Τίτλος: “Παίζοντας μαθαίνω τον τόπο μου”
Εκπαιδευτικοί: Σακουλέβα Ειρήνη ΠΕ 70, Αλεξίου Γεωργία ΠΕ 08
Θέμα: Μαθαίνω τον τόπο μου από την Γλωσσική διάσταση (προφορική επικοινωνία), Λογοτεχνική διάσταση, Κοινωνικοσυναισθηματική διάσταση, Θεατρική διάσταση και Εικαστική διάσταση- Δημιουργία και έκφραση.
Παιδαγωγικοί Στόχοι: Με την ολοκλήρωση του προγράμματος επιδιώκεται οι μαθητές να:
- γνωρίσουν την τοπική ιστορία, τα ήθη και τα έθιμα του τόπου μας
- να γνωρίσουν από κοντά το φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον της Φλώρινας
- να έρθουν σε επαφή με την τέχνη
- να κοινωνικοποιηθούν και να αναπτύξουν σχέσεις με την τοπική κοινωνία
- να βελτιώσουν και να εμπλουτίσουν τον προφορικό τους λόγο
- να χρησιμοποιήσουν συνεργατικές και επικοινωνιακές ικανότητες
- να αναπτύξουν συναισθηματική νοημοσύνη
Μεθοδολογία Υλοποίησης: Οι εκπαιδευτικές τεχνικές που χρησιμοποιούνται είναι:
- Διαφοροποιημένη διδασκαλία
- Μαθητοκεντρική – Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία
- Διαθεματική προσέγγιση
- Έρευνα δράσης
- Βιωματική μάθηση με συμμετοχικές τεχνικές
- Θεατρικό παιχνίδι – ελεύθερη έκφραση – δραματοποίηση για να μάθουν να εκφράζονται με τη γλώσσα του σώματος, τις εκφράσεις του προσώπου τους και τις χειρονομίες
- Ιδεοθύελλα
- Χρήση παραμυθιών, παιχνιδιών και ζωγραφικής
- Μουσικοκινητικά παιχνίδια
Πεδία Σύνδεσης με τα Προγράμματα Σπουδών και Γνωστικά Αντικείμενα:
Γλώσσα: Βελτίωση και εμπλουτισμός του προφορικού λόγου
Μελέτη Περιβάλλοντος: Φυσικό Περιβάλλον
Πληροφορική: Αναζήτηση πληροφοριών – Επεξεργασία εικόνων, φωτογραφιών και βίντεο
Μουσική: Ανάπτυξη ακουστικής ικανότητας
Ιστορία: Γνωριμία της τοπικής ιστορίας, καθώς και τα ήθη και τα έθιμα του τόπου μας
Εικαστικά: Έκφραση σκέψεων και συναισθημάτων μέσα από την διερεύνηση και την παρουσίαση της ιστορίας της πόλης- Θεατρική Αγωγή
Κοινωνικοσυναισθηματική διάσταση – ψυχοκίνηση – Νοητικές ικανότητες