – Ιούνιος,  2η Σεπτέμβριος – Οκτώβριος,  3η Νοέμβριος – Δεκέμβριος.

Το πρόγραμμα θα υλοποιείται σε γεωγραφικούς κύκλους, οι οποίοι θα διευρύνονται ανάλογα με την πρόοδο επίτευξης προγραμματικών συμφωνιών με τους Δήμους και την εκδήλωση συμμετοχής των σχολείων. Οι σχολικές μονάδες που θα μπορούν να ενταχθούν σε κάθε φάση θα ενημερώνονται έγκαιρα από το ΙΤΥΕ – «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» μέσω της σελίδας τους στο Publications.cti.gr και με ηλεκτρονικό μήνυμα.

Στόχος είναι μετά την ολοκλήρωση της 3ης φάσης, δηλαδή το Δεκέμβριο του 2018, να έχουν ενταχθεί όλα τα σχολεία της χώρας και να υλοποιούν κάθε χρόνο το συγκεκριμένο πρόγραμμα.

Οργάνωση σχολικών μονάδων και υποστηρικτικών δομών που συμμετέχουν:

– Σε κάθε σχολική μονάδα με την ένταξη στο πρόγραμμα –και στη συνέχεια κατά την έναρξη κάθε σχολικής χρονιάς- ο Σύλλογος Διδασκόντων συνεδριάζει και ορίζεται ένας εκπαιδευτικός ως Υπεύθυνος Ανακύκλωσης, ο οποίος αναλαμβάνει το συντονισμό της όλης δράσης.

– Συγκροτείται εθελοντική ομάδα ανακύκλωσης σε κάθε σχολείο στην οποία συμμετέχουν: εκπαιδευτικοί του σχολείου, εκπρόσωποι της μαθητικής κοινότητας, μέλη του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων. Ο ρόλος της ομάδας αυτής είναι αφενός η ενεργοποίηση των γονέων και μαθητών και αφετέρου η διαχείριση των επιμέρους τοπικών δράσεων (παραλαβή μέσων συλλογής υλικού, οργάνωση ενημέρωσης, συντονισμός της συλλογής κ.λ.π.). Το υλικό που θα συλλέγεται είναι χαρτί γραφής: βιβλία, τετράδια, φωτοτυπικό.

χαρτί. Κατά τη διάρκεια του προγράμματος περιστασιακά,  θα συλλέγεται και χαρτί τύπου (εφημερίδες και περιοδικά).

– Εκπαιδευτικοί της σχολικής μονάδας: Όλοι οι εκπαιδευτικοί καλούνται να συμβάλουν, ώστε η ανακύκλωση του σχολικού χαρτιού να ενταχθεί στην σχολική καθημερινότητα τονίζοντας και εξηγώντας την αναγκαιότητα και τα οφέλη της μέσα από συναφή αντικείμενα της διδασκαλίας τους, αλλά και να υποστηρίξουν την οργανωτική διαδικασία για την επιτυχία της δράσης σε σχολικό επίπεδο.

– Οι Υπεύθυνοι ΠΕ και Σχολικών Δραστηριοτήτων καλούνται να υποστηρίξουν  το πρόγραμμα, με τη διοργάνωση ενημερωτικών ημερίδων που θα απευθύνονται στους Διευθυντές των σχολικών μονάδων, στους εκπαιδευτικούς και στους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων. Επίσης κατά τη διάρκεια των ενημερωτικών επισκέψεων που πραγματοποιούν στις σχολικές μονάδες ευθύνης τους θα παρακολουθούν και θα διευκολύνουν το πρόγραμμα.

– Τα ΚΠΕ καλούνται να υποστηρίξουν το πρόγραμμα για τα σχολεία της Περιφερειακής τους Ενότητας σε συνεργασία με τους Υπεύθυνους ΠΕ και Σχολικών Δραστηριοτήτων, με τη διοργάνωση ενημερωτικών ημερίδων για Διευθυντές σχολείων, εκπαιδευτικούς και γονείς.

Η δράση σε βήματα:

  1. Μετά την ενημέρωση μέσω του Publications.cti.gr για τις περιοχές ένταξης στη φάση (1η, 2η ή 3η) το σχολείο που ενδιαφέρεται να ενταχθεί στο πρόγραμμα ανακύκλωσης εκδηλώνει ενδιαφέρον ηλεκτρονικά στον ιστότοπο Publications.cti.gr 2. Παράδοση στον Υπεύθυνο της Ανακύκλωσης του σχολείου με σχετικό πρωτόκολλο παράδοσης – παραλαβής των αριθμημένων μεγασάκων που προορίζονται για τη συλλογή 3. Η εθελοντική ομάδα ανακύκλωσης μαζί με τον Υπεύθυνο Ανακύκλωσης φροντίζει να τοποθετηθούν οι σάκοι σε σημείο που δεν διαταράσσει τη σχολική λειτουργία και ενημερώνει για το πλάνο συλλογής και το χρονικό διάστημα που θα πρέπει να συλλεχθούν τα υλικά προς ανακύκλωση 4. Όταν γεμίσουν οι σάκοι ή όταν συμπληρωθεί ο προγραμματισμένος χρόνος συλλογής ο Υπεύθυνος Ανακύκλωσης του σχολείου ενημερώνει μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας το ΙΤΥΕ, το οποίο καθορίζει σε συνεργασία με το Δήμο την ώρα και μέρα συλλογής των σάκων. Για την επίτευξη οικονομίας κλίμακας οι σάκοι θα συλλέγονται ταυτόχρονα από όλα τα σχολεία στον ίδιο χρόνο που θα έχει ανακοινωθεί εκ των προτέρων. 5. Την καθορισμένη μέρα και ώρα όχημα του Δήμου παραλαμβάνει τους γεμάτους σάκους παρουσία της εθελοντικής ομάδας του σχολείου και συντάσσεται σε δύο αντίγραφα πρωτόκολλο παράδοσης – παραλαβής, το οποίο έχει εκτυπώσει ο Υπεύθυνος της Ανακύκλωσης από το σχετικό ιστότοπο του ΙΤΥΕ. Ένα αντίγραφο κρατά ο μεταφορέας του Δήμου και ένα διατηρείται στο αρχείο του σχολείου. 6. Όταν ολοκληρωθεί η συλλογή χαρτιού όλων των σχολείων του Δήμου, ορίζεται συγκεκριμένη ημέρα παράδοσης των σάκων από το σημείο συγκέντρωσης του Δήμου. Στη διαδικασία παράδοσης και παραλαβής του ζυγολόγιου (μέτρηση συνολικού βάρους των σάκων όλων των σχολείων του Δήμου) μπορούν να παρευρίσκονται εκπρόσωποι των σχολείων. Σχετικές οδηγίες για τη διαδικασία παράδοσης θα είναι αναρτημένες στον ιστότοπο της ανακύκλωσης.
  2. Ο Υπεύθυνος ανακύκλωσης κάθε σχολείου και η ομάδα εθελοντών φροντίζουν με το πέρας της διαδικασίας να παραλάβουν τους σάκους (άδειους) να τους φυλάξουν στο σχολείο προκειμένου να χρησιμοποιηθούν στο επόμενο πρόγραμμα και να αποφευχθεί πρόσθετη δαπάνη αγοράς σάκων ανακύκλωσης.

Tο χρηματικό ποσό που θα εισπράττεται ανά Δήμο θα αναρτάται και θα διατίθεται για την κάλυψη αναγκών των συμμετεχόντων σχολείων του Δήμου ανάλογα με τη συνεισφορά τους στο πρόγραμμα. H ανάρτηση θα γίνεται στον ιστοχώρο του ΙΤΥΕ – «Διόφαντος».