Από τα σπορ στην καθημερινή ζωή. Όλοι διαφορετικοί, όλοι ίσοι.

Το εκπαιδευτικό υλικό του Προγράμματος «Καλλιπάτειρα» αποτελεί υλικό υποστηρικτικό του έργου των καθηγητών/τριών Φυσικής Αγωγής (Κ.Φ.Α.) και των μαθητών και μαθητριών, με σκοπό τον αποτελεσματικότερο προγραμματισμό των δράσεων και των θεματικών ενοτήτων που πραγματεύεται. Το πρόγραμμα εστιάζεται αποκλειστικά στη συνεισφορά και τις επιδράσεις της Φυσικής Αγωγής στην υπόθεση της ισότητας στην κοινωνία, την ανάδειξη του σεβασμού στα ανθρώπινα δικαιώματα, την ανοχή στη διαφορετικότητα και το σεβασμό των άλλων πολιτισμών.

Οι θεματικές ενότητες που αναπτύσσονται στο εκπαιδευτικό υλικό πραγματεύονται θέματα σχετικά με α) τα ανθρώπινα δικαιώματα, β) την πολυπολιτισμικότητα, γ) το ρατσισμό και την ξενοφοβία, δ) την ισότητα των φύλων στην εκπαίδευση και την κοινωνία και ε) τις κοινωνικές ανισότητες και τον κοινωνικό αποκλεισμό. Για την επίτευξη των στόχων του προγράμματος οι παραπάνω θεματικές ενότητες υλοποιούνται με εκπαιδευτικές προσεγγίσεις οι οποίες εμπλέκουν ενεργά το μαθητή/τρια στη διαδικασία απόκτησης της γνώσης και προάγουν την αυτενέργεια και την ομαδική εργασία.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες μέσα από το πρόγραμμα «Καλλιπάτειρα», όταν συμμετέχουν στα σπορ,
θα μάθουν να σέβονται τα άτομα του άλλου φύλου, τον αντίπαλο, το συμπαίκτη, τους κανόνες του παιχνιδιού, τις αποφάσεις των διαιτητών ή κριτών, να δίνουν ίσες ευκαιρίες σε όλους να συμμετέχουν, να ελέγχουν τον εαυτό τους, να μην παραφέρονται, να προσπαθούν όσο καλύτερα μπορούν, αλλά τίμια.

Όλο το υλικό είναι διαθέσιμο εδώ σε pdf.

Βιβλίο Εκπαιδευτικού,
Τετράδιο Μαθητών Α,Β,Γ Δημοτικού,
Τετράδιο μαθητών Δ,Ε,ΣΤ Δημοτικού,
Τετράδιο μαθητών Γυμνασίου,
Οδηγίες Παιχνιδιού, Κάρτες Παιχνιδιού

Ημερολόγιο Αντίστροφης Μέτρηση “Myadvent”

Στην ιστοσελίδα www.myadvent.net μπορούμε να δημιουργήσουμε ημερολόγια αντίστροφης μέτρησης, χρησιμοποιώντας εικόνες, κείμενο, link σε video από το youtube.

Επιλέγουμε γραμματοσειρές, χρώματα, εικόνα για το φόντο και μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το link που δημιουργείται ή να ενσωματώσουμε τον κώδικα σε μία ιστοσελίδα.

Ενθουσιάστηκα με το πρώτο μου (κλικ για άνοιγμα)
Ημερολόγιο Αντίστροφης Μέτρησης για την Πρωτοχρονιά!

Διεθνής Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών – 25 Νοεμβρίου

Η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ, με απόφασή της στις 17 Δεκεμβρίου 1999, ανακήρυξε την 25η Νοεμβρίου ως Διεθνή Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών για να αναδείξει ένα σημαντικό πρόβλημα με παγκόσμια διάσταση.

 

Η βία κατά των γυναικών και των κοριτσιών αποτελεί σοβαρή παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Σε όλο τον κόσμο, η βία κατά των γυναικών, σωματική, σεξουαλική, ψυχολογική – λεκτική και οικονομική, βία που πλήττει την ακεραιότητα και την αξιοπρέπεια όσων την υφίστανται, εξακολουθεί να είναι μια φρικτή πραγματικότητα για πολλές γυναίκες, ανεξάρτητα από την ηλικία τους, το κοινωνικό και μορφωτικό τους επίπεδο.

Το πορτοκαλί χρώμα και το σύνθημα «Όχι στη βία», που συμβολίζουν τον διαρκή αγώνα για την εξάλειψη της βίας κατά των γυναικών, προβλήθηκε το βράδυ της 25ης Νοεμβρίου 2020 στην πρόσοψη του Μεγάρου της Βουλής.

Το παρακάτω video, μας κάνει να νιώθουμε αισιόδοξοι, ότι τα σημερινά αγόρια και κορίτσια – οι άντρες και οι γυναίκες της επόμενης γενιάς – δε θα ανέχονται και δε θα επιτρέπουν βίαιη συμπεριφορά με κανένα αποδέκτη!

 

“Slap her”: children’s reactions”
(What happens when you put a boy in front of a girl and ask him to slap her? Here is how children react to the subject of violence against women.)

 (Πηγή video: A Fanpage.it production / Luca Iavarone: creator, interviews, editing, coordination / Ivan Forastiere: photography/ camera operator / Giuliano Caprara: colorist /camera operator /Andrea Esposito: assistant / Roberto Porzio: music / Peppe Pace: audio)

Την 25η Νοεμβρίου 2017, Παγκόσμια Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών, η Γενική Γραμματεία Οικογενειακής Πολιτικής & Ισότητας των Φύλων επέλεξε να επικεντρωθεί στο θέμα της σεξουαλικής παρενόχλησης.
Ετοίμασε 4 σποτ που αποτυπώνουν περιπτώσεις σεξουαλικής παρενόχλησης σε χώρους εργασίας, εκπαίδευσης ή υγείας, όλες βασισμένες σε πραγματικά περιστατικά.
Στόχος αυτών των σποτ είναι να προσδιοριστεί η λεπτή γραμμή μεταξύ κομπλιμέντου και σεξουαλικής παρενόχλησης.

Σπότ ΓΓΙΦ για την Σεξουαλική Παρενόχληση_1
Σπότ ΓΓΙΦ για την Σεξουαλική Παρενόχληση_2
Σπότ ΓΓΙΦ για την Σεξουαλική Παρενόχληση_3
Σπότ ΓΓΙΦ για την Σεξουαλική Παρενόχληση_4

 

Πηγές: Γενική Γραμματεία Οικογενειακής Πολιτικής και Ισότητας των Φύλων, womensos.gr, United Nations , SanSimera.gr

Φωτο Βουλής: www.skai.gr, www.newsit.gr

Παγκόσμια Ημέρα των Δικαιωμάτων του Παιδιού – 20 Νοεμβρίου

Η Σύμβαση για τα ∆ικαιώματα του Παιδιού υιοθετήθηκε ομόφωνα από τη Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών στις 20 Νοεμβρίου του 1989. Έως σήμερα έχει επικυρωθεί από 193 χώρες, ενώ δεν την έχουν επικυρώσει δύο. Η Ελλάδα την επικύρωσε στις 2 ∆εκεμβρίου του 1992.

Σήμερα, δεκαετίες μετά την υπογραφή της Σύμβασης, τα δικαιώματα των παιδιών εξακολουθούν να καταστρατηγούνται σε παγκόσμιο επίπεδο, με μεγάλο ποσοστό παιδιών να αποτελούν θύματα ενόπλων συρράξεων και φτώχειας, να πεθαίνουν από ασθένειες, που σε πολλές περιπτώσεις είναι πλέον ιάσιμες, να στερούνται οικογενειακής φροντίδας, σχολικής  εκπαίδευσης, κοινωνικής πρόνοιας και ευημερίας, να γίνονται αντικείμενο διαφορετικών μορφών εκμετάλλευσης.

