Λογοθεραπεία

Η λογοθεραπεία  στο σχολείο ασχολείται με τις διαταραχές λόγου, φωνής ομιλίας και μάσησης – κατάποσης στους μαθητές, όποια κι αν είναι η αιτία αυτών των διαταραχών: νευρολογική, εξελικτική ή λειτουργική. Αποσκοπεί στην ανάπτυξη της εξωλεκτικής και λεκτικής επικοινωνίας, την καθαρότητα της ομιλίας και της φωνής και στην παραγωγή λόγου των βαρήκοων. Βασικό έργο της λογοθεραπεύτριας στο σχολείο είναι:

  • Η αξιολόγηση/διάγνωση των δυσκολιών επικοινωνίας των μαθητών.
  • Η εφαρμογή εξατομικευμένων θεραπευτικών προγραμμάτων βάσει των αναγκών του κάθε μαθητή.
  • Ο συντονισμός ομάδων επικοινωνίας με στόχο την ανάπτυξη κοινωνικής χρήσης του λόγου.
  • Η εφαρμογή εναλλακτικών μέσων επικοινωνίας (π.χ. PECS).
  • Η συμμετοχή στην διεπιστημονική ομάδα.
  • Η ενημέρωση, συμβουλευτική και υποστήριξη των γονέων σε θέματα που αφορούν τις επικοινωνιακές ανάγκες του μαθητή.
  • Η στενή συνεργασία με τον εκπαιδευτικό για την αντιμετώπιση των δυσκολιών επικοινωνίας σε επίπεδο τάξης.

Η λογοθεραπεία εστιάζεται κυρίως σε μαθητές με:

  • Δυσκολίες στο γραπτό λόγο.
  • Δυσκολίες στην άρθρωση.
  • Δυσκολίες στην ευρύτερη επικοινωνία λόγω νοητικής υστέρησης ή αναπτυξιακών διαταραχών κ.α.
  • Δυσκολίες στην ροή της ομιλίας.