Παγκόσμια Ημέρα Ενημέρωσης για τον Αυτισμό

Απρ 20255

26Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ενημέρωσης για τον Αυτισμό και στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ με τίτλο “Ένα Ευρωπαϊκο Σχολείο για όλα τα παιδιά”, οι εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής της Σχολικής μας Μονάδας, κα. Κεκεζίδου Σοφία και κα. Πετρίδου Ελένη, σχεδίασαν και υλοποίησαν μια σειρά ενημερωτικών και εκπαιδευτικών δράσεων σε όλα τα τμήματα του σχολείου.25

Οι δράσεις αυτές στόχευαν στην ευαισθητοποίηση των μαθητών σχετικά με τον αυτισμό, στην καλλιέργεια της ενσυναίσθησης, της αποδοχής και της συμπερίληψης, καθώς και στην αποδόμηση στερεοτύπων και προκαταλήψεων που συχνά συνοδεύουν τη διαφορετικότητα. Αφετηρία της δράσης αποτέλεσε το ιδιαίτερα ευαίσθητο και εμπνευστικό βιβλίο «Καλώς ήρθες στον κόσμο που μπορείς», το οποίο έγινε η αφορμή για να ανοίξει η συζήτηση γύρω από τη διαφορετικότητα, την αποδοχή και τη δύναμη του να είμαστε ο εαυτός μας.

23Με λόγο απλό και προσαρμοσμένο στην ηλικία των παιδιών, οι εκπαιδευτικοί μίλησαν για το φάσμα του αυτισμού, τις ιδιαιτερότητες και τις ανάγκες των ατόμων που βρίσκονται εντός του φάσματος, αλλά και τα μοναδικά τους ταλέντα και δυνατότητες. Μέσα από παραμύθια, βίντεο, παιχνίδια ρόλων και δημιουργικές δραστηριότητες, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να κατανοήσουν καλύτερα τι σημαίνει να είσαι «διαφορετικός» και πόσο σημαντικό είναι να χτίζουμε ένα σχολείο και μια κοινωνία χωρίς αποκλεισμούς.22

Η ανταπόκριση των παιδιών ήταν εντυπωσιακή. Συμμετείχαν με ενθουσιασμό, εξέφρασαν τις απορίες και τα συναισθήματά τους, και μέσα από τον διάλογο κατανόησαν πως όλοι έχουν δικαίωμα στην αποδοχή, τη φιλία και την ισότιμη συμμετοχή.

21Η πρωτοβουλία αυτή αποτελεί μέρος της γενικότερης φιλοσοφίας του προγράμματος Erasmus+ «Ένα Ευρωπαϊκό Σχολείο για όλα τα παιδιά», το οποίο προάγει τις αρχές της συμπερίληψης, του σεβασμού και της πολυπολιτισμικότητας, προσφέροντας ευκαιρίες για ουσιαστική συνύπαρξη και συνεργασία.

Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου – Μπερέα Αφρούλα

Απρ 20255

7

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου και στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ «Ένα Ευρωπαϊκό Σχολείο για όλα τα παιδιά», η Σχολική μας Μονάδα είχε τη χαρά και την τιμή να υποδεχθεί τη συγγραφέα Μπερέα Αφρούλα για μια ξεχωριστή και γεμάτη ευαισθησία συνάντηση με τους μαθητές και τις μαθήτριες των Α’, Β’ και Γ’ τάξεων.9

Με οδηγό το βιβλίο της «ΜΙΑ ΠΙΠΕΡΙΑ ΜΕ ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ ΟΜΟΡΦΙΑ», μια τρυφερή και γεμάτη μηνύματα παιδική ιστορία, η συγγραφέας συζήτησε με τα παιδιά για την αξία της διαφορετικότητας, της μοναδικότητας και της αποδοχής του εαυτού μας αλλά και των άλλων. Μέσα από την απλή αλλά βαθιά συμβολική αφήγηση του βιβλίου, τα παιδιά ταξίδεψαν στον κόσμο μιας πιπεριάς που διαφέρει από τις άλλες, αλλά ακριβώς αυτή η διαφορετικότητά της είναι που την κάνει τόσο όμορφη και πολύτιμη.

8Η κ. Μπερέα μίλησε με τρόπο κατανοητό και βιωματικό, καλώντας τα παιδιά να αναγνωρίσουν τα δικά τους ξεχωριστά χαρακτηριστικά και να εκφράσουν τα συναισθήματά τους.

Η δράση αυτή αποτέλεσε αφορμή για προβληματισμό αλλά και ενίσχυση της αυτοεκτίμησης των μαθητών, τονίζοντας πόσο σημαντικό είναι να αγκαλιάζουμε τη διαφορετικότητα και να δημιουργούμε έναν κόσμο γεμάτο σεβασμό, αγάπη και κατανόηση.

Ευχαριστούμε πολύ τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων που για άλλη μια φορά στάθηκε αρωγός στην εκπαιδευτική μας δράση.


12

Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

Απρ 20255

6Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, η εκπαιδευτικός του σχολείου μας, υπεύθυνη της Σχολικής Βιβλιοθήκης και συγγραφέας, Δούνα Αλεξία, πραγματοποίησε μια ξεχωριστή δράση με τους μαθητές και τις μαθήτριες των Δ’, Ε’ και Στ’ τάξεων. Στόχος της συνάντησης ήταν να ταξιδέψουν όλοι μαζί στον μαγικό κόσμο της συγγραφής και της δημιουργίας ενός βιβλίου.3

Η κυρία Δούνα, μέσα από έναν διαδραστικό και δημιουργικό διάλογο, εξήγησε στα παιδιά τα βασικά στάδια που περνά ένα βιβλίο μέχρι να φτάσει στα χέρια του αναγνώστη. Από τη γέννηση της ιδέας, τη συγγραφή, τη διόρθωση και την εικονογράφηση, μέχρι την έκδοση και τη διανομή του.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον προκάλεσε η συζήτηση γύρω από το πώς εμπνέεται ένας/μία συγγραφέας. Τα παιδιά επιχείρησαν να “μπούνε στο μυαλό” ενός/μιας δημιουργού και να κατανοήσουν από πού αντλεί τις ιδέες του. Η κυρία Δούνα μίλησε για την αξία της παρατήρησης, της φαντασίας, των καθημερινών εμπειριών, των συναισθημάτων και των ερεθισμάτων που προσφέρει ο κόσμος γύρω μας. Μάλιστα, απαντήθηκαν πολλές απορίες των μαθητών σχετικά με τη συγγραφή, τη διαδικασία έκδοσης, αλλά και τις δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίζει ένας συγγραφέας.2

4

Η συνάντηση αυτή δεν ήταν μόνο ενημερωτική αλλά και εμπνευστική, καθώς άναψε μια σπίθα δημιουργικότητας στα παιδιά, ενθαρρύνοντάς τα να δοκιμάσουν να γράψουν τις δικές τους ιστορίες.

Επίσκεψη στο Ειδικό Εργαστήριο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ)

Μαρ 202527

32 Η επίσκεψη των μαθητών και μαθητριών των τμημάτων Γ1 και Γ2 με υπευθυνες εκπαιδευτικούς την κυρία Ροδουνισλή Βασιλική, την κυρία  Λυκίδου Μέλη και την κυρία Πετρίδου Ελένη στο Ειδικό Εργαστήριο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ) στην Πεντάβρυσο Εορδαίας, πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ “Ένα ευρωπαϊκό σχολείο για όλα τα παιδιά”. Η πρωτοβουλία αυτή είχε ως στόχο την προώθηση της συμπερίληψης, της συνεργασίας και της ανταλλαγής εμπειριών μεταξύ μαθητών και μαθητριών 36από διαφορετικά εκπαιδευτικά περιβάλλοντα.

