Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Νερού , η Δ΄τάξη συμμετείχε στο πρόγραμμα “ΥΔΑΤΙΝΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ…ΥΔΑΤΙΝΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ… ΥΔΑΤΙΝΕΣ ΜΕΡΕΣ” , που διοργάνωσε η υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων Πέλλας , η κ. Φράγκου Μπέττυ .
Στις 19 Μαρτίου 2024 , επισκεφτήκαμε το Παρθεναγωγείο , όπου σε συνεργασία με άλλες τάξεις από το 1ο και το 8ο Δημοτικό Σχολείο , συζητήσαμε , ανταλλάξαμε ιδέες για το νερό και τη χρησιμότητά του . Στη συνέχεια γράψαμε τα δικά μας συνθήματα – μηνύματα για το νερό και ετοιμάσαμε μια ομαδική αφίσα με τίτλο ” υδάτινες σκέψεις” . Αφού ολοκληρώθηκε η δράση , όλοι μαζί και με τον Αντιδήμαρχο Παιδείας κ. Τρυψιάνη Ευάγγελο , επισκεφτήκαμε το Δημαρχείο .
Εκεί μας υποδέχτηκε θερμά ο Δήμαρχος της πόλης μας και καθίσαμε στις θέσεις του δημοτικού συμβουλίου . Ο Δήμαρχος μας μίλησε για τη σημασία του νερού στην περιοχή μας και στη συνέχεια έδωσε το λόγο σε μας . Κάθε τάξη έκανε τις προτάσεις του για το νερό . Εμείς πρώτα δείξαμε τις αφίσες που είχαμε ετοιμάσει . Την πρώτη αφίσα “Η νεράιδα του ποταμού Εδεσσαίου” , την παρουσίασαν οι μαθήτριες Δήμητρα , Μαγδαληνή και Σοφία . Τη δεύτερη αφίσα “Οι συμβουλές του Σταγονούλη” την παρουσίασαν οι μαθητές Ραφαήλ, Μαρία και Μαρίνα .
Στη συνέχεια η Άνθια και η Κατερίνα διάβασαν μια επιστολή που είχαμε ετοιμάσει για το Δήμαρχο με σκέψεις μας για το νερό , το ποτάμι μας και τους Καταρράκτες μας . Τέλος η Μυροφόρα διάβασε το δεκάλογο για τον περιορισμό σπατάλης νερού. Η επίσκεψη μας ολοκληρώθηκε με την υπόσχεση του Δημάρχου ότι θα υλοποιήσει τις προτάσεις μας !
Η εκπαιδευτική μας δράση , ήταν ωραία και περάσαμε υπέροχα ! Ευχαριστούμε το Δήμαρχο Έδεσσας κ. Τσεπκεντζή Ιωάννη , τον Αντιδήμαρχο Παιδείας κ. Τρυψιάνη Ευάγγελο και την Υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων κ. Φράγκου Μέττυ , που μας ακούσανε και μας κάνανε να νιώσουμε ενεργοί πολίτες , χρήσιμοι για την πόλη μας !
Διαβάστε το μήνυμά μας για την ημέρα νερού , το γράμμα με τις προτάσεις μας και τις συμβουλές μας για τον περιορισμό σπατάλης νερού :
Το νερό είναι πηγή ζωής και πολύτιμο αγαθό για τον άνθρωπο .
Φροντίζουμε για την ορθή και συνετή χρήση του.
ΔΕΚΑΛΟΓΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΣΠΑΤΑΛΗΣ ΝΕΡΟΥ
Οι μαθήτριες και οι μαθητές της Δ΄ τάξης του 2ου Δημοτικού Σχολείου Έδεσσας σας συμβουλεύουν:
- Επισκευάζουμε μια βρύση που στάζει ή όταν είναι χαλασμένη. Μια βρύση που στάζει μπορεί να σπαταλήσει 10.000 λίτρα νερού τον χρόνο.
- Ποτίζουμε τα λουλούδια αργά το απόγευμα ή νωρίς το πρωί με ποτιστήρι.
- Φροντίζουμε να μην τρέχει το καζανάκι στην τουαλέτα.
- Πλένουμε το αυτοκίνητο με κουβά και όχι να αφήνουμε από το λάστιχο να τρέχει νερό συνέχεια .
- Πλένουμε τα μπαλκόνια με κουβά και όχι με λάστιχο.
- Δεν αφήνουμε τη βρύση να τρέχει συνεχώς, όταν πλένουμε τα πιάτα.
- Φροντίζουμε να βάζουμε σε λειτουργία γεμάτα τα πλυντήρια των ρούχων και πιάτων.
- Προτιμούμε το ντους, αντί να γεμίσουμε την μπανιέρα. Εξοικονομούμε με αυτό τον τρόπο μέχρι και 100 λίτρα νερού.
- Δεν αφήνουμε τη βρύση να τρέχει συνεχώς, όταν βουρτσίζουμε τα δόντια ή όταν ξυρίζομαι.
- Δεν αφήνουμε να τρέχουν οι βρύσες άσκοπα στα σχολεία , για να μη πούμε το ΝΕΡΟ – ΝΕΡΑΚΙ.