Υλοποίηση κινητικότητας σε Πρόγραμμα Eramus+

Μάι 202531

archeio lhpshsΣυμμετοχή του 9ου Δημοτικού Σχολείου Πτολεμαΐδας σε Πρόγραμμα Erasmus+ στην Pisarovina της Κροατίας

Κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά, το 9ο Δημοτικό Σχολείο Πτολεμαΐδας υλοποιεί πρόγραμμα Erasmus KA121 με δύο δραστηριότητες. Πρόκειται για πρόγραμμα μέσω Κοινοπραξίας της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας

 1η Δραστηριότητα:

Διαπιστευμένο Σχέδιο Κινητικότητας Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας 2024-1-EL01-KA121-SCH-000235968

ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Δραστηριότητα: job shadowing

Χρόνος/Τόπος υλοποίησης: 5-9 Μαΐου 2025, Pisarovina, Κροατία

  • Οργανισμός υποδοχής: Elementary School” Vladimir Nazor”
  • Μέλη Κοινοπραξίας: ΠΔΕΔΜ, 9ο Δημοτικό Σχολείο Πτολεμαΐδας, Δημοτικό Σχολείο Περδίκκα

Συμμετέχουσες: Δούνα Αλεξία ΠΕ70-Δασκάλα (9ο Δημοτικό Σχολείο Πτολεμαΐδας), Θεοφυλάκη Σοφία ΠΕ71-Ειδικής Αγωγής (9ο Δημοτικό Σχολείο Πτολεμαΐδας) και Καραγκιόζη Μαρία ΠΕ70-Δασκάλα και Διευθύντρια του Δημοτικού Σχολείου Περδίκκα.                                                                                                                                                      

  • Το σχολείο που επισκεφθήκαμε καλύπτει όλη τη βασική εκπαίδευση, δηλαδή μαθητές από την 1η έως την 8η τάξη. Είναι το κεντρικό σχολείο που συγκεντρώνει μαθητές από τα γύρω χωριά στο χωριό Pisarovina. Σ’ αυτό φοιτούν 200 μαθητές και εποπτεύει άλλα δύο μικρότερα σχολεία σε χωριά της περιοχής με μαθητές των τάξεων Α’ μέχρι Δ’ Δημοτικού. Οι μεγαλύτεροι μαθητές μεταφέρονται με μισθωμένο λεωφορείο.2. D.S. PERDIKKA 9o D.S. JOB SHADOWING 682x1024 1
  • Περιηγηθήκαμε στους χώρους του σχολείου εντοπίζοντας τις διαφορές μεταξύ των δύο χωρών. Οι σημαντικότερες διαφορές που εντοπίστηκαν αφορούσαν στην ύπαρξη μεγάλου και πλήρους εξοπλισμένου κλειστού γυμναστηρίου και μίας μεγάλης τραπεζαρίας η οποία χρησιμοποιείται και ως χώρος αναμονής αλλά και διαλειμμάτων. Τα διαλείμματα είναι μικρά, διάρκειας 5 και 10 λεπτών. Εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι όλοι οι μαθητές της χώρας κάνουν διάλειμμα, μετά από ατυχές συμβάν, εντός του σχολικού κτιρίου.
  • Στη σχολική μονάδα υπάρχει μαγειρείο με μόνιμο μάγειρα και όσοι μαθητές επιθυμούν, σιτίζονται με πρωινό και μεσημεριανό γεύμα πληρώνοντας μικρό μέρος του κόστους.
  • Ενημερωθήκαμε για το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας, τόσο στη γενική όσο και στην ειδική αγωγή, την εσωτερική λειτουργία του σχολείου, το διδακτικό ωράριο, το ωράριο της βιβλιοθήκης το οποίο καλύπτει πλήρως τις πρωινές ώρες λειτουργίας του σχολείου, καθώς και τη λειτουργία του Ολοήμερου Τμήματος. Παρακολουθήσαμε τα εξής μαθήματα σε διάφορες τάξεις: Αγγλικά, Ιταλικά, Θρησκευτικά, Μελέτη Περιβάλλοντος, Ιστορία, Γεωγραφία, Μουσική, Πληροφορική, Γυμναστική και Ειδική τάξη. Με έκπληξη διαπιστώσαμε ότι η 6η τάξη διδάσκεται εκτενώς την Αρχαία Ελληνική και Ρωμαϊκή Ιστορία. Επιπλέον, πραγματοποιήσαμε βιωματικά εργαστήρια με τη χρήση ψηφιακών εργαλείων (ΑΙ και ICT tools) και ενημερωθήκαμε για τον τρόπο λειτουργίας της σχολικής βιβλιοθήκης.
  • Διαπιστώσαμε ότι σημαντικός αριθμός εκπαιδευτικών κάνουν χρήση ψηφιακών εργαλείων μάθησης όπως «plickers», «kahoot», «Magic School», «Capilot», «Diffit for Teachers», «Gemini», «Bloocket» κ.ά. Αξιοσημείωτη είναι η χρήση κινητών τηλεφώνων ή/και tablets από τους μαθητές όλων των τάξεων ως εργαλεία μάθησης. Σημειώνεται ότι η χρήση έξυπνων συσκευών εντός της σχολικής μονάδας, με απόφαση του Υπουργείου Παιδείας, επαφίεται στην απόφαση του εκάστοτε Συλλόγου Διδασκόντων.
  • Στο τέλος κάθε διδακτικής ημέρας λάμβαναν χώρα συνεδριάσεις των εκπαιδευτικών της ομάδας Erasmus, όπου πραγματοποιούνταν ανταλλαγές απόψεων, εμπειριών και καλών πρακτικών.3. D.S. PERDIKKA 9o D.S. JOB SHADOWING 682x1024 1
  • Παράλληλα μας δόθηκε η ευκαιρία να γνωρίσουμε την ιστορική και πολιτισμική κληρονομιά του τόπου και να θαυμάσουμε τα αξιοθέατα της περιοχής. Μεταξύ αυτών επισκεφθήκαμε στο Κάρλοβατς την παλιά πόλη, το ιστορικό κάστρο Dubovac, το ενυδρείο και το Κέντρο Πειραματισμού Tesla (Nikola Tesla Experience Center). Στην Pisarovina, το μουσείο Titanic Memorial House και στο Ζάγκρεμπ, το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, τον Καθεδρικό Ναό και την περίφημη ανοικτή αγορά Dolac Market.
  • Ευχαριστούμε θερμά τη διευθύντρια του σχολείου κ. Branka Smolković – Cerovski, τους εκπαιδευτικούς της ομάδας Erasmus και ιδιαίτερα την συνάδελφο κ. Maja Knez Vranić για την άψογη φιλοξενία τους.
  • Επίσης, ευχαριστούμε την κ. Τριανταφύλλου Ευαγγελία της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας για την πολύτιμη βοήθειά της στην πραγματοποίηση του προγράμματος.  3. D.S. PERDIKKA 9o D.S. JOB SHADOWING 682x1024 1

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Καρατόσιου Θ. Γεωργία

  • 9ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ
  • Εγγραφές Α΄ τάξη για το Σχολικό Έτος 2025-2026

    Εγγραφές Α΄ τάξη για το Σχολικό Έτος 2025-2026

    Ιστορικό

    Erasmus+

    Erasmus+

    Ανοίγει δρόμους....Αλλάζει ζωές

    Ευρωπαϊκή Γωνιά Μάθησης

    Καταγραφή

    Η βιβλιοθήκη μας

    βιβλιοθήκη

    Europe’s AntiBullying Campaign

    Europe’s AntiBullying Campaign

    ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΚΑΜΠΑΝΙΑ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ

    Stop Bullying

    Stop Bullying

    Πλατφόρμα Υπουργείου Παιδείας Stop Bullying

    Cyberkid

    cyberkid

    Safer Internet4Kids

    safer internet

    Ψηφιακή Πλατφόρμα E-me

    eme
    European Radio Logo

    “Γύρη” Ιστορίας

    2

    "Γύρη" Ιστορίας - Συνεργασία Σχολείων - 9ο Δ.Σ. Πτολεμαΐδας - 7ο Δ.Σ. Κομοτηνής - 3ο Δ.Σ. Π. Φαλήρου

    Ξεκινήστε εδώ

    9ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ

    Το 9ο Δημοτικό Σχολείο Πτολεμαΐδας βρίσκεται στην βόρεια είσοδο της πόλης επί της οδού Καραζάνου 3. Λειτουργεί ως 11/θέσιο Δημοτικό Ολοήμερο Σχολείο. Στεγάζεται σε διώροφο κτίριο 2.000 τ.μ. Φοιτούν 183 μαθητές/τριες ηλικίας από 6 ως 12 ετών. Το ποσοστό αγοριών και κοριτσιών είναι περίπου ισοδύναμο. Ο μέσος όρος των μαθητών/τριών ανά τάξη είναι περίπου 18. Οι αίθουσες διδασκαλίας είναι πλήρως εξοπλισμένες με διαδραστικά συστήματα και υπολογιστές. Διαθέτει εργαστήριο υπολογιστών, εξοπλισμένο με 10 υπολογιστές νέας τεχνολογίας και 8 kit ρομποτικής lego WeDo 2.0. Στην Σχολική Μονάδα λειτουργεί τμήμα ένταξης με 14 μαθητές/τριες, οι οποίοι/οποίες έχουν γνωμάτευση από τα ΚΕΣΥ, ενώ υπάρχουν και τρεις μαθητές/τριες με παράλληλη στήριξη. Η αυλή καταλαμβάνει την έκταση των  2.000 τ.μ. κα αποτελεί έναν χώρο ο οποίος προσφέρει στιγμές παιχνιδιού, χαλάρωσης και βιωματικής μάθησης. Οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές/τριες συμμετέχουν ενεργά σε εκπαιδευτικά προγράμματα και υλοποιούν πολλές εκπαιδευτικές δράσεις.

     Η Σχολική Μονάδα στο πεδίο της εκπαιδευτικής διαδικασίας πραγματοποιεί προγράμματα και εκπαιδευτικές δράσεις με στόχο η παρεχόμενη γνώση να μην είναι στείρα αλλά να αλληλοεπιδρά με την καθημερινή ζωή των μαθητών/τριών και τα ενδιαφέροντα τους. Σημαντικό κομμάτι της διαδικασίας αυτής είναι η ενεργητική μάθηση έξω από τα στενά πλαίσια της τάξης καθώς προάγει τη συνεργασία, την αυτονομία και την πρακτική εφαρμογή των γνώσεων, πραγματοποιώντας δράσεις:

    Εκδρομές στον Φυσικό Περίγυρο: Διοργανώνονται εκδρομές σε φυσικούς χώρους, όπως πάρκα και δάση, για να μάθουν οι μαθητές για τη βιοποικιλότητα, το περιβάλλον και τη βιολογία (ποτάμι Φλώρινας, Λίμνες Πρεσπών, ορεινή πεζοπορία στην τοποθεσία Κουρί έξω από την πόλη της Πτολεμαΐδας, περιήγηση στην πόλη της Πτολεμαΐδας).

    Επισκέψεις σε Μουσεία και Πολιτιστικά Κέντρα: Διοργανώνονται επισκέψεις σε μουσεία και άλλα πολιτιστικά κέντρα για την ενίσχυση της καλλιτεχνικής και ιστορικής παιδείας των μαθητών (Επισκέψεις στο Παλαιοντολογικό Μουσείο της Πτολεμαΐδας, στους αρχαιολογικούς χώρους της Βεργίνας).

    Εκπαιδευτικά Προγράμματα σε Επιχειρήσεις:  Διοργανώνονται επισκέψεις σε επιχειρήσεις ή βιομηχανικές μονάδες για να κατανοήσουν οι μαθητές τις εφαρμογές των μαθημάτων τους στον επαγγελματικό κόσμο (Επισκέψεις σε οινοπαραγωγικές βιομηχανίες όπως το Κτήμα Άλφα, σε μονάδες της Δημόσιας Επιχείρησης Ηλεκτρισμού).

    Έρευνα στην Κοινότητα – Συμμετοχικές δράσεις: Πραγματοποιούνται έρευνες στην τοπική κοινότητα τους, εξερευνώντας κοινωνικά, πολιτιστικά ή περιβαλλοντικά ζητήματα (Η γνωριμία με το παρελθόν του πληθυσμού της περιοχής, λόγω προσφυγικής καταγωγής, οδήγησε σε έκθεση λαογραφικού υλικού και παλαιών αντικειμένων τα οποία υπήρχαν στην κατοχή προγόνων των μαθητών/τριών της Σχολικής Μονάδας. Με σκοπό την ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών και την καλλιέργεια της εν συναίσθησης τους, η Σχολική Μονάδα διοργανώνει εθελοντικές δράσεις αγάπης όπως η κατασκευή πασχαλινών λαμπάδων και η προσφορά τους στον σύλλογο γονέων ΑΜΕΑ, η κατασκευή και αποστολή ευχετήριων καρτών στην  ογκολογική πτέρυγα της παιδιατρικής κλινικής του ΑΧΕΠΑ, η επίσκεψη αλλά και η φιλοξενία του Ειδικού Σχολείου Πτολεμαΐδας).

     

    Χάρτης και πλήρη στοιχεία του σχολείου

    European Radio Logo
    Μάιος 2025
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
     1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    262728293031  

    Translate

    Σκακιστική άσκηση



    Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
    Αντίθεση
    Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων