Μαθαίνω πώς να τρέφομαι σωστά. Επίσκεψη διατροφολόγου στο σχολείο μας (Γ΄ Τάξη)

«Όλοι κρύβουμε έναν σούπερ ήρωα μέσα μας», τόνισε ο κλινικός διατροφολόγος κ. Γιώργος Φωκάς, ο οποίος αποδέχτηκε την πρόσκληση μας και παρευρέθηκε σήμερα στο σχολείο μας. Ανέλυσε στα παιδιά τις αγαπημένες συνήθειες των σούπερ ηρώων οι οποίες συμπεριλαμβάνουν ένα υγιεινό και ισορροπημένο πρότυπο διατροφής, καλό ύπνο και ικανοποιητική  κατανάλωση νερού. Επισήμανε ότι χρειάζεται να αποκτήσουν καθημερινά σωστές διατροφικές συνήθειες ώστε να έχουν σωματική, ψυχική και πνευματική ευεξία και να διαθέτουν  την ενέργεια που χρειάζονται προκειμένου να ανταποκρίνονται με επιτυχία στο σχολικό τους πρόγραμμα και τις εξωσχολικές τους δραστηριότητες.   Μέσω μιας παρουσίασης με υλικό προσαρμοσμένο στην ηλικία των παιδιών και την  συνεχή παρότρυνσή τους για ενεργή συμμετοχή,  εντόπισαν  ποια τρόφιμα είναι ωφέλιμα και απαραίτητα για την θωράκιση της καλής υγείας του οργανισμού τους και ποια πρέπει να αποφεύγονται λόγω των συστατικών που περιλαμβάνουν. Τον ευχαριστούμε για τη σημαντική συμβολή του στην προσπάθειά μας να προάγουμε τη σημασία της καθιέρωσης μιας υγιεινής διατροφικής συμπεριφοράς στην παιδική ηλικία, που παράλληλα με τα οφέλη της,  λειτουργεί καθοριστικά στην μείωση των κινδύνων ανάπτυξης ασθενειών και χρόνιων παθήσεων.FOTOGRAFIKO YLIKO

ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥΣ ΓΙΑ ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ (Β Τάξη)

Στα πλαίσια του προγράμματος «Γυμνάζομαι για την Υγεία μου» πραγματοποιήσαμε τη σημερινή εκδρομή μας στους Αγίους Αποστόλους. Το τελευταίο σκαλοπάτι στη «Σκάλα της Άσκησης» που είχαμε σήμερα να διανύσουμε, μας ανέβασε στην ΄΄Ευλυγισία΄΄, ένα στοιχείο της φυσικής κατάστασης που σχετίζεται με την υγεία, μειώνει τον κίνδυνο τραυματισμών, τους πόνους σε μύες και αρθρώσεις, βελτιώνει τη σωματική απόδοση, την στάση σώματος καθώς και την ποιότητα κίνησης.

Αρχικά κάναμε ένα πρόγραμμα βελτίωσης της ευλυγισίας των άνω και κάτω άκρων στην παραλία, μιλήσαμε για τα οφέλη της ευλυγισίας και τις παραμέτρους με τις οποίες αυτή βελτιώνεται. Ακολούθησαν σπορ παραλίας στην άμμο, ρακέτες, βόλεϊ, φρίσμπι καθώς και δραστηριότητες με τρέξιμο, ενώ στη συνέχεια πήγαμε στο γήπεδο του ΄΄Beach Volley Chania΄΄ και  δουλέψαμε τεχνικές του beach volley. Τέλος, κάναμε μία μικρή πεζοπορία στο δασάκι των Αγίων Αποστόλων και παίξαμε στην παιδική χαρά.

c0f0d3da 621d 475f 83b1 be4c2a2cfab57e3ac218 2f42 428e a735 2c658d95f576a5587428 e930 4f54 b636 9f359d8917496cf9d3dc f286 4771 b440 000fda0ff75d984e3c48 c026 4633 ba9b a4e8059b3c0490f30b36 7472 4696 b69e 060adb095e796c3150b5 28b3 407b a1cf 420800969840c11065c0 610f 46e9 b464 5263348b637aa45f542a 4d45 492a 96d3 2c399b7f6bba

ΜΕΡΑ ΔΡΑΣΗΣ -ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΝΑ ΑΓΑΠΑΜΕ, ΝΑ ΦΡΟΝΤΙΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΤΕΤΡΑΠΟΔΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΜΑΣ (Γ΄ Τάξη)

Ένα από τα μέλη του συλλόγου «Η προστασία των ζώων, Χανιά», επισκέφτηκε σήμερα την τάξη μας,  παρέα με τον μικροσκοπικό φίλο της Μιαούλη, την δακτυλόκλουκλά της η οποία ενθουσίασε τα παιδιά. Αρχικά, μας μίλησε  για τους τετράποδους φίλους μας, συγκεκριμένα πώς καταλήγουν από δεσποζόμενα σε αδέσποτα. Μετέπειτα, σε μια συνεχή αλληπίδραση με τα παιδιά, κατέληξαν ότι η ιδιοκτησία ενός ζώου εκτός από τη χαρά που μας προσφέρει, περιλαμβάνει σημαντικές ευθύνες και υποχρεώσεις. Τονίστηκε ότι το ζώο που αποφασίζουμε να υιοθετήσουμε, είναι ένα ακόμα μέλος στην οικογένεια, που χρειάζεται αγάπη, συντροφιά και κτηνιατρική φροντίδα. Αναφέρθηκε στην αναγκαιότητα της στείρωσης όπως του τσιπαρίσματος του κατοικίδιού μας. Μέσα από προσωπικά βιώματα της, η εθελόντρια βοήθησε τα παιδιά να αντιληφθούν την δύσκολη ζωή των αδέσποτων και τους εξήγησε με ποιο τρόπο μπορούμε να βοηθήσουμε όταν γνωρίζουμε για την κακοποίηση ενός ζώου, ενθαρρύνοντας στη συνέχεια τα παιδιά να καταθέσουν κι εκείνα τα δικά τους βιώματα. Είναι πολύ σημαντικό να ενεργοποιείται η ενσυναίσθηση των παιδιών ώστε να αναπτύσσουν σταδιακά θετικές κοινωνικές συμπεριφορές. Για μια ακόμα φορά, το προσπαθήσαμε! Ευχαριστούμε για την πολύτιμη συμβολή!

fotografiko yliko apo thn drash

Μέρα φιλαναγνωσίας (Γ΄ Τάξη)

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΤΗΣ ΚΑΣ ΑΓΓΕΛΑΣ ΜΑΛΜΟΥ, «ΙΓΜΑ Η ΑΝΑΤΟΛΗ»

Τι ευλογία να φιλοξενείς στην τάξη σου ανθρώπους φωτεινούς και δοτικούς όπως η κα Αγγέλα Μάλμου. Σήμερα, μας χάρισε ένα μαγικό ταξίδι μέσα στο χρόνο, αρχικά ξεκινώντας από την δημιουργία και την εξέλιξη της γης, την εμφάνιση της ζωής και μετέπειτα, με την παρουσίαση του βιβλίου της, η ιστορία του οποίου διαδραματίζεται στον ελλαδικό χώρο, 65000 χρόνια πριν. Με τις πολύτιμες γνώσεις της και το αξιοθαύμαστο ταλέντο της στην εξιστόρηση επιστημονικών γεγονότων, την απλότητα και τον παιγνιώδη τρόπο στην αφήγηση των περιπετειών της μικρής ηρωίδας του βιβλίου της, της Ίγμας και των υπόλοιπων μελών της φυλής της που ανήκουν στους Νεάντερταλ, καθώς και της γόνιμης αλληλεπίδρασής της με τα παιδιά, κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον μας για δύο διδακτικές ώρες. Η εικονογράφηση του βιβλίου, φιλοτεχνημένη από την ίδια, τους έδωσε τη δυνατότητα για καλύτερη κατανόηση όσων ακούγονταν και λίγο πριν το τέλος, επιχείρησαν και κατάφεραν να συνθέσουν την ιστορία της Ίγμα.

Οι εκπαιδευτικοί των τμημάτων

Χριστίνα Γρηγοράκη

Αναστασία Μαρτσάκη

PAROYSIASH BIBLIOY igma h Anatolh

Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Μοναστήρι της Αγίας Κυριακής ( Γ’ ΤΑΞΗ)

