Erasmus+ Blended Learning in Education Program στη Βουδαπέστη
Το 8ο Δημοτικό Σχολείο Λιβαδειάς από κοινού με το 3ο και το 9ο Δημοτικό Σχολείο Λιβαδειάς, του Νομού Βοιωτίας επιλέχθηκε να συμμετάσχει στο πρόγραμμα Erasmus+ Blended Learning in Education Program στη Βουδαπέστη, σε ένα πρόγραμμα κινητικότητας εκπαιδευτικών και μαθητών, το οποίο διήρκεσε από τις 15/04/2024 έως τις 19/04/2024.
Οι συνοδοί εκπαιδευτικοί, οι μαθητές και οι μαθήτριες των παραπάνω σχολείων επισκέφτηκαν την πρωτεύουσα της Ουγγαρίας, τη Βουδαπέστη και συγκεκριμένα το Σχολείο- EURÓPA 2000 GIMNÁZIUM όπου παρακολούθησαν και συμμετείχαν σε εργαστήρια και δραστηριότητες που αφορούσαν την εκπαίδευση στις ψηφιακές δεξιότητες και τη σημαντικότητα τους στη σύγχρονη ζωή.
Το δικό μας σχολείο εκπροσωπήθηκε από τον σχολικό κοινωνικό λειτουργό κο. Καπλάνη Κωνσταντίνο, μέλος του Συλλόγου Διδασκόντων μας ο οποίος παρέχει υπηρεσίες ψυχοκοινωνικής υποστήριξης στην εκπαιδευτική κοινότητα, τους μαθητές και τις μαθήτριες του σχολείου μας και τις οικογένειες αυτών.
Αρχικά, στις 15/04/2024, η Ουγγρική εκπαιδευτική κοινότητα υποδέχτηκε με χαρά τους/τις συνοδούς εκπαιδευτικούς και τους/τις μαθητές/τριες της ελληνικής αποστολής στο EURÓPA 2000 GIMNÁZIUM. Στα πλαίσια της γνωριμίας μεταξύ των δύο χωρών οι μαθητές/τριες μας συμμετείχαν σε δραστηριότητες «ας σπάσουμε τον πάγο» με τους/τις μαθητές/τριες του Ουγγρικού Σχολείου. Μέσα από τις εν λόγω δραστηριότητες δόθηκε η ευκαιρία στα παιδιά να συνδεθούν μεταξύ τους και να δημιουργήσουν το πλαίσιο πάνω στο οποίο αναδύθηκαν θετικά συναισθήματα μεταξύ των δύο χωρών και το αίσθημα του «ανήκειν» στην ομάδα. Οι συνοδοί εκπαιδευτικοί από την άλλη παρακολούθησαν παρουσιάσεις από τους/τις εκπαιδευτικούς της χώρας φιλοξενίας ως προς τη χρήση των ψηφιακών εργαλείων στην εκπαιδευτική διαδικασία. Στις παραπάνω παρουσιάσεις συμμετείχαν και εκπρόσωποι εκπαιδευτικοί από την Ισπανία, την Τουρκία και την Πορτογαλία. Η ελληνική αποστολή συμμετείχε εξίσου δυναμικά στην όλη διαδικασία όπου σημείωσε ψηφιακά εργαλεία τα οποία χρησιμοποίησε στην μαθησιακή διαδικασία τόσο την εποχή του Covid19 όσο και στο σήμερα. Εν συνεχεία ακολούθησαν επισκέψεις στις τάξεις για τους εκπαιδευτικούς της Ελλάδας και επισκέψεις μετά το Σχολείο σε σημαντικά σημεία της πόλης όπως στο πάρκο Városliget, στην πλατεία Ηρώων κ.α.
Στις 16/04/2024, πραγματοποιήθηκε η τελετή έναρξης στην οποία παρουσιάστηκαν τα οφέλη του Erasmus+ για τις σχολικές κοινότητες και σημαντικές εκπαιδευτικές πρακτικές και προγράμματα τα οποία αφορούσαν στα ψηφιακά εργαλεία (ICT Tools), στην καλλιέργεια της δεξιότητας της ενσυναίσθησης, στην περιβαλλοντική συνείδηση και τον εθελοντισμό κ.α. Ακολούθως, πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις στις τάξεις όπου οι Έλληνες/ίδες εκπαιδευτικοί της Ελλάδας παρακολούθησαν τους Ούγγρους εκπαιδευτικούς στη πράξη. Ο σχολικός κοινωνικός λειτουργός παρακολούθησε πρόγραμμα το οποίο αφορούσε την ανάπτυξη και καλλιέργεια από μέρους των Ούγγρων μαθητών/τριών δεξιοτήτων αυτορρύθμισης του συναισθήματος και διαχείρισης τους άγχους. Εν συνεχεία πραγματοποιήθηκε βόλτα και γνωριμία με την πόλη και βόλτα στον ποταμό Δούναβη. Καθ’ όλη τη διάρκεια της ξενάγησης οι Έλληνες/ίδες εκπαιδευτικοί και οι μαθητές/τριες δοκίμασαν γεύσεις, ενημερώθηκαν και ξεναγήθηκαν στην πολιτιστική κληρονομία της πόλης της Βουδαπέστης.
Στις 17/04/2024, πραγματοποιήθηκαν ομαδικές εργασίες κατά την επίσκεψη στο Σχολείο. Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές/τριες με τους/τις εκπαιδευτικούς τους χωρίστηκαν σε ομάδες συμμετέχοντας σε εργασίες ψηφιακού και παραδοσιακού γραμματισμού και σε ομάδες ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης γύρω από θέματα έμφυλης βίας στο σχολικό περιβάλλον, εκπαίδευσης στην ισπανική και την γερμανική γλώσσα μέσω ψηφιακών εργαλείων και παιχνιδιών. Οι συνοδοί εκπαιδευτικοί καθ’ όλη τη διάρκεια των παραπάνω δραστηριοτήτων και εργασιών υποστήριζαν και συμμετείχαν εξ΄ ολοκλήρου με τους/τις μαθητές/τριες σε όλες τις διαδικασίες. Απώτερος στόχος των παραπάνω δραστηριοτήτων ήταν η ανάπτυξη των επικοινωνιακών (στην αγγλική) και των ψηφιακών δεξιοτήτων των μαθητών/τριών. Στο τέλος, έγινε παράδοση των πιστοποιητικών σε όλες τις συμμετοχές/αποστολές του προγράμματος. Ακολούθησαν επισκέψεις σε μουσεία και αξιοθέατα στην πόλη της Βουδαπέστης. Οι μαθητές/τριες με τους/τις συνοδούς εκπαιδευτικούς τους θαύμασαν την αρχιτεκτονική της πόλης, τα μουσεία, πίνακες ζωγραφικής και άλλα έργα τέχνης υπό την ευγενή παρουσία και ξενάγηση των Ούγγρων συναδέλφων τους.
Στις 18/04/2024, πραγματοποιήθηκε ταξίδι στo Eger της Ουγγαρίας, μια επαρχιακή πόλη με τεράστια ιστορία. Οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να επισκεφτούν ιστορικά σημεία της πόλης, όπως το Κάστρο του Eger στο οποίο δόθηκαν σημαντικές μάχες για την απελευθέρωση του και στο μουσείο του, το Λύκειο του Eger όπου επισκέφτηκαν τη βιβλιοθήκη με τη συλλογή των 13.000 βιβλίων (εκεί ενημερώθηκαν για το πιο μικροσκοπικό βιβλίο στον κόσμο) καθώς και το κέντρο της πόλης όπως τη πλατεία Dobó και την εκκλησία, τον τούρκικο μιναρέ κ.α. Κατά την περιήγηση μας στο κέντρο της πόλης, οι μαθητές/τριες ενθουσιάστηκαν με τον τοπικό καφέ της πόλης με την ονομασία Cicuskám Cat Cafe, κατάστημα στο οποίο απολαμβάνεις τον χυμό/καφέ σου συντροφιά των οικόσιτων γατών που υπάρχουν εντός του.
Στις 19/04/2024, οι συνοδοί εκπαιδευτικοί με τους/τις μαθητές/τριες τους είχαν την ευκαιρία να ξεναγηθούν στην πόλη της Βουδαπέστης, να εξερευνήσουν σημαντικά ιστορικά και πολιτιστικά σημεία, να γευτούν παραδοσιακά φαγητά και να απολαύσουν τη μοναδικότητα της πόλης σε όλα τα επίπεδα. Επιστρέφοντας στην Ελλάδα, οι μαθητές/τριες και οι συνοδοί εκπαιδευτικοί δεν έκρυψαν τη χαρά και τον ενθουσιασμό τους για αυτό το ταξίδι.
