Ήταν πάντα και εξακολουθεί να είναι ανησυχητικός, πολύ περισσότερο τώρα, ο τρόπος που καθορίζονται τα προγράμματα σπουδών, τα ωρολόγια προγράμματα και οι αναθέσεις μαθημάτων στην Ελλάδα.
Με αφορμή τις αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα διαπιστώνουμε και εμείς με τη σειρά μας ότι, υπάρχει επίθεση εναντίον των κοινωνικών και πολιτικών επιστημών, περιορισμός των καλλιτεχνικών μαθημάτων και σε μικρότερο βαθμό μείωση των Φυσικών Επιστημών στο Λύκειο.
Γνωρίζουμε ότι στις περισσότερες φορές μέχρι τώρα οι αλλαγές στην Ελλάδα γίνονταν με κριτήρια:
- Διαχείρισης προσωπικού
- Συντεχνιακές πιέσεις
- Πολιτικές-Ιδεολογικές προκαταλήψεις
Δυστυχώς δεν υπάρχουν πειστικές ενδείξεις που να δείχνουν κάτι διαφορετικό τώρα και πρέπει ως χώρα να απομακρυνθούμε από αυτές τις λογικές.
Οι αλλαγές οφείλουν να είναι έργο των παιδαγωγικών επιστημών, να έχουν μακρόπνοο σχεδιασμό και σταθερότητα. Είναι αναμενόμενο να υπάρχουν συγκρούσεις εργασιακών συμφερόντων, και εναλλακτικών εκπαιδευτικών στόχων. Όμως με την κατάλληλη (επίπονη-διαρκή-αμερόληπτη) επιστημονική τεκμηρίωση αυτές οι συγκρούσεις μπορούν να υποχωρήσουν ή να ξεπεραστούν και να γεφυρωθούν.
Στην προκειμένη περίπτωση δεν υπάρχει καμία παιδαγωγική ή επιστημονική τεκμηρίωση. Οπότε καταδικάζουμε τα νέα ωρολόγια προγράμματα και τις αλλαγές που θα φέρουν και συμπαραστεκόμαστε στους συναδέλφους των κλάδων που εξοστρακίζονται μαζί με τα μαθήματά τους από τα σχολεία, προφανώς για ιδεολογικούς και οικονομικούς λόγους.
Δεν ξεχνάμε τι έχει γίνει στο παρελθόν και δεν επαναπαυόμαστε διότι αυτό μπορεί να συμβεί σε οποιοδήποτε κλάδο ή μάθημα υπό ανάλογες συγκυρίες.
Ζητάμε οι όποιες αλλαγές να γίνονται μετά από διαβούλευση και με επιστημονικά και παιδαγωγικά κριτήρια προς όφελος της εκπαιδευτικής διαδικασίας και των μαθητών.
Ομάδα Αναπληρωτών Βιολόγων
Blog:https://blogs.sch.gr/anaplirotesbio/
E-mail: anaplirotesbio@gmail.com