«Παίζω με το όνομά μου»
Τμήμα 1
Μαρία Ασημάκη
Με αφορμή τη δημιουργία του παρουσιολογίου στην τάξη και την προσπάθεια των παιδιών να αναγνωρίζουν το όνομά τους συνθέσαμε το όνομά μας, το ταυτίσαμε, αναγνωρίσαμε το πρώτο του γράμμα και παίξαμε με τα γράμματα και τα ονόματά μας σαν ομάδα.
1) Το κάθε παιδί βλέποντας το όνομά του αναγνώρισε τα γράμματα από τα οποία αποτελείται και τα συνέθεσε από κάτω κολλώντας τα στη σειρά (ταύτιση, αντιστοίχιση, σειροθέτηση).
2) Το κάθε παιδί παρατήρησε το πρώτο γράμμα του ονόματός του και έπαιξε με αυτό: ι) το ζωγράφισε χρησιμοποιώντας μοτίβα χρωμάτων ή γραμμών. Σε χαρτόνι χρωμάτισε τον εαυτό του σε σχέση με το γράμμα του ονόματός του (μεταγνώση). ιι) σε ομαδική εργασία χρωμάτισε στο χαρτόνι το αρχικό του γράμμα με όποιο χρώμα ήθελε. Ιιι) επέλεξε το φίλο ή φίλη που ήθελε να ενωθεί στην ομάδα και ένωσε το αρχικό του γράμμα με αυτό του φίλου του στην εργασία, σχεδιάζοντας τη γραμμή της επιλογής του. Έτσι κάναμε τον ιστό της ομάδας μας. (αντιστοίχιση).
3) Στην παρεούλα απλώθηκαν γράμματα της αλφαβήτου και το κάθε παιδί κρατώντας την καρτέλα με το όνομά του την τοποθέτησε κάτω από το γράμμα αντίστοιχο με το αρχικό του ονόματός του (ταξινόμηση). Παρατήρησαν ποια ονόματα της ομάδας αρχίζουν από το ίδιο γράμμα (ομαδοποίηση)
4) Έπαιξαν καθώς κινούνταν με τη μουσική στο χώρο και στην παύση της στέκονταν πάνω από το γράμμα με το οποίο αρχίζει το όνομά τους.