Η λογοθεραπεία στο σχολείο ασχολείται με τις διαταραχές λόγου, φωνής ομιλίας και μάσησης – κατάποσης στους μαθητές, όποια κι αν είναι η αιτία αυτών των διαταραχών: νευρολογική, εξελικτική ή λειτουργική. Αποσκοπεί στην ανάπτυξη της εξωλεκτικής και λεκτικής επικοινωνίας, την καθαρότητα της ομιλίας και της φωνής και στην παραγωγή λόγου των βαρήκοων. Βασικό έργο της λογοθεραπεύτριας στο σχολείο είναι:
- Η αξιολόγηση/διάγνωση των δυσκολιών επικοινωνίας των μαθητών.
- Η εφαρμογή εξατομικευμένων θεραπευτικών προγραμμάτων βάσει των αναγκών του κάθε μαθητή.
- Ο συντονισμός ομάδων επικοινωνίας με στόχο την ανάπτυξη κοινωνικής χρήσης του λόγου.
- Η εφαρμογή εναλλακτικών μέσων επικοινωνίας (π.χ. PECS).
- Η συμμετοχή στην διεπιστημονική ομάδα.
- Η ενημέρωση, συμβουλευτική και υποστήριξη των γονέων σε θέματα που αφορούν τις επικοινωνιακές ανάγκες του μαθητή.
- Η στενή συνεργασία με τον εκπαιδευτικό για την αντιμετώπιση των δυσκολιών επικοινωνίας σε επίπεδο τάξης.
Η λογοθεραπεία εστιάζεται κυρίως σε μαθητές με:
- Δυσκολίες στο γραπτό λόγο.
- Δυσκολίες στην άρθρωση.
- Δυσκολίες στην ευρύτερη επικοινωνία λόγω νοητικής υστέρησης ή αναπτυξιακών διαταραχών κ.α.
- Δυσκολίες στην ροή της ομιλίας.