Web 2.0 εργαλεία. Γρήγορος οδηγός παρώθησης χρήσης…

αν και δεν είναι όλα ρόδινα…. Παρά τα προβλήματα των νέων εργαλείων (moodle: με τις διάφορες αναβαθμίσεις που δημιουργούν  προβλήματα σε συνδέσεις, χάσιμο πληροφοριών, συζητήσεων και δυσλειτουργιών σε π.χ. hotpotatoes, ning:  από δωρεάν σε υπηρεσία με πληρωμή –κάτι που έκανε και το moodlehub από 01/01/2012 –αν και δεν διέκοψε ακόμα την πρόσβαση, με αποτέλεσμα να […]

Συνεχίστε την ανάγνωση →

Text 2 Mindmap: μετατρέπει κείμενο σε εννοιολογικό χάρτη

Το Text 2 Mindmap είναι ένα διαδικτυακό εργαλείο που μας μετατρέπει κείμενο (το οποίο εισάγουμε με συγκεκριμένο τρόπο στο παραλληλόγραμμο που εμφανίζεται στη σελίδα του δικτυακού τόπου) σε εννοιολογικό χάρτη. Το αρχείο που δημιουργείται μπορούμε να το αποθηκεύσουμε ως jpg στον υπολογιστή μας.

Συνεχίστε την ανάγνωση →

Sploder: Δημιουργίες μαθητών

Στη σελίδα http://goa56tk.wikispaces.com/Sploder μπορείτε να δείτε παιχνίδια που έχουν φτιάξει μαθητές του σχολείου μας. Οι εργασίες των μαθητών είναι προαιρετικές και συμπληρωματικές για την ενότητα του προγραμματισμού, μιας και το προγραμματιστικό περιβάλλον που διαθέτουμε τη στιγμή αυτή στο σχολείο μας δεν έχει μεγάλες δυνάτοτητες δημιουργίας γραφικών, που θα μπορούσαν να έλξουν το ενδιαφέρον των μαθητών. […]

Συνεχίστε την ανάγνωση →

ZooBurst: Ψηφιακό, διαδικτυακό, εργαλείο αφήγησης

To ZooBurst είναι ένα ψηφιακό εργαλείο αφήγησης που επιτρέπει τη δημιουργία τρισδιάστατων αναδυόμενων βιβλίων (μέχρι 10 σελίδων στη δωρεάν εκδοχή του). Χρησιμοποιώντας το ZooBurst, οι παραμυθάδες κάθε ηλικίας μπορούν να δημιουργήσουν τους δικούς τους κόσμους ζωντανεύοντας τις ιστορίες τους. Οι συγγραφείς μπορούν να τοποθετήσουν χαρακτήρες και σκηνικά μέσα σε ένα 3D κόσμο που μπορεί να […]

Συνεχίστε την ανάγνωση →

Wiki: εναλλακτικός τρόπος χρήσης

Το wiki είναι μια υπηρεσία η οποία έχει γίνει ευρέως γνωστή και χρησιμοποιείται με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους. Ένας από αυτούς χρησιμοποιήθηκε για να καλύψει ανάγκες της σχολικής μας μονάδας. Στο σχολείο μας υπάρχουν αρκετοί μαθητές οι οποίοι δεν έχουν ως μητρική γλώσσα τα ελληνικά. Κάποιοι τα γνωρίζουν καλά και κάποιοι άλλοι δυσκολεύονται –ειδικά σε […]

Συνεχίστε την ανάγνωση →

Τζεφ Μιούλγκαν: Εισαγωγή στα Στούντιο Σχολεία

Κάποια παιδιά μαθαίνουν ακούγοντας, κάποια άλλα μαθαίνουν κάνοντας. Ο Τζεφ Μιούλγκαν κάνει μια εισαγωγή στα Στούντιο Σχολεία, ένα νέο είδος σχολείων στη Μεγάλη Βρετανία, στα οποία μαθητές οργανωμένοι σε μικρές ομάδες μαθαίνουν κάνοντας πρακτικές εργασίες, οι οποίες κατά τον Μιούλγκαν είναι “της πραγματικής ζωής”. Για να δείτε την παρουσίαση πατήστε εδώ.

Συνεχίστε την ανάγνωση →

sploder: Για να φτιάξεις το δικό σου παιχνίδι

Στη σελίδα εδώ, μπορεί ο καθένας να δημιουργήσει τα δικά του παιχνίδια. Οι δε μαθητές έχουν τη δυνατότητα, αρκετά εύκολα και γρήγορα, να γίνουν δημιουργοί διαδικτυακών παιχνιδιών προσεγγίζοντας αλγοριθμικές δομές με παιγνιώδη τρόπο. Σε κάθε περίπτωση πρόκειται για μια ενδιαφέρουσα ιστοσελίδα. Μετά την εγγραφή σας, είναι αρκετά  εύκολο να δημιουργήσετε και να μοιραστείτε τα δικά […]

Συνεχίστε την ανάγνωση →

«Υπολογιστικό νέφος» αντί μηχανογραφικά συστήματα

ΤΟ CLOUD COMPUTING ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΤΟΣΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΟΣΟ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΟΦΕΛΗ Πριν από το Facebook και το Google -πριν και από το Ιντερνετ ακόμα- επιστήμονες του ΜΙΤ είχαν οραματιστεί κάτι που ονόμασαν «the computer utility» (ωφέλιμος υπολογιστής). «Οι υπολογιστές μια μέρα μπορεί, σαν την τηλεφωνία, να αποτελέσουν μια υπηρεσία κοινής ωφέλειας» είχε πει ο καθηγητής Τζον […]

Συνεχίστε την ανάγνωση →

Κλινική για εθισμένους στην πληροφορία

Η πληροφορία είναι δύναμη, αλλά ο συνεχής βομβαρδισμός μας με πληροφορίες μπορεί να βλάψει την υγεία μας. Αυτό είναι το σκεπτικό μιας ασυνήθιστης έκθεσης στο Μουσείο Επικοινωνίας της Βέρνης, η οποία προτείνει στους επισκέπτες μια «κλινική για τους εθισμένους στην πληροφορία». Στόχος της έκθεσης είναι, κυρίως, να κάνει τον κόσμο να συνειδητοποιήσει το βαθμό στον […]

Συνεχίστε την ανάγνωση →

Ταξίδι φυγής: Διαδικτυακό παιxνίδι με θέμα τους πρόσφυγες

Το παιγνίδι επιβίωσης «ταξίδι φυγής» δημιουργήθηκε από το UNHCR Στοκχόλμης. Υπάρχει δε έκδοση στα Ελληνικά. Πρόκειται για ένα διαδικτυακό παιχνίδι που παρουσιάζει τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ένας πρόσφυγας στην προσπάθεια προσαρμογής του στη νέα του χώρα. Το παιγνίδι μεταφέρει τους χρήστες του σε ένα «ταξίδι φυγής» από τον τόπο τους και σε αναζήτηση ασύλου σε […]

Συνεχίστε την ανάγνωση →