Erasmus

logo erasmus
etwinning

Στον επόμενο τόνο η ώρα θα είναι…

Πρόσφατα σχόλια

    Σκακιστική άσκηση

    Erasmus+ Blended Learning in Education Program στη Βουδαπέστη

    Το 8ο Δημοτικό Σχολείο Λιβαδειάς από κοινού με το 3ο και το 9ο Δημοτικό Σχολείο  Λιβαδειάς, του Νομού Βοιωτίας επιλέχθηκε να συμμετάσχει στο πρόγραμμα Erasmus+ Blended Learning in Education Program στη Βουδαπέστη, σε ένα πρόγραμμα κινητικότητας εκπαιδευτικών και μαθητών, το οποίο διήρκεσε από τις 15/04/2024 έως τις 19/04/2024.

    Οι συνοδοί εκπαιδευτικοί, οι μαθητές και οι μαθήτριες των παραπάνω σχολείων επισκέφτηκαν την πρωτεύουσα της Ουγγαρίας, τη Βουδαπέστη και συγκεκριμένα το Σχολείο-  EURÓPA 2000 GIMNÁZIUM όπου παρακολούθησαν και συμμετείχαν σε εργαστήρια και δραστηριότητες που αφορούσαν την εκπαίδευση στις ψηφιακές δεξιότητες και τη σημαντικότητα τους στη σύγχρονη ζωή.

    Το δικό μας σχολείο εκπροσωπήθηκε από τον σχολικό κοινωνικό λειτουργό κο. Καπλάνη Κωνσταντίνο, μέλος του Συλλόγου Διδασκόντων μας ο οποίος παρέχει υπηρεσίες ψυχοκοινωνικής υποστήριξης στην εκπαιδευτική κοινότητα, τους μαθητές και τις μαθήτριες του σχολείου μας και τις οικογένειες αυτών.

    Αρχικά, στις 15/04/2024, η Ουγγρική εκπαιδευτική κοινότητα υποδέχτηκε με χαρά τους/τις συνοδούς εκπαιδευτικούς και τους/τις μαθητές/τριες της ελληνικής αποστολής στο EURÓPA 2000 GIMNÁZIUM. Στα πλαίσια της γνωριμίας μεταξύ των δύο χωρών οι μαθητές/τριες μας συμμετείχαν σε δραστηριότητες «ας σπάσουμε τον πάγο» με τους/τις μαθητές/τριες του Ουγγρικού Σχολείου. Μέσα από τις εν λόγω δραστηριότητες δόθηκε η ευκαιρία στα παιδιά να συνδεθούν μεταξύ τους και να δημιουργήσουν το πλαίσιο πάνω στο οποίο αναδύθηκαν θετικά συναισθήματα μεταξύ των δύο χωρών και το αίσθημα του «ανήκειν» στην ομάδα. Οι συνοδοί εκπαιδευτικοί από την άλλη παρακολούθησαν παρουσιάσεις από τους/τις εκπαιδευτικούς της χώρας φιλοξενίας ως προς τη χρήση των ψηφιακών εργαλείων στην εκπαιδευτική διαδικασία. Στις παραπάνω παρουσιάσεις συμμετείχαν και εκπρόσωποι εκπαιδευτικοί από την Ισπανία, την Τουρκία και την Πορτογαλία. Η ελληνική αποστολή συμμετείχε εξίσου δυναμικά στην όλη διαδικασία όπου σημείωσε ψηφιακά εργαλεία τα οποία χρησιμοποίησε στην μαθησιακή διαδικασία τόσο την εποχή του Covid19 όσο και στο σήμερα. Εν συνεχεία ακολούθησαν επισκέψεις στις τάξεις για τους εκπαιδευτικούς της Ελλάδας και επισκέψεις μετά το Σχολείο σε σημαντικά σημεία της πόλης όπως στο πάρκο Városliget, στην πλατεία Ηρώων κ.α.

    Στις 16/04/2024, πραγματοποιήθηκε η τελετή έναρξης στην οποία παρουσιάστηκαν τα οφέλη του Erasmus+ για τις σχολικές κοινότητες και σημαντικές εκπαιδευτικές πρακτικές και προγράμματα τα οποία αφορούσαν στα ψηφιακά εργαλεία (ICT Tools), στην καλλιέργεια της δεξιότητας της ενσυναίσθησης, στην περιβαλλοντική συνείδηση και τον εθελοντισμό κ.α. Ακολούθως, πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις στις τάξεις όπου οι Έλληνες/ίδες εκπαιδευτικοί της Ελλάδας παρακολούθησαν τους Ούγγρους εκπαιδευτικούς στη πράξη. Ο σχολικός κοινωνικός λειτουργός παρακολούθησε πρόγραμμα το οποίο αφορούσε την ανάπτυξη και καλλιέργεια από μέρους των Ούγγρων μαθητών/τριών δεξιοτήτων αυτορρύθμισης του συναισθήματος και διαχείρισης τους άγχους. Εν συνεχεία πραγματοποιήθηκε βόλτα και γνωριμία με την πόλη και βόλτα στον ποταμό Δούναβη. Καθ’ όλη τη διάρκεια της ξενάγησης οι Έλληνες/ίδες εκπαιδευτικοί και οι μαθητές/τριες δοκίμασαν γεύσεις, ενημερώθηκαν και ξεναγήθηκαν στην πολιτιστική κληρονομία της πόλης της Βουδαπέστης.

    Στις 17/04/2024, πραγματοποιήθηκαν ομαδικές εργασίες κατά την επίσκεψη στο Σχολείο. Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές/τριες με τους/τις εκπαιδευτικούς τους χωρίστηκαν σε ομάδες συμμετέχοντας σε εργασίες ψηφιακού και παραδοσιακού γραμματισμού και σε ομάδες ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης γύρω από θέματα έμφυλης βίας στο σχολικό περιβάλλον, εκπαίδευσης στην ισπανική και την γερμανική γλώσσα μέσω ψηφιακών εργαλείων και παιχνιδιών. Οι συνοδοί εκπαιδευτικοί καθ’ όλη τη διάρκεια των παραπάνω δραστηριοτήτων και εργασιών υποστήριζαν και συμμετείχαν εξ΄ ολοκλήρου με τους/τις μαθητές/τριες σε όλες τις διαδικασίες. Απώτερος στόχος των παραπάνω δραστηριοτήτων ήταν η ανάπτυξη των επικοινωνιακών (στην αγγλική) και των ψηφιακών δεξιοτήτων των μαθητών/τριών. Στο τέλος, έγινε παράδοση των πιστοποιητικών σε όλες τις συμμετοχές/αποστολές του προγράμματος. Ακολούθησαν επισκέψεις σε μουσεία και αξιοθέατα στην πόλη της Βουδαπέστης. Οι μαθητές/τριες με τους/τις συνοδούς εκπαιδευτικούς τους θαύμασαν την αρχιτεκτονική της πόλης, τα μουσεία, πίνακες ζωγραφικής και άλλα έργα τέχνης υπό την ευγενή παρουσία και ξενάγηση των Ούγγρων συναδέλφων τους.

    Στις 18/04/2024, πραγματοποιήθηκε ταξίδι στo Eger της Ουγγαρίας, μια επαρχιακή πόλη με τεράστια ιστορία. Οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να επισκεφτούν ιστορικά σημεία της πόλης, όπως το Κάστρο του Eger στο οποίο δόθηκαν σημαντικές μάχες για την απελευθέρωση του και στο μουσείο του, το Λύκειο του Eger όπου επισκέφτηκαν τη βιβλιοθήκη με τη συλλογή των 13.000 βιβλίων (εκεί ενημερώθηκαν για το πιο μικροσκοπικό βιβλίο στον κόσμο) καθώς και το κέντρο της πόλης όπως τη πλατεία Dobó και την εκκλησία, τον τούρκικο μιναρέ κ.α. Κατά την περιήγηση μας στο κέντρο της πόλης, οι μαθητές/τριες ενθουσιάστηκαν με τον τοπικό καφέ της πόλης με την ονομασία Cicuskám Cat Cafe, κατάστημα στο οποίο απολαμβάνεις τον χυμό/καφέ σου συντροφιά των οικόσιτων γατών που υπάρχουν εντός του.

    Στις 19/04/2024, οι συνοδοί εκπαιδευτικοί με τους/τις μαθητές/τριες τους είχαν την ευκαιρία να ξεναγηθούν στην πόλη της Βουδαπέστης, να εξερευνήσουν σημαντικά ιστορικά και πολιτιστικά σημεία, να γευτούν παραδοσιακά φαγητά και να απολαύσουν τη μοναδικότητα της πόλης σε όλα τα επίπεδα. Επιστρέφοντας στην Ελλάδα, οι μαθητές/τριες και οι συνοδοί εκπαιδευτικοί δεν έκρυψαν τη χαρά και τον ενθουσιασμό τους για αυτό το ταξίδι.

    Ολοκληρώνοντας, είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι το Erasmus+ Blended Learning in Education Program στη Βουδαπέστη αποτέλεσε μια μοναδική και ξεχωριστή εμπειρία για τους/τις συμμετέχοντες/ουσες εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες το οποίο διεύρυνε τους ορίζοντες τους σε προσωπικό, γνωστικό και ευρύτερα ψυχοκοινωνικό επίπεδο. Οι μαθητές/τριες εκτός των παραπάνω είχαν την ευκαιρία να αναπτύξουν και να καλλιεργήσουν τις γλωσσικές και ψηφιακές τους δεξιότητες, ενίσχυσαν την αυτοπεποίθησή τους και εκπαιδεύτηκαν στην αυτοφροντίδα του εαυτού τους. Το πρόγραμμα κατάφερε να αναπτύξει και να ενισχύει τους μηχανισμούς ψυχικής ανθεκτικότητας, του open mindedness και της αποδοχής και θαυμασμού της ετερότητας των μαθητών μας.

    Ευχαριστούμε πολύ την Ουγγρική εκπαιδευτική κοινότητα για την αγάπη, τη φιλοξενία και για τη διάχυση καλών πρακτικών στην εκπαίδευση, την Β/θμια Δ/νση Εκπαίδευσης Βοιωτίας και πιο συγκεκριμένα τον Κο. Σακκά Β. για την αμέριστη υποστήριξη και συμπαράστασή του καθ’ όλη τη διάρκεια και παραμονή μας στη Βουδαπέστη και την ευκαιρία που μας δίνει να γίνουμε μέτοχοι τέτοιων σπουδαίων εμπειριών καθώς την Α/θμια Δ/νση Εκπαίδευσης και συγκεκριμένα την Κα. Σιδερά- Χουλιάρα Γ. για την εμπιστοσύνη της στα πρόσωπά μας.

    Προσωπικά θα ήθελα να ευχαριστήσω την Κα. Πούλου Γ. η οποία πέραν της υπέροχης προσωπικότητάς της και των χαρισματικών της δεξιοτήτων αναφορικά με την ηγεσία, ενέπνευσε όλη την ομάδα ως προς τη συμμετοχή της με τα σχολικά δρώμενα του Ουγγρικού Σχολείου, την εκπαίδευση, και τον πολιτισμό γενικότερα. Θα ήθελα επίσης να ευχαριστήσω όλη την ομάδα, τον Καρτσούκη Θεόδωρο, την Χρυσικού Έφη και την Κοτρώτσιου Γεωργία για τη συμπαράσταση, την ανταλλαγή απόψεων και τους αναστοχασμούς που κάναμε καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού για ένα καλύτερο ελληνικό δημόσιο σχολείο.

    Τέλος, θα ήθελα να ευχαριστήσω τον Δ/ντή του Σχολείου, Κο. Μάντζαρη Δημήτριο και την υποδιευθύντρια του σχολείου Κα. Παπαδημητρίου Δέσποινα για την στήριξη και παρακίνησή τους να συμμετάσχω σε αυτό το εκπαιδευτικό ταξίδι και τους γονείς των μαθητών ως προς την εμπιστοσύνη που μου έδειξαν να συνοδέψω τα παιδιά τους.

    438203962 732548442410975 5838406358133779989 n 438196368 3723155167926754 5954843545982803183 n 438231692 1796107244215138 6486819127886419536 n 437080209 455405176998037 7826067861996397574 n 438223210 441626545009903 4924318542886931024 n 436877970 1599090040935899 8365476355674834267 n 438196217 1181542196546145 60285673892483459 n 438231932 778400244388042 7652647093572901961 n 438231838 754904589775583 7927308684509705062 n 436803129 1470730333818521 8332919007540425909 n 436986686 954147599422397 2201476214381113690 n 438221157 958080855607772 4562980290170082907 n 437089159 1099004758018146 1970447977600950113 n 438223360 895816865631049 5266121560450328750 n 436914306 413700908072491 5390904516366256483 n

    Καπλάνης Κωνσταντίνος

    Σχολικός Κοινωνικός Λειτουργός MEd., MA.

     

    Δημιουργία κήπων στην αυλή

    Οι μαθητές της Α’ και Β’ τάξης του σχολείου μας με τη βοήθεια του διευθυντή και της δασκάλας της Δ’ τάξης, δημιούργησαν τους δικούς τους κήπους, απέναντι από τις αίθουσές τους.

    Αφού περιποιήθηκαν το χώμα, φύτεψαν διάφορους σπόρους όπως: ρόκα, κρεμμυδάκια και μαρούλια.
    Τα παιδιά των δύο τάξεων με τις δασκάλες τους ανέλαβαν το πότισμα των φυτών σε τακτά χρονικά διαστήματα, περιμένοντάς τα να μεγαλώσουν. Ο ενθουσιασμός των παιδιών ήταν μεγάλος!
    IMG f2e552c28346e499d9523bdffd8ac1fa V IMG d88bec54b16cc9b587069975b68914d3 V IMG a7a5c194ac1cd18a954816e0bdc79eee V 20240422 104423 20240422 104340 20240405 111810 20240405 111253 20240405 112056

    Η ποδοσφαιρική ομάδα του Λεβαδειακού στο σχολείο μας

    Την Πέμπτη 18 Απριλίου η ποδοσφαιρική ομάδα του Λεβαδειακού επισκέφτηκε το χώρο του σχολείου μας και πρόσφερε εισιτήρια για τον επικείμενο αγώνα του Σαββάτου 20/4 για την άνοδο της ομάδας στην Α’ Εθνική.

    1000007443

    1000007444

    1000007442

    Περιβαλλοντικό πρόγραμμα στην Οίτη από το ΚΕΠΕΑ Στυλίδας-Υπάτης

    Την Τρίτη 9 Απριλίου οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε’ και ΣΤ’ τάξης του σχολείου μας  συμμετείχαν στο Περιβαλλοντικό πρόγραμμα στην Οίτη από το ΚΕΠΕΑ Στυλίδας-Υπάτης. Είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με το δάσος και τη φύση. Αρχικά παρακολούθησαν μια διαδραστική παρουσίαση στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και στη συνέχεια διέσχισαν ένα από τα πανέμορφα μονοπάτια στην περιοχή Καστανιά στην Οίτη. Η εκδρομή ολοκληρώθηκε με την επίσκεψη στη Μονή Αγάθωνος καθώς και περιήγηση και ξενάγηση στην ιστορική μονή.

    1000007447   1000007448

    1000007449  1000007445

    1000007446  1000007450

    1000007451  1000007452  1000007453

     

    Εθελοντισμός-Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός Λιβαδειάς

    Την Πέμπτη 18 Απριλίου το Περιφερειακό τμήμα του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού Λιβαδειάς, μετά από πρόσκλησή μας, επισκέφτηκε το σχολείο μας και ενημέρωσε την Ε’ και ΣΤ’ τάξη για τις ανώτερες αξίες της αλληλεγγύης, της φιλαλληλίας και της αφιλοκερδούς προσφοράς προς τον άνθρωπο. Οι μαθητές/τριες ενημερώθηκαν για την αξία του εθελοντισμού ως προς τον άνθρωπο και την κοινωνία.

    1000007441

     

    Η νέα ταινία της κινηματογραφικής μας λέσχης-“Σουβλάικ”

    1000007205 1000007206 1000007197 1000007198 1000007210 1000007195 1000007196Η κινηματογραφική λέσχη του σχολείου μας “Τα Λιβαδάκια πάνε cinema” όπως και πέρυσι έτσι και φέτος έφτιαξε τη δική της ταινία με τη συμμετοχή μαθητών και δασκάλων. Πιο συγκεκριμένα συμμετείχαν μαθητές της Ε’ και ΣΤ’ τάξης και οι δάσκαλοι κ.Μαρία Μπονδούκα Μουσικός, η κ.Νατάσα Πέτρογλου Δασκάλα, ο κ.Μάντζαρης Δημήτριος Διευθυντής του σχολείου μας και η κ.Τεμπέλη Μάρθα Πληροφορικής.

    Πρόκειται για την αγάπη που έχουν όλα τα παιδιά αλλά και οι δάσκαλοί τους για το σουβλάκι της Λιβαδειάς απ’ όπου ξεκίνησε. Το κωμικό σενάριο στηρίχτηκε σε πραγματικές αλλά και φανταστικές καταστάσεις με μουσική υπόκρουση το γνωστό παλιό τραγούδι “Το πρωί με ξυπνάς με φιλιά”, αλλά με παραλλαγές στους στίχους ώστε να σχετίζονται με το σουβλάκι.

    Η επίσημη προβολή της ταινίας έγινε την Κυριακή 7/4/2024 παρουσία μαθητών, γονέων και δασκάλων όπου όλοι διασκέδασαν και χάρηκαν με τις ερμηνείες όλων!

    1000007205   1000007206

    1000007197 1000007198 1000007210   1000007195

    1000007196

    Τους αξίζουν πολλά συγχαρητήρια και τους ευχόμαστε καλή επιτυχία στον διεθνή διαγωνισμό ταινιών μικρού μήκους “Cinema διάβασες” που έχει πάρει μέρος.

     

    Εμπλουτισμός της βιβλιοθήκης μας με κλασικά λογοτεχνικά βιβλία στην αγγλική γλώσσα

    Στα πλαίσια του μαθήματος των Αγγλικών λειτουργεί δανειστική βιβλιοθήκη με κλασσικά λογοτεχνικά βιβλία στην αγγλική γλώσσα ενώ κάποια συνοδεύονται από CD και DVD. Οι μαθητές της Ε’ τάξης έχουν επιδείξει ιδιαίτερο ενδιαφέρον καθ ‘όλη τη διάρκεια της χρονιάς. Στοχεύουμε στον εμπλουτισμό της ξενόγλωσσης βιβλιοθήκης με περισσότερα βιβλία ώστε να παρακινηθούν οι όλοι οι μαθητές του Σχολείου μας και να βοηθηθούν στη γλωσσική εξέλιξή τους.

    20240419 121557 

    20240419 12291420240419 123008

    Συνεργασία με το 7ο Δημοτικό σχολείο Λιβαδειάς

    Την Παρασκευή 5 Απριλίου 2024 οι μαθητές της Ε’ τάξης επισκέφτηκαν το 7ο δημοτικό σχολείο Λιβαδειάς για να συμμετέχουν σε δράσεις με θέμα την ανακύκλωση. Αρχικά μας υποδέχθηκε η υποδιευθύντρια του σχολείου κ.Ζελενίτσα Σοφία στην ειδική γωνιά που έχουν διαμορφώσει και συγκεντρώνουν ανακυκλώσιμα υλικά όπως τενεκεδάκια, καπάκια μπουκαλιών και ρούχα.

    20240405 104006   20240405 103743

    Στη συνέχεια, πέρασαν στην αίθουσα της βιβλιοθήκης και μαθητές της Ε’ τάξης του 7ου σχολείου είχαν ετοιμάσει μια παρουσίαση για την ανακύκλωση και την έδειξαν σε όλα τα παιδιά προκαλώντας το ενδιαφέρον για συζήτηση. Ακολούθησε ένα παιχνίδι-quiz για την ανακύκλωση που ετοίμασαν οι μαθητές του σχολείου μας. Μοιράστηκαν tablets, τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες και μέσα από την εφαρμογή kahoot έμαθαν αλλά και διασκέδασαν.

    20240405 105722  20240405 110259

    Αμέσως μετά η κ.Γερούλια Αργυρώ ως χημικός μηχανικός και με χρόνια εμπειρίας σε θέματα ανακύκλωσης, έλυσε απορίες των παιδιών και έδειξε πρακτικά θέματα από την καθημερινότητα που μπορεί κάθε οικογένεια να κάνει για να εντάξει την ανακύκλωση στη ζωή της.

    20240405 110642 20240405 111503 20240405 112231

    Τέλος,   οι μαθητές και από τα δύο σχολεία έφτιαξαν αφίσες με ανακυκλώσιμα υλικά και παράλληλα έγραψαν γράμματα στο δήμαρχο της πόλης μας με τα αιτήματά τους για ένα πιο καθαρό περιβάλλον με επίκεντρο την ανακύκλωση.

    20240405 121638 20240405 121613 20240405 122218

    “Παππούδες και γιαγιάδες εν δράσει”

    Την Παρασκευή 23 Φεβρουαρίου 2024 οι μαθητές της Ε’ τάξης στα πλαίσια του μαθήματος “Εργαστήρια δεξιοτήτων”, με την πληροφορικό του σχολείου κ.Τεμπέλη Μάρθα, ετοίμασαν μια ημερίδα ενημέρωσης για τους κινδύνους του διαδικτύου. Προσκάλεσαν τους παππούδες, τις γιαγιάδες και τους γονείς τους στην αίθουσα του ολοημέρου του σχολείου όπου έδειξαν βίντεο, παρουσιάσεις και quiz για τις ηλεκτρονικές απάτες, τις ψευδείς ειδήσεις, τις άσχημες συμπεριφορές στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τους τρόπους αντιμετώπισης ώστε να δημιουργήσουμε τον καλό ψηφιακό πολίτη που θα χρησιμοποιεί την τεχνολογία και το διαδίκτυο για τις καθημερινές του ανάγκες με ασφάλεια.

    IMG 6ed4fe48cfacd52eeefa2e523a73bb0b V IMG cd5fbfe74ed046a110c5cb5c9bde9aee V IMG 56cdd5bc2ce4f19ede4b5a52aa23d995 V IMG 2e38a0c45684acd947a2d5e7469ef74c V IMG 4b2ba62df60b0c32ed8a039ea6ce77f3 V IMG 4d8df0cfd525818a1fd4df668198db51 V IMG 77ec25f40610a8b13feeeb3fac005041 V IMG dcde4af1028fbc5eb1b588749a1097e5 V

    “Σήκω ψυχή μου” με τους μαθητές της ΣΤ΄ τάξης

    Τη Δευτέρα 11 Μαρτίου 2024 οι μαθητές της ΣΤ’ τάξης επισκέφτηκαν τον ισόγειο εκθεσιακό χώρο στο Νερόμυλο στην Κρύα για να δουν την έκθεση με τίτλο «Σήκω ψυχή μου»!… Εικόνες και μουσικές των προσφύγων του ’22.

    Την έκθεση διοργάνωσαν το Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία, ο Δήμος Λεβαδέων και η “Αλλοτροπία – Λαϊκή Ακαδημία Γραμμάτων, Τεχνών και Παράδοσης”.

    Η έκθεση ήταν χωρισμένη σε δύο βασικές ενότητες. Η ζωή στις χαμένες πατρίδες της Μικράς Ασίας και τη μουσική στην ατομική και τη συλλογική ταυτότητα των προσφύγων. Περιλάμβανε φωτογραφικά, οπτικοακουστικά και αρχειακά τεκμήρια σημαντικών φορέων μαζί με στίχους και ποικίλες μελωδίες.

    Μας υποδέχτηκε η κ.Παρασχαράκη από την “Αλλοτρόπια”, η οποία μας ξενάγησε στην έκθεση περιγράφοντας και “μεταφέροντας” τα παιδιά στον τρόπο ζωής εκείνης της εποχής. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν από το φωτογραφικό υλικό και τα μουσικά ντοκουμέντα συνδέοντας το παρελθόν με το παρόν.

    431838684 1079575930008460 4301995268984533946 n 432453318 918109483347089 7492657985919634067 n 430652281 287891604336993 9128034302148323154 n 432608884 401339772621969 9164996536258652818 n 432598173 344816614647212 6316946173135370824 n 432720654 1469439397294553 4830293374550187887 n 432364113 967500171384274 2097851878252295333 n 432438838 819082260263226 7546829064930218741 n

    Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
    Αντίθεση