Επίσκεψη της Ε’ και Στ΄ στο Μουσείο Ψευδαισθήσεων
Τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται…
Την Τετάρτη 7/2/24 η Ε΄ και ΣΤ΄ τάξη, του σχολείου μας, επισκέφτηκαν το Μουσείο Ψευδαισθήσεων. Τα παιδιά ανακάλυψαν μια διαφορετική οπτική των πραγμάτων, μαθαίνοντας πώς λειτουργεί μια ψευδαίσθηση. Απόλαυσαν τη συλλογή με τα ολογράμματα, είδαν από κοντά κάθε οφθαλμαπάτη και είχαν την ευκαιρία να συνειδητοποιήσουν ότι η αντίληψη που έχουμε για τον κόσμο, συχνά, δεν είναι παρά μια ψευδαίσθηση!
Είχαν την ευκαιρία να μάθουν πολλά για την όραση, την αντίληψη, τον ανθρώπινο εγκέφαλο και την επιστήμη. Έπαιξαν εντυπωσιακά παιχνίδια και παζλ που διασκεδάζουν αλλά ταυτόχρονα γυμνάζουν τον εγκέφαλο.
Παιδιά και δάσκαλοι είχαν μια αξέχαστη, μοναδική, διασκεδαστική και εκπαιδευτική εμπειρία!
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ Α’ τάξης (Α1 και Α2) “ΤΟ ΑΛΦΑΒΗΤΑΡΙ ΤΩΝ ΖΩΩΝ”.
Φέτος, για πρώτη φορά, οι μικροί μαθητές της Α’ τάξης (Α1 και Α2), ήρθαν σε επαφή με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων. Στα πλαίσια του Θεματικού κύκλου “Φροντίζω το Περιβάλλον”, επιλέξαμε, όλοι μαζί, ένα θέμα πολύ αγαπητό στα παιδιά: “ΤΟ ΑΛΦΑΒΗΤΑΡΙ ΤΩΝ ΖΩΩΝ”. Μ’ αυτόν τον τρόπο καταφέραμε να συνδυάσουμε κάθε γραμματάκι που μαθαίναμε στη “Γλώσσα μας” με ένα αντίστοιχο ζώο που το γνωρίσαμε καλύτερα μέσα από ευχάριστες δραστηριότητες…
Οι δασκάλες της Τάξης Κωνσταντία Λογοθετίδου (Α΄1) και Ελένη Γκαλέτσα (Α΄2).
- Επιλέξαμε τον ΤΙΤΛΟ του προγράμματος
2. Γνωρίσαμε τα ΖΩΑ και ήρθαμε σε επαφή με το ΟΝΟΜΑ τους
3. Φτιάξαμε τα ΚΑΠΕΛΑ των ζώων
4. Φτιάξαμε την ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ τους με ΣΥΜΒΟΛΑ
5. Κατατάξαμε τα ζώα στις ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ τους
6. Μάθαμε τον ΤΟΠΟ που ζουν τα ζώα
7. Γράψαμε το αρχικό ΓΡΑΜΜΑ κάθε ζώου
8. Σκεφθήκαμε και γράψαμε ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ για το κάθε ζωάκι
9. ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΑΜΕ το ζώο που επιλέξαμε
10. Δημιουργήσαμε τους ΓΛΩΣΣΟΔΕΤΕΣ των ζώων μας
11. Διασκεδάσαμε με τ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ τους
12. Κατασκευάσαμε ΔΑΧΤΥΛΟΚΟΥΚΛΕΣ των ζώων
13. Παίξαμε ΠΑΝΤΟΜΙΜΑ με τα ζώα μας

14. Αναγνωρίσαμε τους ΑΡΙΘΜΟΥΣ στα σώματα των ζώων
Παρακολούθηση δράσης “Πρόληψη Ατυχημάτων” για τους/τις μαθητές/τριες της Β΄, Γ΄, Δ΄, και Ε΄, στο πλαίσιο της αγωγής υγείας του Υπουργείου Υγείας
Τα παιδικά ατυχήματα θεωρούνται άμεσης προτεραιότητας για τη δημόσια υγεία λόγω των συνεπειών τους στη σωματική, ψυχική υγεία και σχολική επίδοση των παιδιών. Τα σοβαρότερα ατυχήματα, ιδίως στο πυκνοκατοικημένο αστικό περιβάλλον, συμβαίνουν στη διαδρομή σπίτι-σχολείο-σπίτι.
Για τους παραπάνω λόγους την Τετάρτη 31/01/2023 οι μαθητές/τριες, της Β΄ και Γ΄ τάξης και την Παρασκευή 2/2/2024 της Δ΄ και Ε΄, είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν δράση με θέμα την Πρόληψη Ατυχημάτων.
Ευχαριστούμε θερμά τους νοσηλευτές Νίκο Πατηνέα, Παπαδημητρίου Έλενα και την Κοινωνική Λειτουργό κ. Πετρίδου Χριστίνα από την 5η Τοπική Ομάδα Υγείας (Τ.ΟΜ.Υ.) Σταυρούπολης για την παρουσίαση.
Εργαστήρια δεξιοτήτων Στ΄ τάξης. Θέμα: “Τοπική Πολιτιστική Κληρονομιά”.
Οι μαθητές της ΣΤ’ τάξης ερευνούν, ανακαλύπτουν, κατασκευάζουν αφίσες και συμμετέχουν σε ένα Rallye!
Στα εργαστήρια δεξιοτήτων ξεκινήσαμε φέτος με το θέμα της Τοπικής Πολιτιστικής Κληρονομιάς, και αφού χωρίστηκαν σε ομάδες, οι μαθητές και μαθήτριες επίλεξαν 2 κατηγορίες πολιτιστικής κληρονομιάς, έψαξαν πληροφορίες και φωτογραφίες και κατασκεύασαν αφίσες. Στο τέλος δημιούργησαν με ερωτήσεις για κάθε αφίσα ένα ερωτηματολόγιο και ξεκίνησαν το…Rallye! Όλοι κέρδισαν στο τέλος! Ευχαριστώ για τη συνεργασία, παιδιά! Καλή μας συνέχεια!
Αναστασία Αποστολίδου
Γιορτή Τριών Ιεραρχών
Πολλούς μεγάλους Ιεράρχες έχει η Εκκλησία μας. Ξεχωριστά όμως γιορτάζει τρεις: Το Μέγα Βασίλειο το Γρηγόριο Θεολόγο (Ναζιανζινό) και τον Ιωάννη το Χρυσόστομο.
Καθένας έχει τη δική του γιορτή, αλλά και τους τρεις μαζί τους γιορτάζουμε στις 30 Ιανουαρίου, γιατί έχουν πολλά κοινά γνωρίσματα: Ζούσαν απλή ζωή χωρίς πολυτέλειες. Αφιέρωσαν τη ζωή τους στους φτωχούς συνανθρώπους τους και στους δυστυχισμένους. ήταν και οι τρεις σοφοί. Αγάπησαν τα γράμματα και τον πολιτισμό των αρχαίων Ελλήνων.
Έγιναν μεγάλοι – πολύ μεγάλοι – δάσκαλοι, πραγματικοί φωστήρες. Αλλά και σπουδαίοι ρήτορες. Για τη σοφία τους και την καλοσύνη τους, ο λαός τους εκτιμούσε και τους αγαπούσε.
Η γιορτή των Τριών Ιεραρχών είναι γιορτή των δασκάλων και των μαθητών, των σχολείων και των γραμμάτων, των βιβλίων και της μάθησης.
Τι κι αν πέρασαν τόσα χρόνια από τότε που έζησαν: Το παράδειγμά τους είναι πάντα νέο, πάντα φωτεινό για να μας δείχνει το δρόμο.
| Όπως οι μέλισσες διαλέγουν το νέκταρ από τα λουλούδια, έτσι κι εσείς να διαλέγετε αυτά που διαβάζετε. Να κρατάτε τα καλά και τα ωφέλιμα
Μέγας Βασίλειος Έγραψε πολλά βιβλία. Ίδρυσε τη Βασιλειάδα – σχεδόν μία ολόκληρη πόλη – με νοσοκομείο, πτωχοκομείο, γηροκομείο, λεπροκομείο, σχολείο, ξενώνα κλπ. Γι αυτά όλα ονομάστηκε Μέγας |
| Πως το καταλαβαίνετε, να έχετε εσείς περισσεύματα και ο άλλος να πεινά:
Γρηγόριος ο θεολόγος Είχε ευαίσθητη ψυχή.. Έγραψε πολλά ποιήματα. Τον ονόμασαν Θεολόγο, γιατί τα κηρύγματα και τα γραπτά του στερέωσαν την ορθόδοξη πίστη. |
| Ένας και μόνο άνθρωπος με θεϊκή φωτιά στην καρδιά μπορεί να διορθώσει ολόκληρη πόλη.
Ιωάννης ο Χρυσόστομος Το κήρυγμά του ήταν κάτι το εξαιρετικό. Όταν κήρυττε ήταν σαν να έτρεχε χρυσάφι από το στόμα του. Μοίραζε φαγητό σε 7.000 φτωχούς κάθε μέρα. |
Οι φωτογραφίες που ακολουθούν είναι ενδεικτικές από τις δράσεις του σχολείου μας για την ημέρα.
Ευχαριστούμε θερμά τις εκπαιδευτικούς της Α΄ τάξης κ. Κωνσταντία Λογοθετίδου και κ. Γκαλέτσα Ελένη για τις φωτογραφίες.
Εργαστήρια Δεξιοτήτων Ε΄τάξης “ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ”
Στα πλαίσια του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων για τον θεματικό κύκλο “ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ” οι μαθητές διδάχθηκαν στην υποθεματική για τις Φυσικές Καταστροφές το φαινόμενο του σεισμού και πώς μπορούμε να είμαστε καλύτερα προετοιμασμένοι στην τάξη, στο σχολείο και στο σπίτι μας. Μέσα από βίντεο, αφίσες και φύλλα εργασίας του ΟΑΣΠ (Οργανισμός Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας) οι μαθητές συμμετείχαν ενεργά και στο τέλος των εργαστηρίων αποφασίσαμε να ετοιμάσουμε μαζί το “σακίδιο έκτακτης ανάγκης”. Όλοι είμαστε πλέον προετοιμασμένοι, γιατί είμαστε σωστά ενημερωμένοι!
Η εκπαιδευτικός
Αναστασία Αποστολίδου ΠΕ07
Κοπή πίτας 2024!
Παρακολούθηση δράσεων και παρεμβάσεων ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης μαθητικού πληθυσμού στο πλαίσιο της αγωγής υγείας του Υπουργείου Υγείας
Την Τρίτη 23/01/2023 οι μαθητές/τριες της Α΄ τάξης παρακολούθησαν δράσεις και συμμετείχαν σε παρεμβάσεις με θέμα την Πρόληψη Ατυχημάτων.
Την ίδια μέρα οι μαθητές και μαθήτριες της Στ΄ τάξης παρακολούθησαν και συμμετείχαν στις παρεμβάσεις Αγωγής Υγείας που συντονίζονται και υλοποιούνται σε συνεργασία των Υπουργείων Υγείας και Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με θέμα:
Σεξουαλική και Αναπαραγωγική Υγεία. Μεγαλώνοντας αλλάζω. Τι μου συμβαίνει;
Ευχαριστούμε Θερμά την επισκέπτρια υγείας κ. Μελίνα Τούση και τον νοσηλευτή Νίκο Πατηνέα από την 5η Τοπική Ομάδα Υγείας (Τ.ΟΜ.Υ.) Σταυρούπολης για την παρουσίαση των θεμάτων.










































































