Μεταβολή οργανικών κενών ΠΕ04 2015

Σε προηγούμενα άρθρα αποκαλύψαμε ότι τα οργανικά κενά Βιολογίας το 2015 ήταν 883, και ότι τελικά τα ακάλυπτα οργανικά κενά Βιολογίας που απέμειναν ήταν 309. Πως έγινε λοιπόν αυτή η μεταβολή.

1. Ένα μεγάλο μέρος των 883 κενών Βιολογίας έχει καλυφθεί σε προηγούμενες χρονιές με οργανικές τοποθετήσεις άλλων ειδικοτήτων. Τις υπολογίσαμε στις 589. Αυτές οι τοποθετήσεις είναι μόνιμες και άρα αυτά τα κενά δεν πρόκειται να ξαναεμφανιστούν παρά μόνο αν πάρει μετάθεση ο εκπαιδευτικός που τα καλύπτει ή αν συνταξιοδοτηθεί.

2. Με μεταθέσεις άλλων ειδικοτήτων σε κενά Βιολογίας. Οι μετατιθέμενες ειδικότητες καλύπτουν κενά Βιολογίας στα μεγάλα αστικά κέντρα και αφήνουν κενές θέσεις της ειδικότητάς τους στην περιφέρεια. Τις περισσότερες φορές το κάνουν με άγνοια. Την ευθύνη έχει το ΚΥΣΔΕ.

Στο παρακάτω διάγραμμα φαίνονται τα στάδια μεταβολής των κενών και ουσιαστικά πως μετατρέπονται τα οργανικά κενά Βιολογίας και Γεωγραφίας σε Φυσικής και Χημείας.

Μεταβολή οργανικών 2015

Για πρώτη φορά θα αποκαλύψουμε και το λόγο που γίνεται αυτό. Είναι η πίεση από τον αριθμό των άλλων ειδικοτήτων που δεν έχουν επαρκή κενά. Αυτή η πίεση δεν δημιουργήθηκε πέρσι που μειώθηκαν οι ώρες της Φυσικής. Είναι μια διαχρονική και σταθερή τάση η οποία παρόλες τις εκατοντάδες συνταξιοδοτήσεις τα τελευταία 10 χρόνια, δεν έχει εκτονωθεί. Η αλήθεια είναι ότι τα μνημονιακά μέτρα που παίρνει το υπουργείο δεν βοηθάνε σε αυτή την κατεύθυνση. Ας δούμε λοιπόν τι έγινε πέρσι (2015) στο στάδιο της ρύθμισης της υπεραριθμίας. Πόσα οργανικά κενά υπήρχαν στα σχολεία, πόσοι ήταν οι υπεράριθμοι και πόσοι ήταν στην διάθεση των ΠΥΣΔΕ (δηλαδή στο τρίτο στάδιο του προηγούμενου γραφήματος).

Υπεραριθμίες 2015 και κενά