«Μαθαίνουμε στο σπίτι» με την ΕΡΤ2, πρόγραμμα της τηλεκπαίδευσης.

Στην υπηρεσία της εκπαίδευσης, μέσα στις πρωτόγνωρες συνθήκες των ημερών, μπαίνει η ΕΡΤ από τη Δευτέρα 30 Μαρτίου 2020, με τη δημιουργία ειδικής τηλεοπτικής ζώνης εξ αποστάσεως μαθημάτων.

Πότε ξεκινάνε τα μαθήματα;

Κάθε πρωί στις 10.00 από την ΕΡΤ2, η εκπαιδευτική τηλεόραση του υπουργείου Παιδείας επιστρέφει στη δημόσια τηλεόραση, ανανεωμένη και προσαρμοσμένη στη σύγχρονη πραγματικότητα και τις ιδιαίτερες ανάγκες της εποχής.

Το πρόγραμμα των μαθημάτων για τις 2 πρώτες μέρες

Τα μαθήματα των 30-31 Μαρτίου αφορούν τις μεγαλύτερες τάξεις του Δημοτικού και περιλαμβάνουν διδασκαλία Γλώσσας, Μαθηματικών, Φυσικών Επιστημών και Ιστορίας. Τις επόμενες ημέρες τα μαθήματα θα διευρυνθούν και για τις πρώτες τάξεις του δημοτικού, ενώ θα εμπλουτιστούν και με άλλα διδακτικά αντικείμενα.

Συγκεκριμένα, το πρόγραμμα των πρώτων ημερών του τηλεοπτικού σχολείου της ΕΡΤ2 έχει ως εξής:

Δευτέρα 30 Μαρτίου

1. Επαναληπτικό μάθημα στη Γλώσσα Δ’, Ε’ και ΣΤ’ τάξης
Εκπαιδευτικός: Γιώργος Ανδρίκος

2. Ιστορία Δ’ τάξης

Εκπαιδευτικός: Γιώργος Δάβος

3. Φυσική Ε’ τάξης
Εκπαιδευτικός: Ουρανία Γκικοπούλου

Τρίτη 31 Μαρτίου

1. Μαθηματικά, Γ’ & Δ’ τάξης
Εκπαιδευτικός: Μίνα Τόδωρη

2. Μαθηματικά, Δ’ & Ε’ τάξης
Εκπαιδευτικός: Γιώργος Ανδρίκος

3. Φυσική Ε’ & ΣΤ’ τάξης
Εκπαιδευτικός: Κώστας Χωριανόπουλος

ΠΡΟΣ ΓΟΝΕΙΣ:Εγγραφή και δημιουργία μαθητικών λογαριασμών στο ΠΣΔ για τους μαθητές και μαθήτριες της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Αγαπητοί γονείς διαβάστε προσεκτικά τα παρακάτω που αφορούν την εγγραφή των παιδιών στο ΠΣΔ και αφορούν την εξ αποστάσεως διδασκαλία.

ΘΕΛΕΙ ΥΠΟΜΟΝΗ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΕΦΤΕΙ ΣΥΧΝΑ. ΑΠΟ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΩΡΑ ΤΟ 8-10 ΤΟ ΠΡΩΙ.ΕΙΝΑΙ ΛΟΓΙΚΟ ΕΓΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΕΣ.

ΜΕ ΥΠΟΜΟΝΗ ΟΛΑ ΘΑ ΠΑΝΕ ΚΑΛΑ! ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!

