Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η περιβαλλοντική δράση καθαρισμού του μονοπατιού και των ακτών της Λιμνοθάλασσας Βιβαρίου, η οποία αποτέλεσε το 4ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων της ΣΤ΄ τάξης με τίτλο: «Όταν το νερό θυμάται: η λιμνοθάλασσα του τόπου μας χτες, σήμερα και αύριο» καθώς και δράση του πρόγραμματος «Ενεργός Πολίτης» για τις τάξεις Δ΄, Ε΄ του Δημοτικού Σχολείου Δρεπάνου Αργολίδας η οποία σχεδιάστηκε ως μια συλλογική βιωματική εμπειρία μάθησης, μέσα από την οποία οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να συνδέσουν τη γνώση με την πράξη και την τοπική τους ταυτότητα με την περιβαλλοντική ευθύνη.
Η Λιμνοθάλασσα Βιβαρίου αποτέλεσε το ζωντανό πεδίο εφαρμογής του 4ου εργαστηρίου, όπου οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης συμμετείχαν ενεργά στον καθαρισμό του μονοπατιού που οδηγεί σε αυτή απο το σχολείο και των ακτών της, συμβάλλοντας ουσιαστικά στην προστασία του τοπικού οικοσυστήματος. Πριν τη δράση, πραγματοποιήθηκε ενημερωτική συνάντηση της ΣΤ’ Τάξης στο προαύλιο του σχολείου, από τον κ. Χαράλαμπο Αντωνιάδη, Τοπογράφο Μηχανικό με καταγωγή και βαθιά αγάπη για τον τόπο, ο οποίος παρουσίασε στους μαθητές την ιστορική και περιβαλλοντική διαδρομή της λιμνοθάλασσας, αναδεικνύοντας το «χτες, το σήμερα και το αύριο» της περιοχής.
Ιδιαίτερα σημαντική ήταν στη συνέχεια η συνεργασία με το Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδη, ομάδα του οποίου αποδέχθηκε την πρόσκληση της διεθύντριας μας κ. Μαρίνας Σταματοπούλου να μεταβεί στο σχολείο μας στα πλαίσια του πρόγραμματος μεγάλης κλίμακας καθαρισμών Cyclone Project, το οποίο αποτελεί συνέχεια του σκάφους καθαρισμού ακτών «Τυφώνας» και να ενημερώσει τους μαθητές των συμμετεχόντων τάξεων ότι το πρόγραμμα στοχεύει στην αντιμετώπιση της ρύπανσης στη ρίζα της, παρεμβαίνοντας σε χερσαίες περιοχές όπως παράκτιες ζώνες, ποτάμια, ρέματα, αρχαιολογικούς χώρους και επαρχιακούς δρόμους. Στην περιοχή του σημερινού πεδίου δράσης στο Βιβάρι Αργολίδας και ευρύτερα στον νομό Αργολίδας, πραγματοποιήθηκαν συστηματικές επιχειρήσεις καθαρισμού, με απομάκρυνση τόνων απορριμμάτων και ογκωδών αντικειμένων και την προηγούμενη χρονιά. Τα απορρίμματα περιλαμβάνουν πλαστικά μιας χρήσης, ελαστικά οχημάτων, οικοδομικά υλικά και εγκαταλελειμμένα αντικείμενα, αναδεικνύοντας το μέγεθος της περιβαλλοντικής πρόκλησης. Τα μέλη της ομάδας μοίρασαν στους μαθητές γάντια μιας χρήσης και σάκους και τους καθοδήγησαν σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς στη συλλογή απορριμάτων από το πεδίο στόχο.
Η εμπειρία αυτή δεν αποτέλεσε απλώς έναν καθαρισμό, αλλά ένα ολοκληρωμένο εργαστήριο μάθησης και συνείδησης. Οι μαθητές κατανόησαν στην πράξη ότι η προστασία του περιβάλλοντος ξεκινά από την ενημέρωση, συνεχίζεται με τη δράση και ολοκληρώνεται με τη στάση ζωής κάθε ενεργού πολίτη.
Το Δημοτικό Σχολείο Δρεπάνου Αργολίδας συνεχίζει να ενισχύει δράσεις που καλλιεργούν την υπευθυνότητα, τη συνεργασία και την περιβαλλοντική ευαισθησία, δίνοντας στους μαθητές τη δυνατότητα να γίνουν οι ίδιοι φορείς αλλαγής για τον τόπο τους.
Ευχαριστούμε πάρα πολύ τον κ. Αντωνιάδη που αποδέχθηκε την πρόσκληση να έρθει στο σχολείο μας στα πλαίσια του εργαστηρίου δεξιοτήτων που υλoποιούμε και να μοιραστεί με τόσο άμεσο και οικείο λόγο με τα παιδιά, τις γνώσεις, τις εμπειρίες και τα συναισθήματα για ένα τόπο τόσο όμορφο που αξίζει τη φροντίδα και την προσοχή όλων μας και εξίσου θερμές ευχαριστίες οφείλουμε στην ομάδα του Ιδρύματος Λασκαρίδη που καθοδήγησε τους μαθητές όλων των μεγάλων τάξεων και βρίσκεται δίπλα μας για να μας στηρίξει στις δράσεις Ενεργού Πολίτη που υλοποιούμε.
Στο παρακάτω album μπορείτε να δείτε φωτογραφίες από τη δράση μας
https://canva.link/yhy13gusmdefegf
Δέσποινα Χατζηγεωργίου-Εκπαιδευτικός Αγγλικής Γλώσσας



































