Προπαρασκευαστική Επίσκεψη Erasmus+ στην Πράγα

Από τις 13 έως τις 14 Ιανουαρίου, είχαμε την ευκαιρία να επισκεφτούμε τo ScioŠkola Nusle στην Πράγα, το σχολείο που θα φιλοξενήσει τους μαθητές της ΣΤ’ τάξης μας τον Μάιο. Αυτή η επίσκεψη ήταν ένα σημαντικό βήμα στην προετοιμασία της ανταλλαγής, καθώς μας έδωσε τη δυνατότητα να γνωρίσουμε τη μοναδική εκπαιδευτική προσέγγιση του σχολείου και να σχεδιάσουμε μαζί με τους εκπαιδευτικούς τις δραστηριότητες του Μαΐου.

Η ScioŠkola Nusle ξεχωρίζει για τη μαθητοκεντρική και περιβαλλοντικά ευαισθητοποιημένη φιλοσοφία της. Σε αντίθεση με τις παραδοσιακές μεθόδους διδασκαλίας, οι μαθητές καθοδηγούνται στην αναζήτηση της γνώσης μέσα από τη διερεύνηση, ενισχύοντας την ανεξαρτησία και την κριτική τους σκέψη.

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής μας, συνεργαστήκαμε στενά με τους εκπαιδευτικούς για να οργανώσουμε το πρόγραμμα του Μαΐου, διασφαλίζοντας ότι οι μαθητές μας θα έχουν μια ουσιαστική και εμπλουτισμένη εμπειρία. Πέρα από το σχολείο, οι άνθρωποι της Πράγας μας υποδέχθηκαν με μεγάλη ζεστασιά και φιλοξενία, κάνοντας τη διαμονή μας ακόμα πιο αξέχαστη.

Ανυπομονούμε να επιστρέψουμε τον Μάιο και είμαστε ενθουσιασμένοι που οι μαθητές μας θα έχουν την ευκαιρία να ζήσουν την καινοτόμα και εμπνευσμένη ατμόσφαιρα της ScioŠkola Nusle!

 

428110668 122126922542132790 4788818462514754882 n

img 6370 2

20250130 225452 EDIT1 orig

IMG 20250113 112946 EDITIMG 20250114 162537 e995e797 7f90 47c9 8496 2a1b0f60ce56

ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΒΛΟΘΗΚΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΙΓΕΙΡΑΣ

Εγκαινιάσαμε σήμερα τη Σχολική μας Βιβλιοθήκη και ανοίξαμε μια νέα πύλη πρόσβασης στη γνώση, στην πληροφορία και στην ψυχαγωγία για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς. Ήταν για εμάς ένα όραμα και ένας στόχος να διαμορφωθεί κατάλληλος χώρος που θα στεγάσει τη σχολική βιβλιοθήκη. Και το όνειρο έγινε φέτος πραγματικότητα! Καταφέραμε να διαμορφώσουμε μια σύγχρονη σχολική βιβλιοθήκη σε ένα ζεστό, όμορφο και ελκυστικό χώρο που είναι έτοιμος να φιλοξενήσει το αναγνωστικό του κοινό, αλλά και να ενταχθεί στην καθημερινή λειτουργία του σχολείου, με την ευχή να αποτελέσει το μέρος όπου εκεί θα χτυπά η «ΚΑΡΔΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ», και θα συμβάλλει αποφασιστικά στην καλλιέργεια της αγάπης των παιδιών για το βιβλίο και το διάβασμα.
Ευχαριστούμε θερμά όλους όσους μας βοήθησαν να κάνουμε το όνειρό μας πραγματικότητα! Ευχαριστούμε πολύ όλους όσους μας τίμησαν με την παρουσία τους!
473811519 122187214550132790 3679951490116467365 n 473804591 122187214658132790 77546428022459812 n 473412233 122187214502132790 7816904315609734141 n 473527413 122187214724132790 3821942386320086417 n 473444162 122187214772132790 1869248944503624320 n 473675638 122187214838132790 5031876312808054655 n 473534358 122187214892132790 2378754188517651557 n 473801313 122187214952132790 5840240000409533888 n 473452424 122187215048132790 7843272948437907179 n 473387889 122187215096132790 236556149562369144 n 473529131 122187215150132790 6092452936123123094 n 473800237 122187218906132790 2563042998388500978 n 473518006 122187219218132790 9038186318819482691 n 473452038 122187219266132790 484117600772759543 n

3η Συνάντηση Εκπαιδευτικών eTwinning

Σήμερα πραγματοποιήσαμε την τρίτη μας συνάντηση (Ελλάδα, Γαλλία, Ισπανία, Ελλάδα) όπου σχεδιάσαμε τις δραστηριότητες για τον μήνα Ιανουάριο: η δημιουργία από της ΣΤ’ μίας ψηφιακής ιστορίας  με πρωταγωνιστή ένα ζώο προς  προς εξαφάνιση (eco warrior), που αντιμάχεται την κλιματική αλλαγή.3rd meeting

Πρώτη Συνάντηση Μαθητών από τη Γαλλία, Ισπανία, Ιταλία και Χίο

Στο πλαίσιο του eTwinning, την Παρασκευή 13/12 οι μαθητές της ΣΤ’ μίλησαν με τα φιλαράκια τους από την Ισπανία, Ιταλία, Γαλλία και Χίο, παρουσίασαν το σχολείο μας, και τραγούδησαν τα ελληνικά κάλαντα των Χριστουγέννων 🙂 ‘Ηταν μαγικό!

IMG 20241213 101921 1

Δράση φιλαναγνωσίας σε συνεργασία με το 5ο Δημοτικό Σχολείο Αιγίου

Τα οφέλη που αποκομίζει ένα παιδί διαβάζοντας ένα βιβλίο είναι πολλαπλά. Μέσα από το διάβασμα τα παιδιά μαθαίνουν να συγκεντρώνονται, να κατανοούν τα γεγονότα, να βελτιώνουν το λεξιλόγιο τους, να καλλιεργούν τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους, τέλος να αναπτύσσουν επικοινωνιακές δεξιότητες τους και ο εγκέφαλος τους να εξασκείται στο να λαμβάνει και να επεξεργάζεται νέες πληροφορίες.

Η σχολική βιβλιοθήκη, όπου υπάρχει, υποτυπώδης ή ολοκληρωμένη, φτωχική ή πλούσια, υπολειτουργώντας ή έχουσα πλούσια δραστηριότητα δεν είναι είδος πολυτέλειας. Είναι συμπλήρωμα της λειτουργίας του σχολείου και της σχολικής ζωής. Είναι ένας χώρος ζωντανός !!!

 Την Παρασκευή, 13 Δεκεμβρίου 2024 είχαμε τη χαρά να φιλοξενήσουμε στη βιβλιοθήκη μας τους μαθητές/τριες της Ε’ τάξης του 5ου Δ.Σ. Αιγίου συνοδευόμενοι από τους εκπαιδευτικούς τους και τον Διευθυντή του σχολείου τον κ. Κατεργάρη Αλέξη.

Η επίσκεψη έγινε στο πλαίσιο μιας συνεργατικής δράσης φιλαναγνωσίας μεταξύ των εκπαιδευτικών της Ε΄ τάξης των δύο σχολείων κκ. Λιλή Αμαλίας ΠΕ70 (Ε΄1), Μπόμπα Ζωίτσας ΠΕ70 (Ε΄2) του 5ου Δ.Σ. Αιγίου και Πανταζόπουλου Χρήστου ΠΕ70 (Ε΄) του Δ.Σ. Αιγείρας.

Την οργάνωση της δράσης αυτής είχαν αναλάβει οι υπεύθυνες λειτουργίας των δύο σχολικών βιβλιοθηκών κκ. Μπόμπα Ζωίτσα και Βανδώρου Αγγελική μαζί με την Κοινωνική Λειτουργό του “Καλλίπολις” Αχαΐας κα Κυρίτση Βασιλική.

Με σκοπό την ανάπτυξη της φιλαναγνωσίας μέσα από λογοτεχνικά βιβλία, τα παιδιά να μάθουν να εκφράζονται, να φαντάζονται, να σκέφτονται, να συγκρίνουν, να κρίνουν, να επιλέγουν οι προαναφερόμενοι συντελεστές και μαζί με αυτούς και οι εκπαιδευτικοί κκ. Μάνου Λαμπρινή & Νικολάου Χρήστος (ΠΕ79.01), Ασημακοπούλου Μαριάννα  (ΔΕ01),  Μάρθα Μανώλη (ΠΕ71) και Καλλιανιώτης Βαγγέλης (ΠΕ70) -θέλοντας να “ξεφύγουν” από τα στενά όρια μιας βιβλιοπαρουσίασης και μόνο από έναν συγγραφέα- προετοίμασαν και υλοποίησαν ένα πρόγραμμα με πρωταγωνιστές τα ίδια τα παιδιά και απώτερο στόχο τη στήριξη από τη σχολική βιβλιοθήκη του αναλυτικού προγράμματος του σχολείου.

Οι δράσεις υλοποιήθηκαν στα πλαίσια του προγράμματος  “Εσύ και εγώ … Δυναμώνουμε μαζί!” και περιελάμβανε δράσεις, όπως:

  • παραγωγή ζωγραφιών (καλλιέργεια αισθητικής αγωγής) εμπνευσμένες από το βιβλίο της Χριστίνας Ρασιδάκη “Ξέρω να λέω ΌΧΙ”
  • μελοποίηση και τραγούδι του Ύμνου του Βιβλίου’ του Ευγένιου Τριβιζά

και τραγούδι και παρουσίαση στη νοηματική γλώσσα του τραγουδιού “Να αγαπάς” του Παντελή Θαλασσινού (καλλιέργεια αισθητικής αγωγής, αποδοχή διαφορετικότητας)

  • άσκηση για συγκέντρωση και επικέντρωση στο εδώ και στο τώρα (καλλιέργεια σεβασμού του χώρου)
  • σε χαρτάκι έγραψαν τι θέλουν να γίνουν όταν μεγαλώσουν … (καλλιέργεια γραπτού λόγου) και
  • προβολή της ταινίας“Ο τυφλοπόντικας, η αλεπού και το άλογο”

μέσω της οποίας δόθηκε η δυνατότητα στα παιδιά  να επιλέξουν τον ήρωα που τους άρεσε και ένα χαρακτηριστικό αυτού, να χωριστούν σε ομάδες ανάλογα με τον ήρωα, να αλληλεπιδράσουν, να γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους και να εξάγουν συμπεράσματα για τον ήρωα που επέλεξαν. (καλλιέργεια προφορικού λόγου, ομαδικής εργασίας, όξυνση κριτικής σκέψης)

Θα ήθελα να αποδώσω πολλές ευχαριστίες στον Σύλλογο Διδασκόντων του Δ.Σ. Αιγείρας για τη πολύτιμη βοήθειά τους στην οργάνωση της δράσης, στην Κοινωνική Λειτουργό του “Καλλίπολις” Αχαΐας κα Κυρίτση Βασιλική, καθώς και στους εκπαιδευτικούς του 5ου Δ.Σ. Αιγίου για την άψογη συνδιοργάνωση.

Τέλος, πολλά ευχαριστώ στον Διευθυντή του 5ου Δ.Σ. Αιγίου  κ. Κατεργάρη Αλέξη, φίλο και συνεργάτη από παλιά, για την άρτια συνεργασία και την στήριξή του.

ολοι μαζι 300x225 1εικόνα Viber 2024 12 14 23 05 28 983εικόνα Viber 2024 12 14 23 05 29 281εικόνα Viber 2024 12 14 23 05 28 525εικόνα Viber 2024 12 14 23 05 28 559εικόνα Viber 2024 12 14 23 05 28 303

Χριστούγεννα από τη Μαδρίτη!

Ανταλλάξαμε χριστουγεννιάτικες κάρτες με το δημοτικό σχολείο Juan de la Cierva της Μαδρίτης, Ισπανία, και σήμερα μας έφτασαν οι κάρτες τους. Χαρήκαμε όλοι πάρα πολύ 🙂

20241215 131931

 

 

20241215 132531

 

 

 

 

20241212 061356

 

 

 

 

20241212 061155

 

 

 

 

 

 

 

 

Και οι δικές μας έφτασαν στον προορισμό τους δύο ημέρες αργότερα!

20241215 13143120241215 131342

 

Το δέντρο καλοσύνης

Φέτος τα Χριστούγεννα στολίσαμε ένα Δέντρο Καλοσύνης! Ο κάθε μαθητής έγραψε πάνω σε ένα χάρτινο στολίδι μια όμορφη πράξη αγάπης, καλοσύνης, προσφοράς που έκανε τη χρονιά που σε λίγο θα μας αφήσει. Στη συνέχεια το ζωγράφισε και το στόλισε όπως επιθυμούσε. Στο τέλος, ενώσαμε όλα τα στολίδια και φτάσαμε ένα υπέροχο δέντρο με τις καλές μας πράξεις.

IMG 4211IMG 4212IMG 4213IMG 4214

Το δέντρο της Ευγνωμοσύνης

Φτιάξαμε ένα μεγάλο δέντρο από χαρτόνι και το κρεμάσαμε στον τοίχο, κοντά στην πόρτα του σχολείου. Στη συνέχεια δώσαμε σε κάθε παιδί χρωματιστά φύλλα, όπου έγραψαν κάτι για το οποίο είναι ευγνώμονες. Κάθε εβδομάδα, τα παιδιά όλου του σχολείου μπορούν να προσθέτουν νέα φύλλα στο δέντρο , δημιουργώντας έτσι το” Δέντρο της Ευγνωμοσύνης” γεμάτο από τις εκφράσεις τους!

tempImagezmiSPFtempImagets1UXCtempImageELRWhrtempImageyep1S6tempImageLaBBlbtempImage6N2YjgtempImagehBThIeIMG 4447

Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία 3/12

Στα πλαίσια της Παγκόσμιας Ημέρας Ατόμων με Αναπηρία και Ειδικές Ανάγκες πραγματοποιήσαμε κάποιες δράσεις. Μέσα από τις δράσεις, δόθηκε η ευκαιρία στους μαθητές να γνωρίσουν τα δικαιώματα αυτών των ανθρώπων, αλλά και να “μπουν” για λίγο στη θέση τους, ώστε να κατανοήσουν τις δυσκολίες που περνούν καθημερινά. Αρχικά, λοιπόν, και με τη βοήθεια του κ. Παναγιώτη Κόλλια , δάσκαλο των Εικαστικών, αποτυπώσαμε την Αιγείρα μας πάνω σε ένα χαρτόνι, όπως θα θέλαμε να είναι, προσβάσιμη για όλους. Στη συνέχεια, με τη βοήθεια του κυρίου γυμναστή μας Ευστράτιο Κακαβάνη, χωριστήκαμε σε ομάδες ανά δυο τάξεις (Α & Β , Γ & Δ, Ε & ΣΤ) και πραγματοποιήσαμε διάφορα παιχνίδια, που κάθε φορά είχαν και μια δυσκολία ( κουτσό, χωρίς δάχτυλα, κλειστά μάτια, κ.α.) τα οποία δυσκόλεψαν τους μαθητές μας, αλλά και τους έβαλαν σε σκέψεις , όσον αφορά τις δυσκολίες που περνούν αυτοί οι άνθρωποι καθημερινά.

IMG 4119IMG 4131IMG 4121IMG 4126IMG 4125IMG 4175IMG 4132IMG 4144IMG 4148IMG 4151IMG 4152IMG 4156imageIMG 4172IMG 4036

Το βάζο των θετικών συναισθημάτων

Άραγε, ποια είναι τα συστατικά της ευτυχίας; Εμπνευσμένοι από τις ημέρες των Χριστουγέννων που πλησιάζουν, συζητήσαμε για τα θετικά συναισθήματα και τι μας προσφέρουν. Έπειτα, φτιάξαμε ένα βάζο και το γεμίσαμε με θετικά συναισθήματα τα οποία ξεκινούσαν από το αρχικό γράμμα του ονόματος του καθενός. Αφού ολοκληρώσαμε το βάζο μας το βάλαμε σε μια γωνιά, βάζοντας στόχο να το γεμίσουμε με θετικά συναισθήματα…

tempImageZIZwVJ tempImage40iUcI