Εγγραφή και δημιουργία μαθητικών λογαριασμών στο ΠΣΔ για τους μαθητές και μαθήτριες
της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Για όλους τους μαθητές/μαθήτριες της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης λειτουργεί
μία νέα αυτοματοποιημένη διαδικασία δημιουργίας μαθητικών λογαριασμών ΠΣΔ με ευθύνη του
κηδεμόνα, η οποία υλοποιείται με τα παρακάτω βήματα:
1. Η εγγραφή γίνεται από τον κηδεμόνα κάθε μαθητή/μαθήτριας μέσω της εφαρμογής εγγραφής
που βρίσκεται στη διεύθυνση https://register.sch.gr/students/.
2. Για την εγγραφή απαιτείται από τον κηδεμόνα: (α) η χρήση ηλεκτρονικής συσκευής με
πρόσβαση στο Διαδίκτυο και (β) να διαθέτει κινητό τηλέφωνο και προσωπική ηλεκτρονική διεύθυνση
αλληλογραφίας (email).
3. Η εφαρμογή εγγραφής αρχικά εμφανίζει εισαγωγική σελίδα, με χρήσιμες πληροφορίες για τον
μαθητή και τον κηδεμόνα του.
4. Ο κηδεμόνας εφόσον το επιθυμεί μπορεί να συνεχίσει με την εγγραφή με το κατάλληλο
πλήκτρο που υπάρχει στο τέλος της σελίδας και το οποίο οδηγεί στη φόρμα εγγραφής.
5. Στη φόρμα εγγραφής θα πρέπει:
i. Όλα τα πεδία να συμπληρωθούν ακριβώς όπως αναγράφονται σε έλεγχο προόδου του/της
μαθητή/μαθήτριας που έχει λάβει πρόσφατα από το σχολείο.
ii. Η συμπλήρωση όλων των πεδίων είναι υποχρεωτική.
iii. Τα πεδία email κηδεμόνα και κινητό τηλέφωνο κηδεμόνα συμπληρώνονται με σκοπό την
εύκολη ανάκτηση των στοιχείων του λογαριασμού (όνομα χρήστη και κωδικός πρόσβασης) από τον
κάτοχό του.
6. Αφού ο κηδεμόνας διαβάσει τους Όρους Χρήσης και τη Δήλωση Εχεμύθειας μπορεί να
προχωρήσει στην υποβολή της φόρμας για τη δημιουργία του μαθητικού λογαριασμού.
7. Η ορθότητα των στοιχείων μαθητή/μαθήτριας επιβεβαιώνεται από το σύστημα mySchool και
δημιουργείται ο λογαριασμός.
8. Με τη δημιουργία του λογαριασμού εμφανίζονται τα στοιχεία πρόσβασης, όνομα χρήστη
(username), κωδικός πρόσβασης (password) και e-mail, τα οποία και πρέπει να διατηρήσει ο κηδεμόνας
για την πρόσβαση του μαθητή στις υπηρεσίες του ΠΣΔ.
9. Ταυτόχρονα, αποστέλλεται ηλεκτρονικό μήνυμα στην e-mail διεύθυνση του κηδεμόνα με το
όνομα χρήστη και χρήσιμες οδηγίες για την ανάκτηση του κωδικού πρόσβασης σε περίπτωση που
ξεχαστεί.
10. Σε περίπτωση που δεν καταστεί δυνατή η επιβεβαίωση της ορθότητας των στοιχείων (βήμα 7)
και η δημιουργία του λογαριασμού, ο κηδεμόνας μπορεί να επικοινωνήσει με το σχολείο ώστε να
διασταυρώσει την ορθότητα των στοιχείων του/της μαθητή/μαθήτριας. Εναλλακτικά, μπορεί να υποβάλει αίτημα υποστήριξης προς το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο από τη σχετική επιλογή που υπάρχει στην οθόνη της εφαρμογής.
Για την προστασία της ιδιωτικότητας του μαθητή/μαθήτριας το όνομα χρήστη (username) που
παράγεται δεν έχει σχέση με τα προσωπικά στοιχεία του μαθητή/μαθήτριας.
Τονίζεται ότι η νέα αυτοματοποιημένη διαδικασία εγγραφής λειτουργεί παράλληλα με την
καθιερωμένη διαδικασία διαχείρισης μαθητικών λογαριασμών από την πλευρά του σχολείου και δεν την
αντικαθιστά, αλλά την συμπληρώνει ως προς το σκέλος της εγγραφής.

 

Α. ΚΑΝΤΕ ΚΛΙΚ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ : ΕΔΩ ΕΙΝΑΙ ΜΕ ΕΙΚΟΝΕΣ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΤΗΣ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑΣ ΒΗΜΑ ΒΗΜΑ Η ΕΓΓΡΑΦΗ ΜΑΘΗΤΗ :       OΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΓΡΑΦΗ ΜΑΘΗΤΩΝ

Β. ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟ ΠΣΔ

Προς γονείς :Μαζί θα τα καταφέρουμε!!!!

Αγαπητοί γονείς  θα  ήθελα από  καρδιάς να ευχαριστήσω τον σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας και όλους εσάς για την άμεση  ανταπόκριση σας  στην έκκληση μας, για την αποστολή στοιχείων (mail και τηλεφωνα). Λείπουν κάποια μαιλ ακόμα, θα επικοινωνήσουμε μαζί σας τηλεφωνικά.

Τα μαιλ τα χρειαζόμαστε για την καταγραφή των μαθητών/τριών.Όταν και εφόσον ανοίξουν οι πλατφόρμες για διαδικτυακά μαθήματα θα ειδοποιηθείτε με σχετικό μαιλ.

Παρέα καταφέρνουμε τα πάντα.

Μένουμε σπίτι και όλα θα πάνε καλά.

Είναι μια πρωτόγνωρη κατάσταση για όλους,θα μάθουμε να την αντιμετωπίζουμε όλοι μαζί. Αν κάποιος γονέας χρειάζεται κάποια βοήθεια,για οτιδήποτε, είμαστε όλοι εδώ για να βάλουμε πλάτη.

Στείλτε μαιλ στο σχολείο ή επικοινωνήστε αν νιώθετε πιο άνετα, με κάποιο από τα μέλη του συλλόγου και θα ειδοποιηθούμε κι εμείς.

Κρατάμε αποστάσεις όσον αφορά τα σώματα μας για να απαλλαγούμε γρήγορα απο τον ιο!  οι ψυχές μας όμως είναι κοντά!

ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ, ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ, ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑ, ΨΥΧΡΑΜΙΑ!

ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΟΤΟ ΜΑΣ

Η Δ/ντρια σας

Eξ αποστάσεως εκπαίδευση για μαθητές/τριεςτων των Ε ΄και ΣΤ΄ τάξεων Δημοτικού

Με πρωτοβουλία της Περιφέρειας Αττικής, παρέχεται η παροχή εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για μαθητές/τριες των  Ε΄ και ΣΤ’ της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης .

Η παροχή της συγκεκριμένης υπηρεσίας θα γίνεται εντελώς δωρεάν για όσο διάστημα τα σχολεία θα παραμένουν κλειστά, λόγω του κορωνοϊού.

Οι μαθητές από όλη την Ελλάδα κι όχι μόνον από την Αττική, θα μπορούν να έχουν από τον υπολογιστή του σπιτιού τους πρόσβαση στις συγκεκριμένες εκπαιδευτικές υπηρεσίες, μέσω του συνδέσμου www.brainy.gr   

Ηλεκτρονικά μαθήματα : Ε΄& ΣΤ΄ τάξη Δημοτικού

Αποτέλεσμα εικόνας για ψηφιακη ταξηΠΑΤΑ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ

ΒΙΝΤΕΟΜΑΘΗΜΑΤΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΤ΄ΤΑΞΗ

PictureΠΑΤΑ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ

“Στην τάξη” :Ιστοσελίδα ψηφιακής και έντυπης υποστήριξης ​μαθημάτων ​του Δημοτικού Σχολείου!

 

Ιστοσελίδα ψηφιακής και έντυπης υποστήριξης

 ​μαθημάτων ​του Δημοτικού Σχολείου!

Παιχνίδια,ασκήσεις,βίντεο,κουιζ για όλες τις τάξεις!!!

ΠΑΤΑ ΕΔΩ   ή ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ

Καλή περιήγηση!

Ελάτε για μια βόλτα στα μουσεία!!!ΚΑΙ ΠΑΙΧΝΙΔΙ!

ΕΔΩ ΘΑ ΒΡΕΙΤΕ ΠΑΙΧΝΙΑ  ΑΠΟ ΤΑ ΜΟΥΣΕΙΑ

ΚΑΙ ΘΑ ΚΑΝΕΤΕ ΒΟΛΤΕΣ Σ ΑΥΤΑ

 

ΠΑΤΑ ΕΔΩ https://blogs.sch.gr/95dimath/207-2/

 

 

ΜΟΥΣΕΙΟ ΕΜΙΡΑΤΖ ΑΓΙΑ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ: ΠΡΟΣ ΓΟΝΕΙΣ…επείγον

Αγαπητοί γονείς κατόπιν της οδηγίας που λάβαμε σήμερα από του υπουργείο Παιδείας, προκειμένου να πραγματοποιηθούν τα προγράμματα τηλεκπαίδευσης,  θα χρειαστούμε τις ηλεκτρονικές διευθύνσεις σας  (mail)    και τα τηλέφωνά σας – αν έχουν αλλάξει πρόσφατα- στην ηλεκτρονική διεύθυνση του σχολείου: mail@93dim-athin.att.sch.gr

Παρακαλούμε να γράφετε εκτός από το mail, το όνομά σας, το όνομα του μαθητή και της μαθήτριας  και το τμήμα που φοιτά.

Θα βοηθούσε αν αναλάμβανε να τα συγκεντρώσει   ένας γονέας από το κάθε τμήμα και  να τα αποστείλει συγκεντρωτικά για όλα τα παιδιά του τμήματος.

Σας ευχαριστούμε 

Η Δ/ντρια και οι εκπαιδευτικοί του Σχολείου

ΤΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΟ ΣΠΙΤΙ…

Τώρα που μένετε σπίτι μπορείτε να βρείτε στο site του σχολείου παιχνίδια ,πειράματα βόλτες εικονικές στα μουσεία και

Αποτέλεσμα εικόνας για μαθαινω διαφορετικαστο site readable ( εδώ http://readable.sch.gr/?page_id=52 ) θα βρεις  διαδραστικά , εκπαιδευτικά παιχνίδια και βίντεο που θα σου κάνουν τα μαθήματα παιχνίδι!!!!

Όλα αυτά θα τα βρείτε ψάχνοντας δεξιά στη μπάρα της σελίδας μας.

Αποτέλεσμα εικόνας για βιβλια που ακουσ

Μπορείτε ακόμη να μπείτε στους παρακάτω συνδέσμους αν θέλετε να  γεμίσετε τον χρόνο σας δημιουργικά:

 

 

 

διαβάστε ή ακούστε  από τους παρακάτω συνδέσμους  ένα βιβλίο

 

  • Ανοιχτή βιβλιοθήκη: Άκουσε ένα βιβλίο 

https://www.openbook.gr/akouse-ena-vivlio/

 

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ 2ου ΚΕΣΥ ΑΘΗΝΩΝ

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ 2ου ΚΕΣΥ Α ΑΘΗΝΑΣ ΑΠΟ 13_3 έως24_3_2020

Covibook: Το βιβλίο που μιλά στα μικρά παιδιά για τον κορωνοϊό με απλά λόγια

https://660919d3-b85b-43c3-a3ad-3de6a9d37099.filesusr.com/ugd/64c685_63d286ef487b437fb4aaa3c6ea2c01c4.pdf

Προσέχουμε ,τηρούμε τους κανόνες υγιεινής και μένουμε σπίτι!

TA ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΛΕΙΝΟΥΝ ΓΙΑ 14 ΜΕΡΕΣ

Ο Υπουργός Υγείας, κ. Κικίλιας ανακοίνωσε σήμερα το απόγευμα (10-03-2020) πως τα σχολεία της χώρας κλείνουν για 14 μέρες.

Το σχολείο  θα είναι κλειστό  από αύριο, Τετάρτη 11 Μαρτίου 2020 και θα μείνουμε στα σπίτι μας για προληπτικούς λόγους.

The Minister of Health, Mr. Kikilias announced this afternoon that the country’s schools will remain closed for 14 days.

Starting tomorrow,(11-03-2020),

the school will be closed and we will stay home for preventive reasons

Ήρθαν τα Χριστούγεννα….

Οι μικροί μας φίλοι από την Α΄και την Β΄τάξη μας ταξίδεψαν γλυκά και γιορτινά! στη μαγεία των Χριστουγέννων!

Και του 

Προωθώντας τις αρχές της συμπερίληψης στην τάξη και το σχολείο (inclusiveschool)

Οι μαθητές/τριες τω ΣΤ1 και Δ3 συμμέτεχουν στο πρόγραμμα dive in-inclusives school .

Το συμπεριληπτικό σχολείο  είναι μια κοινότητα ανθρώπων που κατανοεί και αγκαλιάζει κάθε είδους διαφορετικότητα που αναπτύσσεται στους κόλπους της, φύλου, μαθησιακών αναγκών,κοινωνικο-οικονομικής κατάστασης, θρησκείας και εθνικής καταγωγής,με στόχο την ανάπτυξη  μιας υγιούς αίσθησης προσωπικής ταυτότητας  και  αισθήματος του ανήκειν σε όλους. Η σχολική ομάδα μέσα από βιωματικές δραστηριότητες θα επικεντρωθείσε μια ετεερότητα, εκείνη που την απασχολεί περισσότερο, και θα ετοιμάσει σχέδιο δράσης.

 ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ 

Το πρόγραμμα μέσα από ποικίλες δραστηριότητες στοχεύει στην  κατανόηση της διαφορετικότητας ,την ανάδειξη  της  σημασίας της και την καλλιέργεια της αξίας της συμπερίληψης.

 

Γ. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ :

Οι μαθητές/τριες   θα έχουν τη δυνατότητα μέσα από ποικίλες βιωματικές δραστηριότητες και  ερωτηματολόγια

Να διερευνήσουν πόσο συμπεριληπτική είναι η τάξη και το σχολείο τους.

Να έρθουν σε επαφή με τα άρθρα της Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Παιδιού, καθώς και με τους 17 Στόχους της βιώσιμης ανάπτυξης.

Να αναγνωρίσουν του τομείς στους οποίους θα μπορούσαν να εργαστούν για να τους βελτιώσουν, να επιλέξουν ένα τον πιο σημαντικό και να σχεδιάσουν γι΄ αυτόν ένα σχέδιο δράσης .

Να  αναζητήσουν συνεργάτες και φορείς για να σχεδιάσουν  μια θεματική εβδομάδα συμπερίληψης  στην οποία θα ενημερωθεί όλο το σχολείο και θα γιορτάσει την αξία της διαφορετικότητας και της συμπερίληψης .

Τέλος να αναστοχαστούν πάνω σε αυτή   την προσπάθεια και να σκεφτούν τι αποκόμισαν και τι θα μπορούσαν να βελτιώσουν.

