ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ 2024-2025 ΓΕΝΙΚΑ ΥΛΙΚΟ

Το πρόγραμμα χωρίζεται σε δύο θεματικούς άξονες:

α. Εντάσεις-συγκρούσεις στο σχολείο-ενδοσχολική βία και τρόποι διαχείρισης:θα δοκιμάσουμε έναν νέο τρόπο,τη σχολική διαμεσολάβηση. Δες εδώ: διαμεσολαβηση

και bullying και διαμεσολαβηση

Κύριες μορφές σχολικού bullying: Το bullying στο σχολείο αποτελεί ένα πολύπλοκο φαινόμενο που εκδηλώνεται με διάφορες μορφές. Και η κατανόησή του είναι ιδιαίτερα σημαντική για την αντιμετώπιση και την πρόληψή του. Οι διάφορες μορφές εκφοβισμού περιλαμβάνουν τον λεκτικό εκφοβισμό, τον σωματικό εκφοβισμό, και τον ψυχολογικό εκφοβισμό. Κάθε μορφή έχει τις δικές της συνέπειες. Αλλά κοινό τους χαρακτηριστικό είναι η ανασφάλεια που προκαλούν στα θύματα.

  1. Ο λεκτικός εκφοβισμός περιλαμβάνει προσβλητικά σχόλια, ψυχολογική πίεση, απειλές, και ύβρεις.2.Ο σωματικός εκφοβισμός συμπεριλαμβάνει φυσική κακοποίηση, όπως χτυπήματα και άλλες βίαιες ενέργειες 3.Ο ψυχολογικός εκφοβισμός από bullying στο σχολείο επικεντρώνεται στην ψυχολογική πίεση, την απομόνωση, τη δυσφήμιση και την απειλητική συμπεριφορά.

https://www.youtube.com/watch?v=B8dPtmaVDro

Οι σκέψεις της Νεφέλης

β. Έμφυλα στερεότυπα-κακοποιητικές/χειριστικές συμπεριφορές ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ-ΓΥΝΑΙΚΩΝ

ΣΤΕΡΕΟΤΥΠΑ

https://www.youtube.com/watch?v=nWu44AqF0iI

Θα χωριστείτε σε δύο ομάδες,μία για τον κάθε άξονα και στόχος του πρώτου είναι να γίνουν διαμεσολαβήσεις δοκιμαστικές και να παραχθεί σχετικό υλικό.Το ίδιο και για το β’ θεματικό άξονα (κολάζ,αφίσες,ποιήματα,σκετσάκια,βιντεάκια,μονόλογοι κακοποιημένων γυναικών,τραγούδια κλπ.).Θα αξιοποιηθούν και τα αποτελέσματα των ερωτηματολογίων που δόθηκαν.

ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ

ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΕ ΕΜΦΥΛΑ ΣΤΕΡΕΟΤΥΠΑ

Η ΟΠΤΙΚΗ ΤΩΝ ΑΓΟΡΙΩΝ ΠΟΥ ΠΙΕΖΟΝΤΑΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΑΝΑΡΜΟΣΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

ΦΡΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΛΕΜΕ ΚΑΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΛΕΜΕ

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ 12 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