THE POLAR EXPRESS

THE POLAR EXPRESS

Ένας κοινωνικός άθλος που ξεπέρασε ακόμη και την πιο φιλόδοξη προσδοκία. Το Πολικό Express  πέρασε από το σχολείο μας προσφέροντας ένα  υπέροχο ταξίδι στους μικρούς και μεγάλους επιβάτες του στη μαγική χώρα των Χριστουγέννων.

Το ταξίδι πραγματοποιήθηκε με την άψογη συνεργασία όλων των τοπικών συλλόγων  των δύο χωριών Αναρράχης και Εμπορίου μιας και το σχολείο μας είναι σχολικό κέντρο και φιλοξενεί μαθητές από τα χωριά αυτά. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι σχέσεις μεταξύ των χωριών αυτών που είναι σχεδόν ενωμένα , παραδοσιακά δεν είναι και οι καλύτερες. Ήταν η πρώτη φορά που  συνυπήρξαν και συνεργάστηκαν  κάτω από την ασφαλή ομπρέλα του σχολείου. Το Κοινωνικό Σχολείο ήταν πια πραγματικότητα.

Πρωταγωνιστικό ρόλο έπαιξαν οι δάσκαλοι, ο διευθυντής, οι νηπιαγωγοί και οι μαθητές της σχολικής μονάδας.

Είχαν την ιδέα, δούλεψαν πάνω σε αυτή οργανώνοντας  εννέα παιγνιώδης και ευφάνταστες δραστηριότητες, διακοσμώντας τον χώρο και μετατρέποντας το σχολείο σε παραμύθι. Στη συνέχεια  πέτυχαν τη συνεργασία με όλους τους τοπικούς φορείς μοιράζοντας ρόλους και αρμοδιότητες με απόλυτο σεβασμό στην αρχή της δημοκρατίας, τις ικανότητες και τα ενδιαφέροντα καθενός.

Εννιά βαγόνια, εννιά δραστηριότητες, εννιά σφραγιδούλες επιβράβευσης και στο τέλος στη μηχανή του τρένου η μεγάλη έκπληξη. Ο Άγιος Βασίλης που πρόσφερε δωράκια στους μικρούς ταξιδιώτες. Οι ‘’Σταθμάρχες’’, τα Ξωτικά και οι Καλικάντζαροι ήταν οι πολύτιμοι βοηθοί των επιβατών του Πολικού Express.  Το εργαστήρι και το ταχυδρομείο του Αϊ- Βασίλη, το δέντρο των ευχών, οι μαγικές ιστορίες, νοστιμομαντέματα, zumba party, βρες το στόχο, κουτσομπολιό ήταν οι δοκιμασίες που φιλοξενήθηκαν στα βαγόνια του τρένου. Στο σταθμό οι επιβάτες βρήκαν ένα ζεστό και φιλόξενο περιβάλλον και οι μικροί ταξιδιώτες το αγαπημένο face painting.

 

Συνεργαζόμενοι φορείς:

 

  • Σύλλογος Εκπαιδευτικών του 1ου Δημοτικού και του Νηπιαγωγείου Μουρικίου.
  • Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 1ου Δημοτικού και Νηπιαγωγείου Μουρικίου.
  • Εθελοντική Ομάδα Νέων Εμπορίου.
  • Σύλλογος Νέων Αναρράχης.
  • Σύλλογος Γυναικών’’ Άγιος Μηνάς’’ Εμπορίου.
  • Σύλλογος Ποντίων Αναρράχης.

Στην ομάδα των εθελοντών  μπήκαν γονείς μαθητών, δασκάλες χορού και φίλοι  που δήλωσαν συμμετοχή. Κι ο κύκλος όλο και μεγάλωνε και μαζί του ο ενθουσιασμός.

Συνολικά συμμετείχαν πενήντα ένας (51) εθελοντές.  Στο τρένο επιβιβάστηκαν διακόσια εβδομήντα  (270) παιδιά . Συνολικά περίπου εφτακόσιοι (700) ήταν οι επιβάτες.

Ακόμη ακούω τον ήχο της σφυρίχτρας από τους σταθμάρχες που οδηγούσαν τις ομάδες των παιδιών και των ενηλίκων στις δραστηριότητες.

Τις λεπτομέρειες μπορείτε να διαβάσετε  όπως τις παρουσίασε ο τοπικός τύπος.

Πρόγραμμα φιλαναγνωσίας στο eTwinning

“Διαβάζοντας παιδική λογοτεχνία δημιουργούμε αφίσες με χιούμορ”

Το πρόγραμμα φιλαναγνωσίας που υλοποιήσαμε τη φετινή χρονιά με τους μαθητές της ΣΤ τάξης αφορά την ανάγνωση  βιβλίων με θέμα το χιούμορ. Τα παιδιά μετά την ανάγνωση παρουσίασαν τα βιβλία τους με ποικίλες δραστηριότητες, έφτιαξαν  αφίσες  και επιδόθηκαν στη δημιουργική γραφή. Κύριος σκοπός μας ήταν η απόλαυση της ανάγνωσης σε ομάδες και το μοίρασμα εμπειριών με άλλα σχολεία μέσω του eTwinning.  Απολαύσαμε την ανάγνωση και ζήσαμε εμπειρίες μοναδικές!!!!

Ευχόμαστε στα εκτάκια μας καλή συνέχεια στο δικό τους ταξίδι παρέα πάντα με ένα καλό βιβλίο!!!

Στους παρακάτω συνδέσμους μπορείτε να δείτε δείγμα των εργασιών μας:

Η απόλαυση της ανάγνωσης Εδώ

Οι αφίσες μας

Τα χαϊκού μας

Δημιουργία βίντεο για την απόλαυση της ανάγνωσης

Μαραθώνιος ανάγνωσης 

Ηχητικά αποσπάσματα από τους μαθητές μας

Η εκδήλωση με τίτλο Μαραθώνιος ανάγνωσης πραγματοποιήθηκε στις 9 Ιουνίου στο φυσικό χώρο του 1ου Δημοτικού Σχολείου Μουρικίου, όπου υποδεχθήκαμε με μεγάλη μας χαρά την ομάδα του 10ου Δημοτικού Σχολείου Πτολ/δας. Αν και πρόθεσή μας ήταν εκείνη την μέρα να συναντηθούμε και τα 3 σχολεία μέσω e Twinning live δυστυχώς δεν τα καταφέραμε, αφού εκείνη την ημέρα  ανακοινώθηκε τελευταία στιγμή ότι θα είχαμε διακοπή ρεύματος και  επιπλέον το σχολείο των Πεύκων θα πήγαινε εκδρομή. Αυτήν την εκδήλωση 3 φορές την είχαμε σχεδιάσει κι όλο την ακυρώναμε λόγω εκτάκτων γεγονότων…

Ευτυχώς  τα παιδιά των δύο σχολείων κατάφεραν να γνωριστούν κι από κοντά , μετά από τόση αγωνία και περιπέτεια συμμετέχοντας στο τρελό τρελό παιχνίδι “καταζητείται” που μας ενθουσίασε όλους μικρούς και μεγάλους!!! Τι έκπληξη όταν είδαμε την ομάδα του 10ου να μπαίνει στην τάξη μας με τα πορτρέτα που σχεδιάσαμε καρφιτσωμένα στο στήθος !!! Και τότε κάθε καλλιτέχνης άρχισε να ψάχνει το έργο του, μέχρι που έργα και δημιουργοί έγιναν όλοι μια ομάδα χαρούμενη!!!

Έπειτα, στην υπέροχη “σοκολατένια” βιβλιοθήκη μας τα παιδιά διάβασαν αγαπημένα αποσπάσματα, ενώ οι μαθητές του 10ου μας έκαναν να γελάσουμε με την ψυχή μας, όταν άρχισαν να διαβάζουν ο καθένας με τον δικό του χαρακτηριστικό  αστείο ύφος,  νυσταγμένα,  τουρτουρίζοντας,  με αγγλική προφορά κ. ο.κ. Ήταν όλοι εξαιρετικοί και μοναδικοί !!!

Στη συνέχεια, δημιουργήσαμε από κοινού το λογότυπο του έργου μας, στο οποίο προσθέσαμε ζωγραφιές που μας έστειλαν τα παιδιά του σχολείου των Πεύκων,  έτσι ώστε να έχουμε ένα αποτέλεσμα κοινής συνεργασίας και των τριών σχολείων. Είδαμε  όλες τις αφίσες που φτιάξαμε, τις σχολιάσαμε, μιλήσαμε για το μήνυμα που μεταφέρουν και για  τα σλόγκαν αν είναι εύστοχα  ή όχι.

Βγήκαμε από την βιβλιοθήκη κρατώντας στα χέρια μας τα καραβάκια της ποίησης που θα συνεχίζουν για πολύ ακόμη να μας συντροφεύουν …

Έπειτα φυτέψαμε στην αυλή του σχολείου μας τους βασιλικούς που μας χάρισαν. Το άρωμά τους θα μας θυμίζει τις αξέχαστες στιγμές που ζήσαμε διαβάζοντας βιβλία και μοιράζοντας τις εμπειρίες μας!!!

Ακολούθησε ένα μικρό παρτάκι και ξεφάντωμα στην τάξη μας και μετά φύγαμε όλοι μαζί για έναν περίπατο στο χωριό, παιχνίδι στο καστανόδασος και ανάγνωση κάτω από τα δέντρα!!!  Περάσαμε υπέροχα!!!

Τελικά, η ανάγνωση δεν είναι μόνο διάβασμα!!!  Είναι ένα  ταξίδι που μας οδήγησε σε μια χώρα  φανταστική, όπου βασιλεύουν η  απόλαυση , το γέλιο , η χαρά και το παιχνίδι . Μακάρι το ταξίδι αυτό να κρατήσει για πάντα !!!

 

Τα παιδιά, όπως προαναφέρθηκε, στην εκδήλωση αυτή διάβασαν  αποσπάσματα από αγαπημένα βιβλία και έγιναν οι μικροί μας αφηγητές. Για να ακούσετε τα  αποσπάσματα αυτά πηγαίνετε στον παραπάνω σύνδεσμο με τίτλο : Μαραθώνιος ανάγνωσης.

 

ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ!!!!!!

Την Τετάρτη 15/6/2016, σε ένα πανέμορφο περιβάλλον δίπλα στο σχολείο μας πραγματοποιήσαμε την  καλοκαιρινή αποχαιρετιστήρια  εκδήλωση μας. Διασκεδάσαμε με τα καλοκαιρινά   παιχνίδια που ετοίμασαν για μας ο κύριος Κώστας και η κυρία Πετρούλα, γελάσαμε ,χορέψαμε, τραγουδήσαμε αλλά και συγκινηθήκαμε με την παρουσίαση της ΣΤ΄ τάξης.  Ραντεβού τον ερχόμενο Σεπτέμβρη……

Καλό  καλοκαίρι!!!!!!

Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Δίον Κατερίνης

Η εκδρομή μας φέτος θα έχει προορισμό την Κατερίνη , όπου θα επισκεφτούμε το αρχαίο θέατρο Δίου για να παρακολουθήσουμε τις  “Όρνιθες” του Αριστοφάνη και στη συνέχεια θα περπατήσουμε στους δρόμους του Αρχαιολογικού χώρου κάνοντας ένα ταξίδι στο μακρινό παρελθόν . Όλοι αύριο θα είμαστε εκεί, μικροί και μεγάλοι, από την Α ως τη ΣΤ τάξη !!!! Καλά να περάσουμε!!!

Για να κάνετε περιήγηση στον αρχαιολογικό χώρο του Δίου κάντε κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο http://www.ancientdion.org/

Για να μάθετε περισσότερες πληροφορίες  δείτε το βίντεο :

8 Μαΐου. Ημέρα της μητέρας!!!!

Αφιερωμένο σε όλες τις μανούλες των μικρών μας μαθητών!!!

  • “Τη στιγμή που γεννιέται ένα παιδί , γεννιέται μαζί και η μητέρα. Δεν υπήρχε πριν. Η γυναίκα υπήρχε, αλλά η μητέρα, όχι. Η μητέρα είναι κάτι εντελώς νέο.” Rajneesh.
  • Η μάνα δεν είναι ένα πρόσωπο για να στηρίζεσαι πάνω του, αλλά εκείνη που σε βοηθάει να μη χρειάζεσαι στηρίγματα.” Dorothy Canfield Fisher.
  • “Ω! Την αγάπη της μάνας δεν την ξεχνά κανείς!” Victor Hugo.
  • “Κι ένα τέταρτο μητέρας αρκεί για δέκα ζωές, και πάλι κάτι θα περισσέψει που να το ανακράξεις σε στιγμή μεγάλου κινδύνου.” Οδυσσέας Ελύτης.

 

 

 

Εκπαιδευτική επίσκεψη

 

20160415_091205

 

Πατήστε πάνω στην εικόνα

 

 

20160415_104052Την Παρασκευή 15 /4 οι μαθητές της Α΄ και της Β΄ τάξης  του Δημοτικού  καθώς και τα παιδιά του Νηπιαγωγείου μας μαζί με τις δασκάλες τους επισκεφτήκαμε  την Πυροσβεστική Υπηρεσία Πτολεμαΐδας.   Εκεί  τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν άμεσα από τους έμπειρους πυροσβέστες του σταθμού για τη συνεισφορά και το ρόλο της πυροσβεστικής υπηρεσίας, τα μέτρα πρόληψης και αντιμετώπισης πυρκαγιάς.Επίσης ενημερώθηκαν για τα είδη των πυροσβεστήρων, τη στολή τους και τα μέσα πυρόσβεσης. Συνεχίστε την ανάγνωση »

Το Λαογραφικό Μουσείο της Δ΄τάξης

20160317_080801    Η τάξη μας πραγματοποίησε την Πέμπτη 17 του Μάρτη τα εγκαίνια του Λαογραφικού Μουσείου της Δ΄ τάξης. Η ιδέα να δημιουργήσουμε ένα μικρό μουσείο μέσα στην αίθουσά μας ενθουσίασε όλα τα παιδιά . Φέραμε τα εκθέματα με την βοήθεια των παππούδων και των γιαγιάδων . Πιστόλες και μαχαίρια από τα παλιά χρόνια ,παραδοσιακά υφαντά και πολλά άλλα εκθέματα ομόρφυναν την τάξη μας .Μιλήσαμε για τους ρόλους των ανθρώπων σ’ ένα μουσείο, ετοιμάσαμε προσκλήσεις και ζωγραφίσαμε εισιτήρια . Διαμορφώσαμε  κατάλληλα την αίθουσά μας και υποδεχτήκαμε όλες τις τάξεις του σχολείου  καθώς και τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας .   Περάσαμε τέλεια ………όλα ήταν μαγικά.

