Τα Μαθηματικά στις Τέχνες

Τα_Μαθηματικά_στις_τέχνες

Στο πλαίσιο του μαθήματος της ερευνητικής εργασίας (project) της Α’ Λυκείου, κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2017-2018, αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με τα Μαθηματικά και τη σχέση τους με τις Τέχνες. Αναρωτηθήκαμε αν επηρεάζουν τα Μαθηματικά τον  τρόπο με τον οποίο δημιουργούν οι καλλιτέχνες, πώς αυτά τους βοηθούν και ποιοι καλλιτέχνες τα χρησιμοποιούν.   Ασχοληθήκαμε …

Συνέχεια ανάγνωσης

Το μηδέν: ένα… τίποτα;

project_zero

Στο πλαίσιο του μαθήματος της ερευνητικής εργασίας (project) της Β’ Λυκείου, κατά το σχολικό έτος 2016 – 2017, αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με το “μηδέν”.   Αρχικά, αναρωτηθήκαμε πώς θα επικοινωνούσαμε αν δεν είχαμε τους αριθμούς ή αν είχαμε τους υπόλοιπους αριθμούς, αλλά όχι το μηδέν. Στη συνέχεια, μελετήσαμε την ιστορία του μηδενός τόσο σαν έννοια, όσο …

Συνέχεια ανάγνωσης

Είμαστε ό,τι τώμε;

project_διατροφή

Στο πλαίσιο του μαθήματος της ερευνητικής εργασίας (project) της Α’ Λυκείου, κατά το δεύτερο τετράμηνο του σχολικού έτους 2015 – 2016, αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με το θέμα της διατροφής.   Στην εργασία αυτή, παραθέτουμε: Τις επιπτώσεις της κακής διατροφής στην υγεία. Κάποιες διατροφικές διαταραχές και τρόπους αντιμετώπισής τους. Τα βασικά χαρακτηριστικά μιας σωστής και ισορροπημένης …

Συνέχεια ανάγνωσης

Καθαρίζοντας το σπίτι, λερώνοντας τον πλανήτη;

project_απορρυπαντικά

Στο πλαίσιο του μαθήματος της ερευνητικής εργασίας (project) της Α’ Λυκείου, κατά το πρώτο τετράμηνο του σχολικού έτους 2015 – 2016, αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με τις επιπτώσεις των χημικών απορρυπαντικών στο περιβάλλον και στον άνθρωπο και να κάνουμε μια έρευνα με θέμα το βαθμό επίγνωσης των μαθητών και των γονέων τους σχετικά με τις επιπτώσεις των …

Συνέχεια ανάγνωσης

Ποιος; Πού; Πότε; Γιατί; Είναι όλα αριθμοί; Οι μαθητές ερευνούν…

project_Α_στατιστική

Στο πλαίσιο του μαθήματος της ερευνητικής εργασίας (project) της Α’ Λυκείου, κατά το σχολικό έτος 2014-2015, αποφασίσαμε να διεξάγουμε μία πλήρη στατιστική έρευνα και στη συνέχεια να μελετήσουμε τη γραμμική συσχέτιση μεταξύ ποσοτικών μεταβλητών.   Η έρευνα που κάναμε, επιλέξαμε να έχει για πληθυσμό όλους τους μαθητές του σχολείου μας (Γυμνασίου – Λυκείου) και τρεις …

Συνέχεια ανάγνωσης

Ζωγραφιές με … συντεταγμένες

Φέτος στο τμήμα β1 Γυμνασίου του Πρότυπου Πειραματικού Σχολείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης η διδασκαλία του καρτεσιανού συστήματος συντεταγμένων και η εξοικείωση των μαθητών με αυτό έγινε μέσω της εξής δραστηριότητας που είχε δύο βήματα: Βήμα 1ο: Δόθηκαν στους μαθητές οι συντεταγμένες κάποιων σημείων για να τοποθετήσουν σε καρτεσιανό σύστημα συντεταγμένων και στη συνέχεια να ενώσουν τα …

Συνέχεια ανάγνωσης

Στατιστική έρευνα της Β Γυμνασίου του Π.Π.Σ.Π.Θ.

Φέτος με τη Β Γυμνασίου του Π.Π.Σ.Π.Θ. στα πλαίσια της ενότητας της Στατιστικής πραγματοποιήσαμε μια πλήρη στατιστική έρευνα με πληθυσμό όλους τους μαθητές του Γυμνασίου. Στο παρακάτω αρχείο παραθέτουμε την εργασία που εκπονήθηκε, η οποία περιλαμβάνει αναλυτικά την πορεία της δράσης, τις έρευνες όλων των ομάδων, τη σύγκριση των ερευνών των ομάδων που μελέτησαν το …

Συνέχεια ανάγνωσης

Αποδείξεις εμβαδών επίπεδων σχημάτων

Οι αποδείξεις των εμβαδών των επίπεδων σχημάτων (ορθογωνίου, παραλληλογράμου, τυχαίου τριγώνου και τραπεζίου), όπως αυτές παρουσιάζονται στο βιβλίο της Β Γυμνασίου.    

Θεωρία διαφορικού λογισμού

Στο αρχείο αυτό είναι συγκεντρωμένη η θεωρία του 1ου κεφαλαίου του μαθήματος γενικής παιδείας της Γ Λυκείου “Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής”.

Ο χρόνος του Γενάρη

Στίχοι: Ηλίας Κατσούλης Μουσική-εκτέλεση: Παντελής Θαλασσινός Οι νύχτες του Γενάρη έχουν στόμα και λένε παραμύθια τις γιορτές τσακίζουνε του μπουκαλιού το πώμα και πίνουν να μεθάνε ποιητές. Οι μέρες του Γενάρη έχουν μάτια που κλέβουνε το φως και το σκορπούν τα δειλινά σε έρημα δωμάτια εκείνων που θυμούνται κι αγαπούν. Οι μέρες και οι νύχτες …

Συνέχεια ανάγνωσης

Ζωγραφιές, με … συντεταγμένες

Φέτος, παίρνοντας την ιδέα από μια δραστηριότητα του βιβλίου  “Ανακαλύπτω τα μαθηματικά” της Carol Vorderman, με τη Β’ Γυμνασίου του Γυμνασίου Τρικάλων Ημαθίας, αφού μάθαμε το σύστημα συντεταγμένων ολοκληρωμένο(με τους αρνητικούς αριθμούς),  ζωγραφίσαμε … με συντεταγμένες. Ήθελα να πω ένα μεγάλο μπράβο στους μαθητές και τις μαθήτριές μου, καθώς όλη η δουλειά είναι δική τους …

Συνέχεια ανάγνωσης

Τον έκτο μήνα τον καλό

Στίχοι: Ηλίας Κατσούλης Μουσική-εκτέλεση: Παντελής Θαλασσινός Σ’ ένα πηγάδι δροσερό βαθιά κοιμάται το νερό σκύβει κορίτσι αμίλητο αγόρι ψάχνει αφίλητο. Τον έκτο μήνα τον καλό, καράβι πάει γιαλό-γιαλό νύχτα περνάει το Σούνιο, και φέρνει τον Ιούνιο. Λάμπει στου χρόνου μια στιγμή τ’ αεροσκέπαστο κορμί πουκαμισάκι αέρινο, στα μάτια φως αστέρινο . Τον έκτο μήνα τον …

Συνέχεια ανάγνωσης

Ο Μάης έχει μυστικά

Στίχοι: Ηλίας Κατσούλης Μουσική-εκτέλεση: Παντελής Θαλασσινός Ο Μάης έχει μυστικά κι ένα κλειδί κρυμμένο που ανοίγει μάτια σκοτεινά και χείλη πικραμένο έχει και άνεμο τρελό που κουβαλάει τη γύρη και πυροβάτες της καρδιάς σαν βγεις στο πανηγύρι και πυροβάτες της καρδιάς σαν βγεις στο πανηγύρι… Ο Μάης είναι μουσική από παλιό τραγούδι από κλαδί ροδακινιάς …

Συνέχεια ανάγνωσης

Ένας ευαίσθητος Απρίλης

Ένας ευαίσθητος Απρίλης Στίχοι: Ηλίας Κατσούλης, Μουσική – Πρώτη εκτέλεση: Παντελής Θαλασσινός Ένας ευαίσθητος Απρίλης, ένας αθέατος καιρός γελάει το φρουρό της πύλης και βγαίνει ήλιος λαμπερός. Πετά τα ρούχα του στρατιώτη, φορά πουκάμισο λευκό και στην αγάπη του την πρώτη στέλνει ένα όνειρο γλυκό. Φέρνει μια ζάλη στους ανέμους, ανατριχίλα στο νερό με την …

Συνέχεια ανάγνωσης

Ο Μάρτης Μάρτης μίλησε

Ο Μάρτης Μάρτης μίλησε Στίχοι: Ηλίας Κατσούλης , Μουσική – Εκτέλεση: Παντελής Θαλασσινός  Ο Μάρτης Μάρτης μίλησε και είπε πως θ’ αργήσει έχει ακόμα δυο βροχές και μία να χιονίσει.  Ένα δεντράκι τ’ άκουσε και πήγε να λυγίσει του είπα να ‘χει υπομονή το φόβο να νικήσει.  Ό,τι αργεί κι ό,τι στη γη είναι βαθιά …

Συνέχεια ανάγνωσης

Συμμετρία και χαρταετός

2

  Η Καθαρά Δευτέρα είναι συνδεδεμένη στο μυαλό όλων μας (και κυρίως στο μυαλό των παιδιών) με το έθιμο του πετάγματος του χαρταετού. Ένας χαρταετός για να πετάξει ψηλά πρέπει να είναι κατασκευασμένος σωστά και αυτό που είναι απολύτως απαραίτητο είναι η συμμετρία. Πρέπει ο χαρταετός να είναι συμμετρικός ως προς άξονα, δηλαδή αν διπλώσουμε τον χαρταετό κατά μήκος της ευθείας αυτής …

Συνέχεια ανάγνωσης

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση