“Στην τάξη” :Ιστοσελίδα ψηφιακής και έντυπης υποστήριξης ​μαθημάτων ​του Δημοτικού Σχολείου!

 

Ιστοσελίδα ψηφιακής και έντυπης υποστήριξης

 ​μαθημάτων ​του Δημοτικού Σχολείου!

Παιχνίδια,ασκήσεις,βίντεο,κουιζ για όλες τις τάξεις!!!

ΠΑΤΑ ΕΔΩ   ή ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ

Καλή περιήγηση!

Ελάτε για μια βόλτα στα μουσεία!!!ΚΑΙ ΠΑΙΧΝΙΔΙ!

ΕΔΩ ΘΑ ΒΡΕΙΤΕ ΠΑΙΧΝΙΑ  ΑΠΟ ΤΑ ΜΟΥΣΕΙΑ

ΚΑΙ ΘΑ ΚΑΝΕΤΕ ΒΟΛΤΕΣ Σ ΑΥΤΑ

 

ΠΑΤΑ ΕΔΩ https://blogs.sch.gr/95dimath/207-2/

 

 

ΜΟΥΣΕΙΟ ΕΜΙΡΑΤΖ ΑΓΙΑ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ: ΠΡΟΣ ΓΟΝΕΙΣ…επείγον

Αγαπητοί γονείς κατόπιν της οδηγίας που λάβαμε σήμερα από του υπουργείο Παιδείας, προκειμένου να πραγματοποιηθούν τα προγράμματα τηλεκπαίδευσης,  θα χρειαστούμε τις ηλεκτρονικές διευθύνσεις σας  (mail)    και τα τηλέφωνά σας – αν έχουν αλλάξει πρόσφατα- στην ηλεκτρονική διεύθυνση του σχολείου: mail@93dim-athin.att.sch.gr

Παρακαλούμε να γράφετε εκτός από το mail, το όνομά σας, το όνομα του μαθητή και της μαθήτριας  και το τμήμα που φοιτά.

Θα βοηθούσε αν αναλάμβανε να τα συγκεντρώσει   ένας γονέας από το κάθε τμήμα και  να τα αποστείλει συγκεντρωτικά για όλα τα παιδιά του τμήματος.

Σας ευχαριστούμε 

Η Δ/ντρια και οι εκπαιδευτικοί του Σχολείου

ΤΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΟ ΣΠΙΤΙ…

Τώρα που μένετε σπίτι μπορείτε να βρείτε στο site του σχολείου παιχνίδια ,πειράματα βόλτες εικονικές στα μουσεία και

Αποτέλεσμα εικόνας για μαθαινω διαφορετικαστο site readable ( εδώ http://readable.sch.gr/?page_id=52 ) θα βρεις  διαδραστικά , εκπαιδευτικά παιχνίδια και βίντεο που θα σου κάνουν τα μαθήματα παιχνίδι!!!!

Όλα αυτά θα τα βρείτε ψάχνοντας δεξιά στη μπάρα της σελίδας μας.

Αποτέλεσμα εικόνας για βιβλια που ακουσ

Μπορείτε ακόμη να μπείτε στους παρακάτω συνδέσμους αν θέλετε να  γεμίσετε τον χρόνο σας δημιουργικά:

 

 

 

διαβάστε ή ακούστε  από τους παρακάτω συνδέσμους  ένα βιβλίο

 

  • Ανοιχτή βιβλιοθήκη: Άκουσε ένα βιβλίο 

https://www.openbook.gr/akouse-ena-vivlio/

 

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ 2ου ΚΕΣΥ ΑΘΗΝΩΝ

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ 2ου ΚΕΣΥ Α ΑΘΗΝΑΣ ΑΠΟ 13_3 έως24_3_2020

Covibook: Το βιβλίο που μιλά στα μικρά παιδιά για τον κορωνοϊό με απλά λόγια

https://660919d3-b85b-43c3-a3ad-3de6a9d37099.filesusr.com/ugd/64c685_63d286ef487b437fb4aaa3c6ea2c01c4.pdf

Προσέχουμε ,τηρούμε τους κανόνες υγιεινής και μένουμε σπίτι!

TA ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΛΕΙΝΟΥΝ ΓΙΑ 14 ΜΕΡΕΣ

Ο Υπουργός Υγείας, κ. Κικίλιας ανακοίνωσε σήμερα το απόγευμα (10-03-2020) πως τα σχολεία της χώρας κλείνουν για 14 μέρες.

Το σχολείο  θα είναι κλειστό  από αύριο, Τετάρτη 11 Μαρτίου 2020 και θα μείνουμε στα σπίτι μας για προληπτικούς λόγους.

The Minister of Health, Mr. Kikilias announced this afternoon that the country’s schools will remain closed for 14 days.

Starting tomorrow,(11-03-2020),

the school will be closed and we will stay home for preventive reasons

Ήρθαν τα Χριστούγεννα….

Οι μικροί μας φίλοι από την Α΄και την Β΄τάξη μας ταξίδεψαν γλυκά και γιορτινά! στη μαγεία των Χριστουγέννων!

Και του 

Προωθώντας τις αρχές της συμπερίληψης στην τάξη και το σχολείο (inclusiveschool)

Οι μαθητές/τριες τω ΣΤ1 και Δ3 συμμέτεχουν στο πρόγραμμα dive in-inclusives school .

Το συμπεριληπτικό σχολείο  είναι μια κοινότητα ανθρώπων που κατανοεί και αγκαλιάζει κάθε είδους διαφορετικότητα που αναπτύσσεται στους κόλπους της, φύλου, μαθησιακών αναγκών,κοινωνικο-οικονομικής κατάστασης, θρησκείας και εθνικής καταγωγής,με στόχο την ανάπτυξη  μιας υγιούς αίσθησης προσωπικής ταυτότητας  και  αισθήματος του ανήκειν σε όλους. Η σχολική ομάδα μέσα από βιωματικές δραστηριότητες θα επικεντρωθείσε μια ετεερότητα, εκείνη που την απασχολεί περισσότερο, και θα ετοιμάσει σχέδιο δράσης.

 ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ 

Το πρόγραμμα μέσα από ποικίλες δραστηριότητες στοχεύει στην  κατανόηση της διαφορετικότητας ,την ανάδειξη  της  σημασίας της και την καλλιέργεια της αξίας της συμπερίληψης.

 

Γ. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ :

Οι μαθητές/τριες   θα έχουν τη δυνατότητα μέσα από ποικίλες βιωματικές δραστηριότητες και  ερωτηματολόγια

Να διερευνήσουν πόσο συμπεριληπτική είναι η τάξη και το σχολείο τους.

Να έρθουν σε επαφή με τα άρθρα της Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Παιδιού, καθώς και με τους 17 Στόχους της βιώσιμης ανάπτυξης.

Να αναγνωρίσουν του τομείς στους οποίους θα μπορούσαν να εργαστούν για να τους βελτιώσουν, να επιλέξουν ένα τον πιο σημαντικό και να σχεδιάσουν γι΄ αυτόν ένα σχέδιο δράσης .

Να  αναζητήσουν συνεργάτες και φορείς για να σχεδιάσουν  μια θεματική εβδομάδα συμπερίληψης  στην οποία θα ενημερωθεί όλο το σχολείο και θα γιορτάσει την αξία της διαφορετικότητας και της συμπερίληψης .

Τέλος να αναστοχαστούν πάνω σε αυτή   την προσπάθεια και να σκεφτούν τι αποκόμισαν και τι θα μπορούσαν να βελτιώσουν.

Ζωγραφιές των παιδιών για τα Χριστούγεννα

ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΛΕΙΣΤΟ 27 ΝΟΕΜΒΡΗ

Την Τετάρτη 27 Νοεμβρίου το σχολείο δεν θα λειτουργήσει λόγω συμμετοχής των εκπαιδευτικών στην γενική συνέλευση του συλλόγου “Μακρυγιάννης”

Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού

Με την Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού 2019 θα εναρμονίστηκε  η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού, με σύνθημα «Αγαπώ την Άθληση-Αγαπώ την Υγεία μου».
Τη γιορτάσαμε με πολλή χαρά σε ένα αθλητικό κέντρο που τα παιδιά υλοποίησαν αθλητικές δράσεις (μεμονωμένα ή συνδυαστικά): αερόβιες κινητικές δραστηριότητες, βάδην, τρέξιμο, σκυταλοδρομία,  ομαδικά -ατομικά αθλήματα, καλαθοσφαίριση 3Χ3, ποδόσφαιρο 5Χ5, χειροσφαίριση, πετοσφαίριση, αντισφαίριση.(με δυνατότητα δημιουργίας και μικτών ομάδων).

 

ΤΣΑΝΤΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Σύμφωνα με την εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, ο σύλλογος εκπαιδευτικών του σχολείου, αποφάσισε την εφαρμογή του μέτρου – εκπαιδευτικού προγράμματος “Η τσάντα στο Σχολείο” για όλα τα Σαββατοκύριακα του μήνα.

Η επιδίωξη είναι οι μαθητές και οι μαθήτριες να μην ασχολούνται με την προετοιμασία μαθημάτων κατά τη διάρκεια των Σαββατοκύριακων, αλλά να έχουν χρόνο για παιχνίδι, ανάγνωση εξωσχολικών βιβλίων και για οποιαδήποτε άλλη δημιουργική απασχόληση μαζί με την οικογένειά τους.

ΑΓΙΑΣΜΟΣ

Άλλαξε το κλίμα!

Η τελέτη λήξης για τη φετινή χρονιά είχε ως θέμα την Κλιματική αλλαγή .

Με μότο ΑΛΛΑΞΕ ΤΟ ΚΛΙΜΑ -ΜΠΟΡΕΙΣ ως στόχο θέσαμε την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση της σχολικής και της τοπικής κοινότητας για το κλίμα που αλλάζει ,τις συνέπειες του στην παγκόσμια κοινότητα και τις πρακτικές που μπορούμε να υιοθετήσουμε για την μείωση του ενεργειακού αποτυπώματος μας!!!

 

Παρουσίαση του εκπαιδευτικού προγράμματος Σχολεία για την προστασία του κλίματος

Οι μαθητές/τριες του σχολείου μας παρουσίασαν στην Τεχνόπολη  του Δ.Αθηναίων,  το ευρωπαϊκό πρόγραμμα που υλοποίησαν για την προστασία του κλίματος.Ο μαθητής της Δ΄τάξης Α. Ασημακόπουλος παρουσίασε τις δράσεις μας και απάντησε σε ερωτήσεις του κοινού.

«Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία»

Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά το σχολείο μας συμμετέχει στο πρόγραμμα «Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία» Οι μαθητές/τριες του ΣΤ1 τάξης συμμετείχαν στο πρόγραμμα και στις  23/5/2019, γιορτή λήξης του προγράμματος, στις«Δεξαμενές Καθαρισμού» της Τεχνόπολης του Δήμου Αθηναίων, παρουσίασε τη δική του διαδρομή στο πρόγραμμα .

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

«Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία»

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τα σχολεία της Αθήνας από τον δήμο Αθηναίων

Το πρόγραμμα «Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία» αποτελεί πρωτοβουλία του δήμου Αθηναίων και υλοποιείται από την Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων σε συνεργασία με τις Δ/νσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Π.Ε. και Δ.Ε) Α΄Αθήνας, και με την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών (διά του Γραφείου Διασύνδεσης της Σχολής).

Το σκεπτικό

Οι παντός είδους φθορές στα γλυπτά, τα μνημεία και τα κτήρια της Αθήνας έχουν γίνει, δυστυχώς, κομμάτι της καθημερινότητάς της.

Η αγωγή στις αξίες και τη φροντίδα της πόλης ως πυρήνας της Δημοκρατίας και του Πολιτισμού είναι απαραίτητη από τα σχολικά χρόνια των παιδιών.

Μέσα από το πρόγραμμα «Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία» του δήμου Αθηναίων, με σύνθημα «Γιατί η πόλη είναι μνήμη και πολιτισμός!», μαθητές και μαθήτριες 5-18 ετών, ανακαλύπτουν την αισθητική αξία των υπαίθριων γλυπτών και των ιστορικών κτηρίων της Αθήνας μαθαίνουν να προστατεύουν τον δημόσιο χώρο διερευνούν τη σύνδεση μνημείων και κτηρίων με την πόλη και την ιστορία της προετοιμάζονται για να γίνουν οι υπεύθυνοι κάτοικοί της, οι αυριανοί ενεργοί πολίτες.

Με το βλέμμα στραμμένο στην ανάγκη μετάβασης από ένα κλειστό εκπαιδευτικό σύστημα σε ένα σύγχρονο δίκτυο ανταλλαγής ιδεών, προτάσεων και καλών πρακτικών, που θα παραμένει σε ανοιχτό διάλογο με την κοινωνία, και θα ενθαρρύνει την πρωτοβουλία και την εξέλιξη των μελών του στη βάση της διά βίου μάθησης, επιδιώκουμε τη γόνιμη διάδραση με την εγχώρια εκπαιδευτική κοινότητα (εκπαιδευτικούς, μαθητές, αρμόδιους φορείς) και τις τοπικές κοινωνίες, αλλά και την ανταλλαγή με χώρες της ΕΕ που εφαρμόζουν αντίστοιχα προγράμματα και υιοθετούν ανάλογη προσέγγιση.

Σχέδιο δράσης για τη μείωση του ενεργειακού αποτυπώματος του σχολείου



Λήψη αρχείου

Βίντεο για την ενέργεια

https://youtu.be/9taP_NuZh8g

Πόστερ :Σχολεία για την προστασία του κλίματος



Λήψη αρχείου

 

Στην Εθνική Γλυπτοθήκη

Η ταινία αυτή αφορά στην εκπαιδευτική επίσκεψη στην Εθνική Γλυπτοθήκη και δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος “Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία” του Δήμου Αθηναίων, στο οποίο συμμετέχει η ΣΤ1. Οι φωτογραφίες του βίντεο τραβήχτηκαν από τα παιδιά.

Kαλές πρακτικές : Σχολεία για την προστασία του κλίματος

Εκπαιδευτική ρομποτική για την ενέργεια. Αλλαγή καθημερινών αρνητικών στάσεων και συμπεριφορών που αφορούν την  εξοικονόμηση της ενέργειας 



Λήψη αρχείου

 

Περιβαλλοντικός μαθητικός ακτιβισμός.  Μαθητική διαμαρτυρία για το κλίμα



Λήψη αρχείου

 

Συνάντηση των  ενεργειακών  επιθεωρητών και της ενεργειακής ομάδας  με τους μηχανικούς του προγράμματος  «Σχολεία ανοιχτά για την προστασία του κλίματος»



Λήψη αρχείου

Στη Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών

Η επίσκεψη αυτή πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος “Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία” του Δήμου Αθηναίων. Ευχαριστούμε θερμά την Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών και ιδιαίτερα την καθηγήτρια κ. Η Αλεξάνδρα Γεωργιάδου και η συνεργάτιδα της κ. Μαρία Χατζή, για την φιλοξενία και την περιήγηση στο Σχολείο. Επίσης ευχαριστούμε τους νέους / καλλιτέχνες / ιδέες που μοιράστηκαν μαζί μας το ταλέντο, τα σκέψεις, οι ανησυχίες και οι πειραματισμοί τους και βεβαίως μας επιτρέψαμε να φωτογραφήσουμε τις εικαστικές τους δημιουργίες!

Οικοκώδικας του σχολείου

Ο «Οικοκώδικας»του σχολείου μας ,δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος “Σχολεία ανοιχτά για την προστασία του κλίματος”και  αποτελεί μια ενεργή περιβαλλοντική πρακτική  που συντάχθηκε από την ενεργειακή ομάδα του ΣΤ2 .Είναι ένα σύνολο κανόνων περιβαλλοντικής συμπεριφοράς στο σχολείο και στο σπίτι  και πρέπει να   τηρηθεί από όλους πιστά η εφαρμογή του και αν χρειαστεί κάθε χρόνο να ανανεώνονται οι δεσμεύσεις προς αυτόν.

Στόχος  είναι η ευαισθητοποίηση, η εκπαίδευση και η αλλαγή στάσης των μαθητών/τριών μας σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον, μέσα από συμμετοχικές διαδικασίες στη λήψη αποφάσεων, στο σχεδιασμό και στην εφαρμογή των δράσεων, ώστε το σχολείο τους να γίνει κοινότητα αειφορικής συμβίωσης σε παιδαγωγικό αλλά και πρακτικό επίπεδο.

 

Σε εορταστική διάθεση!

Οι μαθητές/τριες των τάξεων μαζί με τους/τις δασκάλους/ες τους σε εορταστικό κλίμα δημιούργησαν τις πασχαλινές δημιουργίες τους!!!οι οποίες είναι εξαιρετικές !συμφωνείτε;

ΕΥΧΕΣ

\

Οι μαθητές/τριες,η Δ/ντρια και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας σας ευχόμαστε

Καλό Πάσχα !

Εκπαιδευτική ρομποτική ενέργεια

Οι μαθητές/τριες τoυ Δ1 τμήματος του σχολείου, στο πλαίσιο  της  ευαισθητοποίησης των παιδιών στην ορθολογική χρήση της ενέργειας, σύμφωνα και με τους γενικούς στόχους του προγράμματος, δημιούργησαν ένα ελκυστικό και προσιτό για τα παιδιά εκπαιδευτικό ρομπότ, το Edison, το οποίο ενεργοποιεί έναν ηχητικό συναγερμό όταν τα φώτα είναι ανοιχτά .

 Στόχος της δράσης ήταν  η ευαισθητοποίηση της σχολικής και τοπικής κοινότητας ( μέσω του βίντεο) για την αλλαγή αρνητικών καθημερινών συμπεριφορών σε σχέση με την εξοικονόμηση της ενέργειας .

Η δράση υλοποιήθηκε στο εργαστήριο πληροφορικής του σχολείου και ολοκληρώθηκε σε 8 εργαστήρια των τεσσάρων ομάδων με τέσσαρα ή  πέντε παιδιά η κάθε μια.
Ως ρομποτικό εργαλείο χρησιμοποιήθηκε το Edison (https://meetedison.com/) ένα lego-like ρομπότ σε μορφή αυτοκινήτου-παιχνιδιού το οποίο έχει  σχεδιαστεί, όχι μόνο ως ένα αυτόνομο ρομπότ, αλλά και ως ένα αρθρωτό σύστημα ρομποτικής που είναι εύκολα επεκτάσιμο χρησιμοποιώντας LEGO® δομικά στοιχεία – τουβλάκια.
Αποτελεί μια οικονομική και ευέλικτη εκπαιδευτική λύση για την εισαγωγή της ρομποτικής στα σχολεία και κατάλληλο εργαλείο για δραστηριότητες STEM.

Τα πρώτα τέσσερα εργαστήρια αφιερώθηκαν στην εξοικείωση των μαθητών/τριών με την ρομποτική και τον προγραμματισμό του Edison. Μέσα από απλές δραστηριότητες δόθηκε η ευκαιρία  στα παιδιά να αγγίξουν ,να παρατηρήσουν από κοντά το ρομποτικό εργαλείο , να ανιχνεύσουν τα χαρακτηριστικά του και να εξοικειωθούν με το περιβάλλον προγραμματισμού του εκπαιδευτικού ρομπότ  ανακαλύπτοντας τις  βασικές του δυνατότητες.

Για τη δραστηριότητα της ανίχνευσης των αναμμένων φώτων, που  πραγματοποιήθηκε στα επόμενα δύο εργαστήρια, οι μαθητές/τριες κατασκεύασαν το πρόγραμμα και πειραματίστηκαν στο περιβάλλον του εργαστηρίου των υπολογιστών. Λόγω όμως της ύπαρξης συνεχούς φωτισμού στην αίθουσα και της αδυναμίας του Edison για ακριβείς μετρήσεις φωτισμού προτιμήθηκε η μοντελοποίηση.
Έτσι, μια αίθουσα μοντελοποιήθηκε από ένα χαρτονένιο κουτί με είσοδο για το ρομπότ και λαμπάκι φωτισμού με μπαταρία και διακόπτη.
Σε αυτό το περιβάλλον, κατά τη διάρκεια δύο εργαστηρίων, τα παιδιά δοκίμασαν το ρομποτάκι τους, διόρθωσαν αβλεψίες και ολοκλήρωσαν τη λειτουργία του.

Όταν ολοκληρώθηκε το μοντέλο οι μαθητές/τριες το παρουσίαζαν ανά δυο ημέρες, κυκλικά, σε όλα τα τμήματα του σχολείου.

Όμως για να διαχυθεί το μήνυμα τους : “η εξοικονόμηση ενέργειας αρχίζει από τα πολύ μικρά  καθημερινά πράγματα” ,όπως το να κλείνουμε τα φώτα όταν δεν τα χρειαζόμαστε ,δημιούργησαν ένα βίντεο που αναρτήθηκε στο  youtube.

  • Η δράση της μοντελοποίησης βοήθησε σημαντικά στην καλλιέργεια των συμβολικών και παραστατικών δεξιοτήτων των μαθητών/τριών μέσα από τη δημιουργία πραγματικών ή συμβολικών κατασκευασμάτων που μιμούνται ή αναπαριστούν – σε μια ιδεατή μορφή – στοιχεία ή πτυχές της πραγματικότητας (Ράπτης & Ράπτη, 2002).
  • Ως μια παιδαγωγική προσέγγιση βοήθησε τους μαθητές/τριες να εκφράζονται και να σκέφτονται με όρους μοντέλων και όχι με μαθηματικά σύμβολα ή γλωσσικές εκφράσεις με αποτέλεσμα να ενισχύεται η κατανόησή τους και όχι να γίνεται στείρα απομνημόνευση γνώσεων (Vosniadou, 1994).
  • Η συνεργατική μάθηση δε ως ένα δυνητικά σημαντικό στοιχείο στην ανάπτυξη της ικανότητας της μοντελοποίησης προώθησε τη δημιουργία συνθηκών αποτελεσματικής συνεργασίας.
  • Θεωρούμε ότι η δύναμη της πολυαισθητηριακής προσέγγισης του μηνύματος « η εξοικονόμηση ενέργειας ξεκινά από απλά καθημερινά πράγματα» οδηγεί στην ενίσχυση θετικών συμεριφορών.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΗ ΔΡΑΣΗ



Λήψη αρχείου

Μαθητική κινητοποίηση κατά της κλιματικής αλλαγής

 

Στις 15 Μαρτίου , ημέρα της παγκόσμιας μαθητικής κινητοποίησης κατά της κλιματικής αλλαγής, οι μαθητές/τριες της Δ1 τάξης μη μπορώντας να συμμετάσχουν στην εκδήλωση στο Σύνταγμα , μετέφεραν το κλίμα και τα μηνύματα της ημέρας στη γειτονιά τους.

Οι μαθητές/τριες ,στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού  προγράμματος””Σχολεία ανοιχτά για την προστασία του κλίματος”,προετοιμάζονταν αρκετές ημέρες πριν δημιουργώντας μικρά αφισάκια με μηνύματα, μεγάλα χαρτοταμπλό, ενημερωτικά φυλλάδια συνθήματα και μικρά ποιήματα με θέμα την κλιματική αλλαγή .

Η δράση πραγματοποιήθηκε ένα τέταρτο  πριν το σχόλασμα  για να ενημερωθούν όλοι οι γονείς που περίμεναν να παραλάβουν τα παιδιά τους.

Η ανταπόκριση του κόσμου ήταν πολύ θερμή ,συμφωνούσαν με όσα διάβαζαν στα ενημερωτικά φυλλάδια που τους μοίραζαν τα παιδιά, τα χειροκροτούσαν ,τα επιβράβευαν  και υπόσχονταν, στη μεταξύ τους προσωπική επικονωνία, να  τηρήσουν πολλές από τις συμβουλές που τους έδιναν.

Οι μαθητές/τριες ένιωσαν ενθουσιασμένοι /ες  κατά τη διάρκεια  όλης της διαδικασίας υλοποίησης της δράσης ,μοιράστηκαν ιδέες, συνεργάστηκαν αποτελεσματικά  και αισθάνθηκαν  δυνατοί/ές  ως μια ομάδα που μπορεί να επικοινωνεί τα μηνύματά της και να καθίσταται  το μέσο  για την αλλαγή αρνητικών συμπεριφορών και στάσεων που καταστρέφουν τον πλανήτη.

Αν θέλουμε τα παιδιά μας, όταν μεγαλώσουν, να γίνουν σκεπτόμενοι και αφοσιωμένοι πολίτες, χρειάζεται να τα βοηθήσουμε να γίνουν μέρος της κοινωνικής αλλαγής. ( Caroline Paul, ομιλήτρια του Ted) 

Bράβευση του σχολείου μας ως οικολογικό.

Το Σάββατο 15 Μαρτίου, στο Αμφιθέατρο του Μουσείου Μπενάκη,έγινε η εκδήλωση βράβευσης των σχολείων του Δικτύου «Οικολογικά Σχολεία», που οργανώθηκε από την Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης.Για τα τρια χρόνια δράσεων για το περιβάλλον και την αειφορική κουλτούρα του  βραβεύτηκε με την πράσινη σημαία των Οικολογικών σχολείων.

Ένα τεράστιο μπράβο σε εκπαιδευτικούς και παιδιά!!!

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΣΜΟ ΤΩΝ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

Η ταυτότητα των Οικολογικών Σχολείων

Το Πρόγραμμα αποτελεί διεθνές δίκτυο, ξεκίνησε στην Ελλάδα το 1995 και απευθύνεται σε σχολεία όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων. Είναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας Διά Βίου Μάθησης & Θρησκευμάτων με συντονιστικό φορέα τη Διεύθυνση Β’Βάθμιας Εκπαίδευσης B’Αθήνας και εθνικό χειριστή, από το 1995, την Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης (ΕΕΠΦ). Σχολεία όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων έχουν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν. Στη χώρα μας συμμετέχουν 205 σχολεία για το σχολικό έτος 2017-2018 και έχουν βραβευτεί 387 σχολεία από την έναρξη λειτουργίας του Δικτύου.

  • Διεθνής συντονιστής του δικτύου είναι το Fee (Ίδρυμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/Foundation for Environmental Education).
  • Εθνικός χειριστής του Προγράμματος για την Ελλάδα από το 1995 είναι η Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης.
  • Υποστηρικτής του προγράμματος στην Ελλάδα ήταν για το 2016-2018 το Ίδρυμα JOHN S. FAFALIOS FOUNDATION.
  • Διεθνής ιστοσελίδα του προγράμματος: http://www.ecoschools.global/

Aφίσα και λογότυπο της σχολικής μας βιβλιοθήκης

Συμμετοχή στο διαγωνισμό Bebras

Τις τελευταίες μέρες οι μαθητές της Δ έως και της ΣΤ τάξης του σχολείου συμμετέχουν στον μαθητικό διαγωνισμό Bebras®.

Ο διαγωνισμός Bebras (προφέρεται «Μπέμπρας» και σημαίνει «Κάστορας» στα Λιθουανικά) αποτελεί, σήμερα, μια διεθνή πρωτοβουλία της ομώνυμης κοινότητας (Bebras®), με σκοπό την προώθηση της Πληροφορικής  και της Υπολογιστικής Σκέψης μεταξύ εκπαιδευτικών, μαθητών και μαθητριών όλων των ηλικιών.

Διοργανώνεται σε σχολεία, με χρήση υπολογιστών ή φορητών συσκευών, για διάφορες ηλικιακές ομάδες και υπό την επιτήρηση εκπαιδευτικών. Η συμμετοχή στον διαγωνισμό Bebras έχει διάρκεια 45 λεπτά της ώρας και περιλαμβάνει την απάντηση 15 σύντομων προβλημάτων ή ερωτήσεων πολλαπλών επιλογών που απαιτούν την εφαρμογή λογικής και υπολογιστικής σκέψης.

Παραδείγματα θεμάτων μπορείτε να δείτε εδώ.

Θέματα παλαιότερων διαγωνισμών εδώ.

 

 

Ενημέρωση σχετικά με την εποχική γρίπη

Ενημέρωση σχετικά με την εποχική γρίπη
Με αφορμή  την εμφάνιση της εποχικής γρίπης, συστήνονται  οι ακόλουθες οδηγίες με σκοπό την πρόληψη της εξάπλωσής της:
Παιδιά που εμφανίζουν συμπτώματα γρίπης αναμένουν, σε χώρο όπου δε θα έρχονται σε
επαφή με άλλα άτομα, μέχρι να τα παραλάβουν οι γονείς ή οι κηδεμόνες τους, οι οποίοι θα
πρέπει να ειδοποιούνται αμέσως.

Συστήνεται για την αποφυγή της εξάπλωσης της εποχικής γρίπης να τηρούνται οι κανόνες
ατομικής υγιεινής, όπως:
 Αποφυγή επαφής χεριών με τα μάτια, τη μύτη και το στόμα για τη μείωση του κινδύνου
μόλυνσης.
 Αποφυγή κοινής χρήσης των μολυβιών, των στυλό, των μαρκαδόρων και άλλων
προσωπικών αντικειμένων.
 Σε βήχα ή φτέρνισμα, κάλυψη της μύτης και του στόματος με το μανίκι στο ύψος του
αγκώνα ή με χαρτομάντιλο.
 Το χρησιμοποιημένο χαρτομάντιλο πρέπει να απορρίπτεται αμέσως μετά τη χρήση στους
κάδους απορριμμάτων. Απαγορεύεται τα παιδιά να πίνουν νερό απευθείας από τη βρύση
με το στόμα.
 Τακτικό πλύσιμο των χεριών των παιδιών και των εργαζομένων με υγρό σαπούνι και νερό
ή εναλλακτικά να χρησιμοποιείται αντισηπτικό αλκοολούχο διάλυμα ή χαρτομάντιλα με
αλκοόλη.

Το αγόρι με τη ριγέ πιτζάμα

Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων και των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων της ενημέρωσης των μαθητών για το Ολοκαύτωμα,οι μαθητές παρακολούθησαν την ταινία Το αγόρι με τη ριγέ πιτζάμα

Το αγόρι με τη ριγέ πιτζάμα

Δεν εκπλήσσεται κανείς για την τεράστια επιτυχία αυτού του βιβλίου. Λίγο μετά την έκδοσή του, το 2006, κυκλοφορούσε σε 24 χώρες, ήταν υποψήφιο για το Ottakar’s Children’s Book Award της ίδιας χρονιάς ενώ αμέσως πουλήθηκαν και τα κινηματογραφικά δικαιώματα.

Ο τίτλος είναι παραπλανητικός. Δεν πρόκειται για την ιστορία ενός αγοριού πριν τον ύπνο, στο ασφαλές και ειρηνικό περιβάλλον του σπιτιού. Είναι μια ιστορία για το Ολοκαύτωμα, γραμμένη με τον πιο ευφάνταστο και πρωτότυπο τρόπου που θα μπορούσε να συλλάβει ένας συγγραφέας που απευθύνεται (και) σε παιδιά. Ο Μπρούνο, ένα αγόρι εννιά χρονών, είναι γιος ενός Ναζί. Ο Πατέρας του (με κεφαλαίο π) είναι ένας αυστηρός και προσηλωμένος στο καθήκον και τη φασιστική ιδεολογία διοικητής. Στο σπίτι του μικρού Μπρούνο μπαινοβγαίνει ο Φύρης (ο Φύρερ) και μια πολύ όμορφη γυναίκα, μια Εύα. Το πενταώροφο σπίτι της οικογένειας στο Βερολίνο στεγάζει την οικογενειακή ευτυχία. Πρωταγωνιστές ο Μπρούνο και η μεγαλύτερη αδερφή του η Γκρέτελ, («Μια Καταδικασμένη Περίπτωση», κατά τον Μπρούνο), η Μητέρα και ο Πατέρας που επιβάλλουν μια αυστηρή πειθαρχία, για το καλό όλων και της πατρίδας, η Μαρία, η υπηρέτρια, και το υπόλοιπο υπηρετικό προσωπικό.

Μια μέρα του 1943 η γαλήνη διαταράσσεται όταν ο Φύρης αναγκάζει τον εκλεκτό διοικητή του να μετακομίσει στο Άουσβιτς. Το σπίτι τους είναι δίπλα στο στρατόπεδο συγκέντρωσης. Από το παράθυρο του δωματίου του ο Μπρούνο βλέπει το συρματόπλεγμα. Δεν ξέρει όμως περί τίνος πρόκειται. Η κοινωνική και εξερευνητική του φύση καταπιέζεται στο νέο περιβάλλον. Έχει χάσει τους κολλητούς του φίλους, το τεράστιο σπίτι που έδινε πλήθος ευκαιρίες εξερεύνησης, το χαρούμενο πανηγύρι του Βερολίνου. Στην απέραντη μοναξιά αυτού του τόπου ο Μπρούνο βρίσκει διέξοδο στις εξερευνήσεις έξω από το νέο σπίτι του οι οποίες τον οδηγούν σε ένα σημείο του στρατοπέδου όπου η επιτήρηση είναι χαλαρή. Εκεί συναντά έναν κρατούμενο, ένα Εβραιόπουλο που έχει γεννηθεί, κατά σύμπτωση, την ίδια ακριβώς μέρα με τον Μπρούνο. «Είναι σα δίδυμοι» παρατηρεί ο μικρός. Μια δυνατή και κρυφή (αναγκαστικά) φιλία αναπτύσσεται ανάμεσα στα δυο αγόρια, με το συρματόπλεγμα πάντα ανάμεσά τους. Να όμως που σε αυτό το σημείο το συρματόπλεγμα είναι λίγο χαλαρά στερεωμένο στη γη. Μια μικρή τρύπα αφήνει το παιδικό χεράκι να περάσει για να δώσει μια φέτα ψωμί και λίγο τυρί στον φίλο. Αφήνει χώρο για να κρατήσει για λίγο ο ένας το χέρι του άλλου. Για να περάσει, στο τέλος, ο Μπρούνο στην άλλη πλευρά, να γνωρίσει τον κόσμο του φίλου του, τον κόσμο με τις ριγέ πιτζάμες. Ο κίνδυνος της αποκάλυψης παραμονεύει. Δεν τολμά κανείς να φανταστεί τι θα κάνει ο Πατέρας αν καταλάβει το ατόπημα του γιου. Υπάρχει όμως κι ένας μεγαλύτερος κίνδυνος που παραμονεύει πίσω από το σιδερένιο συρματόπλεγμα.

Πρόκειται για ένα συναρπαστικό βιβλίο που διαβάζεται απνευστί. Η σύλληψη της πλοκής είναι ευφυής, έστω κι αν ελέγχεται, σε κάποια σημεία, για την αληθοφάνειά της. Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα όμως είναι η γραφή και οπτική της αφήγησης. Οι πιο σκληρές αλήθειες υπονοούνται και διαγράφονται μέσα από την οπτική του εννιάχρονου ήρωα. Μια οπτική γνήσια παιδική, έως και αφελής. Ο μικρός διυλίζει τα πάντα μέσα από την προσωπική του ματιά και τις ανησυχίες ενός εννιάχρονου. Η αδερφή που κάνει την έξυπνη, η κουπαστή στο μεγάλο σπίτι που προσφέρεται για καταπληκτική τσουλήθρα, οι αντιπαθητικοί στρατιωτικοί που παρελαύνουν στο σπίτι, ο Πατέρας που λάμπει στην καλογυαλισμένη στολή του, η διάθεση για εξερεύνηση, ο νέος τόπος που είναι ένα άγνωστο «Ουσβιτς», μακριά από το Βερολίνο. Αλλά πού βρίσκεται ακριβώς; Στη Γερμανία; Οι ριγέ στολές των κρατουμένων είναι αξιοζήλευτες άνετες πιτζάμες. Από την άλλη ο ήρωας είναι ένας γνήσιος επαναστάτης, κι ας μην το ξέρει.

Είναι αυτή η αφηγηματική ματιά που δίνει την πρωτοτυπία σε αυτό το μυθιστόρημα. Δεν υπάρχει κανένα στερεότυπο, δεν αναφέρονται ποτέ οι λέξεις στρατόπεδο, εθνικοσοσιαλισμός, ούτε καν πόλεμος. Όλα υπονοούνται και αναδεικνύονται ακόμη πιο έντονα μέσα από την άγνοια και το ανυποψίαστο βλέμμα του Μπρούνο.

Όλοι οι ήρωες διαγράφονται πειστικοί συνθέτοντας μια μικρή τοιχογραφία των βασικών προσώπων του δράματος που λέγεται Ολοκαύτωμα. Σκηνές δυνατές, εύκολα τις φαντάζεται κανείς στον κινηματογράφο.

Στρωτή η μετάφραση της Αριάδνης Μοσχονά, διατηρεί έναν ρυθμό με τις σκόπιμες επαναλήψεις και τις εναλλαγές μακροπερίοδου και σύντομου λόγου, αφηγηματικών και διαλογικών μερών.

Ο Τζόν Μπόιν γεννήθηκε στην Ιρλανδία το 1971. Σπούδασε φιλολογία στο Trinity College, στο Δουβλίνο, και παρακολούθησε σεμινάρια δημιουργικής γραφής στο University of East Anglia, στο Norwich, όπου και δίδαξε αργότερα. Ζει στο Δουβλίνο. Έχει γράψει τέσσερα μυθιστορήματα για ενήλικες. Αυτό είναι το πρώτο του βιβλίο για παιδιά, αλλά στην πραγματικότητα είναι και για ενήλικες.

 

Είναι πολύ δύσκολο να περιγράψεις την ιστορία αυτού του βιβλίου. Συνήθως στο οπισθόφυλλο δίνουμε κάποια στοιχεία για την πλοκή, στην περίπτωσή μας όμως πιστεύουμε πως αυτό θα χαλάσει τις εκπλήξεις που κρύβονται στο κείμενο-και είναι πολλές. Πιστεύουμε πως είναι σημαντικό να αρχίσεις να το διαβάζεις χωρίς να ξέρεις ποιο είναι το θέμα του.

Αν πάντως αρχίσεις να το διαβάζεις, θα πας μια μεγάλη βόλτα μ’ ένα αγόρι που λέγεται Μπρούνο. Και αργά ή γρήγορα θα βρεθείς, μαζί με τον Μπρούνο, μπροστά σε ένα συρματόπλεγμα και θα γνωρίσεις ένα αγόρι που ζει από την άλλη πλευρά του συρματοπλέγματος.

Συρματοπλέγματα σαν αυτό υπάρχουν σε όλα σχεδόν τα μέρη του κόσμου. Ευχόμαστε όμως ποτέ στη ζωή σου να μη βρεθείς μπροστά σε κάποιο από αυτά.

Το «Αγόρι με τη ριγέ πιτζάμα» αποτελεί εκδοτικό φαινόμενο, καθώς η αγγλική του έκδοση έχει πουλήσει 135.000 αντίτυπα από τον Ιανουάριο του 2006, που πρωτοκυκλοφόρησε, θα εκδοθεί σε 24 χώρες, ήταν υποψήφιο για δύο από τα σημαντικότερα βραβεία παιδικής λογοτεχνίας και σύντομα πρόκειται να γίνει ταινία από τη Miramax/Disney.

 

«Διαβάζω κι ανοίγω τα μάτια μου στον κόσμο»
Αγαπητέ/ή αναγνώστη/στρια
Καθώς διάβαζες το βιβλίο σου, χωρίς να το καταλάβεις, ανέπτυ-
ξες έναν εσωτερικό διάλογο με τους ήρωες, μπήκες στη θέση
τους, έκρινες τις απόψεις τους, συνέδεσες όσα εξιστορούνται
στο βιβλίο με αυτά που ενδέχεται να συμβαίνουν δίπλα σου, συ-
γκινήθηκες, προβληματίστηκες, μοιράστηκες και συζήτησες με
φίλους και φίλες τις σκέψεις που δημιουργήθηκαν στο μυαλό
σου κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης.
Κάθε μυθιστόρημα, εκτός από την απόλαυση που προσφέρει
στον αναγνώστη, κρύβει κάτω από τις γραμμές του πολλά ακόμα
θέματα που έχουν σχέση με το περιεχόμενό του. Αυτά τα «άλλα»
θέματα επιδιώκει να αναδείξει το έντυπο που συνοδεύει το βι-
βλίο σου, ώστε να γίνει η ανάγνωση περισσότερο δημιουργική.
Οργανώσαμε για σένα ποικίλες δραστηριότητες, γιατί πιστεύου-
με ότι θα σε βοηθήσουν να ξεμπερδέψεις τα νήματα που κινούν
την πλοκή του βιβλίου και τοποθετούν αυτή τη φανταστική ιστο-
ρία στον κόσμο που ζεις.

 

KΛIK ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΒΡΕΙΤΕ ΤΑ ΝΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ , Μ.ΝΤΕΚΑΣΤΡΟ

 

 

Το αγόρι με τη ριγέ πιτζάμα ΣΤΗ ΜΕΓΑΛΗ ΟΘΟΝΗ

https://www.youtube.com/watch?v=uUqG5GvH00c

Το τρέιλερ της ταινίας υποτιτλισμένο στα ελληνικά. Η ακριβής μετάφραση του αγγλικού τίτλου είναι «Το αγόρι με τις ριγέ πιτζάμες» αλλά στην ελληνική αγορά κυκλοφόρησε ως «Το αγόρι πίσω από το συρματόπλεγμα». Η ταινία κυκλοφορεί και στο διαδίκτυο.

Η ταινία μάς μεταφέρει στην περίοδο του Β΄ παγκοσμίου πολέμου, όταν ο Χίτλερ και ο γερμανικός στρατός προσπαθούσαν να φτιάξουν το έθνος της «Αρίας φυλής», ποδοπατώντας άλλους λαούς.
Ο Μπρούνο είναι ένα 8χρονο αγόρι που ζει με τον πατέρα του, υψηλόβαθμο αξιωματικό του γερμανικού στρατού, τη μητέρα και την αδερφή του. Ένα παιδί σαν όλα της ηλικίας του, που του αρέσει να παίζει με τους φίλους του και να εξερευνα τον κόσμο.
Ο πατέρας ανακοινώνει στην οικογένεια οτι πρέπει να αλλάξουν τόπο να ζουν γιατί αυτο επιβάλλει η δουλειά του.
Στο καινούριο σπίτι στην εξοχή, ο Μπρούνο, αγνοώντας τις προειδοποιήσεις της μητέρας του, αποφασίζει να ανακαλύψει την περιπέτεια στο γειτονικό δάσος.
Εκεί, πίσω από ένα συρματόπλεγμα, συναντά ένα αγόρι στην ηλικία του, τον Σμουλ, και μια καταπλητική φιλία γεννιέται,
με απρόβλεπτες όμως συνέπειες…
Η απλή σκηνοθετική άποψη αλλά και το λιτό σενάριο δεν εμποδίζουν τον σκηνοθέτη να προκαλέσει συναισθηματική γροθιά στο θεατή, ιδιαίτερα με το σκληρό και απάνθρωπο φινάλε της ταινίας.
Παρότι δεν γίνεται ονομαστική αναφορά στο πιο είναι το συγκεκριμένο στρατόπεδο, καταλαβαίνουμε πως πρόκειται για το διαβόητο στρατόπεδο συγκέντρωσης Εβραίων, το Άουσβιτς.
Οι παιδικές καρδιές γεμάτες αθωότητα, ονειρεύονται τη ζωή και καταστρώνουν τα σχέδιά τους. Οι ενήλικες, όμως, έχουν άλλες προτεραιότητες..

Καλά Χριστούγεννα

Προστασία Προσωπικών Δεδομένων

Αυτή η ταινία δημιουργήθηκε από μαθητές και μαθήτριες ΣΤ1 τάξης, με σκοπό την ευαισθητοποίηση στους κινδύνους που ελλοχεύουν στο διαδίκτυο, αλλά και στην επαγρύπνηση και στην εγρήγορση των χρηστών, με σκοπό την προστασία των προσωπικών τους δεδομένων. Η ταινία θα συμμετάσχει στον μαθητικό διαγωνισμό του SaferInternet4Kids “Προστασία Προσωπικών Δεδομένων”, εν όψει του εορτασμού της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου 2019. Το σενάριο, οι ζωγραφιές, οι κατασκευές, τα ηχητικά εφέ και τα βίντεο ανήκουν στα παιδιά, ενώ ακούγεται το μουσικό κομμάτι O Fortuna – Carmina Burana του Carl Orff.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς