Παίζοντας με το όνομά μας

onoma

Παίζοντας με το όνομά μας

Το όνομα μας είναι μία από τις πρώτες σημαντικές λέξεις που ακούμε και θα μάθουμε. Για τα παιδιά ο θησαυρός του, στοιχείο της ταυτότητάς τους. Για τον λόγο αυτό αποφασίσαμε να μάθουμε τα ονόματά μας, να τα αναγνωρίσουμε, να παίξουμε και να δημιουργήσουμε με αυτά. Ορίστε κάποιες από τις δραστηριότητές μας:

1.Φέτος στην τάξη μας γίναμε μικροί εξερευνητές και φτιάξαμε το ανάλογο παρουσιολόγιο. Κάθε παιδί το πρωί κάνει αντιστοίχιση του ονόματός του.

2.Τα ονόματά μας μπερδευτήκαν. Σε στεφάνια βρίσκονταν οι καρτέλες των ονομάτων και τα παιδιά χόρευαν γύρω τους. Με την παύση της μουσικής ο καθένας έπρεπε να μπει στο στεφάνι με το όνομά του.

  1. Μετρήσαμε πόσες συλλαβές έχει το όνομά μας. Χτυπήσαμε παλαμάκια σε αυτές και ανεβήκαμε την αυτοσχέδια σκάλα μας για να δούμε σε ποιο σκαλάκι έφτασε το όνομά μας.

4.Γράφω το όνομά μου με καπάκια. Με οδηγό την καρτέλα τους τα παιδιά έγραψαν το όνομά τους βάζοντας στη σειρά τα καπάκια με τα γράμματα.

5.Ποιός είναι ο αρχηγός του ονόματός μου; Μαθαίνουμε το αρχικό μας. Στο πάτωμα της τάξης υπάρχουν στεφάνια και μέσα σε κάθε στεφάνι διάφορα αρχικά ονομάτων. Τα παιδιά χορεύουν και με την παύση μπαίνουν στο στεφάνι με το δικό τους αρχικό.

6.Ακολουθώ τις εντολές. Σηκώνοντας κάθε φορά ένα αρχικό δίνοντας εντολές στα παιδιά. Για παράδειγμα τα παιδιά που το όνομά τους αρχίζει από..(δείχνουμε και λέμε αρχικό) να κάνουν μία στροφή κ.α.

7.Πάμε για ψάρεμα; Σε λεκάνη με νερό υπάρχουν τα ψαράκια μας(καπάκια με τα αρχικά των ονομάτων) και το κάθε παιδί ψαρεύει το δικό του.

8.Ο γλυκός μου αρχηγός. Σε πιάτο έχουμε βάλει άχνη ζάχαρη και το κάθε παιδί σχεδιάζει με το χέρι του το αρχικό του ονόματός του.

9.Οι ονοματοκάμπιες μας (ομαδική εργασία). Τα παιδιά βάζοντας στη σειρά κομμάτια από το σώμα της κάμπιας έφτιαξαν την κάμπια με το όνομά τους.

10.Δόθηκαν στα παιδιά σχετικά φύλλα εργασίας όπου έπρεπε να βρουν το όνομά τους ανάμεσα σε πολλά αλλά και το αρχικό τους. Ενώ κάναμε και κατασκευή με το αρχικό του ονόματός μας.

11.Μεταμορφωθήκαμε σε ρομπότ, ένα παιδί κάθε φορά ήταν το ρομπότ καi ένα ο προγραμματιστής που έπρεπε να προγραμματίσει το ρομπότ να φτάσει στο αρχικό του Τέλος προγραμματίσαμε το ρομποτάκι BEEBOT να φτάσει στο αρχικό του ονόματός μας.

onoma 1 o12 o11 o10 o9 o8 o7 o6 o5 o4 o3 o2 o1

ΤΜΗΜΑ 2-ΠΡΩΙΝΟ

ΓΙΑΝΝΟΥΛΗ ΜΑΓΔΑ