Αυτοαξιολόγηση Σχολικής Μονάδας

math 1500720 480

https://blogs.sch.gr/8dimkoza/files/2023/03/Σχέδιο-δράσης-άξονας-9.pdf 

https://blogs.sch.gr/8dimkoza/files/2023/03/ΑΞΟΝΑΣ-3-14-11-22-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ.pdf

 

Τίτλος Δράσης:

 

Προστασία, αξιοποίηση και εκσυγχρονισμός του αύλειου χώρου του σχολείου μας

 

 

Άξονας:6. Ηγεσία Οργάνωση & διοίκηση

Δείκτης:Προστασία, αξιοποίηση και εκσυγχρονισμός σχολικών χώρων – υποδομών

 

 

Ομάδα Δράσης: Κυργιαφίνη Θεοδότα, Κώτσικα Βασιλική, Νάτσιου Ματίνα, Σαμαράς Σωτήριος, Τζιώνα Αθανασία

 

 

Α. Σχεδιασμός της δράσης

 

 

 

Σύντομη περιγραφή της δράσης

 

Με γνώμονα τη συστηματική παρατήρηση του αύλειου χώρου του σχολείου μας καταλήξαμε ότι ενώ ο χώρος είναι επαρκής ωστόσο απαιτούνται αλλαγές αφενός για την ασφάλεια των παιδιών στην ώρα των διαλειμμάτων και στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής και αφετέρου για να υποστηρίζει καλύτερα τις εκπαιδευτικές διαδικασίες.Σε συνέχεια λοιπόν της πραγματοποίησης της αξιολόγησης των αναγκών του αύλειου χώρου του σχολείου, θα εντοπιστούν οι αλλαγές που πρέπει να πραγματοποιηθούν ώστε να διαμορφωθεί και να αναβαθμιστεί. Πιο συγκεκριμένα σε ολομέλεια του συλλόγου διδασκόντων, θα γίνει ο εντοπισμός των κυρίαρχων προβλημάτων του αύλειου χώρου, θα προταθούν τα θέματα που έχει καταγράψει και εντοπίσει η ομάδα δράσης και θα διερευνηθούν οι αλλαγές που θα πρέπει να πραγματοποιηθούν ώστε ο αύλειος χώρος να αναβαθμιστεί και να διαμορφωθεί σε ένα ασφαλές, λειτουργικό και καλαίσθητο περιβάλλον που να εξυπηρετεί τις ανάγκες του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής αλλά και της εκπαιδευτικής διαδικασίας ευρύτερα,να ενθαρρύνει και να καλλιεργεί τις σχέσεις των μαθητών – μαθητριών στην ώρα των διαλειμμάτων, όπως επίσης και να αποτελεί ένα ευχάριστο και φιλικό περιβάλλον για τα μέλη όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας. Έπειτα οι προτάσεις του συλλόγου διδασκόντων θα καταγραφούνκαι η ομάδα δράσης θα αναλάβει να καταρτήσει το πρόγραμμα της αναβάθμισης του αύλειου χώρου. Η υλοποίηση της δράσης συνδέεται με παράγοντες όπως η οργάνωση και ο συντονισμός της σχολικής ζωής, η ανάπτυξη και εφαρμογή εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων και παρεμβάσεων,η ενίσχυση των σχέσεων σχολείου – φορέων και η αξιοποίηση των πόρων του σχολείου. Επιπροσθέτως θα δοθεί ιδιαίτερο βάρος και θεωρείται εξεχούσης σημασίας για την επιτυχία της δράσης, η εμπλοκή όσο το δυνατόν περισσότερων μαθητών – μαθητριών αλλά και εκπαιδευτικών.Μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος αναβάθμισης του αύλειου χώρου θα αποτιμηθεί η επιτυχία της δράσης με βάση συγκεκριμένους δείκτες που θα αφορούν στην αξιολόγηση της καταλληλόλητας και χρησιμότητας των αλλαγών που θα πραγματοποιηθούν, του βαθμού που θα συντελέσουν στη βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας καθώς και στην καλλιέργεια και ανάπτυξη των σχέσεων μεταξύ μαθητών – μαθητριών και εκπαιδευτικών. Τέλος, σημαντικό κριτήριο επιτυχίας της δράσηςαποτελεί η συμμετοχή των μαθητών – μαθητριών και θεωρείται μεγάλης παιδαγωγικής σημασίας.

 

 

Αναγκαιότητα – Στόχοι

 

Η αναγκαιότητα και ο κυρίαρχος σκοπός του σχεδίου δράσης είναι η βελτίωση, η αναβάθμιση και η διαμόρφωση του αύλειου χώρου του σχολείου, ώστε να δημιουργηθεί ένα περιβάλλον ασφαλές, φιλικό και υποστηρικτικό των παιδαγωγικών διαδικασιών και των διαδικασιών μάθησης. Επιπροσθέτως στοχεύει στην ευαισθητοποίηση τόσο των μαθητών – μαθητριών όσο και των εκπαιδευτικών στη σημασία του χώρου για τις παιδαγωγικές και εκπαιδευτικές διαδικασίες και τέλος στοχεύει στη βελτίωση της λειτουργικότητας και της αισθητικής του προαυλίου.

 

 

Ενέργειες (μεθοδολογία) για την υλοποίηση της δράσης 

 

Συνοπτικά οι ενέργειες για την υλοποίηση της δράσης αφορούν στα κάτωθι:

 

·          Έρευνα και καταγραφή των προβλημάτων του αύλειου χώρου

·          Επιλογή και οργάνωση του είδους των παρεμβάσεων και των ενεργειών που θα επιχειρηθούν για τη βελτίωση και τον εκσυγχρονισμό του αύλειου χώρου

·          Παρουσίαση των προβλημάτων και των προτεινόμενων παρεμβάσεων και ενεργειών στην ολομέλεια του συλλόγου διδασκόντων

·          Οργάνωση ανάλογων ομάδων εργασίαςγια την υλοποίησή τους

·          Προσδιορισμόςτων φορέων που εμπλέκονται στην υλοποίηση των παρεμβάσεων

·          Καταγραφήτου απαιτούμενου εξοπλισμού και των μέσων που απαιτούνται, κατ’ αναλογία των παρεμβάσεων που σχεδιάζεται να υλοποιηθούν

·          Κατάρτιση του προγράμματος ενεργειών για την αναμόρφωση του αύλειου χώρου

·          Επικοινωνία με τις κατάλληλες δομές του Δήμου για τις απαραίτητες εργασίες

·          Επικοινωνία και συνεργασία με το Σύλλογο Γονέων

·          Πραγματοποίηση των υπό σχεδιασμού ενεργειών και παρεμβάσεων

·          Αποτίμηση του προγράμματος αναβάθμισης και βελτίωσης του αύλειου χώρου

 

 

Χρονοδιάγραμμα 

 

Οι διαδικασίες υλοποίησης της δράσης  θα πραγματοποιηθούν ως ακολούθως:

 

Ενημέρωση εκπαιδευτικών, μαθητών – μαθητριών και των συντελεστών σχολικής μονάδας (Σχολικού Συμβούλου, γονέων, Σχολικής Επιτροπής) (1ο τρίμηνο Σεπτέμβριος – Νοέμβριος)

 

Επικοινωνία με τις αρμόδιες δομές του Δήμου και με το Σύλλογο Γονέων για την πραγματοποίηση ενεργειών ώστε να ανακατασκευαστείο αύλειος χώρος του σχολείου(1ο τρίμηνο Σεπτέμβριος – Νοέμβριος& 2ο τρίμηνο Δεκέμβριος – Φεβρουάριος)

 

Σχεδιασμός των παρεμβάσεων (1ο τρίμηνο Σεπτέμβριος – Νοέμβριος)

 

Προμήθεια αναγκαίων υλικών – εξοπλισμούσχολείου(1ο τρίμηνο Σεπτέμβριος – Νοέμβριος & 2ο τρίμηνο Δεκέμβριος – Φεβρουάριος)

 

Παρεμβάσεις στον αύλειο χώρο του σχολείου (1ο τρίμηνο Σεπτέμβριος – Νοέμβριος, 2ο τρίμηνο Δεκέμβριος – Φεβρουάριος& 3ο τρίμηνο Μάρτιος – Μάιος)

 

Παρακολούθηση – Ανατροφοδότηση της δράσης (1ο τρίμηνο Σεπτέμβριος – Νοέμβριος, 2ο τρίμηνο Δεκέμβριος – Φεβρουάριος & 3ο τρίμηνο Μάρτιος – Μάιος)

 

Αξιολόγηση της δράσης (3ο τρίμηνο Μάρτιος – Μάιος)

 

 

Πόροι – μέσα – ερευνητικά εργαλεία   

 

 

Α. Πόροι – μέσα: Οι πόροι και τα μέσα για την υλοποίηση του σχεδίου δράσης αφορούν στο ανθρώπινο δυναμικό, στο χρόνο, στον υλικοτεχνικό εξοπλισμό και στους οικονομικούς πόρους. Αναλυτικότερα το ανθρώπινο δυναμικό αφορά στο σύλλογο διδασκόντων, στο μαθητικό δυναμικό, στο σύλλογο γονέων, στη σχολική επιτροπή και στους αρμόδιους φορείς του Δήμου.Ο χρόνος που θα απαιτηθεί για την υλοποίηση των επιμέρους δράσεων (ενημερωτικές και επιμορφωτικές συναντήσεις, συναντήσεις ομάδων εργασίας, ανάπτυξη παρεμβάσεων) εξαρτάται από το είδος των παρεμβάσεων που θα αποφασίσει η σχολική μονάδα. Για τις ανάγκες της υλοποίηση της δράσης ο εξοπλισμός του σχολείου επαρκεί.Το κόστος των απλών παρεμβάσεων που αφορούν στη λειτουργική και αισθητική αναβάθμιση του αύλειου χώρου είναι περιορισμένο και μπορεί να καλυφθεί από τη σχολική επιτροπή.Το κόστος πιο εκτεταμένων παρεμβάσεων μπορεί να καλυφθεί από τους αρμόδιους φορείς.

 

Β. Ερευνητικά εργαλεία

 

Τα εργαλεία παρακολούθησης και αξιολόγησης της δράσης περιγράφονται συνοπτικά ακολούθως:

 

·          Ημερολόγιο καταγραφής τωνενεργειών και των παρεμβάσεων

·          Φόρμες καταγραφής υλικών, εξοπλισμού κ.λπ.

·          Προτάσεις διαμόρφωσης του αύλειου χώρου

·          Σχέδια του υπό διαμόρφωση αύλειου χώρου

·          Ερωτηματολόγια εκπαιδευτικών και μαθητών – μαθητριών για την αποτελεσματικότητα των ενεργειών και των παρεμβάσεων της δράσης

 

Διαδικασίες παρακολούθησης και αξιολόγησης της δράσης

 

Α. Διαδικασίες παρακολούθησης

 

Η πρόοδοςκαι η πορεία των ενεργειών και των παρεμβάσεων παρακολουθείται από την ομάδα δράσης και τη γενική εποπτεία έχει η Διευθύντρια του σχολείου μας. Για την ενδιάμεση αποτίμηση της πορείας των εργασιών ορίζονται εκ των προτέρων τακτικές συνεδριάσεις της συντονιστικής ομάδας. Την παρακολούθηση της υλοποίησης των δράσεων σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό και το χρονοδιάγραμμα παρακολουθεί ένας συντονιστής, ο οποίος επισημαίνει τις παρεκκλίσεις και τα προβλήματα που παρουσιάζονται κατά την πορεία της υλοποίησης στις ομάδες εργασίας. Εάν χρειαστεί, θα πραγματοποιηθούν διορθωτικές κινήσεις, όπως για παράδειγμα η απόρριψη ορισμένων δράσεων ή ο εμπλουτισμός κάποιων άλλων δράσεων. Η συγκεκριμένη δράση παρουσιάζει ιδιαιτερότητες που θα απαιτήσουν διορθώσεις/αναπροσαρμογές κατά την πορεία υλοποίησης. Όλες οι ενέργειες ελέγχονται από το ημερολόγιο της ομάδας εργασίας και το χρονοδιάγραμμα ενεργειών – παρεμβάσεων με τις σχετικές προθεσμίες. Πιο συγκεκριμένα:

 

·          Επιμόρφωση εκπαιδευτικών, ενημέρωση μαθητών- μαθητριών και των συντελεστών σχολικής μονάδας (σχολικού συμβούλου, γονέων, σχολικής επιτροπής): Η υλοποίηση της δράσης παρακολουθείται με την καταγραφή των συναντήσεων στο ημερολόγιο του σχολείου.

·          Επικοινωνία – Συνεργασία με λοιπούς υποστηρικτικούς φορείς: Καταγράφεται η επικοινωνία με τους φορείς και διαπιστώνεται ο βαθμός ανταπόκρισης και ανάπτυξης συνεργασίας.

·          Σχεδιασμός των παρεμβάσεων: Καταγράφονται τυχόν δυσκολίες και τρόποι αντιμετώπισής τους

·          Προμήθεια αναγκαίων υλικών – εξοπλισμού: Η συντονιστική ομάδα παρακολουθεί την τήρηση των προθεσμιών και των χρονοδιαγραμμάτων.

·          Παρεμβάσεις στους χώρους του σχολείου: Η συντονιστική ομάδα παρακολουθεί την τήρηση και των χρονοδιαγραμμάτων και εξετάζει τις περιπτώσεις που απαιτείται τροποποίηση του αρχικού σχεδιασμού.

 

2. Διαδικασίες αξιολόγησης του σχεδίου δράσης

 

Πρώτος στόχος: Βελτίωση της ασφάλειας, της λειτουργικότητας και της αισθητικήςτου αύλειου χώρου.

Προσέγγιση στα κριτήρια επιτυχίας:Η εκπλήρωση του στόχου διαπιστώνεται από τη βελτίωση της ασφάλειας και της λειτουργικότητας καθώς και από  την αναμόρφωση της αισθητικής του αύλειου χώρου

Δεύτερος στόχος: Ευαισθητοποίηση εκπαιδευτικών και μαθητών στην σημασία του αύλειου  χώρου για τις παιδαγωγικές και εκπαιδευτικές διαδικασίες.

Προσέγγιση στα κριτήρια επιτυχίας: O στόχος ελέγχεται μέσω της συμμετοχής εκπαιδευτικών και μαθητών – μαθητριών στις επιμέρους δράσεις, καθώς και από το βαθμό ικανοποίησης από τα αποτελέσματα της δράσης. Επίσης ελέγχεται από την παρατήρηση της αλλαγής της στάσης των εμπλεκομένων ως προς το σχολικό χώρο (μείωση φθορών, καθαριότητα, διακόσμηση κ.λπ.).

 

 

 

Κριτήρια επιτυχίας της δράσης

 

Τα κριτήρια επιτυχίας της δράσης αφορούν στο βαθμό που οι ενέργειες – παρεμβάσεις που θα πραγματοποιηθούν θα βελτιώσουν την ασφάλεια, τη λειτουργικότητα, την αισθητική του αύλειου χώρου. Επίσης στο βαθμό που θα συντελέσουν στην καλλιέργεια της συνεργασίας και των σχέσεων μεταξύ των μαθητών – μαθητριών καθώς και στην αξιοποίηση του αύλειου χώρου για τους σκοπούς που εξυπηρετούν την παιδαγωγική διαδικασία.

 

 

Τίτλος Δράσης:

 

Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών – Επαγγελματική Ενδυνάμωση

 

 

Άξονας:Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις

 

 

Ομάδα Δράσης: Αναγνώστου Ιωάννης,Καρανάτσιου Ανθή,Κοκκινοπλίτη Καλλιόπη, Μαντζιάρη Αφροδίτη, Σανίδα Μαγδαληνή.

 

 

Α. Σχεδιασμός της δράσης

 

 

Σύντομη περιγραφή της δράσης

 

Σε συνέχεια της πραγματοποίησης της αξιολόγησης της αποτελεσματικότητας των δράσεων και τωνεπιμορφώσεων της περσινής χρονιάς, θα εντοπιστούν οι ανάγκες του διδακτικού προσωπικού της σχολικής μονάδας για επιμόρφωση και επαγγελματική ενδυνάμωση. Πιο συγκεκριμένα σε ολομέλεια του συλλόγου διδασκόντων, θα γίνει η ανασκόπηση της δράσης της περσινής χρονιάς, θα προταθούν τα θέματα που έχει καταγράψει και εντοπίσει η ομάδα δράσης μέσα από τα ερωτηματολόγια που συλλέχθηκαν  καθώς επίσης και θα διερευνηθούν οι ανάγκες για επιμόρφωση των μελών του συλλόγου διδασκόντων. Έπειτα οι προτάσεις του συλλόγου διδασκόντων θα καταγραφούν σε κατάλογο και η ομάδα δράσης θα αναλάβει να καταρτήσει το πρόγραμμα της επιμόρφωσης που θα αφορά τόσο σε ενδοσχολικές επιμορφώσεις από μέλη του προσωπικού που θα έχουν την κατάλληλη εμπειρία και κατάρτιση, όσο και από φορείς και επαγγελματίες που θα ανταποκριθούν θετικά στην πρόσκληση του σχολείου μας. Επιπροσθέτως η ομάδα δράσης θα έρθει σε επαφή με τις αντίστοιχες ομάδες δράσεις άλλων σχολείων που θα έχουν καταγράψειπαρεμφερείς ανάγκες ώστε να σχεδιαστούν και να υλοποιηθούν από κοινού επιμορφώσεις.  Μετά την ολοκλήρωση των επιμορφώσεων θα αποτιμηθεί η επιτυχία της δράσης με βάση συγκεκριμένους δείκτες που θα αφορούν στην αξιολόγηση της καταλληλόλητας και χρησιμότητας του περιεχομένου των επιμορφώσεων καθώς και του βαθμού που συντέλεσε στην επαγγελματική ενδυνάμωση των μελών της σχολικής μονάδας.

 

 

Αναγκαιότητα – Στόχοι

 

Οι σύγχρονες συνθήκες και οι εξελίξεις στην εκπαίδευση συντελούν στην αναγκαιότητα της συνεχούς επιμόρφωσης και κατάρτισης των εκπαιδευτικών σε θέματα που αφορούν την παιδαγωγική πράξη, την αξιοποίηση των τεχνολογικών μέσων και εφαρμογών, την ανάπτυξη των δεξιοτήτων των μαθητών/ μαθητριών  κ.α.. Συνεπώς η αναγκαιότητα της υπό σχεδιασμό δράσης έγκειται στο βαθμό που είναι εφικτό να συντελέσει στην επαγγελματική ενδυνάμωση και στην κατάρτιση των εκπαιδευτικών. Οι επιμέρους στόχοι θα προσδιοριστούν με βάση τις θεματικές που έχουν δηλώσει ενδιαφέρον οι εκπαιδευτικοί αλλά και θα επιλεγούν από την ολομέλεια του συλλόγου διδασκόντων.

 

 

Ενέργειες (μεθοδολογία) για την υλοποίηση της δράσης 

 

Συνοπτικά οι ενέργειες για την υλοποίηση της δράσης αφορούν στα κάτωθι:

 

·          Έρευνα και καταγραφή καταλόγου προτεινόμενων θεμάτων για επιμόρφωση  από την ομάδα δράσης

·          Παρουσίαση των προτεινόμενων θεμάτων στην ολομέλεια του συλλόγου διδασκόντων

·          Καταγραφή και εμπλουτισμός του καταλόγου με βάση τις ανάγκες των μελών της σχολικής μονάδας

·          Επικοινωνία με τα μέλη του σχολείου, με φορείς και με επαγγελματίες που θα αναλάβουν θέματα της ειδικότητας τους

·          Επικοινωνία με τις ομάδες δράσης άλλων σχολείων για τη διοργάνωση από κοινού επιμορφώσεων

·          Κατάρτιση του προγράμματος επιμόρφωσης

·          Σχεδιασμός φορμών αξιολόγησης από την ομάδα δράσης

·          Πραγματοποίηση των επιμορφώσεων

·          Αποτίμηση του προγράμματος επιμόρφωσης

 

 

Χρονοδιάγραμμα 

 

Η δράση θα πραγματοποιηθεί σε τέσσερα στάδια:

 

·          πρώτο στάδιο (Νοέμβριος – Δεκέμβριος) :ανασκόπηση των θεμάτων που δηλώθηκαν από τους εκπαιδευτικούς καθώς και έρευνα, καταγραφή, εμπλουτισμός του καταλόγου των θεμάτων της επιμόρφωσης

 

·          δεύτερο στάδιο (Ιανουάριος) : επικοινωνία με τους αρμόδιους φορείς, επαγγελματίες, εκπαιδευτικούς για την κατάρτιση του προγράμματος της επιμόρφωσης

 

·          τρίτο στάδιο (Φεβρουάριος – Μάιος) : υλοποίηση του προγράμματος

 

·          τέταρτο στάδιο (Ιούνιος): αξιολόγηση του προγράμματος της επιμόρφωσης

 

 

Πόροι – μέσα – ερευνητικά εργαλεία   

 

Το πρόγραμμα θα περιλαμβάνει τόσο δια ζώσης επιμορφωτικές συνεδρίες όσο και εξ αποστάσεως που απαιτούν την απαραίτητη υλικοτεχνική υποδομή. Όσον αφορά τα ερευνητικά εργαλεία θα σχεδιαστούν και θα αξιοποιηθούν φόρμες αξιολόγησης (ποσοτικών και ποιοτικών δεδομένων) που θα ζητηθεί να συμπληρώσουν οι εκπαιδευτικοί που συμμετέχουν στη δράση της επιμόρφωσης ώστε να αποτιμηθεί η δράση. Επιπροσθέτως θα διερευνηθούν οι ανάγκες των εκπαιδευτικών για εξειδικευμένη επιμόρφωση που θα συμπεριληφθούν στο σχεδιασμό των επιμορφωτικών δράσεων της επόμενου έτους.

 

 

Διαδικασίες παρακολούθησης και αξιολόγησης της δράσης

 

Στο πέρας της κάθε επιμορφωτικής συνεδρίας οι επιμορφωμένοι θα καλούνται να συμπληρώσουν τη φόρμα αξιολόγησης που θα σχεδιαστεί από  την ομάδα δράσης και θα αφορά στην καταλληλόλητα, τη χρησιμότητα και την αποτελεσματικότητα της κάθε επιμορφωτικής συνεδρίας. Επίσης στο τέλος της δράσης θα ζητηθεί να αξιολογήσουν ποιοτικά το πρόγραμμα και να αναφέρουν τις δικές του προτάσεις για τροποποιήσεις και βελτιώσεις.

 

Κριτήρια επιτυχίας της δράσης

 

Τα κριτήρια επιτυχίας της δράσης αφορούν στο βαθμό που η κάθε μια επιμορφωτική συνεδρία και η δράση στο σύνολό της, θα προσφέρει γνώση, κατάρτιση και θα συντελέσει στην επαγγελματική ενδυνάμωση του εκπαιδευτικού. Επίσης στο βαθμό που θα προσφέρουν κατάλληλες και εφαρμόσιμες εκπαιδευτικές πρακτικές που θα μπορούν να υιοθετήσουν οι εκπαιδευτικοί στην καθημερινή διδακτική πράξη.