Τη Δευτέρα 7 Απριλίου οι μαθητές της Γ’ τάξης του σχολείου μας επισκέφθηκαν το Μοναστήρι της Αγίας Κυριακής Βαρυπέτρου, που αποτελεί μετόχι της Ιεράς Πατριαρχικής και Σταυροπηγιακής Μονής Ζωοδόχου Πηγής Χρυσοπηγής Χανίων. Η εκδρομή αυτή θα μείνει αξέχαστη σε όλους μας λόγω της θερμής υποδοχής, της ζεστής φιλοξενίας των μοναχών, οι οποίες προσέφεραν με χαρά σε μαθητές και εκπαιδευτικούς παραδοσιακό ζεστό ψωμί με ελαιόλαδο. Οι μικροί μαθητές είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν εκπαιδευτικό πρόγραμμα στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης κι έπειτα συμμετείχαν σε ομάδες σε παιχνίδια με θέμα την προστασία του περιβάλλοντος & τα έθιμα του Πάσχα.

b3576acd bb32 4153 b95d 532e7e1746792f903ec8 5f78 4d31 9f34 2ea05e069d9b0e589475 15b1 4c76 8ebd 680f20bf52f8fa3b5e76 57d7 430c aaff 504ed060e5c7

Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Γυμνάζομαι για την υγεία μου» (Β΄ Τάξη)

Καθώς οδεύουμε προς το τέλος του προγράμματος Αγωγής Υγείας «Γυμνάζομαι για την Υγεία μου», ξεκινήσαμε από το πρώτο σκαλί μίας σκάλας και τώρα, βήμα βήμα, κατευθυνόμαστε προς το ανώτατο, το πιο ουσιαστικό σκαλοπάτι, εκεί όπου θα έχει επιτευχθεί ο στόχος, θα έχουμε κατακτήσει τη γνώση για τον δραστήριο τρόπο ζωής αλλά και τις συμπεριφορές που οδηγούν σε αυτόν. Από τον Ιανουάριο μέχρι και σήμερα ανά τρεις (3) εβδομάδες ανεβαίναμε, νοερά, ένα ακόμη σκαλοπάτι στη «Σκάλα της Άσκησης», βελτιώνοντας σταθερά τη φυσική μας κατάσταση. Το τελευταίο σκαλί θα το διδαχθούμε στους Αγίους Αποστόλους όπου και θα ολοκληρωθεί το πρόγραμμα αρχές Μαΐου.

Σε κάθε σκαλοπάτι οι μαθητές της Β΄ τάξης διδάσκονταν αρχικά τη θεωρία της εκάστοτε ενότητας, στη συνέχεια συμπλήρωναν ένα φυλλάδιο σχετικά με τις δεσμεύσεις και τους στόχους που έθεταν για την εβδομάδα που ακολουθούσε, εκτελούσαν προαιρετικά στο σπίτι ένα ασκησιολόγιο γυμναστικής αναφορικά με το θέμα που πραγματευόταν η διάλεξη εκείνη την εβδομάδα, ενώ παράλληλα είχαν να κάνουν και ατομική φυσική δραστηριότητα της επιλογής τους. Τέλος έκαναν αυτοαξιολόγηση ελέγχοντας τον βαθμό στον οποίο οι στόχοι τους είχαν επιτευχθεί σε κάθε εβδομάδα.

Κατά την εφαρμογή του προγράμματος έγινε αξιολόγηση της φυσικής κατάστασης των μαθητών, μέσω της Ευρωπαϊκής δέσμης Eurofit, αξιολογήθηκαν επίσης οι συνήθειες και οι γνώσεις σχετικά με την άσκηση. Άλλες δράσεις που έγιναν ήταν η επίσκεψη προπονητή χάντμπολ (κ. Χλωράκης Ευτύχης), η επίσκεψη διατροφολόγου (κ. Φωκάς Γιώργος), η συνεργασία με το Πειραματικό δημοτικό και η επικείμενη εκδρομή μας στους Αγίους Αποστόλους η οποία και θα μας ανεβάσει στο τελευταίο σκαλί.

Οι μαθητές της Β΄ τάξης έδειξαν απίστευτο ενθουσιασμό για το πρόγραμμα από την πρώτη κιόλας στιγμή και συμμετείχαν ενεργά τόσο στη θεωρία όσο και στην πράξη. Υπεύθυνη για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση του προγράμματος είναι η Μανιουδάκη Κατερίνα, εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής, σε συνεργασία με τις δασκάλες της Β΄ τάξης.

 ΘΕΩΡΗΤΙΚO ΜΑΘΗΜΑ72b64a7f 6b93 45c0 b4ca 64e6f3f94d9a 138ec35fa 2097 40eb bd49 f5d0dc88c00f 261672e7f 5821 416f ac55 f167be044bde

6658e388 b339 421a a55b 85d561d99b05 (περισσότερα…)

΄΄ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ΄΄. Όταν τα σχολεία συνεργάζονται με γνώμονα το όφελος των παιδιών (Β΄ Τάξη)

΄΄ΣΥΜΜΑΧΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ΄΄. Όταν τα σχολεία συνεργάζονται με γνώμονα το όφελος των παιδιών (Β΄ Τάξη)

Στα πλαίσια του προγράμματος αγωγής υγείας «Γυμνάζομαι για την υγεία μου και τρέφομαι σωστά», στο σχολείο μας υλοποιήθηκε μία ενδιαφέρουσα συνεργασία με το Πειραματικό δημοτικό της πόλης μας. Μαθητές της Β΄ταξης του Πειραματικού επισκέφθηκαν το σχολείο μας με σκοπό τη συνεργασία σε από κοινού δράσεις.

Οι μαθητές της Χρυσοπηγής παρουσίασαν στους επισκέπτες όλη τη θεωρητική γνώση που αποκόμισαν από το πρόγραμμα με θέμα την άσκηση. Ακολούθησαν βιωματικές και συνεργατικές δραστηριότητες στις οποίες οι μαθητές των δύο σχολείων χωρίστηκαν σε μεικτές ομάδες και συνεργάστηκαν για την εκτέλεση ενός ασκησιολογίου βασισμένου στη θεωρία που είχε προηγηθεί καθώς και αθλητικών δραστηριοτήτων. Ακολούθησε η διαδικασία σερβιρίσματος στον μπουφέ, όπου τα παιδιά απόλαυσαν ένα υγιεινό και ισορροπημένο γεύμα βασισμένο στη μεσογειακή διατροφή.

Ευχαριστούμε θερμά όλους τους γονείς της Β΄ τάξης και τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων που ανταποκρίθηκαν με μεράκι, παρασκευάζοντας τα υγιεινά γεύματα που γέμισαν τον μπουφέ καθώς και όλες τις δασκάλες της Β΄ τάξης για την πολύτιμη συμβολή τους. Ένα μεγάλο ευχαριστώ στην κ. Ειρήνη Βιριράκη (δασκάλα Β1) που ανέλαβε όλη την οργάνωση του υγιεινού γεύματος, την προετοιμασία του χώρου υποδοχής των επισκεπτών, τις ιδέες, το στήσιμο του μπουφέ, πολλά από τα υγιεινά πιάτα καθώς και την οργάνωση της διαδικασίας σερβιρίσματος, στα οποία συνέβαλαν και όλες οι δασκάλες της Β΄ τάξης.

Τέλος ευχαριστούμε θερμά τους επισκέπτες μας από το 7ο Πειραματικό Δημοτικό, κ. Ιωάννα Μητράκου (εκπαιδευτικό Φυσικής Αγωγής), κ. Βλάση Σπαντιδάκη (δάσκαλο της Β΄ τάξης) και κ. Μαρία Ντουντουνάκη (δασκάλα Ένταξης) που ανταποκρίθηκαν στην πρόσκλησή μας με χαρά και συνέβαλαν στη διαμόρφωση αυτού του αναζωογονητικού-γιορτινού κλίματος στο σχολείο μας.

a7f1ebf7 1bae 4870 a374 172ac55c0b61 1cc54168b 9ac6 4bce a5f5 2c4223a95481 1b1ad9787 fa77 4718 812d 3166700f4629dfc3d4a5 997e 46ab bca1 6a07c772c06581d45822 a2ff 4518 bd0b afdf069cd9e6 159c9355f 3299 4d7e aca2 a5d619e8a764 1f028aa67 307d 4bf3 a70d a2d5ea8aeac5 1afe4f8f6 9676 4031 86a7 55a0e0bc7d2d 1cf9f9b0c 4539 4cb3 98fd 8028381ddffa 1a856c168 d40f 4159 b51d d45fb831a43f 27549d1d0 69bd 4656 9966 627503a4a882

Συγκέντρωση τροφίμων για τον «Συνάνθρωπο»

Μεγάλο ήταν το ενδιαφέρον των μαθητών του σχολείου μας ως προς το να ενισχύσουν τη δράση και το φιλανθρωπικό έργο της Ομάδας Στήριξης «Συνάνθρωπος», μίας εθελοντικής οργάνωσης που βασίζεται σε δωρεές, προσφορές και διοργάνωση δράσεων-εκδηλώσεων προκειμένου να ενισχύσει ευάλωτες ομάδες. Ενόψει των εορτών του Πάσχα στο σχολείο μας συγκεντρώθηκε μεγάλος όγκος τροφίμων μακράς διάρκειας προκειμένου να ενισχυθούν τέτοιες πρωτοβουλίες, που εντείνουν το αίσθημα της αλληλεγγύης και της προσφοράς. Ένα μεγάλο ‘’ΜΠΡΑΒΟ’’ στους μαθητές μας που δείχνουν πάντα έμπρακτα την ενεργό συμμετοχή τους σε ανάλογες δράσεις.

bffc47ec 625d 431f 8600 3ad43caa4f13 b82e1310 e54a 4471 a86f bcf5b5a36b42

Ενημέρωση για το Θέμα των Αδέσποτων Ζώων από τον Δήμο Χανίων (Δ΄ Τάξη)

Μία ενδιαφέρουσα και ωφέλιμη ενημέρωση πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας σχετικά με το θέμα των αδέσποτων ζώων από το Τμήμα Αγροτικής Οικονομίας και Ανάπτυξης του δήμου Χανίων που ασχολείται με τα αδέσποτα ζώα. Ο αντιδήμαρχος Χανίων κ. Νικηφοράκης Ιωάννης, η κ. Μαυροματάκη Μαρία εκπαιδεύτρια  σκύλων και περισυλλογέας του Δήμου Χανίων και Πλατανιά καθώς και η κ. Ειρήνη Καψανάκη κτηνίατρος, μίλησαν στους μαθητές της Δ΄ τάξης σχετικά με τις δράσεις που αφορούν στα αδέσποτα, όπως η περισυλλογή, η περίθαλψη, η σίτιση και η  διαδικασία υιοθέτησης.

Σκοπός αυτής της παρουσίασης ήταν  να ευαισθητοποιηθούν οι μαθητές σχετικά με αυτό το σημαντικό κοινωνικό ζήτημα, να κατανοήσουν ότι τα ζώα είναι έμβια όντα με τα οποία θα πρέπει να συνυπάρχουμε αρμονικά και να τα φροντίζουμε. Ευχαριστούμε πολύ τους ομιλητές μας που μας βοήθησαν να αποκτήσουμε θετικότερες στάσεις ως προς τη φιλοζωία.

d2146bac 865f 4702 99a5 764c2d024fc080f4a810 3b4a 4438 abb8 23b37e6d3e93 1e4808034 521f 4d67 ad27 6674ce1e4edbc3cfa687 01f6 4302 b1c1 617b951faf5938d296af 125d 4007 90f6 0c4e02b69a35c9b97725 98b0 439f b575 0054c41667aa

Σχολικοί Αγώνες Ποδοσφαίρου (ΣΤ΄ Τάξη)

Λίγες ημέρες πριν το κλείσιμο των σχολείων για τις διακοπές του Πάσχα διεξήχθησαν οι σχολικοί αγώνες ποδοσφαίρου. Οι μαθητές της Στ’ τάξης του σχολείου μας συμμετείχαν με μεγάλο ενθουσιασμό καθώς επρόκειτο για ένα αθλητικό γεγονός που περίμεναν ολόκληρη τη χρονιά.

Η απόδοσή τους ήταν εξαιρετική, κάνοντας αποκλειστικά νίκες σε όλα τα ματς στα οποία συμμετείχαν. Όμως πέραν αυτού, καθώς οι σχολικοί αγώνες γίνονται στα πλαίσια του φίλαθλου πνεύματος, του ευ αγωνίζεσθαι και της συμμετοχής, τα παιδιά μας φάνηκε να ενστερνίζονται και να εφαρμόζουν έμπρακτα αυτές τις αξίες και τα ιδανικά του αθλητισμού.

Τέλος θα θέλαμε να τους εκφράσουμε πολλά συγχαρητήρια για τη συμμετοχή τους στους φετινούς σχολικούς αγώνες, καθώς σε όλες τις διοργανώσεις στις οποίες συμμετείχαν επέδειξαν πέρα από την αγωνιστικότητά τους, συνέπεια και καλή συμπεριφορά ακολουθώντας όλες τις οδηγίες που τους δόθηκαν, σε όλους τους αγώνες.31581052 2fb4 4f86 b51f 1c24b7ba994c

4b1a729e 46a7 49c8 b9d1 f1e937a49c546a0445d0 229e 4807 88af a766b962c26fe6702890 357d 4a27 8118 30e468577be9d42c22f0 b300 49a5 9536 87ebd1f32fae