Η Διεθνής Σύμβαση για τα δικαιώματα του παιδιού (με απλά λόγια)

UNRIC – Περιφερειακό Κέντρο Πληροφόρησης για τα Δικαιώματα του Παιδιού

Παγκόσμια Ημέρα των Παιδιών, Ηνωμένα Έθνη

UNICEF: Convention on the Rights of the Child
Ύμνος για τα 20 χρόνια της Σύμβασης των Δικαιωμάτων των Παιδιών

UNICEF – Κινούμενα σχέδια για τα δικαιώματα των παιδιών

Ο Συνήγορος για το Παιδί

Φυλλάδιο για παιδιά δημοτικού «Έχω, έχεις, έχει-όλοι έχουμε δικαιώματα»

Φυλλάδιο για εφήβους «Υπερασπίζοντας τα δικαιώματα των ανηλίκων»

Ψηφιακά διδακτικά σενάρια ΑΙΣΩΠΟΣ, Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Δικαιώματα –υποχρεώσεις

Μαθητική έκδοση της Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Παιδιού

Μικρή Πυξίδα COMPASITO – ένα εγχειρίδιο για την εκπαίδευση των παιδιών στα ανθρώπινα δικαιώματα!

COMPASS – Ένα εγχειρίδιο εκπαίδευσης στα ανθρώπινα δικαιώματα για νέου/νέες

Πρόγραμμα Ίρις -Καταπολεμώντας τα στερεότυπα και τις διακρίσεις:Δράσεις για τη συμμετοχή, την ένταξη και την εκπαίδευση Μη τυπική εκπαίδευση για την καταπολέμηση των διακρίσεων σε παιδιά σχολικής ηλικίας ΟΔΗΓΟΣ ΓΙΑ ΔΑΣΚΑΛΟΥΣ

Εθελοντισμός και Δικαιώματα του Παιδιού

Δραστηριότητες βιωματικής μάθησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και και στα δικαιώματα των προσφύγων

 

 

Ευρωπαϊκή Ημέρα για την Προστασία των Παιδιών ενάντια στη Σεξουαλική Εκμετάλλευση και τη Σεξουαλική Κακοποίηση – 18 Νοεμβρίου

Από το 2015, η 18η Νοεμβρίου αποτελεί την Ευρωπαϊκή Ημέρα για την Προστασία των Παιδιών ενάντια στη Σεξουαλική Εκμετάλλευση και τη Σεξουαλική Κακοποίηση.

Το 2007, η Επιτροπή Υπουργών του Συμβουλίου της Ευρώπης ενέκρινε τη Σύμβαση για την προστασία των παιδιών κατά της σεξουαλικής εκμετάλλευσης και της σεξουαλικής κακοποίησης, γνωστή και ως Σύμβαση του Lanzarote, ένα νομικά δεσμευτικό έγγραφο που απαιτεί ποινικοποίηση κάθε είδους σεξουαλικής κακοποίησης παιδιών.

Το 2015, η συνθήκη αυτή συμπληρώθηκε με την εγκαθίδρυση της Ημέρας Τέλους Σεξουαλικής κακοποίησης παιδιών, με σκοπό την ευαισθητοποίηση του κοινού σχετικά με τη σεξουαλική κακοποίηση και εκμετάλλευση παιδιών. Σύμφωνα με την ίδια λογική, το Συμβούλιο ξεκίνησε επίσης την εκστρατεία ONE in FIVE, η οποία πήρε το όνομά της από διαθέσιμα στοιχεία, που υποδηλώνουν ότι περίπου το 1 στα 5 παιδιά στην Ευρώπη είναι θύμα κάποιας μορφής σεξουαλικής βίας (Πηγή: https://saferinternet4kids.gr/nea/csam/).

Η εκστρατεία αυτή επιδιώκει έναν τριπλό στόχο:

  • Την ευαισθητοποίηση σχετικά με τη σεξουαλική εκμετάλλευση και κακοποίηση των παιδιών και την ανάγκη πρόληψης τέτοιων πράξεων.
  • Ενθάρρυνση ανοικτών συζητήσεων σχετικά με τον τρόπο προστασίας των παιδιών που πέφτουν θύματα εκμετάλλευσης και κακοποίησης και πώς να εξαλειφθεί ο στιγματισμός τους.
  • Περαιτέρω επικύρωση και εφαρμογή της Σύμβασης της Λανθαρότε.

Εγχειρίδιο με τίτλο “Η εξάλειψη της Σωματικής Τιμωρίας στα Παιδιά

Πρωτόκολλο διερεύνησης, διάγνωσης και διαχείρισης περιστατικών Κακοποίησης και Παραμέλησης Παιδιών.

 

GCompris – Εκπαιδευτικό Λογισμικό για παιδιά Δημοτικού & προσχολικής ηλικίας

Το GCompris είναι λογισμικό υψηλής εκπαιδευτικής ποιότητας και αποτελείται από δραστηριότητες για παιδιά ηλικίας 2 έως 10 ετών.

Σελίδα Εγκατάστασης (download)

Μερικές από τις δραστηριότητες αν και έχουν παιγνιώδη χαρακτήρα, ωστόσο διατηρούν τον εκπαιδευτικό τους προσανατολισμό (ανακάλυψη του υπολογιστή, ανάγνωση, αριθμητική, επιστήμη, γεωγραφία, παιχνίδια κ.α.) Αναλυτικά, οι δραστηριότητες εδώ.

Δραστηριότητα για προγραμματισμό

Το GCompris προσφέρει περισσότερες από 100 δραστηριότητες, ενώ αρκετές βρίσκονται στο στάδιο της ανάπτυξης. Το GCompris είναι ελεύθερο λογισμικό, που σημαίνει ότι μπορείτε να το προσαρμόσετε στις δικές σας ανάγκες, να το βελτιώσετε και, το πιο σημαντικό, να το μοιραστείτε με όλα τα παιδιά του κόσμου.

Το έργο GCompris αναπτύσσεται και φιλοξενείται από την κοινότητα KDE.

Η πλήρης έκδοση του GCompris 1.0 είναι διαθέσιμη χωρίς κόστος για κάθε διαθέσιμη πλατφόρμα! (Windows, macOS, Android -Play store/Microsoft store)

 

Αν η παλαιότερη έκδοση σας ζητήσει κωδικό όταν την εγκαταστήσετε, δώστε τον κωδικό 200202 για να ενεργοποιήσετε όλες τις δραστηριότητες.

Digital Citizens – Common Sense Education

Τα παιδιά, από μικρή ηλικία, χρησιμοποιούν ηλεκτρονικές συσκευές με πρόσβαση στο διαδίκτυο (smartphones, tablets, personal computers κα.)

Η Common Sense Education είναι μια πηγή περιεχομένου δωρεάν δραστηριοτήτων και video για να βοηθήσουμε τα παιδιά να γίνουν οι καλύτεροι “ψηφιακοί πολίτες” (Digital Citizens).

Πολύ χρήσιμα video με αντίστοιχες δραστηριότητες στη διεύθυνση: https://www.commonsense.org/education/digital-citizenship/

 

 

Μουσείο Ακρόπολης

Το Νέο Μουσείο Ακρόπολης άνοιξε τις πύλες του στο κοινό στις 20 Ιουνίου 2009. Αποτελείται από τρία κύρια επίπεδα και δύο ενδιάμεσα επίπεδα και καλύπτει συνολικό εμβαδό 23οοοτ.μ.

Το μουσείο βρίσκεται 300 περίπου μέτρα (980 πόδια) νοτιοανατολικά του Παρθενώνα, στην ιστορική συνοικία Μακρυγιάννη. Ο τελευταίος όροφος του μουσείου (Αίθουσα του Παρθενώνα) προσφέρει πανοραμική θέα 360 μοιρών της Ακρόπολης και της σύγχρονης Αθήνας. Η είσοδος του μουσείου στον πεζόδρομο της Διονυσίου Αρεοπαγίτου συνδέει το μουσείο με την Ακρόπολη και άλλα σημαντικά αρχαιολογικά μνημεία της Αθήνας. (Πηγή: Μουσείο Ακρόπολης)

Μια αρχαία γειτονιά της Αθήνας ενσωματώνεται μοναδικά στην αρχιτεκτονική του Μουσείου Ακρόπολης ως ένα ακόμα έκθεμα, που συνδιαλέγεται με τα αριστουργήματα του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού που παρουσιάζονται στους ορόφους του. Χτισμένη στην ομαλή συνέχεια της νότιας πλαγιάς του βράχου φιλοξενεί τη ζωή και τις δραστηριότητες του ανθρώπου από την 4η χιλιετία π.Χ. έως τον 12ο αι. μ.Χ. Δρόμοι, σπίτια, λουτρά, εργαστήρια και τάφοι συνθέτουν μια περίπλοκη εικόνα αρχαιολογικών καταλοίπων, με καλύτερα διατηρημένα αυτά της ύστερης αρχαιότητας.

Οι επισκέπτες μπορούν να θαυμάσουν από κοντά την ευφάνταστη μακέτα φτιαγμένη με LEGO® που δώρισε στο Μουσείο Ακρόπολης το Μουσείο Nicholson στο Πανεπιστήμιο του Σύδνεϋ, έπειτα από πρωτοβουλία του Michael Turner, επιμελητή του Μουσείου Nicholson. Η Ακρόπολη χτίστηκε αποκλειστικά από 120.000 τουβλάκια LEGO® σε περίπου 300 ώρες από τον Ryan McNaught. Η μακέτα βρίσκεται στον δεύτερο όροφο του Μουσείου Ακρόπολης, στον χώρο του Εργαστηρίου Τεχνών, δίπλα στο εστιατόριο.

Επίσκεψη στο Μουσείο Ακρόπολης

Εκπαιδευτικό Υλικό Μουσείου Ακρόπολης

Ψηφιακές Εφαρμογές

Ένας Αρχαίος Ναός

Αθηνά, η Θεά της Ακρόπολης

Η ζωφόρος του Παρθενώνα

Το πρόγραμμα Γλαύκα

Χρωμάτισε την Πεπλοφόρο

Το Μουσείο Ακρόπολης στο Google Art Project

Εικονική περιήγηση των μνημείων της Ακρόπολης

Εκπαιδευτικά Παιχνίδια για τον Προγραμματισμό blockly.games

Οι δεξιότητες πληροφορικής βοηθούν τους μαθητές να συνεργαστούν, να δημιουργήσουν και να προσεγγίσουν μια πληθώρα προβλημάτων.

Το Blockly.Games είναι μια σειρά εκπαιδευτικών παιχνιδιών που διδάσκουν προγραμματισμό. Έχει σχεδιαστεί για παιδιά που δεν είχαν προηγούμενη εμπειρία στον προγραμματισμό υπολογιστών.

Το Blockly.Games είναι διαθέσιμο και Offline (στα ελληνικά)

(Πάνω δεξιά στο παράθυρο της ιστοσελίδας επιλέγω ΕΛΛΗΝΙΚΑ)

Το Παζλ – Puzzle είναι μια γρήγορη εισαγωγή στα σχήματα του Blockly και στον τρόπο με τον οποίο τα κομμάτια συνενώνονται.

Για κάθε ζώο επιλέγω αριθμό ποδιών και χαρακτηριστικά.

Ο λαβύρινθοςmaze είναι μια εισαγωγή στις εντολές και τον τρόπο σύνταξης ενός προγράμματος. Ξεκινά απλά, αλλά κάθε επίπεδο είναι πιο δύσκολο από το προηγούμενο, χρησιμοποιώντας εντολές επανάληψης και ελέγχου (10 επίπεδα).

Το Πουλί-Bird κινείται με τη ρύθμιση της γωνίας στροφής του (σύνθετη δρστηριότητα).

Σημείωση: Η χελώναturtle είναι μια δραστηριότητα δημιουργίας προγραμμάτων (τετράγωνο, πεντάγωνο, αστέρι, φεγγάρι).

Η ταινίαmovie είναι μια εισαγωγή στις μαθηματικές εξισώσεις (πολύ σύνθετη δραστηριότητα).

Η μουσική είναι μια εισαγωγή στις λειτουργίες σύνθεσης μουσικής (νότες, συναρτήσεις).

Το Pond Tutor εισάγει προγραμματισμό βάσει κειμένου. Τα επίπεδα εναλλάσσονται μεταξύ μπλοκ και πραγματικού JavaScript σε ένα πρόγραμμα επεξεργασίας κειμένου. (Δυο πάπιες αλληλεπιδρούν μέσ σε μια λίμνη!)

Το PondΛίμνη είναι ένας διαγωνισμός ανοιχτού τύπου για τον προγραμματισμό της πιο έξυπνης πάπιας.

Η ιστοσελίδα παρουσιάζει ενδιαφέρον, αλλά δυστυχώς – αν και οι πρώτες δραστηριότητες είναι προσιτές για τα παιδιά – όσο αλλάζουν τα επίπεδα, ο χρήστης χάνει το ενδιαφέρον του γιατί οι δραστηριότητες είναι πολύ σύνθετες και δεν υπάρχει σημαντική βοήθεια ή tips για τη λύση των δραστηριοτήτων.

Διαδραστικό Εκπαιδευτικό Εργαλείο για την αντιμετώπιση του Σχολικού Εκφοβισμού από το Χαμόγελο του Παιδιού

Στα πλαίσια του προγράμματος European – AntiBullying Campaign και της εκστρατείας ΚΑΝΕ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΑ… ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ «Το Χαμόγελο του Παιδιού» δημιούργησε ένα πρωτότυπο cross media Διαδραστικό Εκπαιδευτικό Εργαλείο (videos).

Το συγκεκριμένο εργαλείο έχει μια μορφή μέσα από την οποία ο παρατηρητής της ταινίας μπορεί να επέμβει πολλαπλά στην εξέλιξη της ιστορίας. Το Διαδραστικό Εκπαιδευτικό Εργαλείο διατηρεί αυτή τη μορφή και παρουσιάζει δυο ιστορίες εκφοβισμού: η μία στο σχολικό και η άλλη στο διαδικτυακό περιβάλλον.

Ο χρήστης μπορεί να επιλέξει την ιστορία που επιθυμεί και στη συνέχεια να επιλέξει το προφίλ του παιδιού μέσα από την οπτική του οποίου θα δει την ιστορία. Συγκεκριμένα μπορεί να επιλέξει ανάμεσα στο παιδί που εκφοβίζει, στο παιδί που εκφοβίζεται ή στο παιδί που παρατηρεί. Βλέπει λοιπόν την ιστορία από τα «μάτια» του παιδιού που έχει επιλέξει και στη συνέχεια με δομημένες επιλογές μπορεί να επιλέξει την εξέλιξη της ιστορίας και τελικά το τέλος.

ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ 

Παιδί που εκφοβίζει  (Σταματάει με την παρέμβαση των παρατηρητών (αναφορά), Συνειδητοποιεί…, Συνεχίζει αλλά…, Παρεμβαίνει η εκπαιδευτικός)

Παιδί που εκφοβίζεται (Φεύγει από το σπίτι, Παθαίνει κατάθλιψη, Δέχεται στήριξη, Τηλεφωνική γραμμή βοήθειας, Παρεμβαίνει η μητέρα της)

Παρατηρητής (Ενθαρρύνει το παιδί που εκφοβίζει, Παρεμβαίνει/Μπλοκάρει το παιδί που εκφοβίζει, Μιλάει στον εκπαιδευτικό)

ΛΕΚΤΙΚΗ ΚΑΙ ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΒΙΑ

Παιδί που εκφοβίζει (Σταματάει με την παρέμβαση παρατηρήτριας, Σταματάει με την παρέμβαση της εκπαιδευτικού, Συνεχίζει)

Παιδί που εκφοβίζεται (Δεν αντιδρά, Μιλάει στην εκπαιδευτικό, Τηλεφωνική γραμμή βοήθειας)

Παρατηρήτρια (Ενθαρρύνει το παιδί που εκφοβίζει, Μιλάει στην εκπαιδευτικό, Παραμένει ουδέτερη, Παρεμβαίνει στο επεισόδιο)