Ζωγραφιές των παιδιών για τα Χριστούγεννα

ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΛΕΙΣΤΟ 27 ΝΟΕΜΒΡΗ

Την Τετάρτη 27 Νοεμβρίου το σχολείο δεν θα λειτουργήσει λόγω συμμετοχής των εκπαιδευτικών στην γενική συνέλευση του συλλόγου “Μακρυγιάννης”

Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού

Με την Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού 2019 θα εναρμονίστηκε  η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού, με σύνθημα «Αγαπώ την Άθληση-Αγαπώ την Υγεία μου».
Τη γιορτάσαμε με πολλή χαρά σε ένα αθλητικό κέντρο που τα παιδιά υλοποίησαν αθλητικές δράσεις (μεμονωμένα ή συνδυαστικά): αερόβιες κινητικές δραστηριότητες, βάδην, τρέξιμο, σκυταλοδρομία,  ομαδικά -ατομικά αθλήματα, καλαθοσφαίριση 3Χ3, ποδόσφαιρο 5Χ5, χειροσφαίριση, πετοσφαίριση, αντισφαίριση.(με δυνατότητα δημιουργίας και μικτών ομάδων).

 

ΤΣΑΝΤΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Σύμφωνα με την εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, ο σύλλογος εκπαιδευτικών του σχολείου, αποφάσισε την εφαρμογή του μέτρου – εκπαιδευτικού προγράμματος “Η τσάντα στο Σχολείο” για όλα τα Σαββατοκύριακα του μήνα.

Η επιδίωξη είναι οι μαθητές και οι μαθήτριες να μην ασχολούνται με την προετοιμασία μαθημάτων κατά τη διάρκεια των Σαββατοκύριακων, αλλά να έχουν χρόνο για παιχνίδι, ανάγνωση εξωσχολικών βιβλίων και για οποιαδήποτε άλλη δημιουργική απασχόληση μαζί με την οικογένειά τους.

ΑΓΙΑΣΜΟΣ

Άλλαξε το κλίμα!

Η τελέτη λήξης για τη φετινή χρονιά είχε ως θέμα την Κλιματική αλλαγή .

Με μότο ΑΛΛΑΞΕ ΤΟ ΚΛΙΜΑ -ΜΠΟΡΕΙΣ ως στόχο θέσαμε την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση της σχολικής και της τοπικής κοινότητας για το κλίμα που αλλάζει ,τις συνέπειες του στην παγκόσμια κοινότητα και τις πρακτικές που μπορούμε να υιοθετήσουμε για την μείωση του ενεργειακού αποτυπώματος μας!!!

 

Παρουσίαση του εκπαιδευτικού προγράμματος Σχολεία για την προστασία του κλίματος

Οι μαθητές/τριες του σχολείου μας παρουσίασαν στην Τεχνόπολη  του Δ.Αθηναίων,  το ευρωπαϊκό πρόγραμμα που υλοποίησαν για την προστασία του κλίματος.Ο μαθητής της Δ΄τάξης Α. Ασημακόπουλος παρουσίασε τις δράσεις μας και απάντησε σε ερωτήσεις του κοινού.

«Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία»

Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά το σχολείο μας συμμετέχει στο πρόγραμμα «Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία» Οι μαθητές/τριες του ΣΤ1 τάξης συμμετείχαν στο πρόγραμμα και στις  23/5/2019, γιορτή λήξης του προγράμματος, στις«Δεξαμενές Καθαρισμού» της Τεχνόπολης του Δήμου Αθηναίων, παρουσίασε τη δική του διαδρομή στο πρόγραμμα .

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

«Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία»

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τα σχολεία της Αθήνας από τον δήμο Αθηναίων

Το πρόγραμμα «Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία» αποτελεί πρωτοβουλία του δήμου Αθηναίων και υλοποιείται από την Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων σε συνεργασία με τις Δ/νσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Π.Ε. και Δ.Ε) Α΄Αθήνας, και με την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών (διά του Γραφείου Διασύνδεσης της Σχολής).

Το σκεπτικό

Οι παντός είδους φθορές στα γλυπτά, τα μνημεία και τα κτήρια της Αθήνας έχουν γίνει, δυστυχώς, κομμάτι της καθημερινότητάς της.

Η αγωγή στις αξίες και τη φροντίδα της πόλης ως πυρήνας της Δημοκρατίας και του Πολιτισμού είναι απαραίτητη από τα σχολικά χρόνια των παιδιών.

Μέσα από το πρόγραμμα «Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία» του δήμου Αθηναίων, με σύνθημα «Γιατί η πόλη είναι μνήμη και πολιτισμός!», μαθητές και μαθήτριες 5-18 ετών, ανακαλύπτουν την αισθητική αξία των υπαίθριων γλυπτών και των ιστορικών κτηρίων της Αθήνας μαθαίνουν να προστατεύουν τον δημόσιο χώρο διερευνούν τη σύνδεση μνημείων και κτηρίων με την πόλη και την ιστορία της προετοιμάζονται για να γίνουν οι υπεύθυνοι κάτοικοί της, οι αυριανοί ενεργοί πολίτες.

Με το βλέμμα στραμμένο στην ανάγκη μετάβασης από ένα κλειστό εκπαιδευτικό σύστημα σε ένα σύγχρονο δίκτυο ανταλλαγής ιδεών, προτάσεων και καλών πρακτικών, που θα παραμένει σε ανοιχτό διάλογο με την κοινωνία, και θα ενθαρρύνει την πρωτοβουλία και την εξέλιξη των μελών του στη βάση της διά βίου μάθησης, επιδιώκουμε τη γόνιμη διάδραση με την εγχώρια εκπαιδευτική κοινότητα (εκπαιδευτικούς, μαθητές, αρμόδιους φορείς) και τις τοπικές κοινωνίες, αλλά και την ανταλλαγή με χώρες της ΕΕ που εφαρμόζουν αντίστοιχα προγράμματα και υιοθετούν ανάλογη προσέγγιση.

Σχέδιο δράσης για τη μείωση του ενεργειακού αποτυπώματος του σχολείου



Λήψη αρχείου

Βίντεο για την ενέργεια

https://youtu.be/9taP_NuZh8g

Πόστερ :Σχολεία για την προστασία του κλίματος



Λήψη αρχείου

 

Στην Εθνική Γλυπτοθήκη

Η ταινία αυτή αφορά στην εκπαιδευτική επίσκεψη στην Εθνική Γλυπτοθήκη και δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος “Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία” του Δήμου Αθηναίων, στο οποίο συμμετέχει η ΣΤ1. Οι φωτογραφίες του βίντεο τραβήχτηκαν από τα παιδιά.

Kαλές πρακτικές : Σχολεία για την προστασία του κλίματος

Εκπαιδευτική ρομποτική για την ενέργεια. Αλλαγή καθημερινών αρνητικών στάσεων και συμπεριφορών που αφορούν την  εξοικονόμηση της ενέργειας 



Λήψη αρχείου

 

Περιβαλλοντικός μαθητικός ακτιβισμός.  Μαθητική διαμαρτυρία για το κλίμα



Λήψη αρχείου

 

Συνάντηση των  ενεργειακών  επιθεωρητών και της ενεργειακής ομάδας  με τους μηχανικούς του προγράμματος  «Σχολεία ανοιχτά για την προστασία του κλίματος»



Λήψη αρχείου

Στη Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών

Η επίσκεψη αυτή πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος “Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία” του Δήμου Αθηναίων. Ευχαριστούμε θερμά την Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών και ιδιαίτερα την καθηγήτρια κ. Η Αλεξάνδρα Γεωργιάδου και η συνεργάτιδα της κ. Μαρία Χατζή, για την φιλοξενία και την περιήγηση στο Σχολείο. Επίσης ευχαριστούμε τους νέους / καλλιτέχνες / ιδέες που μοιράστηκαν μαζί μας το ταλέντο, τα σκέψεις, οι ανησυχίες και οι πειραματισμοί τους και βεβαίως μας επιτρέψαμε να φωτογραφήσουμε τις εικαστικές τους δημιουργίες!

Οικοκώδικας του σχολείου

Ο «Οικοκώδικας»του σχολείου μας ,δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος “Σχολεία ανοιχτά για την προστασία του κλίματος”και  αποτελεί μια ενεργή περιβαλλοντική πρακτική  που συντάχθηκε από την ενεργειακή ομάδα του ΣΤ2 .Είναι ένα σύνολο κανόνων περιβαλλοντικής συμπεριφοράς στο σχολείο και στο σπίτι  και πρέπει να   τηρηθεί από όλους πιστά η εφαρμογή του και αν χρειαστεί κάθε χρόνο να ανανεώνονται οι δεσμεύσεις προς αυτόν.

Στόχος  είναι η ευαισθητοποίηση, η εκπαίδευση και η αλλαγή στάσης των μαθητών/τριών μας σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον, μέσα από συμμετοχικές διαδικασίες στη λήψη αποφάσεων, στο σχεδιασμό και στην εφαρμογή των δράσεων, ώστε το σχολείο τους να γίνει κοινότητα αειφορικής συμβίωσης σε παιδαγωγικό αλλά και πρακτικό επίπεδο.

 

Σε εορταστική διάθεση!

Οι μαθητές/τριες των τάξεων μαζί με τους/τις δασκάλους/ες τους σε εορταστικό κλίμα δημιούργησαν τις πασχαλινές δημιουργίες τους!!!οι οποίες είναι εξαιρετικές !συμφωνείτε;

ΕΥΧΕΣ

\

Οι μαθητές/τριες,η Δ/ντρια και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας σας ευχόμαστε

Καλό Πάσχα !

Εκπαιδευτική ρομποτική ενέργεια

Οι μαθητές/τριες τoυ Δ1 τμήματος του σχολείου, στο πλαίσιο  της  ευαισθητοποίησης των παιδιών στην ορθολογική χρήση της ενέργειας, σύμφωνα και με τους γενικούς στόχους του προγράμματος, δημιούργησαν ένα ελκυστικό και προσιτό για τα παιδιά εκπαιδευτικό ρομπότ, το Edison, το οποίο ενεργοποιεί έναν ηχητικό συναγερμό όταν τα φώτα είναι ανοιχτά .

 Στόχος της δράσης ήταν  η ευαισθητοποίηση της σχολικής και τοπικής κοινότητας ( μέσω του βίντεο) για την αλλαγή αρνητικών καθημερινών συμπεριφορών σε σχέση με την εξοικονόμηση της ενέργειας .

Η δράση υλοποιήθηκε στο εργαστήριο πληροφορικής του σχολείου και ολοκληρώθηκε σε 8 εργαστήρια των τεσσάρων ομάδων με τέσσαρα ή  πέντε παιδιά η κάθε μια.
Ως ρομποτικό εργαλείο χρησιμοποιήθηκε το Edison (https://meetedison.com/) ένα lego-like ρομπότ σε μορφή αυτοκινήτου-παιχνιδιού το οποίο έχει  σχεδιαστεί, όχι μόνο ως ένα αυτόνομο ρομπότ, αλλά και ως ένα αρθρωτό σύστημα ρομποτικής που είναι εύκολα επεκτάσιμο χρησιμοποιώντας LEGO® δομικά στοιχεία – τουβλάκια.
Αποτελεί μια οικονομική και ευέλικτη εκπαιδευτική λύση για την εισαγωγή της ρομποτικής στα σχολεία και κατάλληλο εργαλείο για δραστηριότητες STEM.

Τα πρώτα τέσσερα εργαστήρια αφιερώθηκαν στην εξοικείωση των μαθητών/τριών με την ρομποτική και τον προγραμματισμό του Edison. Μέσα από απλές δραστηριότητες δόθηκε η ευκαιρία  στα παιδιά να αγγίξουν ,να παρατηρήσουν από κοντά το ρομποτικό εργαλείο , να ανιχνεύσουν τα χαρακτηριστικά του και να εξοικειωθούν με το περιβάλλον προγραμματισμού του εκπαιδευτικού ρομπότ  ανακαλύπτοντας τις  βασικές του δυνατότητες.

Για τη δραστηριότητα της ανίχνευσης των αναμμένων φώτων, που  πραγματοποιήθηκε στα επόμενα δύο εργαστήρια, οι μαθητές/τριες κατασκεύασαν το πρόγραμμα και πειραματίστηκαν στο περιβάλλον του εργαστηρίου των υπολογιστών. Λόγω όμως της ύπαρξης συνεχούς φωτισμού στην αίθουσα και της αδυναμίας του Edison για ακριβείς μετρήσεις φωτισμού προτιμήθηκε η μοντελοποίηση.
Έτσι, μια αίθουσα μοντελοποιήθηκε από ένα χαρτονένιο κουτί με είσοδο για το ρομπότ και λαμπάκι φωτισμού με μπαταρία και διακόπτη.
Σε αυτό το περιβάλλον, κατά τη διάρκεια δύο εργαστηρίων, τα παιδιά δοκίμασαν το ρομποτάκι τους, διόρθωσαν αβλεψίες και ολοκλήρωσαν τη λειτουργία του.

Όταν ολοκληρώθηκε το μοντέλο οι μαθητές/τριες το παρουσίαζαν ανά δυο ημέρες, κυκλικά, σε όλα τα τμήματα του σχολείου.

Όμως για να διαχυθεί το μήνυμα τους : “η εξοικονόμηση ενέργειας αρχίζει από τα πολύ μικρά  καθημερινά πράγματα” ,όπως το να κλείνουμε τα φώτα όταν δεν τα χρειαζόμαστε ,δημιούργησαν ένα βίντεο που αναρτήθηκε στο  youtube.

  • Η δράση της μοντελοποίησης βοήθησε σημαντικά στην καλλιέργεια των συμβολικών και παραστατικών δεξιοτήτων των μαθητών/τριών μέσα από τη δημιουργία πραγματικών ή συμβολικών κατασκευασμάτων που μιμούνται ή αναπαριστούν – σε μια ιδεατή μορφή – στοιχεία ή πτυχές της πραγματικότητας (Ράπτης & Ράπτη, 2002).
  • Ως μια παιδαγωγική προσέγγιση βοήθησε τους μαθητές/τριες να εκφράζονται και να σκέφτονται με όρους μοντέλων και όχι με μαθηματικά σύμβολα ή γλωσσικές εκφράσεις με αποτέλεσμα να ενισχύεται η κατανόησή τους και όχι να γίνεται στείρα απομνημόνευση γνώσεων (Vosniadou, 1994).
  • Η συνεργατική μάθηση δε ως ένα δυνητικά σημαντικό στοιχείο στην ανάπτυξη της ικανότητας της μοντελοποίησης προώθησε τη δημιουργία συνθηκών αποτελεσματικής συνεργασίας.
  • Θεωρούμε ότι η δύναμη της πολυαισθητηριακής προσέγγισης του μηνύματος « η εξοικονόμηση ενέργειας ξεκινά από απλά καθημερινά πράγματα» οδηγεί στην ενίσχυση θετικών συμεριφορών.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΗ ΔΡΑΣΗ



Λήψη αρχείου

Μαθητική κινητοποίηση κατά της κλιματικής αλλαγής

 

Στις 15 Μαρτίου , ημέρα της παγκόσμιας μαθητικής κινητοποίησης κατά της κλιματικής αλλαγής, οι μαθητές/τριες της Δ1 τάξης μη μπορώντας να συμμετάσχουν στην εκδήλωση στο Σύνταγμα , μετέφεραν το κλίμα και τα μηνύματα της ημέρας στη γειτονιά τους.

Οι μαθητές/τριες ,στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού  προγράμματος””Σχολεία ανοιχτά για την προστασία του κλίματος”,προετοιμάζονταν αρκετές ημέρες πριν δημιουργώντας μικρά αφισάκια με μηνύματα, μεγάλα χαρτοταμπλό, ενημερωτικά φυλλάδια συνθήματα και μικρά ποιήματα με θέμα την κλιματική αλλαγή .

Η δράση πραγματοποιήθηκε ένα τέταρτο  πριν το σχόλασμα  για να ενημερωθούν όλοι οι γονείς που περίμεναν να παραλάβουν τα παιδιά τους.

Η ανταπόκριση του κόσμου ήταν πολύ θερμή ,συμφωνούσαν με όσα διάβαζαν στα ενημερωτικά φυλλάδια που τους μοίραζαν τα παιδιά, τα χειροκροτούσαν ,τα επιβράβευαν  και υπόσχονταν, στη μεταξύ τους προσωπική επικονωνία, να  τηρήσουν πολλές από τις συμβουλές που τους έδιναν.

Οι μαθητές/τριες ένιωσαν ενθουσιασμένοι /ες  κατά τη διάρκεια  όλης της διαδικασίας υλοποίησης της δράσης ,μοιράστηκαν ιδέες, συνεργάστηκαν αποτελεσματικά  και αισθάνθηκαν  δυνατοί/ές  ως μια ομάδα που μπορεί να επικοινωνεί τα μηνύματά της και να καθίσταται  το μέσο  για την αλλαγή αρνητικών συμπεριφορών και στάσεων που καταστρέφουν τον πλανήτη.

Αν θέλουμε τα παιδιά μας, όταν μεγαλώσουν, να γίνουν σκεπτόμενοι και αφοσιωμένοι πολίτες, χρειάζεται να τα βοηθήσουμε να γίνουν μέρος της κοινωνικής αλλαγής. ( Caroline Paul, ομιλήτρια του Ted) 

Bράβευση του σχολείου μας ως οικολογικό.

Το Σάββατο 15 Μαρτίου, στο Αμφιθέατρο του Μουσείου Μπενάκη,έγινε η εκδήλωση βράβευσης των σχολείων του Δικτύου «Οικολογικά Σχολεία», που οργανώθηκε από την Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης.Για τα τρια χρόνια δράσεων για το περιβάλλον και την αειφορική κουλτούρα του  βραβεύτηκε με την πράσινη σημαία των Οικολογικών σχολείων.

Ένα τεράστιο μπράβο σε εκπαιδευτικούς και παιδιά!!!

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΣΜΟ ΤΩΝ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

Η ταυτότητα των Οικολογικών Σχολείων

Το Πρόγραμμα αποτελεί διεθνές δίκτυο, ξεκίνησε στην Ελλάδα το 1995 και απευθύνεται σε σχολεία όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων. Είναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας Διά Βίου Μάθησης & Θρησκευμάτων με συντονιστικό φορέα τη Διεύθυνση Β’Βάθμιας Εκπαίδευσης B’Αθήνας και εθνικό χειριστή, από το 1995, την Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης (ΕΕΠΦ). Σχολεία όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων έχουν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν. Στη χώρα μας συμμετέχουν 205 σχολεία για το σχολικό έτος 2017-2018 και έχουν βραβευτεί 387 σχολεία από την έναρξη λειτουργίας του Δικτύου.

  • Διεθνής συντονιστής του δικτύου είναι το Fee (Ίδρυμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/Foundation for Environmental Education).
  • Εθνικός χειριστής του Προγράμματος για την Ελλάδα από το 1995 είναι η Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης.
  • Υποστηρικτής του προγράμματος στην Ελλάδα ήταν για το 2016-2018 το Ίδρυμα JOHN S. FAFALIOS FOUNDATION.
  • Διεθνής ιστοσελίδα του προγράμματος: http://www.ecoschools.global/
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς