Γίνε Ενεργός Πολίτης: Μια Δράση για τον Εθελοντισμό και το Περιβάλλον

Στο σχολείο μας, δίνουμε ιδιαίτερη σημασία στη διαμόρφωση υπεύθυνων και ενεργών πολιτών. Στο πλαίσιο αυτής της φιλοσοφίας, υλοποιήσαμε με όλους τους μαθητές του σχολείου μας μια ολοκληρωμένη δράση με θέμα “Ενεργός Πολίτης και Εθελοντισμός”, εστιάζοντας ιδιαίτερα στην περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση και την έννοια της ανακύκλωσης.

Η δράση ξεκίνησε με την ευαισθητοποίηση των μαθητών γύρω από την έννοια του εθελοντισμού. Μέσα από σχετικά εκπαιδευτικά βίντεο στον διαδραστικό πίνακα, γνωρίσαμε τις ποικίλες μορφές εθελοντικής προσφοράς και εστιάσαμε στον περιβαλλοντικό εθελοντισμό, ο οποίος έχει άμεσο αντίκτυπο στην καθημερινή μας ζωή.

Η συζήτηση μάς οδήγησε στο θέμα της ανακύκλωσης. Οι μαθητές σε αυτοσχέδιους κάδους ανακύκλωσης από χάρτινα κουτιά, κλήθηκαν να ταξινομήσουν διάφορα υλικά όπως:

  • πλαστικά μπουκάλια,

  • κονσερβοκούτια,

  • γυάλινα δοχεία,

  • χάρτινες συσκευασίες από δημητριακά και γάλα,

  • κόλλες Α4 κ.α.

εφαρμόζοντας στην πράξη τις γνώσεις που απέκτησαν.

eikona Viber 2025 06 11 19 59 41 287  eikona Viber 2025 06 11 20 01 04 484  eikona Viber 2025 06 11 20 01 42 065

eikona Viber 2025 06 11 19 59 41 329

Η επόμενη μας δράση ήταν ο καθαρισμός της αυλής, με σκοπό να ενισχύσουμε την έννοια της προσφοράς στον κοινόχρηστο χώρο και να βιώσουμε τον σεβασμό προς το περιβάλλον ως καθημερινή στάση ζωής.

eikona Viber 2025 06 11 19 59 41 348  eikona Viber 2025 06 11 19 59 41 449  eikona Viber 2025 06 11 19 59 41 368

Ακολούθως, οι μαθητές δημιούργησαν την Ακροστιχίδα του Εθελοντισμού, με λέξεις και φράσεις που ανέδειξαν τις αξίες του: Ενσυναίσθηση, Συνεργασία, Προσφορά, Αγάπη, Περιβάλλον, Ευθύνη.

eikona Viber 2025 06 11 19 59 24 925  eikona Viber 2025 06 11 19 59 23 057  eikona Viber 2025 06 11 19 59 41 229  eikona Viber 2025 06 11 19 59 41 263

Η δράση μας ολοκληρώθηκε με μια συμβολική αλλά ουσιαστική πράξη: τη φύτευση ενός δέντρου στην αυλή του σχολείου μας. Ένα δέντρο που θα μεγαλώνει μαζί με τους μαθητές μας, ως ζωντανό σύμβολο της ευαισθησίας και της ελπίδας για ένα καλύτερο αύριο.

IMG a4241416b5dd376596ec45cecb6913c3 V  IMG 220950ed2ba18bfe63a29411555f39fa V  IMG 800f7612c2bf564da783f37ab553eed0 V  IMG 34c9f23c525088e3d2fbd492f45c1fce V  IMG 800f7612c2bf564da783f37ab553eed0 V

Μέσα από αυτή τη δράση, τα παιδιά βίωσαν την αξία της συμμετοχής, της συνεργασίας και της υπευθυνότητας. Έγιναν ενεργοί πολίτες, με πράξεις μικρές αλλά γεμάτες νόημα, που μας γεμίζουν αισιοδοξία για το μέλλον.

Ημερήσια Εκδρομή στο Κτήμα Άλφα και στον Αρκτούρο – Μια εμπειρία για μικρούς και μεγάλους!

Την Τρίτη 3 Ιουνίου το σχολείο μας διοργάνωσε μια ξεχωριστή ημερήσια εκδρομή με προορισμούς το Οινοποιείο Κτήμα Άλφα στο Αμύνταιο και τον Αρκτούρο στο Νυμφαίο. Αυτό που έκανε την εκδρομή ακόμα πιο ιδιαίτερη ήταν ότι μαζί μας συμμετείχαν και γονείς, μετατρέποντας την ημέρα σε μια όμορφη οικογενειακή εμπειρία γεμάτη γνώση, φύση και στιγμές χαλάρωσης.

Πρώτη στάση: Οινοποιείο Κτήμα Άλφα

Φτάνοντας στο Κτήμα Άλφα, εντυπωσιαστήκαμε από τους απέραντους αμπελώνες και τις σύγχρονες εγκαταστάσεις. Η ξενάγηση ήταν πολύ ενδιαφέρουσα: μάθαμε για την καλλιέργεια του σταφυλιού, τη διαδικασία παραγωγής κρασιού, αλλά και τη σημασία της ποιότητας και της παράδοσης στην οινοποίηση.

eikona Viber 2025 06 09 19 38 02 019  eikona Viber 2025 06 09 19 41 41 860  eikona Viber 2025 06 09 19 42 50 851  eikona Viber 2025 06 09 19 38 02 111

Επόμενη στάση: Ο Αρκτούρος

Στο Νυμφαίο, επισκεφθήκαμε το Καταφύγιο της Αρκούδας που λειτουργεί ο Αρκτούρος, μια οργάνωση που προστατεύει την άγρια ζωή. Η εμπειρία ήταν συγκινητική και διδακτική. Είδαμε αρκούδες που διασώθηκαν από δύσκολες συνθήκες και πλέον ζουν σε ένα περιβάλλον που προσομοιάζει το φυσικό τους. Ο ξεναγός μάς μίλησε για την περιβαλλοντική προστασία και την ανάγκη να συμβιώνουμε με τη φύση με σεβασμό.

eikona Viber 2025 06 09 19 37 45 429  eikona Viber 2025 06 09 19 37 57 209  eikona Viber 2025 06 09 19 38 00 785  eikona Viber 2025 06 09 19 37 42 922  eikona Viber 2025 06 09 19 37 57 235

Η μέρα μας συνεχίστηκε με καφέ και φαγητό στο όμορφο και γραφικό χωριό του Νυμφαίου. Η εκδρομή αυτή ήταν κάτι παραπάνω από μια σχολική εξόρμηση – ήταν ένα ταξίδι γνώσης, περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης και επαφής με τον πολιτισμό και τη φύση.

5 Ιουνίου 2025 – Μια Μέρα Αφιερωμένη στο Περιβάλλον

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, την Τετάρτη 5 Ιουνίου 2025, το σχολείο μας συμμετείχε σε δράσεις που είχαν στόχο την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση των μαθητών μας.

Το πρωί, οι μαθητές και οι μαθήτριες όλων των τάξεων συγκεντρωθήκαμε στην αυλή του σχολείου, όπου φυτέψαμε όλοι μαζί ένα δέντρο. Ήταν μια συμβολική αλλά και ουσιαστική πράξη που μας θύμισε πόσο σημαντικό είναι να φροντίζουμε το περιβάλλον και να προστατεύουμε τη φύση. Τα παιδιά συμμετείχαν με ενθουσιασμό, ενώ οι εκπαιδευτικοί εξήγησαν τη σημασία των δέντρων για τη ζωή στον πλανήτη μας.

Στη συνέχεια παρακολουθήσαμε την παιδική ταινία «Ο Καλόσαυρος», μια πρόταση του Υπουργείου Παιδείας για τη φετινή Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος. Η ταινία, με πρωταγωνιστή έναν φιλικό δεινόσαυρο και το ταξίδι του στη φύση, αποτέλεσε μια όμορφη αφορμή για να συζητήσουμε με τα παιδιά για την αγάπη προς τα ζώα, τη σημασία της συνεργασίας και τον σεβασμό προς το φυσικό περιβάλλον.

Τέτοιες δράσεις βοηθούν τους μικρούς μας μαθητές να κατανοήσουν καλύτερα τη σημασία της προστασίας της φύσης και να αποκτήσουν οικολογική συνείδηση, ώστε να μεγαλώσουν ως υπεύθυνοι πολίτες με σεβασμό προς τον πλανήτη μας.

IMG 2f5e5d0fc22203bde674eb82d4fd70e9 VIMG ca51b8b4626b840ff171450fdc11a0f4 V IMG 6ff3a04d201df4cdeca7731a992e3fc4 V IMG 34c9f23c525088e3d2fbd492f45c1fce V IMG 96acb0619220c7836598b6f29bf551f6 V IMG 800f7612c2bf564da783f37ab553eed0 V IMG 220950ed2ba18bfe63a29411555f39fa V IMG a4241416b5dd376596ec45cecb6913c3 V IMG cf6be349ba78f2b8b12c63e2bb011058 V IMG da268cbbd2f5414bc2b49dbd70ae6b8b V

Η Α’ τάξη κατασκευάζει ένα ρομπότ

Οι μαθητές της Α’ τάξης, στα πλαίσια του μαθήματος των Αγγλικών και υπό την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού της Αγγλικής Γλώσσας, κατασκεύασαν ένα ρομπότ.

Τα παιδιά κατασκευάζοντας ένα ρομπότ μαθαίνουν τα μέρη του σώματος, μιλούν για ικανότητες και κινούνται στο χώρο με παραγγέλματα. Επίσης τραγουδούν και αντιλαμβάνονται την αξία της τεχνολογίας στην καθημερινή ζωή. Με αυτή τη δραστηριότητα επιτεύχθηκαν οι ακόλουθοι στόχοι:

Γλωσσικοί στόχοι

  • Να επαναλάβουν τον τρόπο με τον οποίο συστηνόμαστε
  • Nα μάθουν λέξεις που σχετίζονται με τα μέρη του σώματος, π.χ. head, arms, hands, legs, feet, tummy
  • Να αντιδρούν σε παραγγέλματα όπως: stand up, sit down, clap your hands, stamp your feet
  • Να κάνουν επανάληψη της χρήσης του ρήματος “can”
  • Να απαντούν σε ερωτήσεις με το “can”, π.χ. Yes, I can / No, I can’t
  • Να επαναλάβουν την ερώτηση “What’s this?” και την απάντηση “It’s a….”

Παιδαγωγικοί στόχοι

  • Να κατανοήσουν την σημασία της ανακύκλωσης
  • Να χρησιμοποιήσουν τη δημιουργικότητά τους φτιάχνοντας κάτι χρήσιμο από κάτι άχρηστο
  • Να συνεργαστούν για να ολοκληρώσουν μια ομαδική εργασία
  • Να συνειδητοποιήσουν ότι καταλαβαίνουμε το περιβάλλον μας με τις πέντε αισθήσεις μας
  • Να εξασκηθούν κόβοντας, κολλώντας και χρωματίζοντας σε εργασίες που απαιτούν λεπτές και συντονισμένες κινήσεις

Τέλος, εξίσου σημαντική ήταν η χαρά της δημιουργίας που αποκόμισαν και η ψυχαγωγία που βίωσαν.

 

Anonymo schedio1 Anonymo schedio2 Anonymo schedio3

Δημιουργία Τραγουδιού Φιλίας με την Αξιοποίηση Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ)

Οι μαθητές της Β΄ και Γ-Δ΄ τάξης του σχολείου μας στο πλαίσιο του προγράμματος “Μόνο μαζί για όλα είμαστε ικανοί” δημιούργησαν το δικό τους τραγούδι, χρησιμοποιώντας το πρόγραμμα Chat Gpt. Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές ζήτησαν από το εν λόγω πρόγραμμα να τους προτείνει στοίχους για τραγούδι με θέμα την Φιλία. Έτσι κι έγινε. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν. Αμέσως, οι στίχοι εκτυπώθηκαν και ξεκίνησαν να τους δίνουν ρυθμό. Επικράτησε η ραπ εκδοχή του ρυθμού. Ήταν μια διαδικασία που τα παιδιά απόλαυσαν καθώς συμμετείχαν και συνεργάστηκαν για το αποτέλεσμα!

eikona Viber 2025 05 28 15 54 19 215  eikona Viber 2025 05 28 15 54 19 184  eikona Viber 2025 05 28 15 54 18 808

 

🎵 Τραγούδι: “Η Φιλία Είναι Θησαυρός” 🎵

Στροφή 1:
Όταν γελάς, γελάω κι εγώ,
μαζί σου νιώθω τον κόσμο αλλιώς.
Με μια αγκαλιά, με μια καλημέρα,
η φιλία είναι φως σαν τον ήλιο τη μέρα.

Ρεφρέν:
Η φιλία είναι θησαυρός,
που λάμπει πιο πολύ κι απ’ το χρυσό.
Στην καρδιά μας πάντα ζει,
σαν τραγούδι που δεν τελειώνει, ποτέ δεν σβήνει!

Στροφή 2:
Μαζί στο παιχνίδι, μαζί στη χαρά,
κι όταν στεναχωρηθείς, θα ‘μαι εκεί κοντά.
Ένα χαμόγελο, μια μικρή αγκαλιά,
κι όλα μοιάζουν πιο όμορφα ξανά!

(Ρεφρέν)
Η φιλία είναι θησαυρός…

Γέφυρα:
Αν πέσεις, θα σε σηκώσω,
κι αν κλαις, θα σε παρηγορήσω.
Γιατί φίλος αληθινός,
είναι πάντα δίπλα σου, δυνατός!

(Τελικό Ρεφρέν – πιο δυνατά!)
Η φιλία είναι θησαυρός,
που λάμπει πιο πολύ κι απ’ το χρυσό.
Στην καρδιά μας πάντα ζει,
σαν τραγούδι που δεν τελειώνει, ποτέ δεν σβήνει!

 

Δημιουργία αφίσας για την ενσυναίσθηση στα πλαίσια του προγράμματος “Μόνο μαζί για όλα είμαστε ικανοί”

Στο σχολείο μας στα πλαίσια του προγράμματος “Μόνο μαζί για όλα είμαστε ικανοί” πραγματοποιήσαμε πολλές δράσεις. Για αυτό και δημιουργήσαμε στην εφαρμογή Canva μια αφίσα που να μας υπενθυμίζει το νόημα του προγράμματός μας. Τη δημιουργία της αφίσας ανέλαβαν οι μαθητές της Β και Γ-Δ τάξης. Εννοείται πως εκτυπώσαμε, πλαστικοποιήσαμε και κολλήσαμε την αφίσα σε χώρο του σχολείου μας.

eikona Viber 2025 05 24 19 15 55 537  eikona Viber 2025 05 24 19 15 56 493 eikona Viber 2025 05 24 19 15 57 383

Ερωτηματολόγιο αποτίμησης του προγράμματος Φιλαναγνωσίας

Με την ολοκλήρωση του προγράμματος φιλαναγνωσίας που υλοποιήθηκε στο σχολείο μας τη φετινή χρονιά, ζητήσαμε από τους μαθητές και τις μαθήτριες να συμμετάσχουν σε ένα ερωτηματολόγιο εξόδου. Στόχος του ερωτηματολογίου είναι να αποτυπωθούν οι εντυπώσεις, οι απόψεις και τα οφέλη που αποκόμισαν τα παιδιά από τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα.

Η ανταπόκριση των μαθητών ήταν ιδιαίτερα θετική, και τα πρώτα συμπεράσματα είναι πραγματικά ενθαρρυντικά. Η φιλαναγνωσία όχι μόνο ενίσχυσε τη σχέση των παιδιών με το βιβλίο, αλλά συνέβαλε και στην προσωπική τους ανάπτυξη.

Ευχαριστούμε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες για τη συμμετοχή και τη συνεργασία τους! Συνεχίζουμε με έμπνευση, δημιουργικότητα και… αγάπη για το διάβασμα!

Stigmiotypo othonhs 2025 05 21 153353 2345

Γερμανικό Πάσχα στο σχολείο μας

Μπορεί ο καιρός να μη μας “έκανε τη χάρη”, ώστε να γνωρίσουμε βιωματικά το πιο διάσημο και ανά τον κόσμο διαδεδομένο Πασχαλινό έθιμο της Γερμανίας – το Κυνήγι των Πασχαλινών Αβγών-αλλά δε μας πτόησε κιόλας!
Οι μαθητές της Ε’ και ΣΤ’ τάξης του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία στο μάθημα των Γερμανικών να γνωρίσουν τα ήθη και τα έθιμα του Πάσχα στη Γερμανία, να συζητήσουν, να προβληματιστούν και να εντοπίσουν ομοιότητες και διαφορές με τον εορτασμό του Πάσχα στη χώρα μας. Παρακολουθήσαμε την ιστορία του Πασχαλινού Λαγού, ακούσαμε Γερμανικά πασχαλινά τραγούδια, τραγουδήσαμε μαζί, παίξαμε, ζωγραφίσαμε και διασκεδάζοντας συνδυάστηκε επιτυχώς η διδασκαλία θεματικού λεξιλογίου και πολιτιστικών στοιχείων της Γερμανίας.
Frohe Ostern!
20250521 154200 1

Βιωματική άσκηση με αφορμή ταινία μικρού μήκους

Έχοντας συζητήσει για τον σχολικό εκφοβισμό κι αφού παρακολουθήσαμε ένα σχετικό βίντεο (ταινία μικρού μήκους) με σκηνές σύγκρουσης και εκφοβισμού μέσα σε χώρους σχολείου, είχαμε την εξής ιδέα: οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ και Δ τάξης ανέλαβαν ρόλους ηθοποιών. Διάλεξαν δύο σκηνές από την ταινία μικρού μήκους που παρακολούθησαν, μοίρασαν ρόλους και τους υποδύθηκαν. Με αυτόν τον τρόπο προσπάθησαν ¨να μπουν στα παπούτσια¨ του θύτη, του θύματος και των παρατηρητών. Η συγκεκριμένη δραστηριότητα είχε στόχο την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης.

Έπειτα, με τη μορφή της παγωμένης εικόνας μας παρουσίασαν το πιο δυνατό σημείο κάθε σκηνής. Όση ώρα διήρκησε η παγωμένη εικόνα, οι υπόλοιποι μαθητές/τριες συζήτησαν με την εκπαιδευτικό τι βλέπουν, πώς νιώθουν βλέποντας τέτοια σκηνή, τι συναισθήματα τους προκαλεί, τι θα έκαναν στη θέση των παιδιών αυτών και αν θα προσπαθούσαν να δώσουν λύση στην κατάσταση. Οι απαντήσεις των παιδιών ήρθαν αυθόρμητα και σαν καταιγίδα (καταιγισμός ιδεών) η μία μετά την άλλη. Τα παιδιά ανταπεξήλθαν επάξια στους ρόλους τους και δεν υπερέβαλαν στις χειρονομίες. Οι δραστηριότητες τους βοήθησαν να κατανοήσουν σε βάθος την έννοια του σχολικού εκφοβισμού μα και το πόσο σημαντικό είναι να μη γίνουν ποτέ θύτες αλλά κι αν υπάρξουν παρατηρητές, να κάνουν το καλύτερο ώστε να βοηθήσουν το παιδί – θύμα.

1  2  3  4  5  6  7  8  9  10

ΠΡΟ.ΘΕ.ΣΥ.: Ένα παιδαγωγικό πρόγραμμα με επίκεντρο τον σεβασμό και την ενσυναίσθηση

Στο σχολείο μας, αναγνωρίζοντας την ανάγκη καλλιέργειας θετικών κοινωνικών συμπεριφορών και υγιών διαπροσωπικών σχέσεων, υλοποιήσαμε το παιδαγωγικό πρόγραμμα ΠΡΟ.ΘΕ.ΣΥ. (ΠΡΟώθηση ΘΕτικών Συμπεριφορών), με βασικούς άξονες τις αξίες του σεβασμού και της ενσυναίσθησης.

Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, ομαδικές εργασίες και δημιουργικές προσεγγίσεις, οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να κατανοήσουν σε βάθος τι σημαίνει να σέβονται τον εαυτό τους, τους άλλους και το σχολικό περιβάλλον. Παράλληλα, μέσα από συζητήσεις, παιχνίδια ρόλων και ιστορίες, ανέπτυξαν την ικανότητα να “μπαίνουν στη θέση του άλλου”, καλλιεργώντας την ενσυναίσθηση ως θεμέλιο της συνύπαρξης και της αλληλεγγύης.

Το πρόγραμμα στόχευσε όχι μόνο στη διαχείριση συγκρούσεων και την πρόληψη φαινομένων σχολικού εκφοβισμού, αλλά και στη δημιουργία ενός θετικού, υποστηρικτικού και ασφαλούς σχολικού κλίματος, όπου κάθε μαθητής νιώθει ότι τον ακούν, τον καταλαβαίνουν και τον σέβονται.

Η ενεργή συμμετοχή των παιδιών, η συνεργασία εκπαιδευτικών και μαθητών, καθώς και το θετικό κλίμα που διαμορφώθηκε στην τάξη και στην ευρύτερη σχολική κοινότητα, αποδεικνύουν ότι οι αξίες του σεβασμού και της ενσυναίσθησης μπορούν να καλλιεργηθούν αποτελεσματικά μέσα από στοχευμένες παιδαγωγικές πρακτικές.

Το ΠΡΟ.ΘΕ.ΣΥ. δεν αποτέλεσε απλώς ένα πρόγραμμα, αλλά μια εμπειρία που άφησε θετικό αποτύπωμα στην καθημερινότητα του σχολείου μας και έθεσε τα θεμέλια για έναν πολιτισμό σεβασμού, αλληλοκατανόησης και συνεργασίας.

20250521 121325 20250521 12140120250521 12124020250521 12161920250521 12143220250521 12141120250521 12130620250521 121346 20250521 121421 20250521 121443 20250521 121455 20250521 121536 20250521 121547 20250521 121557 20250521 121609 20250521 121630 20250521 121641 20250521 121654