Τα κάλαντα της άνοιξης

Στο μάθημα της Μουσικής οι μαθητές διδάχτηκαν τα “Κάλαντα της άνοιξης”. Μετά οι μαθητές της Γ΄ και Δ΄ τα τραγούδησαν.

Τα κάλαντα της άνοιξης

Χελιδονάκι πέταξε, βρήκε πύργο κι έκατσε

και γλυκοκελάηδησε Μάρτη, Μάρτη μου καλέ (δις)

Μάρτη, Μάρτη μου καλέ και Φλεβάρη φοβερέ

κι αν χιονίσεις κι αν φλεβίσεις

πάλι άνοιξη θ΄ ανθίσεις

τα πουλάκια κελαηδούν, τα δεντράκια φυλλανθούν.

 

 

Οι κακουλίκες

Η κακουλίκα ήταν μια μορφή σαΐτας που φτιαχνόταν από ένα φύλλο τετραδίου, στο κάτω μέρος κοβόταν με ψαλίδι η ουρά και στη μέση δενόταν με λεπτή κλωστή. Τα παιδιά τρέχοντας προσπαθούσαν να “πετάξουν” ψηλά τις κακουλίκες, με τη βοήθεια του ανέμου. Φτιαχνόταν συνήθως από παιδιά που δυσκολεύονταν να φτιάξουν χαρταετό.

Στη “Φάρμα Ηλείας” και στο “Νίκας”

Την Πέμπτη 26 Φεβρουαρίου οι Α΄, Β΄ και Δ΄ τάξεις του σχολείου μας επισκέφθηκαν δύο παραγωγικές επιχειρήσεις του νομού μας. Στην αρχή πήγαμε στο εργοστάσιο παραγωγής γαλακτοκομικών προϊόντων “Φάρμα Ηλείας”, στα Καβάσιλα. Εκεί μας ενημέρωσαν για τη λειτουργία του εργοστασίου και την παραγωγή των προϊόντων καθώς και  για τη διαδικασία της παστερίωσης του γάλακτος. Στη συνέχεια μας κέρασαν  σοκολατούχο γάλα και κρέμες. Γράψαμε και τις εντυπώσεις μας στο βιβλίο του εργοστασίου. Στο τέλος μας έδωσαν  φυλλάδια. Μετά πήγαμε στο εργαστήριο ζαχαροπλαστικής “Νίκας” στη Γαστούνη. Είδαμε τον καρπό του κακαόδεντρου από το οποίο βγαίνει το κακάο. Μάθαμε πώς γίνεται η σοκολάτα, πώς επεξεργάζεται και πώς διατηρείται. Δοκιμάσαμε κομμάτια σοκολάτας και μετά καθίσαμε στον εξωτερικό χώρο. Εκεί υπήρχε μια παιδική χαρά όπου παίξαμε και διασκεδάσαμε.

Εξάσκηση στις καταλήξεις ουσιαστικών και ρημάτων (γραμματική Α΄ τάξης)

Τα παρακάτω παιχνίδια αποτελούν μια καλή ευκαιρία για εξάσκηση και επανάληψη στους γραμματικούς κανόνες που διδάχθηκαν οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α’ τάξης τις τελευταίες μέρες!

 

Πανελλήνια Ημέρα Φιλάθλου

Η γιορτή της Τσικνοπέμπτης

Η Τσικνοπέμπτη είναι η Πέμπτη της δεύτερης (Κρεατινής) εβδομάδας του Τριωδίου. Κατά την Κρεατινή εβδομάδα, η ορθόδοξη παράδοση, σεβόμενη τις νηστείες της Τετάρτης και της Παρασκευής, τοποθέτησε ανάμεσά τους, την Πέμπτη δηλαδή, μια ημέρα εκτόνωσης με «τσίκνισμα» και κραιπάλη.

Λέγεται Τσικνοπέμπτη ή…Τσικνοπέφτη γιατί αυτήν την Πέμπτη, σύμφωνα με την παράδοση, σε πολλά μέρη της Ελλάδας, έλιωναν το λίπος από τα χοιρινά, ενώ παρέες συγκεντρώνονταν στα σπίτια για να ψήσουν κρέας, να το τσικνίσουν δηλαδή. Η προέλευση του εθίμου μάλλον ανάγεται στις βακχικές γιορτές των αρχαίων Ελλήνων αλλά και των Ρωμαίων, που επιβίωσαν με παραλλαγές μέχρι και τα χριστιανικά χρόνια. Η πολυφαγία και πολυπιοτία, χαρακτηριστικά της συγκεκριμένης ημέρας, θυμίζουν πρακτικές που σχετίζονται με την ευφορία της γης και που, όταν συνδυάζονται με την χριστιανική παράδοση, σημαίνουν την προετοιμασία για τη σαρανταήμερη νηστεία (Σαρακοστή) πριν το Πάσχα.

Το έθιμο αυτό γιορτάστηκε και φέτος στο σχολείο μας. Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων από το πρωί άρχισε τις ετοιμασίες για το ψήσιμο. Οι μαθητές το πρωί έκαναν διάφορες κατασκευές και ζωγραφιές σχετικές με το έθιμο της Τσικνοπέμπτης και τις Απόκριες. Στη συνέχεια μοιράστηκαν σε όλους σουβλάκια και αναψυκτικά. Η μουσική από το πρωί δονούσε τον αέρα. Το κέφι ανέβαινε και ξεκίνησε ο χορός. Οι μαθητές, γονείς και δάσκαλοι χόρεψαν με αποκριάτικα τραγούδια. Ακολούθησαν οι παραδοσιακοί χοροί, καλαματιανά, τσάμικα, νησιώτικα, ηπειρώτικα κ.λ.π. Ακολούθησαν και ζεϊμπέκικα όπου οι μαθητές και μαθήτριες έδειξαν το ταλέντο τους.

Στο γλέντι συμμετείχαν και τα μικρά παιδιά του Νηπιαγωγείου. Αφού έφαγαν τα σουβλάκια τους, ήπιαν τα αναψυκτικά τους και μετά χόρεψαν.

Ευχαριστούμε θερμά για την προσφορά τους: Τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας, τον Πρόεδρο της Δημοτικής κοινότητας Χαβαρίου, τον Πολιτιστικό Σύλλογο Χαβαρίου “ο Διόνυσος”, τον Σύλλογο Γυναικών Χαβαρίου, το κρεοπωλείο Σταυρούλιας Βασίλειος στο Χάβαρι, τον γονέα Κουτρουμπή Ιωάννη και την αλυσίδα σουπερμάρκετ Σκλαβενίτη.  Καλες Απόκριες!!!!!

Αυτοσχεδιασμοί από την Δ΄ τάξη

Οι μαθητές της Δ΄ τάξης διδάχτηκαν στ0 μάθημα της Γλώσσας για το θέατρο, τις θεατρικές παραστάσεις και τα θεατρικά κείμενα. Θέλοντας να δείξουν αυτά που έμαθαν, αυτοσχεδίασαν διάφορα θεατρικά παιχνίδια. Στο μάθημα της Θεατρικής Αγωγής παρουσίασαν τους θεατρικούς αυτοσχεδιασμούς και διασκέδασαν.

Δραστηριότητες κατανόησης για την οργάνωση συλλογών (Μονάδες-Δεκάδες) Α’ τάξη

Οι παρακάτω δραστηριότητες προσφέρονται για την καλύτερη κατανόηση σχετικά με την οργάνωση συλλογών για τους αριθμούς μέχρι το 50. Μέσω αυτών οι μαθητές μπορούν να παρατηρούν και να ταξινομούν αντικείμενα, εισάγοντάς τους σταδιακά στη λογική των Μονάδων και των Δεκάδων.

https://users.sch.gr/sjolltak/moodledata/ataksi/mathimatika/oi_dekades/story_html5.html