Euro Code Week 2025: “Dreaming with Eric Carle” για το etwinning project

Στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κωδικοποίησης (EU Code Week), τα παιδιά του νηπιαγωγείου συμμετείχαν σε δυο διαδραστικές και δημιουργικές δραστηριότητα με τίτλο «Dreaming with Eric Carle», το οποίο είναι μέρος του προγράμματος etwinning με το ίδιο όνομα .

eikona Viber 2025 11 23 15 31 19 466 eikona Viber 2025 11 23 15 31 19 621

Σκοπός της πρώτης δραστηριότητας ήταν τα παιδιά να ζωγραφίσουν σύμφωνα με τον χρωματικό κώδικα, ώστε να ανακαλύψουν τους κρυμμένους ήρωες της ιστορίας, αναπτύσσοντας ταυτόχρονα δεξιότητες προγραμματισμού, λογικής σκέψης και δημιουργικότητας.

Στην δεύτερη δραστηριότητα τα παιδιά με την βοήθεια του Beebot  βοήθησαν τα παιδιά τα ζωάκια καγκουρώ, Αρκουδάκι, κτλ. ,να βρουν τις μαμάδες τους ακολουθώντας τις οδηγίες. Ένα παιδιά έκανε τον εντολέα και ένα άλλο παιδί προγραμμάτιζε τον ρομποτάκι beebot.

Τα παιδιά ανέπτυξαν πολλές δεξιότητες όπως προγραμματισμού  μεακολουθία εντολών και εκτέλεση βημάτων, με ανάπτυξη λογικής σκέψης και επίλυσης προβλημάτων καθώς και οπτικοακουστικό συντονισμό μέσα από την προσπάθεια να εκτελέσουν σωστά τις εντολές στο ρομποτάκι.

Τα παιδιά συνεργάστηκαν σε μικρές ομάδες, αντάλλαξαν ιδέες και βοήθησαν το ένα το άλλο ώστε να ακολουθήσουν τη σωστή διαδρομή για να φτάσουν στο στόχο τους.

Και πάλι περάσαμε όμορφα γιατί το πιο ωραίο σχολείο είναι το Νηπιαγωγείο.

Euro Code Week 2025 : “Coloring with me” για το etwinning project “Coloring Days”

Στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κωδικοποίησης (EU Code Week), τα παιδιά του νηπιαγωγείου συμμετείχαν σε μια διαδραστική και δημιουργική δραστηριότητα με τίτλο «Coloring with me», το οποίο είναι μέρος του προγράμματος etwinning “Coloring Days”. Η δράση έδωσε στα παιδιά την ευκαιρία να γνωρίσουν βασικές αρχές της κωδικοποίησης και της ακολουθίας βημάτων μέσα από μια χαρούμενη και καλλιτεχνική διαδικασία ζωγραφικής.

1 9 2 9

Περιγραφή της δράσης

Σκοπός της δραστηριότητας ήταν τα παιδιά να ζωγραφίσουν σύμφωνα με το προσχέδιο, ακολουθώντας συγκεκριμένες οδηγίες και βήματα – όπως ακριβώς συμβαίνει και στον προγραμματισμό.

Τα παιδιά εργάστηκαν σε φύλλα εργασίας όπου υπήρχαν σχήματα, γραμμές ή τμήματα μοτίβων, τα οποία έπρεπε να συμπληρώσουν και να χρωματίσουν με βάση ένα σύνολο κανόνων (π.χ. «Χρωμάτισε το φύλλο κόκκινο», «Το δέντρο κίτρινο», «Βάψε σύμφωνα με ότι δείχνει ο αριθμός»).

Με αυτόν τον τρόπο, τα παιδιά ενσάρκωσαν στην πράξη την ιδέα ότι η κωδικοποίηση δεν είναι μόνο υπολογιστές, αλλά και οργάνωση, κατεύθυνση, ακολουθίες και εφαρμογή κανόνων.

Οι παιδαγωγικοί στόχοι που επιτεύχθηκαν :

-Δεξιότητες προγραμματισμού προσχολικού επιπέδου (ακολουθία εντολών, εκτέλεση βημάτων).

-Οπτικοκινητικό συντονισμό μέσα από τη ζωγραφική και τη συμπλήρωση μοτίβων.

– Λογική σκέψη & επίλυση προβλήματος, καθώς έπρεπε να αποφασίσουν πώς να ακολουθήσουν τις οδηγίες.

-Γλωσσικές δεξιότητες, αφού συζητούσαν, αιτιολογούσαν τις επιλογές τους και περιέγραφαν τα σχέδιά τους.

-Καλλιτεχνική έκφραση και δημιουργικότητα, συνδυάζοντας τέχνη και κωδικοποίηση.

Αποτελέσματα – Συνεργασία – Χαρά της δημιουργίας

Τα παιδιά συνεργάστηκαν σε μικρές ομάδες, αντάλλαξαν ιδέες και βοήθησαν το ένα το άλλο να «ακολουθήσει σωστά τον κώδικα» του προσχεδίου. Η δράση ενθουσίασε τα νήπια, καθώς συνδύαζε το αγαπημένο τους δημιουργικό παιχνίδι –τη ζωγραφική– με μια πρώτη επαφή με τον κόσμο της υπολογιστικής σκέψης.



Λήψη αρχείου

Και πάλι περάσαμε όμορφα γιατί το πιο ωραίο σχολείο είναι το Νηπιαγωγείο.

Euro Code Week 2025: “Guess the hidden animals” – Μια παιγνιώδης δράση κωδικοποίησης στο νηπιαγωγείο

Στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κωδικοποίησης (EU Code Week), τα παιδιά του νηπιαγωγείου συμμετείχαν σε μια διαδραστική και δημιουργική δραστηριότητα με τίτλο «Guess the Hidden Animals», κατά την οποία «ακολούθησαν» τα χνάρια ζώων για να ανακαλύψουν ποια ζωάκια κρύβονταν κάθε φορά.

Περιγραφή της δράσης

Η δραστηριότητα σχεδιάστηκε με στόχο την εισαγωγή των παιδιών σε βασικές έννοιες προγραμματισμού μέσα από παιχνίδι, εξερεύνηση και κινητική μάθηση. Τα παιδιά κλήθηκαν να αποκωδικοποιήσουν μια σειρά από «χνάρια» ζώων, τα οποία ήταν τοποθετημένα στο πάτωμα της τάξης.

1 8 2 8 3 8 4 8 5 8 6 7 7 6 8 5 9 5 10 5 11 6 12 6 13 3 14 2 15 2 16 2 17 2 18 2 19 2 20 1 21 2 22 1

 

Τα χνάρια λειτουργούσαν ως ακολουθίες – μοτίβα, δίνοντας στα παιδιά την ευκαιρία να εξασκηθούν:

  • στην παρατήρηση,
  • στη σύγκριση,
  • στη λογική σκέψη,
  • και στη σύνδεση αιτίου–αποτελέσματος.

Κάθε ομάδα παιδιών ακολουθούσε μια διαδρομή με ίχνη. Στο τέλος της διαδρομής εμφανιζόταν ένα κρυμμένο ζωάκι. Τα παιδιά έκαναν υποθέσεις, συζητούσαν, συνεργάζονταν και επαλήθευαν την επιλογή τους, αναπτύσσοντας δεξιότητες επίλυσης προβλήματος.

Ψηφιακά εργαλεία και κωδικοποίηση

Για την ενίσχυση της δράσης αξιοποιήθηκαν:

  • κάρτες προσανατολισμού (βήματα–εντολές),
  • κάρτες με ίχνη και ζωάκια,
  • καθώς και το bee-bot μας,  ώστε τα παιδιά να προγραμματίσουν ένα μονοπάτι που οδηγεί στο «κρυμμένο ζώο».

Μέσα από αυτόν τον παιγνιώδη τρόπο, τα παιδιά γίνονται μικροί «προγραμματιστές», μαθαίνοντας ότι η κωδικοποίηση δεν είναι μόνο υπολογιστές αλλά και λογική σκέψη, μοτίβα και ακολουθίες.

Μαθησιακά οφέλη

Η δραστηριότητα συνέβαλε στην ανάπτυξη:

  • δεξιοτήτων προγραμματισμού σε προσχολικό επίπεδο,
  • ομαδικής συνεργασίας,
  • μαθηματικής σκέψης (μοτίβα, σειροθετήσεις),
  • γλωσσικής έκφρασης μέσα από περιγραφή, επιχειρηματολογία και αφήγηση,

Το «Guess the Hidden Animals» αποτέλεσε μια εξαιρετικά χαρούμενη, κινητική και διαδραστική εμπειρία για τα παιδιά, δίνοντας έναν ευφάνταστο τρόπο να γνωρίσουν τον κόσμο της κωδικοποίησης. Η συμμετοχή τους στην EU Code Week ενίσχυσε την αυτενέργεια, τη φαντασία και την περιέργειά τους, κάνοντας τη μάθηση μια πραγματική περιπέτεια ανακάλυψης.

 Και πάλι περάσαμε όμορφα γιατί το πιο ωραίο σχολείο είναι το Νηπιαγωγείο.



Λήψη αρχείου

 

 

Pre-student survey “Dreaming with Eric Carle”

Στα πλαίσια του e-twinning project “Dreaming with Eric Carle”, οι μαθητές μας πήραν μέρος στο αρχικό ερωτηματολόγιο για το προτζεκτ μας με πάρα πολύ ενθουσιασμό !!!! Και πάλι περάσαμε όμορφα γιατί το πιο ωραίο σχολείο είναι το Νηπιαγωγείο !!!

eikona Viber 2025 11 23 12 46 22 343

Etwinning project “Green Homeland”

eikona Viber 2025 11 23 11 57 45 188

Στα Πλαίσια του e-twinning project “Green Homeland, Green World” και συγκεκριμένα μια από τις δράσεις του Νοεμβρίου ήταν να μιλήσουμε στην τάξη μας για τον κύκλο ζωής των δέντρων και εμείς πιο συγκεκριμένα διαλέξαμε της μηλιάς, που είναι και Φθινοπωρινό δεντράκι. Κόψαμε μηλαράκια και βρήκαμε μέσα τα σποράκια τους, είδαμε βίντεο για την ζωή των φυτών και μιμηθήκαμε με το σώμα μας την ανάπτυξή τους, από σποράκια σε δέντρα μεγάλα. Έπειτα κατασκευάσαμε τα δικά μας μήλα που δείχνουν επάνω την εξέλιξή τους.

1 7 2 7 3 7 4 7 5 7 6 6 7 5 8 4 9 4 10 4 11 5 12 5 13 2 eikona Viber 2025 11 23 11 57 45 188 eikona Viber 2025 11 23 11 57 45 247

Και πάλι περάσαμε όμορφα γιατί το πιο ωραίο σχολείο είναι το Νηπιαγωγείο!!!

Επέτειος της 17ης Νοεμβρίου στο νηπιαγωγείο μας

7 4

Στο νηπιαγωγείο μας τιμήσαμε την επέτειο της 17ης Νοεμβρίου μέσα από μια σειρά βιωματικών, δημιουργικών και παιγνιώδων δραστηριοτήτων, προσαρμοσμένων στην ηλικία των παιδιών και στον τρόπο που εκείνα μαθαίνουν: μέσα από παιχνίδι, αφήγηση και συμμετοχή.

Ξεκινήσαμε γνωρίζοντας τα γεγονότα της εποχής μέσα από το κουκλοθέατρο «Η Ντενεκεδούπολη». Τα παιδιά παρακολούθησαν με μεγάλο ενδιαφέρον την ιστορία και μίλησαν για την έννοια της ελευθερίας, της φιλίας και της συνεργασίας. Στη συνέχεια, φτιάξαμε όλοι μαζί ντουντούκες, με τις οποίες φωνάξαμε το σύνθημα: «Ψωμί – Παιδεία – Ελευθερία». Ήταν μια δραστηριότητα που τους έδωσε την ευκαιρία να εκφραστούν και να κατανοήσουν τον ρόλο της συλλογικής φωνής.

1 6 2 6 3 6 4 6 5 6 6 5 7 4

Η ημέρα ολοκληρώθηκε με συζήτηση για το τι σημαίνει ελευθερία, φιλία, δημοκρατία και ειρηνική συνύπαρξη. Μέσα από τις δράσεις αυτές τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με σημαντικές αξίες, με τρόπο κατανοητό, δημιουργικό και πάνω από όλα βιωματικό.

Και πάλι περάσαμε όμορφα γιατί το πιο ωραίο σχολείο είναι το νηπιαγωγείο…

Παραμύθια και δράσεις για την 17 Νοέμβρη.

24

Στο Νηπιαγωγείο αγαπάμε τα παραμύθια μαθαίνουμε μέσα από αυτά αξίες, γεγονότα με τρόπο όμορφο και βιωματικό . Έτσι και για την 17α Νοεμβρίου ξεκινήσαμε με την ανάγνωση του παραμυθιού «Η κυρία Δημοκρατία», μέσα από το οποίο τα παιδιά γνώρισαν αξίες όπως ο διάλογος, ο σεβασμός και η ισότητα. Στο διαδραστικό πίνακα παίξαμε παιχνίδια κατανόησης και συνεργασίας, ενισχύοντας τη συμμετοχή και τη σκέψη των παιδιών. Έπειτα ζωγραφίσαμε πως σκεφτόμαστε ότι είναι ζωή όταν έχουμε δημοκρατία και πως είναι η ζωή όταν έχουμε δικτατορία.

1 5 31 1 32 1 33 1 34 36 xlarge 20241211151134 i kyra dimokratia

 

Στη συνέχεια διαβάσαμε το παραμύθι της Σοφίας Ζαραμπούκα «Στο Δάσος», που μας έδωσε αφορμή να μιλήσουμε για την εκλογή αρχηγού, τη δικαιοσύνη και τη σημασία της ελεύθερης επιλογής. Με αφετηρία αυτή την ιστορία οργανώσαμε στο τμήμα μας μια εκλογική διαδικασία, με κάλπη, ψηφοδέλτια και εφορευτική επιτροπή. Τα παιδιά συμμετείχαν με ενθουσιασμό, ψήφισαν μυστικά και έζησαν από κοντά μια μικρή «δημοκρατική διαδικασία».

2 5 3 5 4 5 5 5 6 4 7 3 8 3 9 3 10 3 11 4 12 4 13 1 14 1 15 1 16 1 17 1 18 1 19 1 20 21 1 22 23 24 25 26 27 28 29 30

Η ημέρα ολοκληρώθηκε με συζήτηση για το τι σημαίνει ελευθερία, φιλία, δημοκρατία και ειρηνική συνύπαρξη. Μέσα από τις δράσεις αυτές τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με σημαντικές αξίες, με τρόπο κατανοητό, δημιουργικό και πάνω από όλα βιωματικό.

Και πάλι περάσαμε όμορφα γιατί το πιο ωραίο σχολείο είναι το sto dasos.

Δράσεις του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων

12 3

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 8ου Νηπιαγωγείου Χίου θα ήθελε να εκφράσει θερμές ευχαριστίες σε όλους τους γονείς και εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στο τσάι–καφέ γνωριμίας. Η παρουσία και η ενεργή συμμετοχή τους, γέμισαν το χώρο με χαρά, ζεστασιά και θετική ενέργεια!

1 4 2 4 3 4 4 4 5 4 6 3 7 2 8 2 9 2 10 2 11 3 12 3

Περάσαμε όλοι υπέροχα! Γονείς, παιδιά και εκπαιδευτικοί, γνωριστήκαμε, γίναμε μια μεγάλη παρέα, μοιραστήκαμε όμορφες στιγμές και απολαύσαμε : λαχταριστό μαλλί της γριάς, ζεστό ποπ κορν και από δραστηριότητες, αφήγηση παραμυθιού, μουσικό κουτί, face painting και κινητικά παιχνίδια, που ενθουσίασαν μικρούς και μεγάλους.

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε για την εθελοντική τους συνεισφορά: την κυρία Ιωάννα Βορριά για το face painting και τη γιαγιά του Φώτη κυρία Γιούλη Τελλή για την αφήγηση του παραμυθιού.

Σας ευχαριστούμε όλους για την υποστήριξη, το χαμόγελο και την όμορφη διάθεσή!

Με τη συμμετοχή όλων μας δίνουμε δύναμη στο σχολείο και στον Σύλλογο να συνεχίσει να δημιουργεί όμορφες και δημιουργικές δράσεις για τα παιδιά μας.

Με εκτίμηση,

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων

8ου Νηπιαγωγείου Χίου

 

Εορτασμός της 11η Νοεμβρίου στο Νηπιαγωγείο μας!!

13

Με αφορμή τον εορτασμό της 11ης Νοεμβρίου, ημέρας απελευθέρωσης της Χίου, στο νηπιαγωγείο μας πραγματοποιήσαμε μια σειρά από βιωματικές δραστηριότητες με στόχο να γνωρίσουν τα παιδιά καλύτερα την ιστορία και τον τόπο τους. Μιλήσαμε για τα γεγονότα της εποχής, είδαμε φωτογραφικό υλικό, παρακολουθήσαμε σύντομα βίντεο και συζητήσαμε για το πώς έζησαν οι άνθρωποι εκείνες τις μέρες.

1 3 2 3 3 3 4 3 5 3 6 2 7 1 8 1 9 1 10 1 12 2 13 14 15 16 17 18 1911 2

Τα παιδιά δημιούργησαν ζωγραφιές εμπνευσμένες από τη Χίο, έφτιαξαν μικρές χειροτεχνίες και άκουσαν παραδοσιακούς χιώτικους σκοπούς. Μέσα από το παιχνίδι, τη μουσική και τις δημιουργικές δραστηριότητες, γνώρισαν με τρόπο χαρούμενο και κατανοητό τη σημασία της επετείου.

Κατασκευάσαμε την Χίο σε ομαδική εργασία με ψηφιδωτό και ατομικές σαν καδράκια.

 

Στην παραμονή της 11ης Νοεμβρίου πραγματοποιήσαμε τη γιορτή μας. Τα παιδιά χόρεψαν, συμμετείχαν σε ομαδικές δράσεις και, στο τέλος, με υπερηφάνεια τραγουδήσαμε όλοι μαζί τον Εθνικό Ύμνο, τιμώντας την ημέρα και αποδίδοντας φόρο τιμής στην ιστορία του νησιού μας.

 

Ήταν μια γιορτή γεμάτη χαρά, συγκίνηση και αγάπη για τον τόπο μας, που έδωσε στα παιδιά την ευκαιρία να συνδεθούν με τις παραδόσεις και την κληρονομιά της Χίου.

Και πάλι περάσαμε όμορφα γιατί το πιο ωραίο σχολείο είναι το Νηπιαγωγείο !!!