Φέτος στο τμήμα β1 Γυμνασίου του Πρότυπου Πειραματικού Σχολείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης η διδασκαλία του καρτεσιανού συστήματος συντεταγμένων και η εξοικείωση των μαθητών με αυτό έγινε μέσω της εξής δραστηριότητας που είχε δύο βήματα:
Βήμα 1ο: Δόθηκαν στους μαθητές οι συντεταγμένες κάποιων σημείων για να τοποθετήσουν σε καρτεσιανό σύστημα συντεταγμένων και στη συνέχεια να ενώσουν τα σημεία που βρίσκονται στο ίδιο τμήμα. Αν αυτό γίνει σωστά σχηματίζεται ένα γυναικείο πρόσωπο. Αυτή η φάση έγινε μέσα στην τάξη, με τους μαθητές που κάθονταν στο ίδιο θρανίο να εργάζονται ομαδικά. Όπου χρειάζονταν, η καθηγήτρια βοηθούσε και έλυνε απορίες.
Βήμα 2ο: Ο κάθε μαθητής έπρεπε να κάνει μια δική του ζωγραφιά πάνω σε καρτεσιανό σύστημα συντεταγμένων και να προσδιορίσει τις συντεταγμένες των σημείων της, χωρίζοντάς τα σε τμήματα αν χρειάζεται, ώστε κάποιος έχοντας μόνο τις συντεταγμένες να μπορεί να σχεδιάσει την αντίστοιχη ζωγραφιά. Αυτή η φάση έγινε ατομικά από τους μαθητές στο σπίτι τους.
Στο παρακω αρχείο παραθέτουμε την εργασία που εκπονήθηκε.