Ολοκληρώνοντας, είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι το Erasmus+ Blended Learning in Education Program στη Βουδαπέστη αποτέλεσε μια μοναδική και ξεχωριστή εμπειρία για τους/τις συμμετέχοντες/ουσες εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες το οποίο διεύρυνε τους ορίζοντες τους σε προσωπικό, γνωστικό και ευρύτερα ψυχοκοινωνικό επίπεδο. Οι μαθητές/τριες εκτός των παραπάνω είχαν την ευκαιρία να αναπτύξουν και να καλλιεργήσουν τις γλωσσικές και ψηφιακές τους δεξιότητες, ενίσχυσαν την αυτοπεποίθησή τους και εκπαιδεύτηκαν στην αυτοφροντίδα του εαυτού τους. Το πρόγραμμα κατάφερε να αναπτύξει και να ενισχύει τους μηχανισμούς ψυχικής ανθεκτικότητας, του open mindedness και της αποδοχής και θαυμασμού της ετερότητας των μαθητών μας.
Ευχαριστούμε πολύ την Ουγγρική εκπαιδευτική κοινότητα για την αγάπη, τη φιλοξενία και για τη διάχυση καλών πρακτικών στην εκπαίδευση, την Β/θμια Δ/νση Εκπαίδευσης Βοιωτίας και πιο συγκεκριμένα τον Κο. Σακκά Β. για την αμέριστη υποστήριξη και συμπαράστασή του καθ’ όλη τη διάρκεια και παραμονή μας στη Βουδαπέστη και την ευκαιρία που μας δίνει να γίνουμε μέτοχοι τέτοιων σπουδαίων εμπειριών καθώς την Α/θμια Δ/νση Εκπαίδευσης και συγκεκριμένα την Κα. Σιδερά- Χουλιάρα Γ. για την εμπιστοσύνη της στα πρόσωπά μας.
Προσωπικά θα ήθελα να ευχαριστήσω την Κα. Πούλου Γ. η οποία πέραν της υπέροχης προσωπικότητάς της και των χαρισματικών της δεξιοτήτων αναφορικά με την ηγεσία, ενέπνευσε όλη την ομάδα ως προς τη συμμετοχή της με τα σχολικά δρώμενα του Ουγγρικού Σχολείου, την εκπαίδευση, και τον πολιτισμό γενικότερα. Θα ήθελα επίσης να ευχαριστήσω όλη την ομάδα, τον Καρτσούκη Θεόδωρο, την Χρυσικού Έφη και την Κοτρώτσιου Γεωργία για τη συμπαράσταση, την ανταλλαγή απόψεων και τους αναστοχασμούς που κάναμε καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού για ένα καλύτερο ελληνικό δημόσιο σχολείο.
Τέλος, θα ήθελα να ευχαριστήσω τον Δ/ντή του Σχολείου, Κο. Μάντζαρη Δημήτριο και την υποδιευθύντρια του σχολείου Κα. Παπαδημητρίου Δέσποινα για την στήριξη και παρακίνησή τους να συμμετάσχω σε αυτό το εκπαιδευτικό ταξίδι και τους γονείς των μαθητών ως προς την εμπιστοσύνη που μου έδειξαν να συνοδέψω τα παιδιά τους.
Καπλάνης Κωνσταντίνος
Σχολικός Κοινωνικός Λειτουργός MEd., MA.
Δημιουργία κήπων στην αυλή
Οι μαθητές της Α’ και Β’ τάξης του σχολείου μας με τη βοήθεια του διευθυντή και της δασκάλας της Δ’ τάξης, δημιούργησαν τους δικούς τους κήπους, απέναντι από τις αίθουσές τους.
Περιβαλλοντικό πρόγραμμα στην Οίτη από το ΚΕΠΕΑ Στυλίδας-Υπάτης
Την Τρίτη 9 Απριλίου οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε’ και ΣΤ’ τάξης του σχολείου μας συμμετείχαν στο Περιβαλλοντικό πρόγραμμα στην Οίτη από το ΚΕΠΕΑ Στυλίδας-Υπάτης. Είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με το δάσος και τη φύση. Αρχικά παρακολούθησαν μια διαδραστική παρουσίαση στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και στη συνέχεια διέσχισαν ένα από τα πανέμορφα μονοπάτια στην περιοχή Καστανιά στην Οίτη. Η εκδρομή ολοκληρώθηκε με την επίσκεψη στη Μονή Αγάθωνος καθώς και περιήγηση και ξενάγηση στην ιστορική μονή.
Εθελοντισμός-Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός Λιβαδειάς
Την Πέμπτη 18 Απριλίου το Περιφερειακό τμήμα του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού Λιβαδειάς, μετά από πρόσκλησή μας, επισκέφτηκε το σχολείο μας και ενημέρωσε την Ε’ και ΣΤ’ τάξη για τις ανώτερες αξίες της αλληλεγγύης, της φιλαλληλίας και της αφιλοκερδούς προσφοράς προς τον άνθρωπο. Οι μαθητές/τριες ενημερώθηκαν για την αξία του εθελοντισμού ως προς τον άνθρωπο και την κοινωνία.
Η νέα ταινία της κινηματογραφικής μας λέσχης-“Σουβλάικ”
Η κινηματογραφική λέσχη του σχολείου μας “Τα Λιβαδάκια πάνε cinema” όπως και πέρυσι έτσι και φέτος έφτιαξε τη δική της ταινία με τη συμμετοχή μαθητών και δασκάλων. Πιο συγκεκριμένα συμμετείχαν μαθητές της Ε’ και ΣΤ’ τάξης και οι δάσκαλοι κ.Μαρία Μπονδούκα Μουσικός, η κ.Νατάσα Πέτρογλου Δασκάλα, ο κ.Μάντζαρης Δημήτριος Διευθυντής του σχολείου μας και η κ.Τεμπέλη Μάρθα Πληροφορικής.
Πρόκειται για την αγάπη που έχουν όλα τα παιδιά αλλά και οι δάσκαλοί τους για το σουβλάκι της Λιβαδειάς απ’ όπου ξεκίνησε. Το κωμικό σενάριο στηρίχτηκε σε πραγματικές αλλά και φανταστικές καταστάσεις με μουσική υπόκρουση το γνωστό παλιό τραγούδι “Το πρωί με ξυπνάς με φιλιά”, αλλά με παραλλαγές στους στίχους ώστε να σχετίζονται με το σουβλάκι.
Η επίσημη προβολή της ταινίας έγινε την Κυριακή 7/4/2024 παρουσία μαθητών, γονέων και δασκάλων όπου όλοι διασκέδασαν και χάρηκαν με τις ερμηνείες όλων!
Τους αξίζουν πολλά συγχαρητήρια και τους ευχόμαστε καλή επιτυχία στον διεθνή διαγωνισμό ταινιών μικρού μήκους “Cinema διάβασες” που έχει πάρει μέρος.
Εμπλουτισμός της βιβλιοθήκης μας με κλασικά λογοτεχνικά βιβλία στην αγγλική γλώσσα
Στα πλαίσια του μαθήματος των Αγγλικών λειτουργεί δανειστική βιβλιοθήκη με κλασσικά λογοτεχνικά βιβλία στην αγγλική γλώσσα ενώ κάποια συνοδεύονται από CD και DVD. Οι μαθητές της Ε’ τάξης έχουν επιδείξει ιδιαίτερο ενδιαφέρον καθ ‘όλη τη διάρκεια της χρονιάς. Στοχεύουμε στον εμπλουτισμό της ξενόγλωσσης βιβλιοθήκης με περισσότερα βιβλία ώστε να παρακινηθούν οι όλοι οι μαθητές του Σχολείου μας και να βοηθηθούν στη γλωσσική εξέλιξή τους.
Συνεργασία με το 7ο Δημοτικό σχολείο Λιβαδειάς
Την Παρασκευή 5 Απριλίου 2024 οι μαθητές της Ε’ τάξης επισκέφτηκαν το 7ο δημοτικό σχολείο Λιβαδειάς για να συμμετέχουν σε δράσεις με θέμα την ανακύκλωση. Αρχικά μας υποδέχθηκε η υποδιευθύντρια του σχολείου κ.Ζελενίτσα Σοφία στην ειδική γωνιά που έχουν διαμορφώσει και συγκεντρώνουν ανακυκλώσιμα υλικά όπως τενεκεδάκια, καπάκια μπουκαλιών και ρούχα.
Στη συνέχεια, πέρασαν στην αίθουσα της βιβλιοθήκης και μαθητές της Ε’ τάξης του 7ου σχολείου είχαν ετοιμάσει μια παρουσίαση για την ανακύκλωση και την έδειξαν σε όλα τα παιδιά προκαλώντας το ενδιαφέρον για συζήτηση. Ακολούθησε ένα παιχνίδι-quiz για την ανακύκλωση που ετοίμασαν οι μαθητές του σχολείου μας. Μοιράστηκαν tablets, τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες και μέσα από την εφαρμογή kahoot έμαθαν αλλά και διασκέδασαν.
Αμέσως μετά η κ.Γερούλια Αργυρώ ως χημικός μηχανικός και με χρόνια εμπειρίας σε θέματα ανακύκλωσης, έλυσε απορίες των παιδιών και έδειξε πρακτικά θέματα από την καθημερινότητα που μπορεί κάθε οικογένεια να κάνει για να εντάξει την ανακύκλωση στη ζωή της.
Τέλος, οι μαθητές και από τα δύο σχολεία έφτιαξαν αφίσες με ανακυκλώσιμα υλικά και παράλληλα έγραψαν γράμματα στο δήμαρχο της πόλης μας με τα αιτήματά τους για ένα πιο καθαρό περιβάλλον με επίκεντρο την ανακύκλωση.
“Παππούδες και γιαγιάδες εν δράσει”
Την Παρασκευή 23 Φεβρουαρίου 2024 οι μαθητές της Ε’ τάξης στα πλαίσια του μαθήματος “Εργαστήρια δεξιοτήτων”, με την πληροφορικό του σχολείου κ.Τεμπέλη Μάρθα, ετοίμασαν μια ημερίδα ενημέρωσης για τους κινδύνους του διαδικτύου. Προσκάλεσαν τους παππούδες, τις γιαγιάδες και τους γονείς τους στην αίθουσα του ολοημέρου του σχολείου όπου έδειξαν βίντεο, παρουσιάσεις και quiz για τις ηλεκτρονικές απάτες, τις ψευδείς ειδήσεις, τις άσχημες συμπεριφορές στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τους τρόπους αντιμετώπισης ώστε να δημιουργήσουμε τον καλό ψηφιακό πολίτη που θα χρησιμοποιεί την τεχνολογία και το διαδίκτυο για τις καθημερινές του ανάγκες με ασφάλεια.
“Σήκω ψυχή μου” με τους μαθητές της ΣΤ΄ τάξης
Τη Δευτέρα 11 Μαρτίου 2024 οι μαθητές της ΣΤ’ τάξης επισκέφτηκαν τον ισόγειο εκθεσιακό χώρο στο Νερόμυλο στην Κρύα για να δουν την έκθεση με τίτλο «Σήκω ψυχή μου»!… Εικόνες και μουσικές των προσφύγων του ’22.
Την έκθεση διοργάνωσαν το Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία, ο Δήμος Λεβαδέων και η “Αλλοτροπία – Λαϊκή Ακαδημία Γραμμάτων, Τεχνών και Παράδοσης”.
Η έκθεση ήταν χωρισμένη σε δύο βασικές ενότητες. Η ζωή στις χαμένες πατρίδες της Μικράς Ασίας και τη μουσική στην ατομική και τη συλλογική ταυτότητα των προσφύγων. Περιλάμβανε φωτογραφικά, οπτικοακουστικά και αρχειακά τεκμήρια σημαντικών φορέων μαζί με στίχους και ποικίλες μελωδίες.
Μας υποδέχτηκε η κ.Παρασχαράκη από την “Αλλοτρόπια”, η οποία μας ξενάγησε στην έκθεση περιγράφοντας και “μεταφέροντας” τα παιδιά στον τρόπο ζωής εκείνης της εποχής. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν από το φωτογραφικό υλικό και τα μουσικά ντοκουμέντα συνδέοντας το παρελθόν με το παρόν.
Πρόσφατα σχόλια