Άρθρα κατηγορίας Ανακοινώσεις
Τα νήπια γνωρίζουν την κομποστοποίηση. Δράση για την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος 2026
Με ιδιαίτερη χαρά το Νηπιαγωγείο μας συμμετείχε σήμερα, Δευτέρα 11 Μαΐου 2026, στη διήμερη περιβαλλοντική δράση που διοργάνωσε η Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Τρίπολης σε συνεργασία με τον ΦΟΣΔΑ Πελοποννήσου και την περιβαλλοντική ομάδα AGÁLE, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος 2026.
Τα νήπια μας πήραν μέρος στο πρόγραμμα για την κομποστοποίηση και μέσα από βιωματικές δραστηριότητες γνώρισαν τον κόσμο της φύσης και τη σημασία της φροντίδας του περιβάλλοντος.
Οι μικροί μας μαθητές:
- έσκαψαν το χώμα,
- παρατήρησαν και ανακάλυψαν γαιοσκώληκες,
- έμαθαν πώς δημιουργείται το φυσικό λίπασμα μέσω της κομποστοποίησης,
- φύτεψαν μαρούλια σε βιοδιασπώμενα γλαστράκια από κοκοφοίνικα,
- συνεργάστηκαν, εξερεύνησαν και ήρθαν σε άμεση επαφή με τη φύση. Η δράση αποτέλεσε μια μοναδική εμπειρία περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, ενισχύοντας τη βιωματική μάθηση, την οικολογική συνείδηση και την αγάπη των παιδιών για το φυσικό περιβάλλον.
Στο τέλος του προγράμματος, τα παιδιά παρέλαβαν τις βεβαιώσεις συμμετοχής τους με μεγάλο ενθουσιασμό!
Ευχαριστούμε θερμά τους διοργανωτές για την όμορφη φιλοξενία και την πολύτιμη εμπειρία που πρόσφεραν στους μαθητές μας.

Η ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ
Με αφορμή τη Γιορτή της Μητέρας, το νηπιαγωγείο μας γέμισε χαμόγελα, συγκίνηση και όμορφες στιγμές αγάπης. Μαζί με τα παιδιά οργανώσαμε ξεχωριστές εκπλήξεις για τις αγαπημένες τους μαμάδες, δημιουργώντας όμορφες και πρωτότυπες κατασκευές. Ανάμεσά τους ξεχώρισαν τα χειροποίητα βάζα με λουλούδια, στα οποία κρεμόταν ένα barcode· σκανάροντάς το, οι μαμάδες μπορούσαν να παρακολουθήσουν ένα συγκινητικό βίντεο, όπου το παιδί τους εξέφραζε με τον πιο γλυκό τρόπο την αγάπη του. Παράλληλα, τα παιδιά ετοίμασαν και άλλες όμορφες δημιουργίες γεμάτες φαντασία και τρυφερότητα.
«Τροφή για Δράση»: Οι «Κυνηγοί της χαμένης σταγόνας»
Στο πλαίσιο του προγράμματος «Τροφή για δράση» και της ομαλής μετάβασης από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό, υποδεχτήκαμε με μεγάλη χαρά στο σχολείο μας τα παιδιά του Α1 τμήματος του 4ου Δημοτικού Σχολείου Τρίπολης.
Η συνάντησή μας ήταν γεμάτη χαμόγελα, συνεργασία, παιχνίδι και όμορφες στιγμές. Συζητήσαμε για τη σημασία του νερού και της σωστής ενυδάτωσης, ενώ στη συνέχεια φτιάξαμε όλοι μαζί υγιεινό ποπ κορν, το οποίο απόλαυσαν τα παιδιά του Νηπιαγωγείου και του Δημοτικού.
Ακολούθησε το παιχνίδι «Οι κυνηγοί της χαμένης σταγόνας». Τα παιδιά της Α΄ Δημοτικού διάβαζαν τους γρίφους στα νήπια και, δουλεύοντας σε ζευγάρια, αναζητούσαν τις κρυμμένες σταγόνες στο προαύλιο του σχολείου. Με αυτόν τον τρόπο τα μεγαλύτερα παιδιά καθοδηγούσαν και ενθάρρυναν τα μικρότερα, μέσα σε κλίμα συνεργασίας και χαράς.
Τα παιδιά του Δημοτικού μάς παρουσίασαν επίσης έναν όμορφο χορό που είχαν ετοιμάσει, στον οποίο συμμετείχαν με ενθουσιασμό και τα νήπια.
Στο τέλος, αφού έπαιξαν και μοιράστηκαν δημιουργικό χρόνο, τα νήπια αποχαιρέτησαν τους καινούριους τους φίλους προσφέροντάς τους ένα μικρό δωράκι που είχαν ετοιμάσει με αγάπη.
Η κοινή αυτή εμπειρία ενίσχυσε τη συνεργασία, τη φιλία και την αλληλοϋποστήριξη, συμβάλλοντας θετικά στην προετοιμασία των παιδιών για τη μετάβασή τους στο Δημοτικό σχολείο.
Ένα μουσικό ταξίδι στον κύκλο του νερού
Την Τρίτη 5/5 το σχολείο μας γέμισε μουσικές, ρυθμούς και… σταγόνες φαντασίας, μέσα από το διαδραστικό μουσικοκινητικό πρόγραμμα «Η μουσική του νερού» από τις Μελωδικές Εξερευνήσεις.
Οι μικροί μας μαθητές ταξίδεψαν στον μαγικό κόσμο του νερού παρέα με έναν μικρό βοσκό, που αναζητούσε την πορεία και τις μορφές του νερού μέσα από τη μουσική και το παιχνίδι. Στην ξεχωριστή αυτή διαδρομή συναντήσαμε γλάρους, πέστροφες, χιονονιφάδες και παγοδρόμους, ενώ τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά σε κάθε στάδιο της ιστορίας με κίνηση, τραγούδι, χορό και μουσικά παιχνίδια.
Μέσα από διαφορετικά μουσικά είδη και ήχους, ακολουθήσαμε τον κύκλο του νερού με τρόπο βιωματικό και χαρούμενο, καλλιεργώντας τη φαντασία, την έκφραση και τη συνεργασία. Τα παιδιά απόλαυσαν κάθε στιγμή της δράσης και συμμετείχαν με ενθουσιασμό, δημιουργώντας μια όμορφη εμπειρία γεμάτη δημιουργικότητα και κέφι.
Ευχαριστούμε θερμά τις Μελωδικές Εξερευνήσεις για την όμορφη παρουσία τους στο σχολείο μας και για το μουσικό ταξίδι που χάρισαν στα παιδιά μας!
2η Δράση Ενεργού Πολίτη: «Εργαλειοθήκη (toolkit) για περίπτωση ανάγκης»
Στο πλαίσιο των Δράσεων Ενεργού Πολίτη, το νηπιαγωγείο μας υλοποίησε τη 2η δράση με τίτλο «Εργαλειοθήκη (toolkit) για περίπτωση ανάγκης», με στόχο την καλλιέργεια δεξιοτήτων πρόληψης, ετοιμότητας και σωστής αντίδρασης σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης.
Η δράση αναπτύχθηκε σταδιακά κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Αρχικά, τα παιδιά γνώρισαν το φαινόμενο του σεισμού μέσα από συζήτηση, παρατήρηση και βιωματικές δραστηριότητες. Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκαν δύο ασκήσεις σεισμού στον χώρο του σχολείου, ώστε οι μαθητές να εξοικειωθούν με τους βασικούς κανόνες προστασίας και την ασφαλή απομάκρυνση.
Παράλληλα, στο πλαίσιο των εργαστηρίων δεξιοτήτων και της θεματικής ενότητας για τις φυσικές καταστροφές και την πολιτική προστασία, τα παιδιά προσέγγισαν το θέμα μέσα από οργανωμένες δραστηριότητες, ενισχύοντας τη γνώση, την κριτική σκέψη και τη συνεργασία.
Ιδιαίτερα σημαντική ήταν η επίσκεψη της Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Τρίπολης στο σχολείο μας. Τα παιδιά ενημερώθηκαν για τις φυσικές καταστροφές και τη σημασία της πρόληψης, καθώς και για τον ρόλο της συνεργασίας σε περιπτώσεις ανάγκης.
Επίσκεψη της Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Τρίπολης στο Νηπιαγωγείο μας!
Η δράση εμπλουτίστηκε με την επίσκεψη της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, που ενθουσίασε τους μικρούς μαθητές. Ο υποπυραγός κύριος Κώστας Μητρόπουλος παρουσίασε χρήσιμες πληροφορίες με τη βοήθεια του διαδραστικού πίνακα και συζήτησε με τα παιδιά, απαντώντας στις απορίες τους. Στη συνέχεια, τα παιδιά γνώρισαν από κοντά το πυροσβεστικό όχημα, άκουσαν τη σειρήνα, μπήκαν μέσα σε αυτό και συμμετείχαν ενεργά, χρησιμοποιώντας τη μάνικα στον προαύλιο χώρο και παρατηρώντας την πίεση του νερού.
Ως επιστέγασμα της δράσης, ασχοληθήκαμε με τη δημιουργία ενός σακιδίου έκτακτης ανάγκης. Τα παιδιά συζήτησαν τι πρέπει να περιλαμβάνει, αποτύπωσαν τις ιδέες τους με εικόνες και δημιούργησαν μια ατομική κατασκευή, την οποία πήραν στο σπίτι τους, ώστε να ενημερωθούν και οι οικογένειες και να οργανώσουν το δικό τους σακίδιο.
Μέσα από τη δράση αυτή, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με βασικές έννοιες πρόληψης και προστασίας, ανέπτυξαν στάσεις υπευθυνότητας και συνεργασίας και ενίσχυσαν τον ρόλο τους ως ενεργοί πολίτες.
Η ΓΗ ΓΙΟΡΤΑΖΕΙ
Σήμερα στο νηπιαγωγείο μας γιορτάσαμε τη Γιορτή της Γης με μια ξεχωριστή και γεμάτη νόημα ημέρα. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν καλύτερα τον πλανήτη μας και να κατανοήσουν πόσο σημαντικό είναι να τον προστατεύουμε.
Ξεκινήσαμε με μια συζήτηση για τους κινδύνους που απειλούν τη Γη, όπως η ρύπανση, τα σκουπίδια, η καταστροφή των δασών και η σπατάλη νερού. Τα παιδιά μοιράστηκαν τις σκέψεις τους και προβληματίστηκαν για το τι μπορούμε να κάνουμε όλοι μαζί για να βοηθήσουμε. Στη συνέχεια, προτείναμε απλούς τρόπους προστασίας του περιβάλλοντος, όπως η ανακύκλωση, η εξοικονόμηση νερού και ενέργειας, η φροντίδα των φυτών και η αποφυγή άσκοπων απορριμμάτων.
Μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες, τα παιδιά εξέφρασαν την αγάπη τους για τη Γη. Στο τέλος της ημέρας, φόρεσαν με περηφάνια τα καπέλα που κατασκεύασαν μόνα τους, με το μήνυμα «Σώσε τη Γη», θέλοντας να μεταφέρουν το μήνυμα της προστασίας το πλανήτη μας.
Με στόχο να ευαισθητοποιήσουν και τους γονείς τους, τα παιδιά αποφάσισαν να δημιουργήσουν τη δική τους εφημερίδα με τίτλο «Τα Νέα του Πλανήτη μας». Μέσα από αυτήν, ενημερώνουν ότι η Γη κινδυνεύει και ζητούν τη βοήθεια όλων για να τη σώσουμε.
Εκπαιδευτική Επίσκεψη στη Λίμνη Τάκα. Τροφή για δράση!
Τη Δευτέρα 30 Μαρτίου, το Νηπιαγωγείο μας πραγματοποίησε εκπαιδευτική επίσκεψη στη λίμνη Τάκα, μαζί με τα δύο τμήματα της Α΄ τάξης του 4ου Δημοτικού Σχολείου Τρίπολης.
Η δράση υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος «Τροφή για Δράση», το οποίο στοχεύει στην ενίσχυση της ομαλής μετάβασης των παιδιών από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό, μέσα από κοινές, βιωματικές δραστηριότητες. Στο πρόγραμμα συμμετέχουν τα νήπια του νηπιαγωγείου μας σε συνεργασία με το τμήμα Α1 της Α΄ Δημοτικού. Παράλληλα, στην εκδρομή έλαβαν μέρος και τα υπόλοιπα παιδιά των δύο σχολικών μονάδων, ενισχύοντας το πνεύμα συνεργασίας και κοινής εμπειρίας.
Με την άφιξή μας στον χώρο, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να παρατηρήσουν το φυσικό περιβάλλον της λίμνης με τη βοήθεια ειδικών κιαλιών που είχαμε φέρει μαζί μας. Τα κιάλια αυτά παρείχαν τη δυνατότητα όχι μόνο οπτικής παρατήρησης, αλλά και ακρόασης, καθώς διέθεταν ενσωματωμένα ακουστικά, μέσα από τα οποία τα παιδιά άκουγαν τους ήχους του νερού και των πουλιών της περιοχής. Η εμπειρία αυτή ενίσχυσε τη σύνδεσή τους με το φυσικό περιβάλλον και κινητοποίησε τις αισθήσεις τους.
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωριστούν, να αλληλεπιδράσουν και να συνεργαστούν μέσα από παιχνίδια γνωριμίας και ομαδικές δραστηριότητες. Το φυσικό περιβάλλον της λίμνης αποτέλεσε το ιδανικό πλαίσιο για την ανάπτυξη σχέσεων, την ενίσχυση της κοινωνικοποίησης και τη δημιουργία θετικών συναισθημάτων, συμβάλλοντας ουσιαστικά στην ομαλή και θετική μετάβαση των παιδιών στη νέα σχολική βαθμίδα.
Ξεχωριστή στιγμή αποτέλεσε η παρουσίαση ενός τραγουδιού με θέμα το νερό από τα παιδιά της Α΄ Δημοτικού, τα οποία το απέδωσαν μέσα από μια όμορφη χορευτική δραστηριότητα, προσφέροντας χαρά και έμπνευση σε όλους τους συμμετέχοντες.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασε ένα διαδραστικό παιχνίδι-κουίζ με θέμα την εξοικονόμηση του νερού. Τα παιδιά κλήθηκαν να απαντήσουν σε ερωτήσεις σχετικές με καθημερινές συνήθειες και, ανάλογα με την επιλογή τους, προχωρούσαν ένα βήμα μπροστά ή πίσω. Μέσα από αυτή τη βιωματική διαδικασία, είχαν την ευκαιρία να αναστοχαστούν πάνω στις επιλογές τους και να κατανοήσουν με απλό και παιγνιώδη τρόπο ποιες πρακτικές συμβάλλουν στη σωστή διαχείριση του νερού.
Παράλληλα, η δράση συνδέθηκε άμεσα με τη θεματική του προγράμματος που αφορά το νερό και την εξοικονόμησή του. Τα παιδιά παρατήρησαν το φυσικό οικοσύστημα της λίμνης και κατανόησαν τη σημασία του νερού ως πολύτιμου φυσικού πόρου που χρειάζεται προστασία και υπεύθυνη διαχείριση.
Η αγαπημένη ηρωίδα των παιδιών, η Φελίς, συνόδευσε συμβολικά τη δράση, ενισχύοντας το ενδιαφέρον και τη συμμετοχή τους, καθώς αποτελεί βασικό στοιχείο του παιδαγωγικού μας προγράμματος και γέφυρα σύνδεσης όλων των δραστηριοτήτων μας.
Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν ιδιαίτερα με τη συμμετοχή τους στις δραστηριότητες, την επαφή με τη φύση και τη συνεργασία με τους νέους τους φίλους. Μέσα από το παιχνίδι, την παρατήρηση και τη βιωματική εμπειρία, απέκτησαν πολύτιμες γνώσεις και θετικές στάσεις που θα τα συνοδεύουν και στη μετέπειτα σχολική τους πορεία.
Η συγκεκριμένη δράση ανέδειξε τη σημασία της συνεργασίας μεταξύ σχολικών μονάδων, της βιωματικής μάθησης και της ουσιαστικής υποστήριξης της ομαλής μετάβασης από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό, μέσα σε ένα πλαίσιο ασφάλειας, αποδοχής και χαράς.
Γιορτή 25ης Μαρτίου 1821
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΓΟΝΕΩΝ – ΠΑΙΔΙΩΝ
Εργαστήρια δεξιοτήτων : «Σεισμός… και τώρα τι κάνω;»
Στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων υλοποιήσαμε στο νηπιαγωγείο το πρόγραμμα «Σεισμός… και τώρα τι κάνω;», με στόχο την ευαισθητοποίηση και την εκπαίδευση των παιδιών σε θέματα πρόληψης και προστασίας από τον σεισμό. Μέσα από βιωματικές δράσεις, παιχνίδια, συζητήσεις, κατασκευές και προσομοιώσεις, τα παιδιά γνώρισαν τι είναι ο σεισμός, πώς δημιουργείται και ποιες είναι οι σωστές ενέργειες πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από ένα σεισμικό φαινόμενο.
Οι μικροί μαθητές συμμετείχαν με ενθουσιασμό σε δραστηριότητες όπως η δημιουργία «βαλίτσας έκτακτης ανάγκης», η εξάσκηση στη στάση προστασίας «Σκύβω – Καλύπτομαι – Κρατιέμαι», καθώς και σε μια ακόμη οργανωμένη άσκηση εκκένωσης του σχολικού χώρου. Παράλληλα, καλλιέργησαν δεξιότητες συνεργασίας, υπευθυνότητας και ψυχραιμίας σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης.
Μέσα από το πρόγραμμα, τα παιδιά απέκτησαν πολύτιμες γνώσεις ζωής με τρόπο δημιουργικό και κατάλληλο για την ηλικία τους, ώστε να αισθάνονται πιο ασφαλή και προετοιμασμένα.
Ο φυλλομετρητής σας δεν υποστηρίζει προβολή PDF. Κατεβάστε το αρχείο PDF.
































































