Φιλοξενία και Υποδοχή

Η υποδοχή στο ειδικό εργαστήριο ήταν εξαιρετικά θερμή, με τους μαθητές και τις μαθήτριες να αισθάνονται άμεσα ευπρόσδεκτοι στον χώρο. Οι εκπαιδευτικοί του εργαστηρίου φρόντισαν να δημιουργήσουν μια φιλόξενη και υποστηρικτική ατμόσφαιρα, διευκολύνοντας την αλληλεπίδραση μεταξύ των μαθητών των δύο σχολικών μονάδων.33

Συμμετοχή σε Δράσεις και Δραστηριότητες

37Οι μαθητές και οι μαθήτριες ενεπλάκησαν σε ποικίλες εκπαιδευτικές και βιωματικές δραστηριότητες, που είχαν στόχο να ενισχύσουν την ομαδικότητα, τη συνεργασία και την ανταλλαγή εμπειριών μεταξύ τους. Μέσα από αυτές τις δράσεις, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία:

  • Να γνωριστούν και να συνεργαστούν με τους μαθητές του ειδικού εργαστηρίου, ενισχύοντας τις κοινωνικές τους δεξιότητες.

  • Να αναπτύξουν δεξιότητες ζωής, όπως η κηπουρική και η μαγειρική, μέσα από βιωματικές δραστηριότητες.

35Αντίκτυπος της Εμπειρίας

Η εμπειρία αυτή άφησε θετικές εντυπώσεις σε όλους τους συμμετέχοντες. Οι μαθητές και οι μαθήτριες είχαν την ευκαιρία:

  • Να ευαισθητοποιηθούν σχετικά με τη συμπερίληψη και την ισότητα στην εκπαίδευση.

  • Να αναπτύξουν δεξιότητες επικοινωνίας και συνεργασίας μέσα από τη συμμετοχή τους στις δραστηριότητες.

  • Να αποκτήσουν βιωματική γνώση για τη σημασία της αυτάρκειας, της ομαδικής εργασίας και της δημιουργικότητας.

Η συγκεκριμένη δράση απέδειξε πως η εκπαίδευση μπορεί να γίνει ένα εργαλείο σύνδεσης και ενσωμάτωσης, ενισχύοντας τις αρχές της αλληλεγγύης και της συνεργασίας μεταξύ μαθητών από διαφορετικά σχολικά περιβάλλοντα.31

Επέτειος της 25ης Μαρτίου 1821 – Σχολική Γιορτή

Μαρ 202527

20Οι μαθητές και οι μαθήτριες των τμημάτων Στ1 και ΣΤ2 με τους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς κύριο Κοσμίδη Λουκά και κυρία Ρότσκα Φανή παρουσίασαν τη γιορτή σε γονείς, μαθητές, μαθήτριες και εκπαιδευτικούς της Σχολικής Μονάδας. 22

Η εκδήλωση πλαισιώθηκε από μουσικά κομμάτια, τα οποία ερμήνευσαν οι μαθητές και οι μαθήτριες των τμημάτων. Επιπλέον το θεατρικό δρώμενο αποτέλεσε ένα από τα κεντρικά σημεία της εκδήλωσης.21

Οι μαθητές και οι μαθήτριες ανέλαβαν ρόλους, αποδίδοντας με εκφραστικότητα και ενθουσιασμό την ιστορία που είχαν ετοιμάσει.

Παράταση Εγγραφών στα Δημοτικά Σχολεία της χώρας για το σχολικό έτος 2025-26

Μαρ 202527

eggrafes



Λήψη αρχείου

3ο Επιμορφωτικό σεμινάριο εκπαιδευτικών

Μαρ 202527

16Στο πλαίσιο του Ν. 4823/2021, άρθρα 95 & 96 υλοποιήθηκε την Τετάρτη 19-03-2025 και ώρα 14:00 -17:00 μ.μ. δια ζώσης επιμορφωτικό βιωματικό σεμινάριο σε εκπαιδευτικούς του 9ου Δημοτικού Σχολείου Πτολεμαΐδας σε συνεργασία με το Δημοτικό Σχολείο Περδίκκα.

