Διαδικτυακό μάθημα 22

Γεια σας, παιδιά! Τι κάνετε;

Φέτος, εάν δεν έκλειναν τα σχολεία, είχα στο μυαλό μου να ασχοληθούμε και με τα φυτά!

 

Εργασία 1

Ας γίνουμε μικροί κηπουροί!

Τι θα χρειαστούμε:

  • Λίγες φακές ή φασόλια (μια χούφτα ή λίγο παραπάνω).

 

  • Βαμβάκι

 

  • Ένα κουπάκι από γιαούρτι .

 

Οδηγίες

Τοποθετούμε βαμβάκι μέσα στο κουπάκι, ώστε να καλύπτεται ο πάτος του. Έπειτα, ρίχνουμε μέσα τις φακές ή τα φασόλια. Εάν έχετε δύο κουπάκια, μπορείτε να φυτέψετε και τα δύο ξεχωριστά. Καλύτερα είναι να μην τα ανακατέψετε. Τέλος,  ποτίστε τους σπόρους σας με τόσο νερό, ώστε να είναι βρεγμένο το βαμβάκι.  Περισσότερο νερό απ’ όσο πρέπει μπορεί να κάνει κακό…  Αφήστε το κουπάκι κάπου που να το βλέπει ο ήλιος και τις επόμενες μέρες προσπαθείτε να διατηρείτε υγρό το βαμβάκι! Σιγά σιγά θα δείτε τα φυτά σας να φυτρώνουν και να μεγαλώνουν!

Μπορείτε να δείτε ένα πολύ σύντομο βίντεο με οδηγίες στον παρακάτω σύνδεσμο:

https://safeYouTube.net/w/WOdG

 

Ιδέα!

Την πρώτη μέρα μπορούμε να βγάλουμε μια φωτογραφία το κουπάκι μας, να την εκτυπώσουμε και να την κολλήσουμε σε ένα χαρτί. Δίπλα γράφουμε την ημερομηνία και μια σύντομη περιγραφή.

 

Ημερολόγιο παρατήρησης
 

Φωτογραφία ή ζωγραφιά του φυτού

 

 

 

 

19/05/2020

 

Σήμερα φύτεψα μερικές φακές. Τις πότισα και θα περιμένω να φυτρώσουν.

 

 

 

 

20/05/2020

 

Τίποτα ακόμα. Καμία αλλαγή. Λες να μη φυτρώσουν;

 

21/05/2020

Επιτέλους! Οι φακές μου άρχισαν να βγάζουν … κτλ.

 

 

Μετά από 10-15 μέρες θα έχετε το δικό σας γλαστράκι και ένα όμορφο ημερολόγιο!

Έχετε πάντως να παρατηρήσετε πολλές αλλαγές! Τα φυτά είναι οι πιο αξιοθαύμαστοι και πιο σημαντικοί οργανισμοί πάνω στον πλανήτη μας! Μάλιστα, μας είναι απαραίτητα, καθώς δεν μπορούμε να ζήσουμε χωρίς το οξυγόνο των φυτών!

 

Εργασία 2

Ξέρετε ότι μου αρέσουν οι καλές ιστορίες!

Και μια καλή ιστορία ξεκινά με μια καλή ιδέα! Την ιδέα, λοιπόν, θα σας τη δώσω εγώ!

Θέμα: Τι θα γινόταν αν μια μέρα όλες οι βρύσες, αντί για νερό, έβγαζαν σοκολατούχο γάλα;

 

Πού συνέβη αυτό και πότε;

Πώς έγινε αυτό;

Πώς αντέδρασαν οι άνθρωποι και ιδιαίτερα τα παιδιά;

 

Υπενθυμίζω:

 

Μια ιστορία

με σωστή γραμματική και ορθογραφία

αλλά τελείως βαρετή και χωρίς φαντασία

είναι

μια κακή ιστορία!

 

Μια ιστορία

γεμάτη φαντασία

αλλά γεμάτη με λάθη κάθε είδους

μπορεί να είναι καλή,

αλλά σε δυσκολεύει

να τη διαβάσεις,

άρα και να την απολαύσεις!

 

Προσπαθώ, λοιπόν,

να γράφω

σωστά

και με φαντασία!

 

 

 Εργασία 3  

Να κλίνετε τα ουσιαστικά το «σήμα» και το «κύμα».

Σας δίνω και πίνακες με μερικά στοιχεία από κάτω. Τα υπόλοιπα τα συμπληρώνετε εσείς.

 

ενικός αριθμός
ονομαστική το σήμα

 

ενικός αριθμός
ονομαστική το κύμα

 

 

Εργασία 4

Άλλο ένα μαθηματικό μονοπάτι για εξερεύνηση! Προσοχή στις πράξεις! Αρκεί ένα μόνο λάθος για ξεφύγεις τελείως!

 

 

 

 

Εργασία 5

Ας θυμηθούμε μερικά πράγματα…

Κάθε φορά που συναντώ μια διαίρεση, αναρωτιέμαι…

 

6 : 2 =

Με τι πρέπει να πολλαπλασιάσω το 2 για να πάρω 6;

Η απάντηση, φυσικά, είναι με το 3!

 

Αν είχα την παρακάτω διαίρεση, ίσως μπερδευόμουν λίγο…

Για να δούμε…

600 : 20 =

Με τι πρέπει να πολλαπλασιάσω το 20 για να πάρω 600;

 

Ξέρω ότι 2 x 3 = 6.

Αν πολλαπλασιάσω 20 x 3 =60, όχι 600. Άρα χρειάζομαι άλλο ένα μηδενικό!

Επομένως το αποτέλεσμα θα είναι 30.

 

Επαληθεύω κρύβοντας τα μηδενικά:

2(0 x 3(0 = 6(00

Το αποτέλεσμά μου είναι σωστό!

 

Ακολουθώντας την ίδια λογική, να κάνετε τις παρακάτω πράξεις με το μυαλό.

270 : 30= 280 : 2 = 480 : 2 =
4.500 : 90 = 1.200 : 300 = 720 : 8 =
7.700 : 11 = 360 : 4 = 1.800 : 30 =
4.200 : 7 = 9.000 : 30 = 640 : 8 =
2.000 : 4 = 2.400 : 800 = 550 : 11 =

 

Αυτά για σήμερα!

Να περνάτε καλά!

Επικοινωνία:  a_brousal@sch.gr

 

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση