Χρήσιμες Πληροφορίες προς τους γονείς!

Το νέο εκπαιδευτικό προσωπικό και η προϊσταμένη του 8ου Νηπιαγωγείου Νεάπολης καλωσορίζει

τους γονείς κ κηδεμόνες των νηπίων και προνηπίων που θα φοιτήσουν στο 8ο Νηπιαγωγείο Νεάπολης,

 για τη σχολική χρονιά 2021-2022, προσφέροντας χρήσιμες πληροφορίες για τη ζωή στο νηπιαγωγείο!

 

Για την καλή λειτουργία του 8ου Νηπιαγωγείου Νεάπολης που φέτος θα λειτουργήσει με

2 Τμήματα πρωινά

1 τμήμα ολοήμερο και

1 Τμήμα πρωινής ζώνης!

 

Οι γονείς είναι ανάγκη να φροντίζουν ώστε:

  •  Να τηρείται αυστηρά το ωράριο του Νηπιαγωγείου.
  • Να αποφεύγονται απουσίες χωρίς να υπάρχει σοβαρός λόγος.
  • Να τηρούνται οι βασικοί κανόνες υγιεινής για τα παιδιά τους.
  • Να ξαπλώνουν τα παιδιά σχετικά νωρίς
  • Να προσφέρουν στα παιδιά υγιεινό πρωινό πριν την αναχώρησή τους από το σπίτι
  • Να είναι ντυμένα με άνετα και κατάλληλα για κάθε εποχή ρούχα.
  • Να ελέγχουν καθημερινά την σχολική τσάντα όχι μόνο για τη φροντίδα της αλλά και για πιθανά ενημερωτικά σημειώματα.
  • Να αναφέρουν άμεσα τυχόν παράπονα των παιδιών ή των ιδίων στο εκπαιδευτικό προσωπικό.

Τα νήπια-προνήπια είναι ανάγκη να κατέχουν ήδη  τις παρακάτω δεξιότητες: 

  • Να αυτοεξυπηρετούνται στην τουαλέτα μόνα τους και να ακολουθούν βασικούς κανόνες υγιεινής.
  • Να ντύνονται και να ξεντύνονται μόνα τους.
  • Να αναγνωρίζουν και να φροντίζουν τα πράγματά τους.
  • Να τρώνε μόνα τους.
  • Να απαντούν όταν τα καλούν με το όνομά τους.

Σκοπός του Νηπιαγωγείου.

  • Να υποστηρίξει τη νοητική, τη σωματική, τη συναισθηματική και την κοινωνική ανάπτυξη των νηπίων/προνηπίων … δηλ. την ολόπλευρη ανάπτυξή τους.

 

Βασικές επιδιώξεις του Νηπιαγωγείου.

Τα νήπια/προνήπια:

  • Να είναι χαρούμενα και ν’ αναπτύξουν θετική στάση απέναντι στη μάθηση.
  • Να μάθουν να επικοινωνούν με την εκπαιδευτικό και τ’ άλλα παιδιά (π.χ. να εκφράζουν τη γνώμη τους, να ακούνε τους άλλους, να περιμένουν τη σειρά τους).
  • Ν’ αναπτύξουν βασικές κοινωνικές δεξιότητες (π.χ. να μοιράζονται τα παιχνίδια τους, να συνεργάζονται μεταξύ τους).
  • Να γίνουν αυτόνομα και υπεύθυνα.
  • Να μυηθούν σε πρακτικές που έχουν σχέση με την ανάγνωση, τη γραφή, τα Μαθηματικά, τις Φυσικές Επιστήμες, τους υπολογιστές κ.ά.
  • Να έχουν υψηλή αυτοεκτίμηση και να είναι αποδεκτά από την ομάδα των συνομηλίκων τους (π.χ. να αισθάνονται καλά με τον εαυτό τους και να είναι περήφανα γι’ αυτό που μπορούν να καταφέρουν).

 

Στο Νηπιαγωγείο τα παιδιά μαθαίνουν πολλά πράγματα, όπως στάσεις και δεξιότητες που δεν είναι εύκολο

να αναγνωρίσουν οι γονείς και τα οποία είναι απαραίτητα για τη μετέπειτα σχολική και ενήλικη ζωή τους.

Μερικά παραδείγματα περιέχονται στον παρακάτω πίνακα.

Στάση/Δεξιότητα Τι μαθαίνει
Είσαι σημαντικός/-ή για μένα. Σεβασμός του άλλου.
Έχω ενδιαφέροντα. Ενδιαφέρεται για το μάθημα.
Καταλαβαίνω. Να μαθαίνει με διαφορετικούς τρόπους.
Είναι ικανός/-ή να κάνει. Ανεξαρτητοποίηση.
Έχω μια δουλειά. Ανάληψη ευθυνών.
Πρέπει να σε γνωρίσω. Σεβασμός του διαφορετικού και αρμονική συμβίωση.
Θέλω να ξέρω. Περιέργεια.
Πιστεύω στον εαυτό μου. Αυτοπεποίθηση.
Έχω μια ιδέα. Ανάπτυξη και έκφραση ιδεών των παιδιών.
Θέλω να κάνω αυτό. Να εκφράζει τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντά του.
Ανήκω. Αίσθηση του ανήκειν στην ομάδα και είναι αποδεκτός/-ή.
Έχω κάτι να πω. Ικανότητα επικοινωνίας και έκφρασης μέσω της γλώσσας.
Είμαι θυμωμένος/-η. Ικανότητα να εκφράζει τα συναισθήματά του/της.

 

Στον γνωστικό τομέα δίνεται έμφαση στο να μάθουν πώς να μαθαίνουν και όχι στη συσσώρευση γνώσεων.

Ενθαρρύνονται τα παιδιά:

  • Να κάνουν αναλύσεις (π.χ. γιατί, πώς).
  • Να κάνουν συνθέσεις (π.χ. όταν υπάρχουν διαφωνίες για ένα θέμα το συζητάμε και καταλήγουμε σε μια κοινά αποδεκτή λύση).
  • Να διατυπώνουν υποθέσεις (τι θα συμβεί αν …).
  • Να προβαίνουν σε προβλέψεις.
  • Να ελέγχουν τις προβλέψεις τους.
  • Να συνδέουν αίτιο – αποτέλεσμα.

Διδακτικές Προσεγγίσεις στο Νηπιαγωγείο.

  1. i. Θεματικές προσεγγίσεις:
  • Επιλογή θεμάτων από την νηπιαγωγό λαμβάνοντας πάντα υπόψη τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα των παιδιών.
  1. ii. Σχέδια εργασίας:
  • Θέματα που επιλέγουν τα ίδια τα παιδιά και που στηρίζονται στις ιδέες και στα ερωτήματά τους. Διεξαγωγή μικρής έρευνας.

Ο τρόπος δουλειάς στο Νηπιαγωγείο στηρίζεται κυρίως.

  • Στην οργάνωση του χώρου σε γωνιές όπου εργάζονται τα παιδιά (οι γωνιές είναι οργανωμένες και τα παιδιά επιλέγουν με τι θα ασχοληθούν).
  • Στη μάθηση μέσα απ’ το παιχνίδι, γιατί έτσι μαθαίνουν καλύτερα.
  • Στην εργασία με μικρές ομάδες παιδιών.
  • Στην επίλυση προβλημάτων από τα ίδια τα παιδιά.

Τρόπος Απασχόλησης των νηπίων/προνηπίων.

  1. i. Ελεύθερες δραστηριότητες:
  • Κουκλόσπιτο, οικοδομικό υλικό, γωνιά υπολογιστή, γωνιά εικαστικών, γωνιά γραφής, γωνιά παιδαγωγικού υλικού κ.ά.
  1. ii. Οργανωμένες δραστηριότητες:
  • Συζήτηση, ημερολόγιο, ανάγνωση παιδικών βιβλίων, εργασία σε μικρές ομάδες σε σχέση με τη Γλώσσα, τα Μαθηματικά, τις Φυσικές Επιστήμες.

Το υποχρεωτικό πρόγραμμα του νηπιαγωγείου περιλαμβάνει 3 οργανωμένες δραστηριότητες ενώ το προαιρετικό (ολοήμερο) 1 οργανωμένη. Τα παιδιά αλληλεπιδρούν πιο εκτεταμένα σε ένα οργανωμένο παιδαγωγικό περιβάλλον και έχουν περισσότερες μαθησιακές εμπειρίες τόσο στις ελεύθερες όσο και στις οργανωμένες δραστηριότητες.

Άξονες του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών.

  1. Γλώσσα (προφορική επικοινωνία, γραφή, ανάγνωση).
  2. Μαθηματικά.
  3. Μελέτη Περιβάλλοντος (φυσικό – ανθρωπογενές περιβάλλον και αλληλεπίδραση).
  4. Πληροφορική.
  5. Δημιουργία – Έκφραση (Εικαστικά, Θέατρο, Φυσική Αγωγή, Μουσική).

Από φέτος το πρόγραμμα του νηπιαγωγείου εμπλουτίζεται  με την εισαγωγή των Εργαστήριων Δεξιοτήτων του 21ου αιώνα και της ξένης γλώσσας Αγγλικών.

Αξιολόγηση Νηπίου/Προνηπίου: Ατομικός Φάκελος Νηπίου/Προνηπίου.

Στηρίζεται:

  • Στις παρατηρήσεις της εκπαιδευτικού ή των εκπαιδευτικών για τη συμπεριφορά των παιδιών στην τάξη.
  • Στην ανάλυση των εργασιών που εκτελούν.
  • Σε αξιολογήσεις που κάνει το ίδιο το παιδί για τη δουλειά του.

Γίνεται προσπάθεια να προσαρμόζεται το πρόγραμμα στις μαθησιακές ανάγκες των παιδιών του κάθε τμήματος.

Αργότερα θα γίνει ατομική ενημέρωση σε κάθε γονέα για τη πρόοδο του παιδιού του.

 Το Ολοήμερο Νηπιαγωγείο.

  • Το Ολοήμερο αναμένεται να ωφελήσει τόσο τη νοητική όσο και την κοινωνική ανάπτυξη των παιδιών.
  • Πραγματοποιείται μια ακόμα οργανωμένη δραστηριότητα (1) και ελεύθερες δραστηριότητες.
  • Τα παιδιά γίνεται προσπάθεια να είναι υπεύθυνα, αυτόνομα και κοινωνικά.
  • Υπάρχει πιο ξεκούραστη και χαλαρή ατμόσφαιρα και υπάρχει λιγότερο άγχος για τα παιδιά.
  • Αναπτύσσονται υγιεινές διατροφικές συνήθειες.
  • Τα παιδιά αναπαύονται για ¾ της ώρας.

Στο τέλος της χρονιάς υλοποιείται συνήθως κάποιο πρόγραμμα «Μετάβασης των Νηπίων στο Δημοτικό».

Στρατηγικές υλοποίησης του παραπάνω προγράμματος:

  • Επίσκεψη γνωριμίας στο Δημοτικό Σχολείο.
  • Παρακολούθηση μαθήματος της Α΄ Δημοτικού.
  • Επίσκεψη της Α΄ Δημοτικού στο Νηπιαγωγείο.
  • Πραγματοποίηση από κοινού εκπαιδευτικών δράσεων και επισκέψεων.

Το 8ο Νηπιαγωγείο Νεάπολης εδώ και χρόνια αναλαμβάνει ευρωπαϊκά, καινοτόμα και συνεργατικά προγράμματα

όπως eTwinning Projects, Erasmus+, Euro Codeweek activities, κ.ά.

Βασική αρχή του Νηπιαγωγείου είναι να σέβεται τις ιδιαίτερες ανάγκες των παιδιών και γι’ αυτόν τον λόγο το πρόγραμμα είναι ευέλικτο ώστε να προσαρμόζετε ανάλογα με τα ιδιαίτερα ενδιαφέροντά τους αλλά και τις ανάγκες τους.

Οι εκπαιδευτικοί με τη συνεργασία και συμπαράσταση του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων θα προσπαθήσουν ώστε τα παιδιά  να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση, γνώσεις, εμπειρίες και δεξιότητες, ώστε να διαχειριστούν με επιτυχία τις προκλήσεις της επόμενης βαθμίδας.

ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ

                                                                    ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ
7:45-8:00 Πρόωρη υποδοχή μαθητών/-τριών (προαιρετικό πρόγραμμα).
08:15-8:30 Υποδοχή μαθητών/-τριών.
08:30-09:15 Ελεύθερο παιχνίδι – ενασχόληση στα κέντρα μάθησης (γωνιές).
09:15-10:00 Οργανωμένες δραστηριότητες και διερευνήσεις με βάση το Δ.Ε.Π.Π.Σ.-Α.Π.Σ., πρόγευμα.
10:00-10:20 ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ
10:20-11:05 Οργανωμένες δραστηριότητες και διερευνήσεις με βάση το Δ.Ε.Π.Π.Σ.-Α.Π.Σ.
11:05-11:50 Ελεύθερο παιχνίδι-ενασχόληση στα κέντρα μάθησης, ανατροφοδότηση (γωνιές).
11.50-12.10 ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ
12.10-12.50 Οργανωμένες δραστηριότητες και διερευνήσεις με βάση το Δ.Ε.Π.Π.Σ.-Α.Π.Σ. – Αναστοχασμός – Ανατροφοδότηση – Προγραμματισμός της επόμενης ημέρας.
12:50-13:00 Προετοιμασία για αποχώρηση.
13:00 ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ
  ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΔΙΑΡΚΕΙΑ  

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ

13.00-14.20 Προετοιμασία γεύματος/γεύμα

Χαλάρωση/ύπνος.

14:20-15:00 Δραστηριότητες και διερευνήσεις με βάση το Δ.Ε.Π.Π.Σ.-Α.Π.Σ.
15:00-15:20 ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ
15:20-15:50 Ελεύθερο και οργανωμένο παιχνίδι, ανατροφοδότηση.
15:50-16:00 Προετοιμασία για αποχώρηση.
16:00 ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ

Φροντίζοντας να τηρούνται και τα υγειονομικά πρωτόκολλα για τα οποία θα ενημερωθείτε προσεχώς

ευχόμαστε:

Καλή Σχολική Χρονιά σε όλους τους συμβαλλόμενους

στην αγωγή & εκπαίδευση των μικρών παιδιών του 8ου Νηπιαγωγείου Νεάπολης!

 

 

ΥΓ  Το 8ο Νηπιαγωγείο Νεάπολης έχει Σύλλογο Γονέων που προσπαθεί και διευκολύνει το έργο των εκπαιδευτικών. Γίνετε λοιπόν μέλη αυτού του Συλλόγου Γονέων και ενισχύστε τη δράση αλλά και τον σκοπό  ίδρυσής του που δεν είναι άλλος από την ενίσχυση του έργου του νηπιαγωγείου ώστε να λειτουργεί αποδοτικότερα.

Για περισσότερες λεπτομέρειες πατήστε στην σελίδα ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ!

Αυτή η εργασία έχει άδεια χρήσης Creative Commons Αναφορά-Μη Εμπορική Χρήση 4.0.