DSC02444

 

 

 

 

 

20160317_080815

 

20160317_101731

 

 

 

 

20160317_080830        20160317_101141

Η Σχολική μας γιορτή

Την Πέμπτη το πρωί 24/3 πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας εκδήλωση  αφιερωμένη στην επέτειο της 25ης Μαρτίου. Οι μαθητές και μαθήτριες της ΣΤ τάξης έπαιξαν πρώτα ένα χιουμοριστικό σκετς και στη συνέχεια παρουσίασαν ένα μέρος από την  “Καντάτα Ελευθερίας” του Χρήστου Λεοντή. Ένα μουσικό αφιέρωμα εμπνευσμένο από τα έργα του Ρήγα Φεραίου, του Διονύσιου Σολωμού και του Μακρυγιάννη. Τρεις σημαντικές προσωπικότητες της ιστορίας μας με κοινή συνισταμένη την ιδέα της ελευθερίας και τον αγώνα για εθνική ανεξαρτησία.

Το Μεσολόγγι προβάλλει σαν φωτεινό ορόσημο και θα εμπνέει πάντα κάθε αγώνα για ελευθερία και ανθρώπινη αξιοπρέπεια. Χάθηκε ένας τόπος μικρός, αλλά απόμεινε ακέραιος ο άνθρωπος. Οι αληθινοί νικητές, σύμφωνα με τον Διονύσιο Σολωμό, δεν είναι οι πιο ισχυροί σε υλικά μέσα , αλλά αυτοί που ελεύθερα θυσιάστηκαν για έναν δίκαιο σκοπό. Αυτό είναι το διαχρονικό μήνυμα που άφησε το Μεσολόγγι όχι μόνο στο έθνος μας  αλλά και σε ολόκληρη την οικουμένη.

“Τοιουτοτρόπως από τη μικρότητα του τόπου, ο οποίος παλεύει με μεγάλες ενάντιες δύναμες, θέλει έβγουν οι Μεγάλες Ουσίες    Σολωμός

Το πρόγραμμα της γιορτής μας

 

2016-03-26_1126

 

 

 

 

 

 

20160324_092916b

 

 

 

20160324_092827b

 

 

 

20160324_093450b

20160324_093532b

 

 

 

 

20160324_093131b

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Αν θέλετε να γνωρίσετε καλύτερα όλο το έργο δείτε το παρακάτω βίντεο:

Ευχαριστούμε τους μαθητές της Ε τάξης , Λευτέρη και Παναγιώτη , για την συμμετοχή τους στη γιορτή μας

Ευχαριστούμε τους μαθητές της Ε τάξης , Λευτέρη και Παναγιώτη , για την συμμετοχή τους στη γιορτή μας

 

 

 

20160324_092849b

Σοκολατόσπιτο ή Βιβλιοθήκη; Ή και τα δύο;

Σοκολατόσπιτο ή Βιβλιοθήκη; Ή και τα δύο; 

Δεν χορταίνουμε να το βλέπουμε !!! Ευχαριστούμε ιδιαίτερα την Αθηνά Κούση που με προθυμία ανέλαβε να μετατρέψει σε σοκολατόσπιτο την είσοδο της βιβλιοθήκης μας….τα παιδιά ξετρελάθηκαν…κι εμείς περισσότερο…η απόλαυση της ανάγνωσης απογειώνεται με όλες τις αισθήσεις!!!


Συνεχίστε την ανάγνωση »

Η Χριστουγεννιάτικη γιορτή μας.

 

Η χριστουγεννιάτικη γιορτή του Σχολείου μας πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 23 Δεκεμβρίου 2015 με επιτυχία, χάρη στην άψογη  συμμετοχή των μαθητών μας!

Οι μαθητές της Πρώτης και της Δευτέρας τάξης  μαζί με τις δασκάλες τους Γουγούση Πετρούλα και Μαυροπούλου Γενοβέφα ανέλαβαν και οργάνωσαν κατά άριστο τρόπο την χριστουγεννιάτικη γιορτή του Σχολείου μας. Τους συγχαίρουμε , όπως και τους μαθητές της Έκτης τάξης και την δασκάλα τους Σαουλίδου Νίνα  που μετείχαν στην χορωδία .