Φορέας Υλοποίησης: Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων & Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Π.Ε. Κοζάνης «ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ» (σε συνεργασία με τον ΟΚΑΝΑ) 19

Θέμα σεμιναρίου: «Η αυτοφροντίδα του εκπαιδευτικού ως βασικός μοχλός ενίσχυσης της ψυχικής του ανθεκτικότητας»

Διάρκεια: τρεις (3) ώρες

Τόπος διεξαγωγής: 9ο Δημοτικό Σχολείο Πτολεμαΐδας

Εισηγήτρια: Καλώτα Ελευθερία,  Κοινωνιολόγος/ΜEd, Επιστημονικό Στέλεχος του ΚΠ Κοζάνης18

Ευχαριστούμε θερμά την κ. Καλώτα, που για μία ακόμη φορά ανταποκρίθηκε στο κάλεσμά μας. Ο μοναδικός της τρόπος και η βαθιά γνώση του αντικειμένου μας γέμισε δύναμη, αυτοπεποίθηση και αισιοδοξία παραδίδοντάς μας έναν μοχλό ενίσχυσης της ψυχικής μας ανθεκτικότητας.17

Δράσεις στο Φυσικό Περιβάλλον

Μαρ 202516

12Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ’ τάξης πραγματοποίησαν μια ξεχωριστή εκπαιδευτική δράση στον χώρο του κλειστού γυμναστηρίου, όπου εξερεύνησαν το φυσικό περιβάλλον και αξιοποίησαν αντικείμενα που βρήκαν γύρω τους. Με φαντασία και δημιουργικότητα, συνέλεξαν διάφορα φυσικά υλικά και έπλασαν τις δικές τους μοναδικές ιστορίες βασισμένες σε αυτά.13

Οι μαθητές/τριες οργανώθηκαν σε ομάδες, συζήτησαν, αντάλλαξαν ιδέες και πήραν από κοινού αποφάσεις για τις αφηγήσεις τους. Στη συνέχεια, παρουσίασαν τις ιστορίες τους στην τάξη, ενισχύοντας έτσι τη συνεργατικότητα, την επικοινωνία και τη δημιουργική τους έκφραση.

Μέσα από αυτή τη βιωματική δραστηριότητα, τα παιδιά ήρθαν πιο κοντά στη φύση, ανακάλυψαν την αξία της παρατήρησης και έμαθαν να αξιοποιούν το περιβάλλον ως πηγή έμπνευσης και δημιουργικότητας.

14Επιμέλεια κειμένου: Σιαπανίδου Ζαχαρώ – Σίσιου Φανή

Πρώτες Βοήθειες: Η Σημασία τους και ο Ρόλος μας

Μαρ 202516

10Τη Δευτέρα, 10 Μαρτίου 2025, οι μαθητές και οι μαθήτριες των τμημάτων Γ1 και Γ2, με υπεύθυνες εκπαιδευτικούς τις κυρίες Ροδουνισλή Βασιλική, Λυκίδου Μέλη και Πετρίδου Ελένη, είχαν τη χαρά να φιλοξενήσουν στις τάξεις τους την κυρία Κάβουρα Δήμητρα, στο πλαίσιο μιας ενημερωτικής δράσης σχετικά με την παροχή πρώτων βοηθειών.

Η κυρία Κάβουρα ενημέρωσε τους μαθητές και τις μαθήτριες για τη σημασία και τις βασικές αρχές των πρώτων βοηθειών. Το πιο σημαντικό, όμως, ήταν η βιωματική εμπειρία που αποκόμισαν, καθώς είχαν την ευκαιρία να εφαρμόσουν στην πράξη όσα έμαθαν, ενισχύοντας έτσι την αυτοπεποίθησή τους στην αντιμετώπιση έκτακτων καταστάσεων.9

Τι είναι οι Πρώτες Βοήθειες και γιατί είναι σημαντικές;

11Οι πρώτες βοήθειες είναι η άμεση φροντίδα που παρέχεται σε ένα άτομο που τραυματίστηκε ή αρρώστησε ξαφνικά. Δεν αντικαθιστούν την κατάλληλη ιατρική περίθαλψη, αλλά αποτελούν προσωρινή υποστήριξη μέχρι το άτομο να μεταφερθεί σε έναν υγειονομικό σχηματισμό, όπου θα λάβει την απαραίτητη θεραπεία.

Οι βασικοί στόχοι των πρώτων βοηθειών είναι:

Η διάσωση της ζωής
Η αποτροπή επιδείνωσης της κατάστασης
Η διευκόλυνση της ανάρρωσης

Ακόμα και αν δεν μπορούμε να παρέχουμε εξειδικευμένη βοήθεια, η παρουσία μας και η ψυχολογική υποστήριξη παίζουν καθοριστικό ρόλο. Το να μείνουμε δίπλα στο άτομο, να του κρατάμε το χέρι και να του δίνουμε κουράγιο μπορεί να μειώσει τον φόβο και το άγχος του.8

Προτεραιότητα: Η προσωπική μας ασφάλεια

Πριν προσφέρουμε βοήθεια, πρέπει πάντα να διασφαλίζουμε ότι δεν διατρέχουμε κίνδυνο. Μόνο όταν βεβαιωθούμε πως το περιβάλλον είναι ασφαλές, μπορούμε να προχωρήσουμε στην παροχή πρώτων βοηθειών με ψυχραιμία και σύνεση.

Επιμέλεια κειμένου: Κάβουρα Δήμητρα, Ροδουνισλή Βασιλική, Λυκίδου Μέλη και Πετρίδου Ελένη

Ενημερωτική Δράση για το Περιβάλλον στο Πλαίσιο του Διαπιστευμένου Προγράμματος Erasmus+

Μαρ 202516

6 1

erasmus

Στο πλαίσιο του Διαπιστευμένου Προγράμματος Erasmus+, με συντονιστή την Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κοζάνης, το σχολείο μας είχε τη χαρά να φιλοξενήσει δύο εκλεκτές προσκεκλημένες από τον Δήμο Εορδαίας: την κυρία Ζουντοριάδου, Γεωπόνο (MSc) και ειδική συνεργάτιδα του Δήμου Εορδαίας, καθώς και την κυρία Χουρεμίδου, Μηχανικό Περιβάλλοντος.

Οι προσκεκλημένες μας μίλησαν στους μαθητές για τη σπουδαιότητα της δεντροφύτευσης, τον ρόλο των δέντρων στη διατήρηση της ισορροπίας του περιβάλλοντος και τη θετική τους επίδραση στην ποιότητα ζωής. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην ευθύνη που έχουμε όλοι ως πολίτες να συμβάλλουμε στη βιωσιμότητα του φυσικού περιβάλλοντος.5 1

Η κυρία Ζουντοριάδου ανέπτυξε εκτενώς τη χλωρίδα της περιοχής μας, παρουσιάζοντας στα παιδιά τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της και εξηγώντας πώς μπορούν να προστατεύσουν τη φυσική κληρονομιά του τόπου μας. Παράλληλα, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να εκφράσουν τις απορίες τους, να μοιραστούν τις ιδέες τους και να προτείνουν δράσεις που μπορεί να υιοθετήσει ένας υπεύθυνος πολίτης για την προστασία του περιβάλλοντος.

3 1Η δράση κορυφώθηκε με ένα διαδραστικό παιχνίδι με τίτλο «Μάντεψε το δέντρο», το οποίο ενθουσίασε τους μικρούς μας μαθητές. Μέσα από αυτή τη βιωματική προσέγγιση, τα παιδιά κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι «Τα δέντρα είναι οι σούπερ ήρωες της φύσης», ενώ ενστερνίστηκαν το μήνυμα:
«Γίνε φύλακας της φύσης: φύτεψε, προστάτεψε, άλλαξε τον κόσμο!»

Ανανεώνουμε το ραντεβού μας στην επερχόμενη δράση δεντροφύτευσης, όπου μικροί και μεγάλοι θα βάλουμε το δικό μας λιθαράκι για ένα πιο πράσινο μέλλον!2 1

Ευχαριστούμε θερμά την κυρία Ζουντοριάδου και την κυρία Χουρεμίδου για την εξαιρετική παρουσίαση και την πολύτιμη συμβολή τους!

1 1

 

 

 

Επιμέλεια κειμένου: Αβραμίδου Έφη – Σιαπανίδου Ζαχαρώ

« Παλιότερα άρθρα

Καρατόσιου Θ. Γεωργία

  • 9ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ
  • Εγγραφές Α΄ τάξη για το Σχολικό Έτος 2025-2026

    Εγγραφές Α΄ τάξη για το Σχολικό Έτος 2025-2026

    Ιστορικό

    Erasmus+

    Erasmus+

    Ανοίγει δρόμους....Αλλάζει ζωές

    Ευρωπαϊκή Γωνιά Μάθησης

    Καταγραφή

    Η βιβλιοθήκη μας

    βιβλιοθήκη

    Europe’s AntiBullying Campaign

    Europe’s AntiBullying Campaign

    ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΚΑΜΠΑΝΙΑ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ

    Stop Bullying

    Stop Bullying

    Πλατφόρμα Υπουργείου Παιδείας Stop Bullying

    Cyberkid

    cyberkid

    Safer Internet4Kids

    safer internet

    Ψηφιακή Πλατφόρμα E-me

    eme
    European Radio Logo

    “Γύρη” Ιστορίας

    2

    "Γύρη" Ιστορίας - Συνεργασία Σχολείων - 9ο Δ.Σ. Πτολεμαΐδας - 7ο Δ.Σ. Κομοτηνής - 3ο Δ.Σ. Π. Φαλήρου

    Ξεκινήστε εδώ

    9ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ

    Το 9ο Δημοτικό Σχολείο Πτολεμαΐδας βρίσκεται στην βόρεια είσοδο της πόλης επί της οδού Καραζάνου 3. Λειτουργεί ως 11/θέσιο Δημοτικό Ολοήμερο Σχολείο. Στεγάζεται σε διώροφο κτίριο 2.000 τ.μ. Φοιτούν 183 μαθητές/τριες ηλικίας από 6 ως 12 ετών. Το ποσοστό αγοριών και κοριτσιών είναι περίπου ισοδύναμο. Ο μέσος όρος των μαθητών/τριών ανά τάξη είναι περίπου 18. Οι αίθουσες διδασκαλίας είναι πλήρως εξοπλισμένες με διαδραστικά συστήματα και υπολογιστές. Διαθέτει εργαστήριο υπολογιστών, εξοπλισμένο με 10 υπολογιστές νέας τεχνολογίας και 8 kit ρομποτικής lego WeDo 2.0. Στην Σχολική Μονάδα λειτουργεί τμήμα ένταξης με 14 μαθητές/τριες, οι οποίοι/οποίες έχουν γνωμάτευση από τα ΚΕΣΥ, ενώ υπάρχουν και τρεις μαθητές/τριες με παράλληλη στήριξη. Η αυλή καταλαμβάνει την έκταση των  2.000 τ.μ. κα αποτελεί έναν χώρο ο οποίος προσφέρει στιγμές παιχνιδιού, χαλάρωσης και βιωματικής μάθησης. Οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές/τριες συμμετέχουν ενεργά σε εκπαιδευτικά προγράμματα και υλοποιούν πολλές εκπαιδευτικές δράσεις.

     Η Σχολική Μονάδα στο πεδίο της εκπαιδευτικής διαδικασίας πραγματοποιεί προγράμματα και εκπαιδευτικές δράσεις με στόχο η παρεχόμενη γνώση να μην είναι στείρα αλλά να αλληλοεπιδρά με την καθημερινή ζωή των μαθητών/τριών και τα ενδιαφέροντα τους. Σημαντικό κομμάτι της διαδικασίας αυτής είναι η ενεργητική μάθηση έξω από τα στενά πλαίσια της τάξης καθώς προάγει τη συνεργασία, την αυτονομία και την πρακτική εφαρμογή των γνώσεων, πραγματοποιώντας δράσεις:

    Εκδρομές στον Φυσικό Περίγυρο: Διοργανώνονται εκδρομές σε φυσικούς χώρους, όπως πάρκα και δάση, για να μάθουν οι μαθητές για τη βιοποικιλότητα, το περιβάλλον και τη βιολογία (ποτάμι Φλώρινας, Λίμνες Πρεσπών, ορεινή πεζοπορία στην τοποθεσία Κουρί έξω από την πόλη της Πτολεμαΐδας, περιήγηση στην πόλη της Πτολεμαΐδας).

    Επισκέψεις σε Μουσεία και Πολιτιστικά Κέντρα: Διοργανώνονται επισκέψεις σε μουσεία και άλλα πολιτιστικά κέντρα για την ενίσχυση της καλλιτεχνικής και ιστορικής παιδείας των μαθητών (Επισκέψεις στο Παλαιοντολογικό Μουσείο της Πτολεμαΐδας, στους αρχαιολογικούς χώρους της Βεργίνας).

    Εκπαιδευτικά Προγράμματα σε Επιχειρήσεις:  Διοργανώνονται επισκέψεις σε επιχειρήσεις ή βιομηχανικές μονάδες για να κατανοήσουν οι μαθητές τις εφαρμογές των μαθημάτων τους στον επαγγελματικό κόσμο (Επισκέψεις σε οινοπαραγωγικές βιομηχανίες όπως το Κτήμα Άλφα, σε μονάδες της Δημόσιας Επιχείρησης Ηλεκτρισμού).

    Έρευνα στην Κοινότητα – Συμμετοχικές δράσεις: Πραγματοποιούνται έρευνες στην τοπική κοινότητα τους, εξερευνώντας κοινωνικά, πολιτιστικά ή περιβαλλοντικά ζητήματα (Η γνωριμία με το παρελθόν του πληθυσμού της περιοχής, λόγω προσφυγικής καταγωγής, οδήγησε σε έκθεση λαογραφικού υλικού και παλαιών αντικειμένων τα οποία υπήρχαν στην κατοχή προγόνων των μαθητών/τριών της Σχολικής Μονάδας. Με σκοπό την ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών και την καλλιέργεια της εν συναίσθησης τους, η Σχολική Μονάδα διοργανώνει εθελοντικές δράσεις αγάπης όπως η κατασκευή πασχαλινών λαμπάδων και η προσφορά τους στον σύλλογο γονέων ΑΜΕΑ, η κατασκευή και αποστολή ευχετήριων καρτών στην  ογκολογική πτέρυγα της παιδιατρικής κλινικής του ΑΧΕΠΑ, η επίσκεψη αλλά και η φιλοξενία του Ειδικού Σχολείου Πτολεμαΐδας).

     

    Χάρτης και πλήρη στοιχεία του σχολείου

    European Radio Logo
    Απρίλιος 2025
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    282930  

    Translate

    Σκακιστική άσκηση



    Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
    Αντίθεση
    Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων