T4E: EU explorers/ eTwinning 2020-2021

0

Συγγραφέας: ΓΟΥΛΑ ΜΑΡΙΑ | Κατηγορία e-Twinning | , στις 19-08-2021

Το έργο μας επικεντρώνεται στην Ευρωπαϊκή Ένωση, την παραγωγή ψηφιακού υλικού μέσα από τη συνεργασία και την αλληλεπίδραση των μαθητών και των εκπαιδευτικών όλων των συνεργαζόμενων σχολείων.

Με αφορμή υλικό στα μαθήματα της Γεωγραφίας, της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής, και των Αγγλικών, οι μαθητές συλλέγουν πληροφορίες και παράγουν υλικό για την Ευρωπαϊκή Ένωση. Αναλαμβάνουν αρχικά τον ρόλο του «διαδικτυακού εξερευνητή» και στη συνέχεια του δημιουργού ψηφιακού υλικού και ανταλλάσσουν/μοιράζονται με τους μαθητές των άλλων σχολείων που συμμετέχουν στο έργο πληροφορίες. Όλοι μαζί συνεργάζονται για την συγκέντρωση και την παρουσίαση του υλικού σε συνεργατικές πλατφόρμες. Τελικός στόχος είναι η παρουσίαση των χωρών της ΕΕ, της ιστορίας της και των αξιών που πρεσβεύει η ΕΕ, σε προσβάσιμες από όλους εφαρμογές με τρόπο κατανοητό και ευχάριστο για μαθητές Δημοτικού.

Το έργο μας είναι δημόσιο και μπορείτε να ξεφυλλίσεται τις ψηφιακές σελίδες του στην ηλεκτρονική διεύθυνση

https://twinspace.etwinning.net/132569/home

 

ΠΡΩΤΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ 1ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΜΟΥΡΙΚΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟ 1ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΟΥΡΙΚΙΟΥ!

0

Συγγραφέας: ΓΟΥΛΑ ΜΑΡΙΑ | Κατηγορία ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ | , στις 06-11-2020

Η Δυτική Μακεδονία για ακόμη μια χρονιά με πολλές πρωτιές στη ρομποτική!

1ο Νηπιαγωγείο Μουρικίου με την κ. Ευγενία Κατσάλη και τα υπέροχα νήπια και προνήπια! Τίτλος έργου: SAVE ME……STEAM

1ο Δημοτικό Σχολείο Μουρικίου με τις κ. Γούλα Μαρία,  κ.  Μαυροπούλου Γενοβέφα  και  τους απίθανους μαθητές της Β΄ και Γ΄  Δημοτικού ! Τίτλος έργου: Διόσκουροι

Ο όμιλος ρομποτικής Μικροί Χάκερ του Πειραματικού σχολείου Φλώρινας με τον κ. Γιάννη Αρβανιτάκη! Τίτλος έργου: Enviroment-gets-social.

Πρώτευσαν σε νηπιαγωγεία, δημοτικά και γυμνάσια στον πανελλήνιο διαγωνισμό  Εκπαιδευτικής Ρομποτικής της ΕΛΛΑΚ!

Στα  project  ΣΤΕΑΜ που υλοποιήσαμε,  πρωταγωνιστές είναι οι μαθητές/τριες! Εργάστηκαν με βιωματικό, παιγνιώδη κι επιστημονικό τρόπο. Από τη σύλληψη της ιδέας ως την ολοκλήρωση της πρότασης. Στόχος, να συμβάλουν στην αντιμετώπιση του προβλήματος της Κλιματικής Αλλαγής που αντιμετωπίζει ο πλανήτης Γη με τη χρήση της τεχνολογίας, ρομποτικές κατασκευές και δημιουργία κώδικα σε προγραμματιστικά περιβάλλοντα. Κατάφεραν να επιλύσουν πραγματικά προβλήματα . Οι προτάσεις τους μπορούν να βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στον πλανήτη μας.

Συμπαραστάτες σε κάθε προσπάθεια και πρωτοβουλία είναι οι γονείς των μαθητών/τριών μας.

Καθοριστικό ρόλο στην υλοποίηση των προγραμμάτων διαδραμάτισαν οι  τοπικές επιχειρήσεις με την άριστη συνεργασία τους: «Ζωοτροφές Αναρράχης» του κ. Μυλωνά Βελισσάριου και «Διοσκουρίδης» /Εργοστάσιο Αρωματικών και Φαρμακευτικών Φυτών του κ. Τζιμίκα Στέργιου.

Μπορείτε να δείτε τα Αποτελέσματα και τις αξιόλογες εργασίες όλων των ομάδων που διακρίθηκαν στον σύνδεσμο που ακολουθεί.

3ο ΒΡΑΒΕΙΟ 2020

0

Συγγραφέας: ΓΟΥΛΑ ΜΑΡΙΑ | Κατηγορία ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ | , στις 06-11-2020

Η Ομάδα Spring Robot  της Β΄ Δημοτικού του σχολικού έτους 2019-2020 κατέκτησε τη 3η θέση στον Πανελλήνιο Διαδικτυακό Διαγωνισμό με Διεθνή Συμμετοχή της WRO HELLAS » ΧΟΡΕΎΟΝΤΑς ΤΗΝ ΑΝΟΙΞΗ»

 

Αφιερώνουμε τον ρομποτικό χορό μας στους γιατρούς και τους νοσηλευτές όλου του πλανήτη γιατί χάρη στο δικό τους αγώνα θα καταφέρει να έρθει η ΑΝΟΙΞΗ και η ελπίδα στις ψυχές όλων των ανθρώπων! Έναυσμα η αναφορά ενός μαθητή που ανήκει στους spring robots για τον παππού του – εθελοντή γιατρό που κατά τη διάρκεια της καραντίνας αποφάσισε να εργαστεί στο νοσοκομείο της περιοχής μας! Μετά από διαδικτυακές συναντήσεις, συζητήσεις και έρευνα για τον εθελοντισμό και την μεγάλη προσφορά του τομέα υγείας στις δύσκολες μέρες που περάσαμε άνθισε η ιδέα να στείλουμε μήνυμα αλληλεγγύης μέσα από τον χορό των ρομποτικών χορευτών μας! Στόχος μας να χορέψουν μαζί με τα πρωτότυπα ρομπότ μας όλοι οι άνθρωποι ,ξορκίζοντας τον κορονοϊό, όπου κι αν βρίσκονται λέγοντας ένα μεγάλο ευχαριστώ στο ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό και να ανθίσει το χαμόγελο της αισιοδοξίας μαζί με τον χορό της Άνοιξης που σύντομα ελπίζουμε να έρθει στις ψυχές όλων των ανθρώπων. Η ομάδα μας ονομάζεται Spring Robot και αποτελείται από τρεις ΄΄ρομποτάκηδες΄΄ της Β΄ Δημοτικού. Υπήρξε απόλυτη και πολύ συχνή συνεργασία μεταξύ των μελών της ομάδας σε κάθε στάδιο υλοποίησης της προσπάθειας. Ξεκινήσαμε με την κατασκευή, ενός ρομπότ κι επειδή μας συνεπήρε η διαδικασία καταλήξαμε με τρεις ρομποτικούς χορευτές. Πρώτο βήμα υλοποίησης ήταν η κατασκευή και η ονομασία των ρομποτικών χορευτών. Ο Μπλεδούλης , ο Πρασινούλης και η Σβουρίτσα. Οι χορευτές έχουν όνομα, προσωπικότητα, συνεργαζόμαστε μαζί τους κι είναι πολλά παραπάνω από κομμάτια lego. Έχουν την ενέργειά μας κι είναι ισότιμα μέλη της ομάδας μας. Για την κατασκευή τους χρησιμοποιήσαμε τα παρακάτω πακέτα: α) Lego Boost, ο Μπλεδούλης, ο προγραμματισμός έγινε με blocks (μικρά τουβλάκια). Αρχικά έχουμε προσθήκη κίνησης ευθεία, κίνησης κεφαλής και ομιλίας. Στη συνέχεια ο Μπλεδούλης αρχίζει να χορεύει αλλάζοντας χρώματα στον αισθητήρα, κουνώντας το κεφάλι και κάνοντας χορευτικές κινήσεις σύμφωνα με τη μουσική. β)Lego wedo2, η Πρασινούλα, έχει αισθητήρα κίνησης κι αισθητήρα αναγνώρισης εμποδίου. (motion sensor distance sensor, tilt sensor). Έχει ρυθμιστεί με blocks αρχικά να κάνει μια μικρή κίνηση μπροστά στην οποία αν δει εμπόδιο να σταματάει και να αλλάζει χρώματα ο κινητήρας του. Οι κινήσεις του ξεκινούν πατώντας το γράμμα ΄΄Α΄΄. Στη συνέχεια είναι ρυθμισμένο να χορέψει και σε περίπτωση που βρει εμπόδιο να σταματήσει. γ) Edison, η Σβουρίτσα. Ο προγραμματισμός έγινε με Edscratch. Για να γίνει εκκίνηση χρησιμοποιείται το χτύπημα των χεριών. Στη συνέχεια ανάβουν τα φώτα του και αρχίζει να χορεύει.( clap detection, obstacle detection) .Με κώδικα και μουσική που είναι παγκόσμιες γλώσσες, γράψαμε την ιστορία μας. Τα μέλη της ομάδας συνεργάστηκαν μεταξύ τους και με τις μητέρες τους για τον σχεδιασμό και το ράψιμο της ενδυμασίας κάθε χορευτή. Ο Μπλεδούλης( lego boost )και ο Πρασινούλης (lego wedo2) έχουν δύο ενδυμασίες. Για την πρώτη ενδυμασία γιατρού, νοσοκόμου, χρησιμοποιήθηκαν χαρτόνια και είδη χειροτεχνίας που υπήρχαν στο σπίτι λόγω καραντίνας. Η δεύτερη ενδυμασία τους είναι Ανοιξιάτικη και έγινε με φυσικά αγριολούλουδα και τουβλάκια lego που παραπέμπουν στην Άνοιξη .Ο Σβουρίτσας(Edison) ντυμένος Άνοιξη με κατασκευή από χαρτόνια που αναπαριστούν λουλούδια και γκαζον! Τα γυρίσματα του βίντεο πραγματοποιήθηκαν σε διάφορα μέρη του χωριού, προβάλλοντας τις αυθεντικές ομορφιές του τόπου μας, όποτε το επέτρεπε ο καιρός. Για τον λόγο αυτό τα φυσικά αγριολούλουδα που χρησιμοποιήθηκαν για τις ενδυμασίες άλλαζαν ανά ημέρα γυρίσματος. Μουσική: Επικοινωνήσαμε με την τέταρτη συνεχόμενη γενιά τοπικών μουσικών οι οποίοι συνοδεύουν με τη μουσική τους , τους ρομποτικούς χορευτές. Η μπάντα της Φλώρινας των αδελφών Βαλκάνη, με καταγωγή από το Εμπόριο Εορδαίας, και τους ήχους των χάλκινων της Δυτικής Μακεδονίας δέχτηκε με ευχαρίστηση να μας δώσει ένα τραγούδι τους ώστε τα ρομπότ μας να χορέψουν στους ρυθμούς του ξορκίζοντας τον κορονοϊό και φέρνοντας την Άνοιξη!

2ο ΒΡΑΒΕΙΟ 2020

0

Συγγραφέας: ΓΟΥΛΑ ΜΑΡΙΑ | Κατηγορία ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ | , στις 06-11-2020

Η Ομάδα Αστραπή της Β΄ Δημοτικού του σχολικού έτους 2019-2020 κατέκτησε τη 2η θέση στον Πανελλήνιο Διαδικτυακό Διαγωνισμό με Διεθνή Συμμετοχή της WRO HELLAS » ΧΟΡΕΎΟΝΤΑς ΤΗΝ ΑΝΟΙΞΗ»

Μένουμε σπίτι, αλλά δε μένουμε μόνοι! Ήρθε η ώρα να συνεργαστούμε σε διαφορετικό περιβάλλον. Διαδικτυακό, ρομποτικό, φτιάχνοντας την ομάδα η Αστραπή! Έρευνα: Αναζητώντας την ΄΄ιδέα΄΄, συγκεντρώσαμε σε ένα συνεργατικό padlet τις εκφράσεις που ακούσαμε πιο συχνά τις ημέρες της καραντίνας. Επιλέξαμε την έκφραση: ΄΄Να έχεις τα μάτια σου δεκατέσσερα. Όταν οριστικοποιήθηκε η ιδέα και ολοκληρώσαμε την κατασκευή του ρομποτικού χορευτή, πραγματοποιήσαμε έρευνα για την ανεύρεση πρότυπης μουσικής, αναζητώντας πρόθυμο μουσικό από το περιβάλλον των επαφών μας και μοδίστρας που θα μας βοηθούσε στο ράψιμο της ενδυμασίας. Ιδέα: Να έχουμε τα μάτια μας δεκατέσσερα. Αυτή η έκφραση υπήρξε η πηγή έμπνευσης για το νέο μας ρομπότ. Ο ρομποτικός χορευτής μας, έχει δεκατέσσερα μάτια για να μας θυμίζει να είμαστε προσεκτικοί με τον covid-19 που εισέβαλε στη ζωή μας. Έχει δεκατέσσερα μάτια, όνομα, πρόσωπο και προσωπικότητα και στις τέσσερις πλευρές για να προσέχει αλλά και να ονειρεύεται, να αγωνίζεται, να χορεύει. Ο χορός και η μουσική είναι μήνυμα αισιοδοξίας. Ο χορός απελευθερώνει και βοηθάει να ανθίσουν τα χαμόγελα στα χείλη μας. Μας θυμίζει διαρκώς ότι χωρίς φόβο θα πρέπει να συνεχίσουμε να είμαστε προσεκτικοί, δημιουργικοί και αισιόδοξοι. Ο ρομποτικός χορευτής μας, ονομάζεται Μολύβιος γιατί θα γράψει ιστορία! Νικώντας τον φόβο με τις χορευτικές του φιγούρες, στέλνει σε όλο τον πλανήτη το μήνυμα ότι η Ελλάδα κατάφερε να σπάσει την αλυσίδα του ιού, παραμένοντας από τους πιο ασφαλείς και όμορφους προορισμούς. Υλοποίηση: Τα μέλη της Αστραπής ανέλαβαν ρόλους σύμφωνα με τις ικανότητες και τα ενδιαφέροντα του καθένα. Όλα τα μέλη συνεργάστηκαν σε κάθε στάδιο μέσα στο περιβάλλον τηλεκπαίδευσης webex. Οι ρόλοι που μοιράστηκαν τα μέλη της ομάδας ήταν του κατασκευαστή, του προγραμματιστή, του ενδυματολόγου, του σκηνοθέτη. Η κατασκευή του Μολύβιου υπήρξε περιπετειώδης γιατί συνεχώς γεννιόταν νέες ιδέες. Είναι ένα πρωτότυπο σχέδιο ενός ρομποτικού χορευτή που κατασκευάστηκε με το υλικό από δύο βαλιτσάκια wedo2. Διαθέτει δύο κινητήρες συνδεδεμένους με ένα hub για να έχει ελευθερία κινήσεων. Ένα δεύτερο hub του δίνει τη δυνατότητα να έχει έναν τρίτο κινητήρα για να κουνάει λευκό μαντήλι καθώς χορεύει. Ένας αισθητήρας απόστασης καθορίζει την έναρξη και την παύση της κίνησης του μαντηλιού. Ο ενδυματολόγος της ομάδας έραψε τα ρούχα του Μολύβιου, διακοσμώντας τα ανοιξιάτικα, με τη βοήθεια της μητέρας του. Η προγραμματίστρια με τη βοήθεια της εμπειρίας όλων των μελών της ομάδας, έφτιαξε τον κώδικα στο περιβάλλον του scratch. Χρειάστηκαν πολλές δοκιμές και χρόνος να ΄΄ζωντανέψει΄΄ ο χορευτής μας. Φίλος μουσικός εμπνεύστηκε από τον Μολύβιο συνθέτοντας, ηχογραφώντας και χαρίζοντάς μας την μουσική που θα του επέτρεπε να χορέψει για την Άνοιξη. Μια μουσική σύνθεση με έντονο άρωμα Ελλάδας της δεκαετίας του 70. Το αποτέλεσμα της προσπάθειας της Αστραπής και όλων όσων βοήθησαν, αποτυπώθηκε σε βίντεο που προβάλλει όλα τα παραπάνω σε τοπία αυθεντικής ορεινής ελληνικής ομορφιάς. Χορεύει το ρομπότ μας και μαζί χορεύουμε κι εμείς κι όλα γίνονται πιο όμορφα και πιο χαρούμενα. Αφού τα κατάφερε ο Μολύβιος , σίγουρα μπορούμε να τα καταφέρουμε κι εμείς κι εσείς κι όλοι μας!

ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΛΙΓΟΤΕΡΩΝ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗΣ

0

Συγγραφέας: ΓΟΥΛΑ ΜΑΡΙΑ | Κατηγορία ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ | , στις 06-11-2020

Μια μοναδική και αξέχαστη εμπειρία υπήρξε η συμμετοχή της ομάδας Super Robots  στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής της WRO HELLAS που πραγματοποιήθηκε τον Μάρτιο του 2019 στο Ολυμπιακό Στάδιο Γαλατσίου στην Αθήνα στην κατηγορία Ποδόσφαιρο 2Χ2. Σε σύνολο 204 ομάδων καταφέραμε την 8η θέση ολοκληρώνοντας τον ημιτελικό!

 

eTwinning School!

0

Συγγραφέας: ΓΟΥΛΑ ΜΑΡΙΑ | Κατηγορία ΕΠΙΚΑΙΡΑ | , στις 25-10-2020

Το 1ο Δημοτικό Σχολείο Μουρικίου  βραβεύτηκε  με τον  τιμητικό τίτλο του  eTwinning  School 2020- 2021!!!! Ένα σχολείο με όραμα  που ακολουθεί τους άξονες  της  συνεργασίας, της ομαδικής εργασίας, της καινοτομίας , της  βιωματικής  μάθησης,  της υλοποίησης συνεργατικών Ευρωπαϊκών προγραμμάτων.

Στα σχολεία  eTwinning , οι εκπαιδευτικοί  εργάζονται ως ομάδα, σχεδιάζοντας παιδαγωγικές δραστηριότητες. Συνεργάζονται και μοιράζονται καλές πρακτικές με τους συναδέλφους  τους τόσο εντός σχολείου όσο και με συναδέλφους από  σχολεία Ευρωπαϊκών κρατών.

Στα σχολεία eTwinning, οι μαθητές διαδραματίζουν ενεργό ρόλο στην ανάπτυξη του σχολείου.  Είναι οι «οδηγοί»  κάθε δράσης καινοτομίας και  εξοικειώνονται με τη χρήση της τεχνολογίας.  Είναι ο ισχυρός συνδετικός κρίκος ανάμεσα στο σχολείο και την οικογένεια . Οι πρεσβευτές  του eTwinning στα μέλη της τοπικής κοινότητας. Οι μικροί μαθητές, οι μεγάλοι eTwinners!


ΡΟΜΠΟΤΙΚΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ 2019

0

Συγγραφέας: ΓΟΥΛΑ ΜΑΡΙΑ | Κατηγορία ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ | , στις 06-10-2020

Συμμετοχή στον 5ο Περιφερειακό Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής Δυτικής Μακεδονίας τον Φεβρουάριο του 2019 στην κατηγορία Ποδόσφαιρο 2Χ2. Συμμετείχαμε με τρεις ομάδες. Η Ομάδα Super Robots πήρε την 1η θέση. Οι ομάδες Junior Mechanics  και Junior Players  πήραν επαίνους συνεργασίας και συμμαχίας!

 

ΕΠΙΚΟΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΡΗ 2018

0

Συγγραφέας: ΓΟΥΛΑ ΜΑΡΙΑ | Κατηγορία ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ | , στις 06-09-2020

Η πρώτη μας συμμετοχή σε διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής της WRO HELLAS τον Φεβρουάριο του 2018. Η ομάδα μας ονομάστηκε Ρ.Ο.Μ. – Ρομποτική Ομάδα Μουρικίου! Μια μοναδική εμπειρία ο 4ος Περιφερειακός Διαγωνισμός Δυτικής Μακεδονίας!

ΕΠΙΘΕΤΑ

0

Συγγραφέας: ΓΟΥΛΑ ΜΑΡΙΑ | Κατηγορία ΕΠΑΝΑΛΗΨΕΙΣ ΓΛΩΣΣΑΣ Β΄ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ | , στις 10-04-2020

ΤΡΑΓΟΥΔΑΚΙ ΓΙΑ ΤΑ ΕΠΙΘΕΤΑ

Επίθετα είναι οι λέξεις.
Που φανερώνουν.
 Τι λογής είναι το ουσιαστικό.
 Και έχουν τρία γένη.

Παράδειγμα με λέξεις που είναι Επίθετα!

Στο παρακάτω κείμενο, τα επίθετα που συναντάμε στις προτάσεις, κάνουν πιο ζωντανή την περιγραφή μας.

 

 

ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ

0

Συγγραφέας: ΓΟΥΛΑ ΜΑΡΙΑ | Κατηγορία ΕΠΑΝΑΛΗΨΕΙΣ ΓΛΩΣΣΑΣ Β΄ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ | , στις 03-04-2020

Ουσιαστικά είναι οι λέξεις, που φανερώνουν:
 Πρόσωπο
 ζώο
 πράγμα
 Ενέργεια
 κατάσταση
 ιδιότητα

Τα γένη των ουσιαστικών:  Ένα ουσιαστικό μπορεί να είναι Αρσενικό και έχει το άρθρο ο.

Ένα ουσιαστικό μπορεί να είναι Θηλυκό και έχει το άρθρο η.

Ένα ουσιαστικό μπορεί να είναι Ουδέτερο και έχει το άρθρο το.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ενικός Αριθμός για το ένα. 

Πληθυντικός Αριθμός για τα πολλά.

ΚΛΗΣΗ ΑΡΣΕΝΙΚΩΝ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΩΝ

ΠΡΟΣΟΧΗ: τον με όμικρον για το ένα , των με ωμέγα για τα πολλά.

ΚΛΙΣΗ ΘΗΛΥΚΩΝ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΩΝ

ΠΡΟΣΟΧΗ: της με ήτα για το ένα,      τις με γιώτα για τα πολλά.

ΚΛΙΣΗ ΟΥΔΕΤΕΡΩΝ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΩΝ

Μπροστά παίρνω το

τελειώνω σε –ο

όμικρον στο τέλος θα μπω!

Μπροστά παίρνω το

τελειώνω σε –ι

το γιώτα στο τέλος θα μπει!

Υπάρχουν όμως και τα άτακτα ουδέτερα που γράφονται με ύψιλον και πρέπει να τα μάθουμε από έξω κι ανακατωτά.

Τραγουδάμε και μαθαίνουμε τα άτακτα ουδέτερα. Πατήστε πάνω στην εικόνα και τραγουδήστε. Τα λόγια του τραγουδιού μπορείτε να τα βρείτε στην κατηγορία Γραμματική Δημοτικού, στη σελίδα Η Κυρά Γραμματική έρχεται με μουσική.

Top
 
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων