Εργοθεραπεία

Η εργοθεραπεία στα πλαίσια του σχολείου επιδιώκει την αποκατάσταση που προωθεί την υγεία παρέχοντας στους μαθητές τη δυνατότητα να εκτελέσουν ουσιαστικές και σκόπιμες δραστηριότητες. Η εργοθεραπεύτρια παρέχει θεραπευτικές προσεγγίσεις μέσω έργου, και τα έργα ενός παιδιού είναι διαφορετικά από εκείνα ενός ενήλικα, και συμπεριλαμβάνουν το παιχνίδι, τις μικροδουλειές (“αγγαρείες”), την αυτοφροντίδα και τη σχολική μελέτη. Ο ρόλος της εργοθεραπεύτριας στα πλαίσια του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου είναι να:

  • συμμετέχει στην ομάδα αξιολόγησης και με ειδικές δοκιμασίες και τεχνικές να αξιολογεί τις αναπτυξιακές, λειτουργικές και αισθητικοκινητικές δεξιότητες των μαθητών για την ένταξή  και την εξέλιξή τους στο σχολικό και κοινωνικό περιβάλλον.
  • προσδιορίζει τις ανάγκες των μαθητών και καθορίζει τους στόχους αποκαταστάτασης αναπτύσσοντας δεξιότητες μέσα από επιλεγμένες/σκόπιμες δραστηριότητες αναγκαίες για την προσαρμογή και επιτυχή εκπαίδευση των μαθητών.
  • εισηγείται τις αναγκαίες εργονομικές διευθετήσεις και τη χρήση απαραίτητων βοηθημάτων προσαρμογής ώστε να αξιοποιούνται στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό οι δυνατότητές των μαθητών.
  • ενημερώνει/συμβουλεύει σε θέματα αρμοδιότητάς του το προσωπικό του σχολείου και τους γονείς.
  • δημιουργεί τις προϋποθέσεις για την ανάπτυξη δημιουργικών ενασχολήσεων χρήσιμων στην οργάνωση και αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου των μαθητών.