Αρχική » Χωρίς κατηγορία » Erasmus+ Blended Learning in Education Program στη Βουδαπέστη

Erasmus

logo erasmus
etwinning

Στον επόμενο τόνο η ώρα θα είναι…

Πρόσφατα σχόλια

    Σκακιστική άσκηση

    Erasmus+ Blended Learning in Education Program στη Βουδαπέστη

    Το 8ο Δημοτικό Σχολείο Λιβαδειάς από κοινού με το 3ο και το 9ο Δημοτικό Σχολείο  Λιβαδειάς, του Νομού Βοιωτίας επιλέχθηκε να συμμετάσχει στο πρόγραμμα Erasmus+ Blended Learning in Education Program στη Βουδαπέστη, σε ένα πρόγραμμα κινητικότητας εκπαιδευτικών και μαθητών, το οποίο διήρκεσε από τις 15/04/2024 έως τις 19/04/2024.

    Οι συνοδοί εκπαιδευτικοί, οι μαθητές και οι μαθήτριες των παραπάνω σχολείων επισκέφτηκαν την πρωτεύουσα της Ουγγαρίας, τη Βουδαπέστη και συγκεκριμένα το Σχολείο-  EURÓPA 2000 GIMNÁZIUM όπου παρακολούθησαν και συμμετείχαν σε εργαστήρια και δραστηριότητες που αφορούσαν την εκπαίδευση στις ψηφιακές δεξιότητες και τη σημαντικότητα τους στη σύγχρονη ζωή.

    Το δικό μας σχολείο εκπροσωπήθηκε από τον σχολικό κοινωνικό λειτουργό κο. Καπλάνη Κωνσταντίνο, μέλος του Συλλόγου Διδασκόντων μας ο οποίος παρέχει υπηρεσίες ψυχοκοινωνικής υποστήριξης στην εκπαιδευτική κοινότητα, τους μαθητές και τις μαθήτριες του σχολείου μας και τις οικογένειες αυτών.

    Αρχικά, στις 15/04/2024, η Ουγγρική εκπαιδευτική κοινότητα υποδέχτηκε με χαρά τους/τις συνοδούς εκπαιδευτικούς και τους/τις μαθητές/τριες της ελληνικής αποστολής στο EURÓPA 2000 GIMNÁZIUM. Στα πλαίσια της γνωριμίας μεταξύ των δύο χωρών οι μαθητές/τριες μας συμμετείχαν σε δραστηριότητες «ας σπάσουμε τον πάγο» με τους/τις μαθητές/τριες του Ουγγρικού Σχολείου. Μέσα από τις εν λόγω δραστηριότητες δόθηκε η ευκαιρία στα παιδιά να συνδεθούν μεταξύ τους και να δημιουργήσουν το πλαίσιο πάνω στο οποίο αναδύθηκαν θετικά συναισθήματα μεταξύ των δύο χωρών και το αίσθημα του «ανήκειν» στην ομάδα. Οι συνοδοί εκπαιδευτικοί από την άλλη παρακολούθησαν παρουσιάσεις από τους/τις εκπαιδευτικούς της χώρας φιλοξενίας ως προς τη χρήση των ψηφιακών εργαλείων στην εκπαιδευτική διαδικασία. Στις παραπάνω παρουσιάσεις συμμετείχαν και εκπρόσωποι εκπαιδευτικοί από την Ισπανία, την Τουρκία και την Πορτογαλία. Η ελληνική αποστολή συμμετείχε εξίσου δυναμικά στην όλη διαδικασία όπου σημείωσε ψηφιακά εργαλεία τα οποία χρησιμοποίησε στην μαθησιακή διαδικασία τόσο την εποχή του Covid19 όσο και στο σήμερα. Εν συνεχεία ακολούθησαν επισκέψεις στις τάξεις για τους εκπαιδευτικούς της Ελλάδας και επισκέψεις μετά το Σχολείο σε σημαντικά σημεία της πόλης όπως στο πάρκο Városliget, στην πλατεία Ηρώων κ.α.

    Στις 16/04/2024, πραγματοποιήθηκε η τελετή έναρξης στην οποία παρουσιάστηκαν τα οφέλη του Erasmus+ για τις σχολικές κοινότητες και σημαντικές εκπαιδευτικές πρακτικές και προγράμματα τα οποία αφορούσαν στα ψηφιακά εργαλεία (ICT Tools), στην καλλιέργεια της δεξιότητας της ενσυναίσθησης, στην περιβαλλοντική συνείδηση και τον εθελοντισμό κ.α. Ακολούθως, πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις στις τάξεις όπου οι Έλληνες/ίδες εκπαιδευτικοί της Ελλάδας παρακολούθησαν τους Ούγγρους εκπαιδευτικούς στη πράξη. Ο σχολικός κοινωνικός λειτουργός παρακολούθησε πρόγραμμα το οποίο αφορούσε την ανάπτυξη και καλλιέργεια από μέρους των Ούγγρων μαθητών/τριών δεξιοτήτων αυτορρύθμισης του συναισθήματος και διαχείρισης τους άγχους. Εν συνεχεία πραγματοποιήθηκε βόλτα και γνωριμία με την πόλη και βόλτα στον ποταμό Δούναβη. Καθ’ όλη τη διάρκεια της ξενάγησης οι Έλληνες/ίδες εκπαιδευτικοί και οι μαθητές/τριες δοκίμασαν γεύσεις, ενημερώθηκαν και ξεναγήθηκαν στην πολιτιστική κληρονομία της πόλης της Βουδαπέστης.

    Στις 17/04/2024, πραγματοποιήθηκαν ομαδικές εργασίες κατά την επίσκεψη στο Σχολείο. Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές/τριες με τους/τις εκπαιδευτικούς τους χωρίστηκαν σε ομάδες συμμετέχοντας σε εργασίες ψηφιακού και παραδοσιακού γραμματισμού και σε ομάδες ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης γύρω από θέματα έμφυλης βίας στο σχολικό περιβάλλον, εκπαίδευσης στην ισπανική και την γερμανική γλώσσα μέσω ψηφιακών εργαλείων και παιχνιδιών. Οι συνοδοί εκπαιδευτικοί καθ’ όλη τη διάρκεια των παραπάνω δραστηριοτήτων και εργασιών υποστήριζαν και συμμετείχαν εξ΄ ολοκλήρου με τους/τις μαθητές/τριες σε όλες τις διαδικασίες. Απώτερος στόχος των παραπάνω δραστηριοτήτων ήταν η ανάπτυξη των επικοινωνιακών (στην αγγλική) και των ψηφιακών δεξιοτήτων των μαθητών/τριών. Στο τέλος, έγινε παράδοση των πιστοποιητικών σε όλες τις συμμετοχές/αποστολές του προγράμματος. Ακολούθησαν επισκέψεις σε μουσεία και αξιοθέατα στην πόλη της Βουδαπέστης. Οι μαθητές/τριες με τους/τις συνοδούς εκπαιδευτικούς τους θαύμασαν την αρχιτεκτονική της πόλης, τα μουσεία, πίνακες ζωγραφικής και άλλα έργα τέχνης υπό την ευγενή παρουσία και ξενάγηση των Ούγγρων συναδέλφων τους.

    Στις 18/04/2024, πραγματοποιήθηκε ταξίδι στo Eger της Ουγγαρίας, μια επαρχιακή πόλη με τεράστια ιστορία. Οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να επισκεφτούν ιστορικά σημεία της πόλης, όπως το Κάστρο του Eger στο οποίο δόθηκαν σημαντικές μάχες για την απελευθέρωση του και στο μουσείο του, το Λύκειο του Eger όπου επισκέφτηκαν τη βιβλιοθήκη με τη συλλογή των 13.000 βιβλίων (εκεί ενημερώθηκαν για το πιο μικροσκοπικό βιβλίο στον κόσμο) καθώς και το κέντρο της πόλης όπως τη πλατεία Dobó και την εκκλησία, τον τούρκικο μιναρέ κ.α. Κατά την περιήγηση μας στο κέντρο της πόλης, οι μαθητές/τριες ενθουσιάστηκαν με τον τοπικό καφέ της πόλης με την ονομασία Cicuskám Cat Cafe, κατάστημα στο οποίο απολαμβάνεις τον χυμό/καφέ σου συντροφιά των οικόσιτων γατών που υπάρχουν εντός του.

    Στις 19/04/2024, οι συνοδοί εκπαιδευτικοί με τους/τις μαθητές/τριες τους είχαν την ευκαιρία να ξεναγηθούν στην πόλη της Βουδαπέστης, να εξερευνήσουν σημαντικά ιστορικά και πολιτιστικά σημεία, να γευτούν παραδοσιακά φαγητά και να απολαύσουν τη μοναδικότητα της πόλης σε όλα τα επίπεδα. Επιστρέφοντας στην Ελλάδα, οι μαθητές/τριες και οι συνοδοί εκπαιδευτικοί δεν έκρυψαν τη χαρά και τον ενθουσιασμό τους για αυτό το ταξίδι.

    Ολοκληρώνοντας, είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι το Erasmus+ Blended Learning in Education Program στη Βουδαπέστη αποτέλεσε μια μοναδική και ξεχωριστή εμπειρία για τους/τις συμμετέχοντες/ουσες εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες το οποίο διεύρυνε τους ορίζοντες τους σε προσωπικό, γνωστικό και ευρύτερα ψυχοκοινωνικό επίπεδο. Οι μαθητές/τριες εκτός των παραπάνω είχαν την ευκαιρία να αναπτύξουν και να καλλιεργήσουν τις γλωσσικές και ψηφιακές τους δεξιότητες, ενίσχυσαν την αυτοπεποίθησή τους και εκπαιδεύτηκαν στην αυτοφροντίδα του εαυτού τους. Το πρόγραμμα κατάφερε να αναπτύξει και να ενισχύει τους μηχανισμούς ψυχικής ανθεκτικότητας, του open mindedness και της αποδοχής και θαυμασμού της ετερότητας των μαθητών μας.

    Ευχαριστούμε πολύ την Ουγγρική εκπαιδευτική κοινότητα για την αγάπη, τη φιλοξενία και για τη διάχυση καλών πρακτικών στην εκπαίδευση, την Β/θμια Δ/νση Εκπαίδευσης Βοιωτίας και πιο συγκεκριμένα τον Κο. Σακκά Β. για την αμέριστη υποστήριξη και συμπαράστασή του καθ’ όλη τη διάρκεια και παραμονή μας στη Βουδαπέστη και την ευκαιρία που μας δίνει να γίνουμε μέτοχοι τέτοιων σπουδαίων εμπειριών καθώς την Α/θμια Δ/νση Εκπαίδευσης και συγκεκριμένα την Κα. Σιδερά- Χουλιάρα Γ. για την εμπιστοσύνη της στα πρόσωπά μας.

    Προσωπικά θα ήθελα να ευχαριστήσω την Κα. Πούλου Γ. η οποία πέραν της υπέροχης προσωπικότητάς της και των χαρισματικών της δεξιοτήτων αναφορικά με την ηγεσία, ενέπνευσε όλη την ομάδα ως προς τη συμμετοχή της με τα σχολικά δρώμενα του Ουγγρικού Σχολείου, την εκπαίδευση, και τον πολιτισμό γενικότερα. Θα ήθελα επίσης να ευχαριστήσω όλη την ομάδα, τον Καρτσούκη Θεόδωρο, την Χρυσικού Έφη και την Κοτρώτσιου Γεωργία για τη συμπαράσταση, την ανταλλαγή απόψεων και τους αναστοχασμούς που κάναμε καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού για ένα καλύτερο ελληνικό δημόσιο σχολείο.

    Τέλος, θα ήθελα να ευχαριστήσω τον Δ/ντή του Σχολείου, Κο. Μάντζαρη Δημήτριο και την υποδιευθύντρια του σχολείου Κα. Παπαδημητρίου Δέσποινα για την στήριξη και παρακίνησή τους να συμμετάσχω σε αυτό το εκπαιδευτικό ταξίδι και τους γονείς των μαθητών ως προς την εμπιστοσύνη που μου έδειξαν να συνοδέψω τα παιδιά τους.

    438203962 732548442410975 5838406358133779989 n 438196368 3723155167926754 5954843545982803183 n 438231692 1796107244215138 6486819127886419536 n 437080209 455405176998037 7826067861996397574 n 438223210 441626545009903 4924318542886931024 n 436877970 1599090040935899 8365476355674834267 n 438196217 1181542196546145 60285673892483459 n 438231932 778400244388042 7652647093572901961 n 438231838 754904589775583 7927308684509705062 n 436803129 1470730333818521 8332919007540425909 n 436986686 954147599422397 2201476214381113690 n 438221157 958080855607772 4562980290170082907 n 437089159 1099004758018146 1970447977600950113 n 438223360 895816865631049 5266121560450328750 n 436914306 413700908072491 5390904516366256483 n

    Καπλάνης Κωνσταντίνος

    Σχολικός Κοινωνικός Λειτουργός MEd., MA.

     

    Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
    Αντίθεση