Στο νηπιαγωγείο μας πραγματοποιήσαμε μια ολοκληρωμένη άσκηση σεισμού, με στόχο τα παιδιά να γνωρίσουν τι είναι ο σεισμός, πώς συμβαίνει και πώς μπορούμε να προστατευτούμε με ψυχραιμία και σωστή προετοιμασία.
Ξεκινήσαμε τη δράση μας με συζήτηση και βίντεο, μέσα από τα οποία γνωρίσαμε το εσωτερικό της Γης — τον φλοιό, τον μανδύα και τον πυρήνα. Μιλήσαμε για τις τεκτονικές πλάκες και πώς οι κινήσεις τους προκαλούν σεισμούς.
Χρησιμοποιώντας βιβλία ,τουβλάκια και μικροαντικείμενα ,δημιουργήσαμε μια βιωματική δραστηριότητα:
- 
Τα βιβλία έγιναν οι πλάκες της Γης.
 - 
Επάνω τοποθετήσαμε σπιτάκια και δέντρα.
Όταν οι «πλάκες» συγκρούστηκαν ή μετακινήθηκαν, τα σπιτάκια έπεφταν, δείχνοντας στα παιδιά με τρόπο απλό και κατανοητό πώς προκαλείται ένας σεισμός. 
Συζητήσαμε όλοι μαζί τα βήματα που πρέπει να ακολουθούμε όταν γίνεται σεισμός:
- 
Μένουμε ήρεμοι.
 - 
Καλυπτόμαστε και κρατιόμαστε κάτω από ένα τραπέζι.
 - 
Προστατεύουμε το κεφάλι μας με τα χέρια.
 - 
Δεν τρέχουμε προς την έξοδο.
 - 
Μετά τον σεισμό, βγαίνουμε με τάξη και προσοχή στον προαύλιο χώρο.
 


Μάθαμε τι σημαίνει να είμαστε προετοιμασμένοι:
να έχουμε στο σπίτι τσάντα ανάγκης με φακό, νερό, ραδιόφωνο και φάρμακα,
και να γνωρίζουμε τα τηλέφωνα πρώτης ανάγκης:
- 
100 Αστυνομία
 - 
166 ΕΚΑΒ
 - 
199 Πυροσβεστική
 - 
112 Ευρωπαϊκός αριθμός έκτακτης ανάγκης
 - Στο δημιουργικό κομμάτι, τα παιδιά έφτιαξαν το δικό τους τηλέφωνο από χαρτόνι πάνω στο οποίο κόλλησαν τους αριθμούς έκτακτης ανάγκης. Έτσι, με παιγνιώδη τρόπο, εμπέδωσαν ποιον αριθμό πρέπει να καλέσουν όταν χρειαστούν βοήθεια.
 

Τέλος, τα παιδιά δούλεψαν φύλλα εργασίας εμπέδωσης, στα οποία ζωγράφισαν πώς αντιδρούν σε περίπτωση σεισμού και θυμήθηκαν τους αριθμούς πρώτης ανάγκης. Με αυτόν τον τρόπο ολοκλήρωσαν τη δράση, εμπεδώνοντας όλα όσα έμαθαν μέσα από το παιχνίδι και τη βιωματική εμπειρία.
					




